LHSimulations

Scenery design => Scenery Showroom => Topic started by: super08 on September 07, 2009, 15:36:01 PM

Title: Hungary landmarks
Post by: super08 on September 07, 2009, 15:36:01 PM
INNEN (http://www.mediafire.com/?tlyytmtnoku) letölthet? egy csomag, amely Inotához és Visontához az er?m?vek h?t?tornyait (default objektumok) rakja be, valamint Csévharasztnál 4 rádiótornyot (nem default) tartalmaz.

Egyébiránt a magam részér?l örülnék, ha valaki(k) más(ok) is készítene/készítenének landmarkokat Magyarországhoz vagy ilyen témával foglalkozó csoportot hoznánk össze itt a fórumon - ahogy ezt már korábban máshol Szabó Tomi is felvetette.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 11, 2009, 23:27:12 PM
Üdv mindenkinek! Egyrészt nyithatnánk egy közös "adatbankot" a saját, els?sorban itthoni témájú landmarkoknak. Aztán, ha összegy?lik egy régióhoz néhány tétel, a hiányzó dolgokat már szisztematikusan lehetne pótolni. Második felajánlóként közkinccsé tenném "Lovasberény" landmarkomat, v. scenerymet. (ezeket a kategóriákat is definiálhatnánk pontosan, hogy tudjuk, mir?l is beszélünk)  ;)
A Lovasberény scen. tartalmazza a Cziráky-kastély és a hozzá tartozó kápolna Google Earth alapján pontosított méret? modelljét, a helyszínen készült, saját fotók alapján textúrázva. Képek:
http://picasaweb.google.hu/grafotiv/Scenery_webre?authkey=Gv1sRgCPf8iuOhscKlUw&feat=directlink
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 12, 2009, 11:07:54 AM
Sziasztok!


Mi pedig az Istvánnal bedobjuk a közösbe a Zalaegerszegi kórház landolható "helipadját".

(http://i41.tinypic.com/2wpquza.jpg)


Tulajdonképpen ezért jött létre ez az oldal, nyugodtan lehet csapatba verg?dni és közös er?vel összerakni a Hungary Landmark packot. Mi elérhet?vé tesszük az oldalon és a fórumon is biztosítunk helyet.
Pl. jó lenne a Balaton környéki dolgokkal kezdeni, ott rengeteg szép feldolgozható objektum van (Aranypart hotel, Tihanyi apátság, Komp szántódon stb.). Én bele is akartam kezdeni a Sármellék scenery kiegészítéseként, de id?hiány miatt nem tudtam megcsinálni.
Úgy kellene megcsinálni, hogy a packot egyetlen installálással fel lehessen tenni, ne kelljen 25 bgl-t egyenként másolgatni.

Mit szóltok?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 12, 2009, 11:51:07 AM
Üdv! Kellene egy normális, használható Mo. mesh, amire érdemes lenne dolgozni... :'(
A default az FS2004-ben mint tudjuk, nagyon rossz (lásd pl. Duna stb), viszont meg kellene állapodni, hogy melyik legyen az alap, mert különben csúnya eltérések lesznek...
Szóval lenne mit megbeszélni, egyeztetni. :)
Az FSXben pedig a Flight1 Ultimate Terrain X - Europe fölé dolgozom. Az egyszer?en szuper.
Tk.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 12, 2009, 12:06:27 PM
FS2004-hez a "Hungary and the Carpatians" mesh szerintem kiváló - és ingyenes is. Szvsz FSX-hez is érdemesebb lenne ingyenes mesht használni - már feltéve, hogy van.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 12, 2009, 12:49:57 PM
Privát üzenet ment.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 23, 2009, 11:06:20 AM
Üdv mindenkinek!
Kérem, teszteljétek a lovasberényi stuff-ot.
Köszönöm :)

Fájlnév: LB_2009.zip
Letöltési link: http://addat.hu/349e5d80/LB_2009.zip.html

Ismertet? már készül hozzá, angolul is.  ;)
Tk.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on September 23, 2009, 17:53:28 PM
Szép lett!
Viszont kérdezem.
Ezek nem lesznek egybe gyúrva?
Így külön-külön akarjátok elérhet?vé tenni?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 23, 2009, 19:06:14 PM
Szép lett!
Viszont kérdezem.
Ezek nem lesznek egybe gyúrva?
Így külön-külön akarjátok elérhet?vé tenni?
Nem gondoltam, végül is lehet. De hogy kell?  ::)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Zoli on September 28, 2009, 15:39:54 PM
Ide is bedobom, hogy nehogy véletlenül duplán dolgozzunk, Siófok-Kiliti reptér fényképezését megcsináltam. Jelenleg retusálok, és készítem el? a textúra fájlokat. Ha ez kész, nekiállok modellezni, akkor majd kap egy külön topic-ot, addig csak ide írok. :)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on September 29, 2009, 20:36:22 PM
Örülök, hogy nekiláttál a Kiliti reptérnek, hálás feladatnak tartom, szép sceneryt lehet róla készíteni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Zoli on September 30, 2009, 08:54:50 AM
Igen. meglep?en jól haladok vele. A textúra készítés olyan 20%-n állok most, 4 nap után. Szóval 1 hónap kb és meg lesznek a textúrák, aztán ülök neki modellezni. Szóval lassan de biztosan.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: VikTTor on September 30, 2009, 15:47:18 PM
Hali!

Én is sok sikert kívánok innen is, amiben tudok segítek, mint ahogy már MSN-en is beszéltük...

Már er?sen bámulom a tutorial videókat, amikhez szintén gratulálok!

Valószín?, hogy az épületfotózások amikr?l beszéltünk egy hónapon belül meglesznek, Papkuta nem olyan biztos, de igyekszem oda is kijutni még idén..

Üdv: Viktor
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on December 22, 2009, 11:11:33 AM
Szia Mindenkinek! Új vagyok itt és az egyik Team-tag javaslatára regeltem be. Szóval. Örülök, hogy Köztetek lehetek. Van azonban egy problémám (kinek ne lenne...) Sajnos eleddig egyik Sceneryben sincsen Százhalombatta és környéke (Száz... és nem:Szász...) Bár Bp-en lakom, de ott dolgozom a finomítóban...hát, nem kis objektum! Tényleg akkora, mint egy kisváros! És az éjszakai fényei...csodálatosak! (m?szakozom, tehát úúútálni kellene azokat...)Plusz az er?m? a 250 méteres betonkéményeivel... Eddig nem is akkora, meg nem is jó helyen voltak! :-[
Amit fel tudok ajánlani, az rengeteg fénykép az üzemekr?l (Szigorúan nem hivatalosan!) és annyi info, amennyit akartok.És hajlandó lennék megtanulni a készít?progikkal banni ezért... Ja, van egy helipadunk is (el is nevezhetnénk: LHDF-a Dunai Finomító után szabadon). Szóval bármilyen segítség adására nyitott vagyok, csak csináljuk, már végre meg!Tudom, hogy csak most indult be ez az oldal, tudom, tudom. De ez egyszer?en nem hiányozhat a palettáról, egyedül meg képtelen lennék rá... Ha egyébként is bármiben tudnék segíteni, akkor írjatok (..................). Ezen meg elérhet? vagyok.Köszi Mindenkinek, akármi is lesz a válasz...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on December 22, 2009, 11:17:02 AM
Szia Tytus!

Üdvözöllek a fórumon!

Ha nem gond, a telefonszámodat kimoderáltam. Ha erre valakivel mégis szükséged lenne, inkább privát üzenetben adjátok át.

Sok sikert a kezdeményezéshez, remélem a "Landmarks fiúk" aktivizálódnak  ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on December 22, 2009, 11:27:08 AM
Szia tsGucci!
Köszi szépen, és bocsi, nem tudtam, hogy nem szabad... :)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on December 22, 2009, 11:38:36 AM
Szabad, csak nem ajánlott. A fórumot bárki megnézheti, nincs korlátozva csak a regisztrált tagokra. Inkább a te érdekedben szedtem ki.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on December 22, 2009, 13:49:13 PM
Szia Tytus,

Légy üdvözölve köztünk!
Szívesen látunk itt minden tenni akarót, akár profi, akár kezd?.
Amit feldobsz érdekes terület és természetesen nagyon is kell és bele illik a Hungary Landmarks Project -be.
Az f?leg rajtad és az energiádon múlik mennyi akarsz és tudsz ebbe belekapcsolodni. - olvasd végig a fórumot és ott sok dolog megismerrhet?, tanulható. Láthatod milyen programokat használunk és milyen project futnak fejlesztés alatt.
Két módon tudsz segíteni, vagy a jelenlegi tudásoddal ill. a hozzá tanultakkal elkezded Százhalombattát , -ehhez gy?jtesz ismereteket célirányosan. Ehhez végig nézed a tutoriálokat és ha kell kérdezel.
Másik mód, hogy ha szuszanunk a jelenlegi munkák közül, valaki betársul melléd, - ill. lehet még újabb taggal is b?vülni.
Az picit zavar, hogy a képek amiket ajánlasz mennyire lehet jogsért? vagy sem, -ez megér egy misét.
Gondolom a többieknek is lesz véleményük err?l.  / itt azt értem ha tilos, és mégis készült fénykép / :)

Én, biztatlak !  érezd magad itt jól, és közös jó munkát kívánok.

Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on December 24, 2009, 19:03:42 PM
Szia Swift!
Köszi szépen a bíztatást!
A fényképek nem hivatalosak, de nem is titkosak. Bár ebben az objektumban tiltott a fényképezés, de ennek ellenére sokan megteszik. Na, nem egy az egyben fényképeznék, hiszen több, mint ötven (!) üzemünk van, azt lehetetlen megcsinálni. Viszont egy kicsit , egy közepest, egy nagyot ,aztán meg a fáklyákat, az irodaházat, a tartályparkokat, a t?zoltóságot, az északi portát (olyan, mint egy határátkel?)a tanépületekkel... azt körbe tudom fényképezni. Van egy diszpécser volt m?szaktársam, ? meg tudja, mit lehet és mit nem szabad...
Mivel még nem tudok ezekkel a progikkal bánni, de tudom, mi hol van, milyen tájolással, mi micsoda a google earth m?holdképénképén ott: Üzem, raktár, derít?tó...kémények fáklyák, a bels? úthálózat, tartályok...ebben tudok segíteni. Hogyan néz ki egy desztillálótorony, egy kondenzátorállvány, cs?csordák... stb... Ezeket tudom...Egyel?re.
Boldog Karácsonyt!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on December 25, 2009, 14:51:50 PM

Mivel még nem tudok ezekkel a progikkal bánni, de tudom, mi hol van, milyen tájolással, mi micsoda a google earth m?holdképénképén ott: Üzem, raktár, derít?tó...kémények fáklyák, a bels? úthálózat, tartályok...ebben tudok segíteni. Hogyan néz ki egy desztillálótorony, egy kondenzátorállvány, cs?csordák... stb... Ezeket tudom...Egyel?re.
Boldog Karácsonyt!

Szia Titusz,

Az alábbi képen lév? részr?l van szó ?  - gondolom. Tényleg nagyon izgalmas és látványos objectum !:)
Az is szembetün?, hogy vannak iszabályosan ismétl?d? tárgyak és épületek, ami modellezés szempontjából nem hátrány.
Vannak már fotök, amiket esetleg már meglehetne nézni?

Majd Karácsony után beszélünk róla.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on December 25, 2009, 18:35:12 PM
Szia Swift!
Igen, igen, ez az! ;D
Természetesen vannak fényképeim. Mivel tényleg eléggé szabályosan ismétl?d? objektomokról van szó, elég olyan három-öt féle üzemet, mint makrót megcsinálni, meg egy fáklyát, meg persze a speciális (egyke) dolgokat, ami látványos, de csak egy van bel?le. Makróként jöhetne egy cs?híd-részlet  is, meg kémény (két féle). Pár tartály -gömb, meg úszótet?s (sima, vagy ívelt tetej?). Ha ez megvan, akkor már  el tudok valamit kezdeni. Volt egy progim (valamelyik "EZ") azzal megoldható lett volna, de azt az öt szörny? kéményt sehogysem tudtam kiszedni a területr?l. :'(
Szóval egy üzem a következ? makrókból kell, hogy álljon: m?szerépület (egy-két féle elég), toronyblokk (két, max három féle, mert a makrók mérete elvben változtatható, ez 10-96 méter közötti tartomány) Kondiállvány (eléggé összetett, de fényképpel megoldható) , egyenes cs?híd részlet (a makro forgatható kell, hogy legyen a "lírák" miatt), utak reflektorok, lámpák, parkoló (k),cs?kemence (ezt egy régebbi szürke "er?m?" makróval meg lehet oldani.)
Összességében: (még) nem tudok makrót készíteni. De ,ha volna, akkor már el tudnék indulni és tényleg izgi lenne....
Természetesen tudok ízelít? képeket küldeni...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on December 29, 2009, 13:27:26 PM
Sziasztok!


Mivel, eléggé eltértünk a témától ezért áthelyeztem a topikot a scenery tudásbázisba :

http://lhsimulations.co.cc/forum/index.php?topic=42.msg770#msg770 (http://lhsimulations.co.cc/forum/index.php?topic=42.msg770#msg770)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 01, 2010, 10:52:31 AM
Szia Titusz,

Az alábbi képen lév? részr?l van szó ?  - gondolom. Tényleg nagyon izgalmas és látványos objectum !:)
Az is szembetün?, hogy vannak iszabályosan ismétl?d? tárgyak és épületek, ami modellezés szempontjából nem hátrány.

Szia Swift!
Mint láthatod, ez a kép er?sen retusált egyszer?en letakarták cirka a DuFi felét eléggé bun...-faragatlanság volt "t?lük". Én is megdöbbentem, amikor rámentem az Általad is használt m?holdas oldalra >:( >:(
A jó hír azonban, hogy Tytussal nem lehet ilyen módon kib...-kibabrálni... Próbálkoztam korábban a Photo Scenery Maker-rel és bár nem sikerült a próba, azért a kép megmaradt,-láss csodát-az egész objetkumról!!! Nem egy Oscar-díjas kép, de szépen el lehetne indulni ennek alapján... ;)
Na, de inkább morgás helyett Boldogabb Új Évet kivánok Neked és minden kedves Fórum-tagnak!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on January 01, 2010, 11:12:41 AM
Szia Tytus,

Köszönjük a jó kívánságokat és hasonlóan BÚÉK!  Mindenkinek:)

Érdekes amít írtál, esetleg a képet feltudod tölteni hogy lássuk?  - JPG-ben biztos nem akkora, hogy feltlehessen tölteni.
Érdekes " környék"  amít kiszemeltél és ha neki fogunk annak is  biztosan jól alakul.

Aztán lejebb a Dunán van még egy-két érdekes híd köztük az újak is,  M8- M9  és Dunaföldvár , Baja amivel kés?bb érdemes foglalkozni,
Azért írom ezeket is ide, hátha valakiket "ingerel" :)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 02, 2010, 11:26:20 AM
Szia Swift!
Tegnap próbáltam beszúrni a képet, meg most is... Nem jött össze. talán, mert nincs alapértelemezett levelez? beállítva >:(
Arra kérlek, hogy priviben adj meg nekem egy elérhet?ségedet és máris küldöm...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on January 02, 2010, 12:58:51 PM
Csak Designer tagok tudnak file-t csatolni a hozzászólásukba, ez a tárhely véglegessége miatt van.

Ha képet szeretnél megosztani, akkor azt elötte egy képmegosztóra kell feltölteni. Lehet?leg a fórumra 800x600-as képeknél nagyobbakat ne illesszünk be.

Többféle képmegosztó van, pl. a kepfeltoltes.hu csak én azt nem annyira csípem. Én pl.  a TinyPic-et használom. Ingyenes reg után korlátlan kép mennyiséget, korlátlan ideig tárol. http://tinypic.com/login.php (http://tinypic.com/login.php)

Beilleszteni pedig így lehet :

A direct link for layouts mez?b?l ki kell copy/pasetezni (CTRL+C, CTRL+V) a linket:
http://i26.tinypic.com/300tyzn.jpg (http://i26.tinypic.com/300tyzn.jpg)

majd a kövekez? képpen beilleszteni:

(kép ikon üzenet írás közben, szögletes zárójelek közé a link:

Code: [Select]
[img]http://i26.tinypic.com/300tyzn.jpg[/img]

És voila!

(http://i26.tinypic.com/300tyzn.jpg)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on January 02, 2010, 14:48:57 PM
Sanyi megadta a választ:)

Így biztos menni fog!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on January 02, 2010, 14:51:21 PM
Szia Swift!
Tegnap próbáltam beszúrni a képet, meg most is... Nem jött össze. talán, mert nincs alapértelemezett levelez? beállítva >:(
Arra kérlek, hogy priviben adj meg nekem egy elérhet?ségedet és máris küldöm...

Szia Tytus !

fodorboldizsar@gmail.com   
ide is eltudod  küldeni :)


El?re is kösz
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 02, 2010, 20:03:46 PM
Szia Swift!
Azonnal küldöm a képet.
Hmmm... szép az a Caravelle...! Rákérdezhetek? Thesszaloniki? ;D
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on January 02, 2010, 20:04:57 PM
Hmmm... szép az a Caravelle...! Rákérdezhetek? Thesszaloniki? ;D

Igen  :D
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 02, 2010, 20:10:54 PM
vááááóóóó! Bumm a közepébeeee!
Akkor jó az LGTS Scenerym, meg a memóriám... ;D
Átküldtem a képet Swiftnek.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on January 04, 2010, 14:57:17 PM
Szia Tytus?

Valamiért nem jött át semmi:)  - ok?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 04, 2010, 18:29:12 PM
Szia Swift!
OK. Megy mégecccer + megy az lhs-re is... ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 04, 2010, 18:46:42 PM
Szia Swift!
Átküldtem a képet. A Duna azért lett fekete, mert "Alfáztam".
Átküldtem a ide az LHS-re is.
A fájlt le kell tölteni. Kapsz egy üzenetet az emiledre, hogy innen és innen töltsd le. Nem akartam a fájlküld? nevét ide írni, t?lük kapod az üzit. Három nap (?)- egy hét (?) -en belül le kell szedni t?lük, különben törlik...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on January 04, 2010, 18:47:44 PM
Imhol a kép :

(http://i47.tinypic.com/9pvq6o.jpg)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on January 04, 2010, 18:49:59 PM

Tytus és Sanyi,

Köszönöm !
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Tytus on January 05, 2010, 19:30:08 PM
Szia Swift!
Nagyon szivesen, örülök, hogy végre sikerült...
Ts Gucci, Köszi a segítséget!  ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 03, 2010, 06:37:53 AM
Sziasztok !

A fórumon lehet olvasni, hogy pl: Debrecen készítése is g?zer?vel beindult.
Ez megint aktuálissá tette és a középontba álítja, hogy a landmarks is pörögjön.
Jó lenne Debrecen köré már olyan környezetet varázsolni ami méltó lesz hozzá.
Erre szeretnék egy Team-ot össze hozni lelkes f?- és segéder?kb?l akikkel ezt a feladatot meglehetne osztani.
 A készít?k társalgójában Steve ajánlotta pl:  Kferro-t.  Destroy-man is már régóta kerülgeti ezt a témát, de mindenki olyan bekapcsolódhatna aki kedvet és "id?t" érez hozzá.
Az elképzelésem az, hogy az Sbuilder fs9-hez  és az SbuilderX az fsx hez - kiegészítve  az Ade tudásával  és az SDK  Autogen annotatorjával, kíválló eszközök erre.

Az sem lenne hátrány, hogy közben kívállóan meglehet tanulni ezen eszközök használatát.


Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 06, 2010, 13:05:20 PM
Sziasztok!

Steve-nek segítek az X-plane alá készül? Debrecen scenery elkészítésében, objectek megalkotásával.
Nem tudom, hogy FS9 és FSX alá milyen szint? scenery készítése van tervben, de X-plane-hez elég leegyszer?sített modelleket használok, kis méret? textúrákkal, hogy minél kevesebb er?forrást igényeljen.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on April 06, 2010, 14:08:53 PM
Szia!
Az LHDC topikban már láthatsz egy kis ízelít?t.
Mi full fotóreálra csináljuk, de természetesen a kis gépigényt is szeretnénk hozni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 06, 2010, 17:57:01 PM
Sziasztok!

Steve-nek segítek az X-plane alá készül? Debrecen scenery elkészítésében, objectek megalkotásával.
Nem tudom, hogy FS9 és FSX alá milyen szint? scenery készítése van tervben, de X-plane-hez elég leegyszer?sített modelleket használok, kis méret? textúrákkal, hogy minél kevesebb er?forrást igényeljen.

Szia,

Én is megszólítottalak, mert a Steve ajánlott  - tudjuk Rólad jól ismered Debrecent és segéder?ként bedolgozol neki.  Ill. a kés?bbiekbenmi is tovább akarunk menni a kishazánkban.

Azt tudjuk tisztázni, hogy holva a közös kapcsolódási pont a modellezésedben az x-plane és a Fs-ek között?
mert ha ezt megtalálnánk sokkal eredményesebben haladnánk tovább.


Kérdés? :  "csak" a modelleket készíted?  - vagy másban is járatos vagy ?

Szívesen vennénk itt is a segítségedet, - ha benne vagy beszéljünk róla, és írány a tettek mezeje:)
Ha, más az elképzelésed , azt is várjuk.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 07, 2010, 09:16:03 AM
Egyel?re csak az objectekben tudok besegíteni. Bár tanulóképes vagyok  :) , de szabadid?m az, ami nem sok van. A modelleket Blenderrel készítem. Nektek milyen kiterjesztés? objectek kellenek?

Mint írtam, némileg egyszer?sített modelleket készítek, amik a leveg?b?l még b?ven felismerhet?k, de mivel kevés polygonból állnak, ezért nem eszik annyira a gépet. Ime pl. a Táblabíróság épülete:

(http://thundersquad.uw.hu/images/DT.jpg)

Mint látható, közelr?l a textúra kissé homályosnak t?nik, mivel 512 x 512-es textúrákból dolgozok. Jó így nektek, vagy készítsek nagyobb felbontású, 1024 x 1024-es textúrákat? 

Amúgy kb. hány debreceni épület elhelyezését tervezitek? Mármint az eredeti, csak debreceni épületekre gondolok.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on April 07, 2010, 10:10:39 AM
Szia!


Ez így teljesen korrektnek néz ki. Mi sem akarjuk túlspilázni a dolgokat. 512x512-es teljesen jó méret szerintem. Persze lehet csinálni 1024x1024-et is csak, mondjuk akkor egy másik közeli objektumot is rá lehet tenni ezzel csökkentve a drawcall-ok számát.
A modelConverterX-el tulajdinképen bármilyen állományt át tudunk forgatni számunkra használhatóra. Nem tudom a blender milyen állományokra képes.

Természetesen jó lenne akkor összehangolni a készítést, hogy ne dolgozzunk feleslegesen. Tehát a modelleket amiket mi csinálunk a Te rendelkezésedre bocsátjuk és amiket Te csinálsz azt pedig nekünk.

Mi alapvet?en a google sketchup warehouse-ban található objektumokat szeretnénk az FS-be belevarázsolni. Saját objektumokat egyel?re nem tervezzük, bár el?fordulhat hogy kelleni fog, mert nem sok jó objektum van a warehous-ban. Igaz ehhez forrásanyagok is kellenének...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 07, 2010, 10:20:57 AM
Ez itt csupa jó hír. :)
Én is úgy gondoltam, hogy egy nagyobb tömböt, ami több kis épületb?l áll, nem több object egymás mellé pakolásával oldok meg, hanem egyetlen nagy objecttel. Bár ekkor már valószín? kelleni fog az 1024-es textúra, mert különben nagyon homályos lesz a kész modell.

A forrásanyag nekem is a gondom. A neten nem lehet jó min?ség?, megfelel? állású...stb. fotókat találni, csak nagy szerencsével, s elenyész? számban, így marad a saját fotók készítése. Hiába vagyok azonban debreceni, eddig még nem volt id?m kell? mennyiség? fotót készíteni az épületekr?l.

Leírom, hogy mik jelen pillanatban azok az épületek, amiket megcsináltam, vagy épp folyamatban vannak, csak hogy ne dolgozzunk kétszer:

-Táblabíróság
-Református Kollégium
-Csonkatemplom
-Fórum
-Jégcsarnok
-Csokonai Színház

Az általad említett Google Sketchup Warehouse-os objektumokat nem ismerem. Találtam ugyan pár Sketchupos debreceni modell-t, de vagy gyenge min?ség?ek voltak, vagy számunkra felesleges részletességel bírtak.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on April 07, 2010, 10:35:56 AM
Szia!

A warehouse-t Debrecenre meg lehet itt nézni : http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=debrecen&styp=m (http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=debrecen&styp=m)

Vannak egész pofás objektumok.
Én amondó vagyok hogyha az objekt részletes az nem gond, "butítani" még mindig könyebb mint toldozgatni. Illetve nyugodtan lehet LOD-kat használni.

Amiket felsoroltál objektumokat kett? fent is van méghozzá egész szép kivitelben: Csonkatemplom és a református kollégium.
De van ott praktiker, református nagytemplom, debreceni egyetem, kollégium stb.
Az Arno féle ModelConverterX gombnyomásra összes?ríti a textúrákat és kiexportálja a modelt mdl-be. Ezzel írtó sok energiát spórolhatunk meg, mert hát nyilván a várost is szeretnénk szépen megcsinálni, de a fókusz mégiscsak a reptéren lesz.

A Blenderb?l milyen fájlformátumokat tudsz kiszedni?

Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 07, 2010, 11:00:02 AM
Amiket felsoroltál objektumokat kett? fent is van méghozzá egész szép kivitelben: Csonkatemplom és a református kollégium.
De van ott praktiker, református nagytemplom, debreceni egyetem, kollégium stb.

Az Arno féle ModelConverterX gombnyomásra összes?ríti a textúrákat és kiexportálja a modelt mdl-be. Ezzel írtó sok energiát spórolhatunk meg, mert hát nyilván a várost is szeretnénk szépen megcsinálni, de a fókusz mégiscsak a reptéren lesz.


Sajnos épp a Csonkatemplom konvertálása során szembesültem azzal, hogy még távolról sem tökéletes a textúra és drawcall optimalizáló programrész. Hiába kicsinyítettem el?re le az irreálisan nagy méret? textúrákat, a ModelConverterX  11db textúránál kevesebbre nem hajlandó összerakni. Pedig látható, hogy akár 1 db 512*512-es lapon elférnének.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on April 07, 2010, 11:03:27 AM
Hát igen, Arno nagymester még csiszolja a programot. Meg is értem hogy azért mindent nem tud automatikusan csinálni.

Bár én amondó vagyok, hogy akár kézzel is össze lehet rakni és újrahúzni a textúrákat a modellre, az még mindig kevesebb meló, mint kimenni fényképezni, retusálni a képeket és megmodellezni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 07, 2010, 11:57:33 AM
Ezeket a 3D-s GS modelleket találtam meg én is korábban. Van amib?l lehet dolgozni, de még így is ki kell menni "terepre".

A Blender  következ? kimeneti formátumokat tudja:

(http://thundersquad.uw.hu/images/ff.jpg)

Pedig látható, hogy akár 1 db 512*512-es lapon elférnének.
Nálam a Csonkatemplom textúrája 512 x 512-es méret? úgy, hogy a Táblabíróság és a Csokonai Színház textúrája is rajta van.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 07, 2010, 13:04:47 PM
Az el?bb elfelejtettem írni, hogy a Kölcsey Tanítóképz? F?iskolát is készítem.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 07, 2010, 13:28:13 PM
A formátumok közül a .3ds közvetlenül olvasható a Gmax programmal is, a .3ds, .dae, .X, .obj (wawefront!) kiterjesztés? fájlokat pl. a ModelConverterX-b?l lehet az FS által használt MDL formákba menteni.

A .3ds elvben mindenki számára jó, nehézségek akkor lehetnek, ha a használt textúrák nevei nem a DOS hagyományos 8.3 karakternek megfelel?ek. De ez sem akadály. Tulajdonképpen bármilyen modell formátumból képesek vagyunk FS modellt konvertálni, akár az X-Plane-ben használt .obj fájlokból is.
 

Ami esetleg még érdekes lehet, a scenerybe való beillesztésnél használt koordináták, hiszen úgy t?nik, hogy hasonló fotó alapokat használnak a szimek. 
 
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 07, 2010, 15:45:04 PM

Szisztok , huu  de megmozdult az állóvíz - de jó ezeket a hozzászólásokat olvasni :) - munkára kész itt mindenki !

Örömel várunk minden jó Debreceni modelt, - és persze a kés?biekben mást is.

Nagyon jó lenne ha, össze tudnánk dolgozni az álláspontom az, hogy teljesen mindegy melyik szimulátor alá készülnek a dolgok, mert az átjárhatóság megvan. Igyekezzünk ezt jól kibontani és használni.






Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on April 07, 2010, 15:53:20 PM
Oké. Szerintem els? körben meg kellene próbálni hogy megy-e az egymás közti objektumcsere.

Küldhetnél egy objektumot  a tiédb?l, mi meg küldünk egyet a mi átalakítottunkból.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 09, 2010, 10:46:54 AM
Blenderb?l próbáltam .3ds, .obj, .dae, és .x formátumba exportálni a Kölcsey Tanítóképz? modelljét, de a ModelConverterX egyiket sem tudta megnyitni. Így elküldöm a .blend file-t és a textúra .png-jét, hátha ti tudtok kezdeni vele valamit:

http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip (http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip)


Tegnap megvizsgáltam, hogy három különböz? méret? textúra miként néz ki adott méret? objektumon:

(http://thundersquad.uw.hu/images/kfrf1024.jpg)

(http://thundersquad.uw.hu/images/kfrf512.jpg)

(http://thundersquad.uw.hu/images/kfrf256.jpg)

Az látható, hogy az 1024 x 1024-es textúra nem sokban különbözik a az 512-t?l, míg a 256-os már talán túl mosott...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 09, 2010, 11:53:08 AM
Szép munka, gratulálok!

A középs? textúraméret jó kompromisszumnak t?nik.
FS sceneryben érdemes 1024*1024-es lapokat használni, akkor is, ha több közeli objektum textúráját tartalmazza egy-egy lap.
Gépigény és teljesítmény szempontjából pl. kifizet?d?bb 1 db 1024*1024-es lapot használni, mint 4 db 512*512-est.
Scenery obketumoknál a javasolt a textúrákat mipmap-ekkel készíteni.

Az különböz? modellformátumokkal kapcsolatos nehézségeidet nem igazán értem, nálam az összes felsorolt formátum importálása m?ködik, sokszor használtam már mindegyiket.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 09, 2010, 13:00:27 PM
Köszi! :)

Scenery obketumoknál a javasolt a textúrákat mipmap-ekkel készíteni.
Sajnálatos módon csak egy lelkes, ám annál kezd?bb amat?r vagyok, így nem tudom pontosan ez a alatt mit értesz. :)


Az különböz? modellformátumokkal kapcsolatos nehézségeidet nem igazán értem, nálam az összes felsorolt formátum importálása m?ködik, sokszor használtam már mindegyiket.
Kiexportáltam a modellt a fentebb említett négy formátumba, majd meg akartam nyitni a ModelKonverterX-szel, de nem jelent meg semmilyen modell a képerny?n.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 10, 2010, 05:54:12 AM

Kiexportáltam a modellt a fentebb említett négy formátumba, majd meg akartam nyitni a ModelKonverterX-szel, de nem jelent meg semmilyen modell a képerny?n.
Szia  Kferro!

Ha, említett modellt elküldenéd az info@lhsimulations.com címre megnéznénk, hogy mi lehet a baj.
A konvertálásnak m?ködni kellene, ebb?l nem volt még probléma.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 10, 2010, 09:26:54 AM
Egyszer?bb, ha mégegyszer beteszem a linket, ahonnan le tudod tölteni:

http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip (http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 10, 2010, 10:05:58 AM
Szia,
Nézném Blenderrel a modelledet. Betöltöttem, de egyel?re a textúra nélkül jelenik meg. A modellt és a png textúrát egy mappába csomagoltam ki. Kéne egy kis segítség, hogy mit kell mókolni/blenderelni, hogy rendben legyen és lehessen exportálni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 10, 2010, 11:27:30 AM
Nem tudom, mennyire ismered a Blendert. Most ezt feltételezem, hogy eléggé. :)
Szóval kjelölöd a teljes modellt (2-szer "A"), vagy kijelölöd egyenként az összes Face-t, majd megosztod a képerny?t, s az "UV Image Editor"-ra átváltva az Image menüpont Replace parancsával megmutatod neki, hogy honnan töltse be újra a textúrát.

Ha így nem boldogulsz, szólj, s leírom részletesebben.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 10, 2010, 17:32:04 PM
Elvégeztem a leírt eljárást, sajnos még mindig nem jó nálam.
Az UV Image Editor-ban a látom a képet és az UV mappinget is, de a 3d-s nézetben továbbra sem látszik.
Hiába, ismét arra a következtetésre jutottam, hogy Blender és én, mi már soha nem leszünk barátok...

Exportáltam a modellt anélkül, hogy bármit variáltam volna rajta. A 3ds formátumból más modellez? progik felismerik, de az UVW mappinget nem viszi ki, újra kellene textúrázni. Ellen?riznéd, hogy minden rendben van-e a modellel?

A .blend forrásfájl sajnos az egyetlen olyan formátum, hogy a Blenderen kívül kb. semmivel sem lehet megetetni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Steve on April 10, 2010, 20:16:57 PM
Ne haragudj, ha hülyeséget kérdezek, a 3D nézetben átváltottál a textúrázott nézetre? (ALT+z)

Azért kérdezek ilyen esetleg triviálisnak t?n? dolgot, mert a Blenderrel nekem is meggy?lt id?nként a bajom. Korábban Max-ot és Mayát használtam, néhol egészen más szemlélet kell a Blenderhez :)

Azért merült fel bennem a dolog, mert írod, hogy az UV editor ablakban látod a map-ot, akkor pedig az object és a textúra össze kell hogy legyen linkelve, látszania kell rajta a megfelel? nézetben.

Megnéztem Blenderben a modellt, és úgy t?nik Kferro cserélgette a textúra fájlok nevét, talán ez is okozhat még galibát...
Nálam ALT+z lenyomása után (miközben az egér a 3D ablak fölött van, mert minden bill-kombó arra az ablakra van hatással amelyik aktív!) megjelenik a textúra fájl, de az épület két oldala mondjuk így is textúrázatlan.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 10, 2010, 20:28:07 PM
Szia,

Köszönöm szépen a választ. Nem triviális a kérdésed, mert ma próbáltam el?ször használni a Blendert, vagyis szinte semmit sem tudok róla. Korábban nézegettem már, de mivel egyáltalán nem tartom intuitívnek és egyszer?en kezelhet?nek, valamint minden funkcióját tudom más modellez? programmal helyettesíteni (no jó, a .bend fájlok importját kivéve) hamar félre is tettem.
Meg tudnád igazítani a modellt, esetleg kitenni más progival is használható formátumba?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Steve on April 10, 2010, 21:01:03 PM
Huh, megfogtál, azért annyira én sem ismerem még, hogy jártasnak nevezhessem magam a programban :)
Mindössze egy pár lépéssel járhatok Kferro el?tt, de ez nem feltétlen lesz megoldás...
Én is csak azért használom ezt a programot, mert az X-Plane feladatokhoz ez passzol a leginkább.

Megnéztem a modellt kicsit jobban, és néhány face valahogy kimaradt a textúra fájlról, azért nem látszott rajtuk semmi. Összerendeltem ?ket, így Blenderben már látszik "rendesen" a modell.
Kiexportáltam dae formátumban(SketcUp) mert más nincs a gépemen amivel tesztelhetném az eredményt, de nincsenek jó híreim... A mappingot valamiért itt sem viszi át. Lehet hogy kevés a jelenlegi tudásom a két programot illet?en, nincs tippem mi lehet a gond. Viszont tartok t?le, hogy a többi formátumba való exportnál is el?fordulhat az UV map hiány, viszont azokat még ellen?rizni sem tudom perpill.

Személyes véleményem az, hogy a Blendert ne er?ltessétek a közös projectben, ugyanis a viszonylag kevés háttérismeret (és a nagyon más szemlélet) miatt f?leg csak szenvedés lenne vele...

Kferro, tudom hogy elkezdtél foglalkozni a SketchUp-pal, azt használhatóbbnak érzem egy közös platform megteremtéséhez. Egyrészt ahogy korábban itt is volt róla szó, nagyon egyszer? vele épületeket modellezni-textúrázni, másrészt a kimenetet könny? más programba átvinni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 13, 2010, 10:09:38 AM
Dolgozom az ügyön srácok, de egyel?re nem sikerült átkonvertálnom a .blend file-t.
A neten írnak valami az ilyen file-ok .mdl formátumba alakításáról, de a gyakorlatban még nem jött össze. :(
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 13, 2010, 19:43:23 PM

Szia,
Biztatlak továbbra is, ha ezt is sikerül megoldani - van egy újabb átjárhatóság a két felület között
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 17, 2010, 10:02:41 AM
Dolgozom az ügyön srácok, de egyel?re nem sikerült átkonvertálnom a .blend file-t.
A neten írnak valami az ilyen file-ok .mdl formátumba alakításáról, de a gyakorlatban még nem jött össze. :(

Szia,

Mivel a Blenderhez tudtommal nincsen MDL exporter, köztes formátumot kell használni.  Épületek esetén a .3ds ehhez megfelel?.
Az MDL exportot azért nem tudtam elkészíteni, mert már a Blenderben is látszik a modelleden, hogy valami nem stimmel a textúrázással. (Át lett nevezve a textúra, stb.)
Az MDL-be alakítás egyszer? módja, hogy a 3ds formátumú modellt megnyitjuk a ModelConverterX progival és egyszer?en elmentjük FS9, vagy FSX MDL-ként.
Ehhez az alábbi feltételeknek kell teljesülniük:
1. ModelConverterX http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14215 (http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14215) (A fejleszt?i változatot javaslom)
2. Ha a gépeden telepítve van az FS2004 ill. FSX SDK, a MCX magától felismeri az mdl exporter plugineket, ellenkez? esetben telepíteni kell ezeket és beállítani az elérési útjaikat.
3. A textúrák bmp, vagy dds formátumúak legyenek, a png-t az FS nem kezeli.

Alternatív megoldás lehet, hogy felraksz egy ingyenes Gmax-et, és az FS2004, vagy az FSX Gamepacket használod az MDL exporthoz. Mivel inkább a Blendert használod, gondolom, ez a kevésbé szimpatikus megoldás a számodra.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 17, 2010, 13:42:01 PM
Az általad leírtakat majd kés?bb kipróbálom.

Tegnap Steve adott egy ötletet, amit este ki is próbáltam. Az eredmény bíztató. :)
Nézzétek már meg, hogy ezzel a Wavefront .obj file-lal tudtok e valamit kezdeni:

http://thundersquad.uw.hu/db8wf3.zip (http://thundersquad.uw.hu/db8wf3.zip)

Ebben a .zip-ben benne van a .blend file-ból kiexportált Wavefront .obj, valamint a hozzá szükséges .png. Nálam az object file az "Objects", míg a textúra file a "Textures" mappában volt.
A ModelConverterX-be sikerült beimportálnom a modellt:

(http://thundersquad.uw.hu/images/LHSim2.jpg)

Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 17, 2010, 18:01:32 PM
Halihó,

Úgy néz ki, siker lesz. Már csak el kell forgatni a cuccost. Nálad megvolt?
Ha már a ConverterX-ben van, majdnem kész az MDL.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 17, 2010, 19:07:38 PM
Igen. Miután beimportáltam az .obj-t a ModelConverterX-be, mer?legesen állt a síkra, de aztán rájöttem, hogyan kell elfordítani. :)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 17, 2010, 19:08:53 PM
Akkor elkészült az MDL is?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 19, 2010, 09:43:03 AM
Sajnos, bár FSX MDL-be próbálom konvertálni, kimeneti file-ként nem jelenik meg a célkönyvtárban. Javaslom, próbáljátok meg ti is, hátha ti jobban értetek hozzá.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 19, 2010, 11:09:42 AM
Szia,

Nálam elkészült gond nélkül az FSX MDL. Sceneryben csak este tudom megnézni, de látszólag rendben van. (A textúrát persze át kell alakítani pl. dds-be.)

Két csacsi kérdés:
1.A gépeden, amin az átalakítást próbáltad, van FSX SDK? A ModelConverterX Options menüjében az MDLWriter, az XtoMDL és az XWriter elérési útvonalai jól vannak beállítva? Más MDL-t tudtál már korábban készíteni?
2. Nem ismerem ezt az épületet, de a tet? alatt körbefutó sivár rész a valóságban is ilyen?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 19, 2010, 13:20:08 PM
1. Nekem nincs felpakolva semmilyen kiegészít? szoftver az MDL készítéshez. Akkor ezek szerint emiatt nem sikerült. Gyanítom, hogy az MDL-be konvertálást meghagyom nektek. :)

2. Itt egy kép az eredeti épületr?l, így össze tudod hasonlítani, hogy valóban olyan e:

(http://www.keresztenymagyarorszag.hu/kepek/esemenynaptar/318/debrecen_reformatus_kollegium.jpg)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 19, 2010, 22:23:51 PM
Tényleg szép munkát végeztél, mégegyszer gratulálok!

Az MDL-be konvertálást természetesen szívesen vállaljuk. Ha más nem el?z be, holnap este tudom elküldeni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on April 20, 2010, 06:41:16 AM
Debreceni barátainkat kérdezem.
A képen nyíllal jelölt épületeket esetleg nincs kedvetek full egyszer?sített módon elkészíteni,vagy ha csak fotókat tudnátok csinálni róluk már az is nagyon sokat segítene.

(http://lhsimulations.com/LHSimulations/Scenery/Images/land.png)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 21, 2010, 09:08:20 AM
Itt jelöld már meg, mely épületekr?l lenne szó, mert egyel?re nem ismertem fel ?ket:

http://www.ptsim.com/sbuilder/lemaps.asp?Lat=47.53510955868295&Lon=21.627681255340576&Zoom=16&T=2 (http://www.ptsim.com/sbuilder/lemaps.asp?Lat=47.53510955868295&Lon=21.627681255340576&Zoom=16&T=2)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on April 21, 2010, 17:00:52 PM
(http://lhsimulations.com/LHSimulations/Scenery/Images/land1.png)

No remélem így már könnyebben be azonosítható, bár a piros tet?s épület kb.2/3 része lemaradt a képr?l.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: pateszi on April 21, 2010, 21:27:13 PM
1. Nekem nincs felpakolva semmilyen kiegészít? szoftver az MDL készítéshez. Akkor ezek szerint emiatt nem sikerült. Gyanítom, hogy az MDL-be konvertálást meghagyom nektek. :)


Szia,

Küldöm az FS9-hez exportált modellt. Megvan FSX-hez is. Kb. a helyére tettem a GE kép alapján.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Kferro on April 23, 2010, 09:53:41 AM
m814!

Köszi a bejelölést, így már tisztább a dolog.
Nem ígérem gyorsra az elkészítését, mert az elkövetkezend? napokban nem fogok tudni modellezéssel foglalkozni.

Pateszi!

Köszi a modellt, este, ha tudom, kipróbálom.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 12:55:18 PM
A landmark csomag rövidesen 3 újabb modellel b?vül, hála készít?jük hozzájárulásának. Ha kész vagyok vele, feltolom a következ? verziót az ftp-re.

A közzétételr?l van valami elképzelése a csapatnak?
Május 8-án lesz egy IVAO-s event, szeretném, ha az eddig elkészült holmik akkor már elérhet?ek lennének a m?ért? közönségnek. Erre az egyik megoldás, hogy az IVAO-HU teszi elérhet?vé, a másik meg az, hogy az LHS. Nekem egyikkel sincs problémám, de utóbbi szimpatikusabb... szóval rátok bízom. Mondjuk május 5-ig döntésre kellene jutni... ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on April 25, 2010, 13:07:49 PM
Egy kis infó az újabb 3 objektumról?

A publikálás.
Nincs semmi kifogásom az ellen sem ha darabonként történik a dolog,de szerintem egy értelmes koncepció sokat lendítene a dolgon,arról már nem is beszélve hogy felhasználó barátabb is lenne mintha egyesével kell a usernek telepítenie 50000 stoptáblát.
Szerintem jó elképzelés volt pl. a Balaton landmarks projekt is.Kár hogy picit beült a dolog.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 13:42:53 PM
3 objektumról van szó:
- minaret (Eger)
- templom (Berencebaráti)
- romtemplom (Csomorkány)

Az el?z? hármat (a Tihanyi Apátság, a mándoki fatemplom és a k?röshegyi völgyhíd) beleértve - valamint két default er?m?vet is  - ez már 8 objektum egy csomagban. Az igaz, hogy hülyeség egyesével kiadni ?ket, de az EGÉSZ - élnék a gyanúval - SOHA nem lesz kész. Az meg értelmetlen, hogy ezek elkészültek és "egy szerveren porosodnak"...
Öregszem... van két széler?m?park is: Kisigmánd és Mosonmagyaróvár. ;D

Bár a teljes kör? engedély birtokában még két templomot (Velemér, Csempészkopács) bele lehet pakolni... ez így már 12 cuccos. ;D
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on April 25, 2010, 14:17:46 PM
Soha ne mond hogy soha....

Na pl. ez templom és szélturbina dolog  is jól hangzik,csak következetesen végig kellene vinni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 14:26:39 PM
Összeszedegetem az engedélyeket és a templomokat is (már ami létezik és használható és még meg is tudok küzdeni velük), azzal nincs gond. A szélturbinákról is össze lehet szedni az infókat a netr?l.

A publikálásra az is lehet megoldás, ha update-eket készítünk az el?z? verziókhoz, esetleg egy, az éppen aktuális komplett kiadást. Így csak a hiányzó cuccokat kell bemásolnia annak, aki használ egy korábbi csomagot.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 25, 2010, 15:54:13 PM
Sziasztok,

Megfontolandónak tartom én is Gábor ötletét - és kivitelezhet?nek is.
Egyre jobban ásom magam a fotoscenery-k beillesztésbe, - gondolom azzal lehetne feldobni mégjobban, hogy ahol lesz modell, oda egy foto hátteret is betennénk .
Ezt pedig folyamatosan lehetne autogennel még tovább fejleszteni.
Egyszer így biztos elkészülne!  ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 16:55:53 PM
Én imádom a photosceneryket, de a jelenlegi landmark objektumok a Hungary 2009 VFR-hez vannak igazítva. Így aztán nem lep?dnék meg, ha egy photoscenery miatt némileg át kellene helyezni ?ket... de örömmel megtenném. Szóval ezt bele kell kalkulálni, de nem látom vészesnek a dolgot. Egy photoscenery valóban rendkívül sokat dobna Magyarországon az FS-ben - landmarkokkal együtt meg pláne. Ezek nélkül nem lehetetlen ugyan a VFR-ezés, de nem is az igazi... nagyon nem.

Boldi! Ha esetleg tudok segíteni a photoscenery gyártásában, értesíts légyszi! ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on April 25, 2010, 17:21:27 PM
Valóban elkerülhetetlen hogy több részben kelljen kiadni.

Magam részér?l még mindig azt mondom, hogy egyetlen egy pakkot kellene csinálni, amit folyamatosan b?vítenénk. Fel lehetne rakni az lhs oldalára, de szigorúan verziószámozva. Nyithatnánk egy topikot ahol a különböz? verziók módosításait (change log) beletennénk. S?t meg lehet azt is oldani hogy a fórumon regisztráltaknak, avagy a fórumon egy landmarks csoportba (amibe bárki beléphet) küldenénk köremail-t hogy új verió jelent meg. Persze nem naponta, hanem ésszer?en 3-4 hetente ahogy haladunk egy új pakkot kiadni.
Véleszmény?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 17:29:53 PM
Királyság! ;D

Bár az el?z? verziónak adtam az 1.0-t és nálam a jelenlegi az 1.1-ként fut, de akkor - lévén ez lesz az els? nyilvános csomag feltehet?en - átnevezem 1.0-ra. Ha bepakoltam az objektumokat, feltolom az ftp-re - és itt jelzem, hogy közzétehet? a dolog. Readme (és a fenti kép is) mellékelve van hozzá.

Az eddigi tempó okán szerintem akkor adjunk ki b?vítést, ha van már legalább 8-10 új objektum hozzá.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 25, 2010, 18:13:35 PM
Az "LHS Hungary Landmarks V1.0" elérhet? az ftp szerver Scenery/Landmarks könyvtárában.
Szvsz. közzététel el?tt pár teszt azért nem ártana a biztonság kedvéért... úgyhogy aki tud, az legyen szíves vessen egy-két pillantást a csomagra! Köszi.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 25, 2010, 20:46:23 PM
Valóban elkerülhetetlen hogy több részben kelljen kiadni.

Magam részér?l még mindig azt mondom, hogy egyetlen egy pakkot kellene csinálni, amit folyamatosan b?vítenénk. Fel lehetne rakni az lhs oldalára, de szigorúan verziószámozva. Nyithatnánk egy topikot ahol a különböz? verziók módosításait (change log) beletennénk. S?t meg lehet azt is oldani hogy a fórumon regisztráltaknak, avagy a fórumon egy landmarks csoportba (amibe bárki beléphet) küldenénk köremail-t hogy új verió jelent meg. Persze nem naponta, hanem ésszer?en 3-4 hetente ahogy haladunk egy új pakkot kiadni.
Véleszmény?

Sanyi,

Ezzel egyetérve, kikell alakítani ezt a módozatot - és így ahogy írtad a formája megvalósítható.

Ahogy a  Gábor a térképen mutatja, azokon a területeken el?sz?r betenni a foto hátteret, és autogennel feltölteni fokozatosan.
Az gondolom, figyelni kell arra is, hogy párhuzamosan Fs2004 és FSX alatt is fussanak a pack-ok.


Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 25, 2010, 20:54:37 PM

Boldi! Ha esetleg tudok segíteni a photoscenery gyártásában, értesíts légyszi! ;)

Gábor,

Persze, hogy tudnál segíteni ! - SbuilderX   vagy  Sbuilder kell hozzá, valamint az autogen annototor.
Gondot jelent még az évszakos és napszakos készítés is - mert úgy az igazi!  Ehhez: Photo Scenery Maker for FSX
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 27, 2010, 18:39:22 PM
Én imádom a photosceneryket, de a jelenlegi landmark objektumok a Hungary 2009 VFR-hez vannak igazítva. Így aztán nem lep?dnék meg, ha egy photoscenery miatt némileg át kellene helyezni ?ket... de örömmel megtenném. Szóval ezt bele kell kalkulálni, de nem látom vészesnek a dolgot. Egy photoscenery valóban rendkívül sokat dobna Magyarországon az FS-ben - landmarkokkal együtt meg pláne. Ezek nélkül nem lehetetlen ugyan a VFR-ezés, de nem is az igazi... nagyon nem.

Boldi! Ha esetleg tudok segíteni a photoscenery gyártásában, értesíts légyszi! ;)

Szia Gábor,

akkor ha kedved van hozzá csapjunk a"lecsóba":)



A következ?t javaslom, hogy mindkér Fs-ben lehessen használni ?ket!

Mit kellene tenned?
     
      - SbuildetX-et felinstallálni
      - Megkeresni a koordinátái alapján az objektum környékét.
        / ezt úgyis lehet tenni, hogy az FSX-ben oda állsz egy géppel, és a poziciót átveszed a munkaterületen/
      - a fotohátteret a megfelel? nagyítással kimented, célszer? vagy a 14 vagy a 15 zoom mert így  nem   
          nagy  a .bgl mérete. Ez kés?bb Autogen Annotator-ral tovább építhet?.
        A foto háttérben a pontos pozicióba mozgatod az objectumot.
        Ez közvetlen használható más FSX-ben.


Fs2004 alá:

        Ugyanezt  megcsinálni, csak a hátteret a munkaasztalról nem .bgl-be hanem bmp-be kimenteni
        A 2004 SDK resample eszközével kimenthet? .bgl-be és behelyezhet? a scenery-be.
        Az 2004 SDK Autogen Annotator-ral tovább építht? ez is.

        Így mindkét verzió alá egyszerre lehetne dolgozni
        Külön feladat a napszakos és évszakos texturák készítése, de a Sbuilder erre is ad megoldást.

 Azért írtam ezt, mert így nem kell a az sbuildert is használni, mindegyiket meglehet oldani az Sbuilder x-el.


Ha kérdésed van még, keress bátran.

 
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 27, 2010, 19:45:03 PM
Szia Boldi!

Nekem csak FS2004-em van, így az FSX-et nem merem bevállalni. Ráadásul SBuilder, annotator és Photo Scenery Maker is van a gépemen, de ezek is FS9-es verziók.

A resample-s dolog ismeretlen számomra, mert eddig a Photo Scenery Makert használtam. Az SBuilderben annyira nem vagyok járatos, ezért - ha nem gond - az évszakos és napszakos megoldásról minden információt megköszönnék.

A f? kérdés viszont az lenne, hogy honnan lehet jó felbontású, használható m?holdfelvételeket szerezni a feladathoz? A GE-nél el?fordulnak bizonyos problémák...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 27, 2010, 20:26:22 PM
Szia Gábor,

El?sz?r is a f?kérdés: 
http://www.ptsim.com/sbuilder/gmaps.asp?Lat=47.4578&Lon=19.1381&Zoom=10

Ugyanezeket a servereket hívja meg az SbuilderX -is.
Attól függetlenül, hogy csak Fs2004-et használsz felteheted az SbuilderX-t.
Telepítés végén "bár rosszalja", hogy nincs FSX, de feltelepül és használható!
Beállítod a preferencesben a megfelel? szervert és koordináták alapján oda navigálsz az adott területhez.
Ebb?l már jó min?ség? képeket tudsz kimenteni ! bmp-ben.
Az általad említett  Photo Scenery Maker meg elvégzi neked ami szükséges. Így betudod tenni Fs2004 -be.



Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 27, 2010, 20:55:01 PM
Feltettem, húzogatta a száját az FSX hiánya miatt, de utána jó néhány hibaüzenetet kaptam: a tool-ok közül hiányolt egy csapatot, valamint bmp fájlokat. :o A hiányolt progik telepítve vannak a gépre, úgyhogy szétnézek még, mi a a baja a nyavalyásnak.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 27, 2010, 21:00:28 PM
Feltettem, húzogatta a száját az FSX hiánya miatt, de utána jó néhány hibaüzenetet kaptam: a tool-ok közül hiányolt egy csapatot, valamint bmp fájlokat. :o A hiányolt progik telepítve vannak a gépre, úgyhogy szétnézek még, mi a a baja a nyavalyásnak.

Mennie kell, mert mégegyszer kipróbáltam, és mind két FS alatt megy.
Hozz létre egy új projectet, és állítsd be a szervert utána már menthetsz le.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 27, 2010, 21:49:52 PM
Menni megy, de olyan programokhoz reklamál elérési útvonalakat... ;D Hogyaszongya:
"Shp2Vec.exe, resample.exe, ImageTool.exe" (utóbbi ismer?sen hangzik)
"XToMdl.exe, Managed_CrashTree.dll, Managed_Lookup_Kexyword.dll"
Mindezeket két útvonalon kellene elérni, ráadásul... :-[
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 28, 2010, 17:48:28 PM
Menni megy, de olyan programokhoz reklamál elérési útvonalakat... ;D Hogyaszongya:
"Shp2Vec.exe, resample.exe, ImageTool.exe" (utóbbi ismer?sen hangzik)
"XToMdl.exe, Managed_CrashTree.dll, Managed_Lookup_Kexyword.dll"
Mindezeket két útvonalon kellene elérni, ráadásul... :-[

Szia
Igen írtan, hogy hiba üzenetek lesznek de ennek kiküszöbölésére két lehet?ség van.
Telepíted az FSX-et és az FSX SDK-t. / Ezt írtad, hogy nincs meg neked /

A második, hogy ne foglalkozz a hiba üzenetekkel  -/ bár ez nem egy úri megoldás /- , hanem nyugodtan idítsd el az SBuilderX-et, és m?ködik.

Utána a  mentett tiff képet már tudod tovább dolgozni, a korábban is emlegetett programokkal.
 Teszek fel egy képet amit így mentettem ki, ezért tuti, hogy így is m?ködik!
Remélem elég segítség az induláshoz.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 28, 2010, 20:50:03 PM
Rendben, köszi. Hétvégén kerítek a progihoz manualt/tutorialt és beleásom magamat. Esetleg az FS Earth Tilest ismered?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 29, 2010, 17:38:51 PM
Rendben, köszi. Hétvégén kerítek a progihoz manualt/tutorialt és beleásom magamat. Esetleg az FS Earth Tilest ismered?

Szia, igen ismerem, de nálam a képletöltése nem m?ködik így , félre van téve.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 29, 2010, 18:47:17 PM

Küldök egy hasznos linket, ha már annyira az Sbuilder fele probáltalak orientálni  :)

http://www.fs-freeflow.com/forum2/index.php?topic=618.0

Fs2004-hez kiválló, ajánlom továbbra is!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on April 30, 2010, 06:07:34 AM
Szia! Nagyon köszönöm, nagyjából vasárnap már lesz is rá id?m, hogy belemélyedjek. Ha valami nem tiszta, sikíthatok segítségért?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 30, 2010, 15:54:24 PM
Ha valami nem tiszta, sikíthatok segítségért?

Szia,

Persze beszéljünk majd. - remélem ez is jól beindul
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on April 30, 2010, 20:52:51 PM

Sziasztok,

Belinkelek ide, még egy tutorialt a Photo Scenerv Maker használatáról.
http://mainescenery.proboards.com/index.cgi?board=tut&action=print&thread=8255
Hasznos segítség mindenkinek, aki ilyenben töri a fejét.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Jenc on May 24, 2010, 20:23:06 PM
Neki álltam Úrhida Sport reptérnek, ugyanis itt van t?lem D-Dk-i irányba 15km-re. Úgyhogy ismerem a terepet! :D
AfX-el álltam neki, eddig ennyi van meg:(http://msfsx.atw.hu/Urhida%20repter%20FS.BMP)
(Hangárokat még nem tudok rakni, mert importálásnál hiba üzenettel le áll a gmaxom.)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tzotyu on June 15, 2010, 11:20:05 AM
Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Gratulálni szeretnék az eddigi munkáitokhoz, azóta is nagy élményt nyújtanak! Régebben próbálgattam saját szórakoztatásomra sceneryket készíteni, de valahogy elakadtam bennük.
Sajnos kezd?nek számítok a scenery készítésben és modellezésben, de szívesen felajánlom segítségemet én is, amiben tudom! Például egy lehetséges projektnek el tudnám képzelni a Velencei- tavat. Szerintem elég sokan repkednek arra felé és hát az alap scenery az nem valami nagy.... Milyen lehet?ségek vannak ebben? Esetleg a gyúrói reptér is szóba jöhet?

Olvasgatva a fórumot, láttam pár bejegyzést, hogy kellene egy átfogó, alap Hungary mesh, ami egységes lenne, hogy a kés?bbiekben minden kiegészít?t arra lehessen pakolni. Sajnos nem volt annyi id?m, így nem olvastam végig a fórum témát, de érdekl?dnék, hogy létezik már ilyen mesh?
Én eddig a Papics Péter féle hungarymesh-t használtam kiegészítve az Ultimate Terrainel. Esetleg készül valami ehhez hasonló projekt, mai tartalmazná az utakat, kisebb folyókat, településeket, stb...?

Üdv.: Timár Zoltán
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on June 15, 2010, 14:41:39 PM
Szia!

Üdv a fórumon.

Alap scenerynek a Hungary Base Sceneryt használjuk. Ez rendbeteszi a vízrajzot, utakat, vasútvonalakat, erd?ket stb. (landclass). A Hungary mesh pedig csak a magassági adatokat rakja rendbe.
Ehhez igazodunk mi is (mostantól).

Igen a scenery készítés elég faramuci meló. Nem egyszer?. A hungary landmarks pack project azzal a szándékkal jött létre, hogy magyarországi objektumokat modellezünk meg. Most egy kicsit elhalt a dolog, mert nagyon koncentrálunk debrecenre.
Igazából neked kell tudni mivel tudsz foglalkozni. Lehet nézegetni a gmax-ot (ott vannak a tutorial videók a letöltések között) vagy a mostanában nagyon divatos sketchupot.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tzotyu on June 15, 2010, 16:29:34 PM
Szia!

Köszönöm szépen a gyors választ!
Egyel?re tombol a vizsgaid?szak, de nyáron szeretnék kicsit belemélyedni, úgyhogy a gyúrói repteret lehet, hogy megpróbálom. Igazából a kis hangulatos sport repterekért vagyok oda nagyon...  ::)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on June 15, 2010, 16:35:51 PM

Szia,

Én is biztatlak, találsz itt az induláshoz rengetek forrás anyagot tutoriált - és kérdezni is bátran lehet.
Mindig lesz valaki aki válaszol. Az indulás az picit nehéz! -de utána lehetetlen abba hagyni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on June 15, 2010, 16:52:33 PM
Szia!

A Magyarország Alap Sceneryt (MAS) avagy Hungary Base Sceneryt INNEN (http://biztonsagostarhely.eu/stdesign/?page_id=5) lehet letölteni (figyelj a plusz két javító bgl-re is). Érdemes néha visszanézni, mert gyakran javítgatják a jelzett problémákat. (Nem azért, mert rossz, hanem azért, mert nagy területet fed le és nehéz ellen?rizni.)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tzotyu on June 15, 2010, 18:20:17 PM
Sziasztok!

Köszönöm szépen! Telepítem is sorban a dolgokat!  :)
Annyi kérdésem még lenne, hogy az LHSim-es LHPP és az ST design-os LHPP VFR megfér egymás mellett?

Köszönöm!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on June 15, 2010, 18:25:15 PM
Nos... bizarr kérdés. ;) ;D Valószín?leg be fognak kavarni egymásnak.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tzotyu on June 15, 2010, 18:50:03 PM
Nem gondoltam teljesen át a kérdést....  ;D
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on August 26, 2010, 21:53:02 PM
Nemsokára elkészül az els? pack, íme pár objektum:

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (5).png)

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (2).png)

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (3).png)

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (4).png)

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (1).png)

(http://www.lhsimulations.com/image/Landmarks (6).png)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Glider97 on August 26, 2010, 22:14:43 PM
Le a kalappal. F?leg a K?röshegyi völgyhíd tetszik :D
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on August 31, 2010, 08:48:19 AM
(http://lhsimulations.com/LHSimulations/Scenery/Images/landmarks800.png)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Nashgaar on September 02, 2010, 15:15:29 PM
Sziasztok!
Gratulálni szeretnék a készít?knek, nagyon szép, igazi hiánypótló anyag lesz majd ha elkészül. Igazából kíváncsi leszek hol húzzátok meg a határt? Úgy értem, valamikor releaselni is kell, modellezni való objektum meg mint égen a csillag. Már nagyon várom.
Valójában én is régóta kacérkodom a gondolattal, hogy beleássam magam, de csak mostanában futottam össze a Sketchuppal. Voltak régebben próbálkozásaim a 3ds maxxal, de pár hét után feladtam, nem tudtam vele összebarátkozni. A Sketchup sokkal felhasználóbarátabbnak t?nik. Én egyenl?re kizárólag FS9-ben gondolkozom. Abszolút kezd?ként rengeteg kérdésem lenne, majd megpróbálom a megfelel? topikokban feltenni ?ket.
Pápán lakom, így els?sorban a környékbeli dolgokat venném célba, városon belüli dolgokat, pl. víztorony, iskolák,templomok,illetve a közelben pl. a Kab -hegyi TV-torony, K?ris-hegyi radar. Továbbá fel szeretném ajánlani, ha valakinek szüksége lenne innen bármilyen infóra, fotóra, szívesen segítek, szóljatok nyugodtan!
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 02, 2010, 15:20:35 PM
Szia!

Az els? pack már elvileg készen van. Nincs benne olyan sok objektum, de azért mégis. Úgy tervezzük, hogy folyamatosan adunk ki újításokat, így egyre több objektum kerülne bele a packba.

Sketchup, igen, egyszer?bb használni, de FS-ben egyben átemelni kész katasztrófa. Nem FS-re van kitalálva. Készül már egy tutorial videó ami a sketchupos modellek konvertálásával foglalkozik.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Nashgaar on September 02, 2010, 15:59:40 PM
Ahha, tehát el kéne dönteni, könnyebben akarok-e modellezni, de állat nehéz konvertálni, vagy neki kell állnom nulláról Gmaxot tanulni, és sima ügy. Az a baj, hogy ahogy én láttam, a Gmax kezel?felülete sokban hasonlít a 3ds maxra. Nekem kissé idegen, bonyolultnak t?nik. Lehet megvárom azt a videót...
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 02, 2010, 16:19:19 PM
Ha gmax-al akarsz ismerkedni akkor ott vannak a tutorial videók : http://lhsimulations.com/forum/index.php?topic=29.0 (http://lhsimulations.com/forum/index.php?topic=29.0)

A sketchupos tutorial célja az hogy megmutassuk hogyan kell a 3D warehousból letölteni a modelleket, átkonvertálni ?ket gmax-os objektumra. Gmax-ban optimalizálni ?ket majd onnan exportálni és az FS-be beilleszteni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on September 02, 2010, 20:02:35 PM
Lehet hogy az én vessz?paripám a rendezettség,de én továbbra is más módszert javasolnék.
Szerintem célszer? lenne el?venni kis hazánk VFR térképét és az ott szerepl? pontokat valami szisztéma pl. szektorokra osztás, szerint megcsinálni.Ha mindenki a saját települését és az ottani jellegzetes épületeket kezdi el megcsinálni, annak szerintem soha nem lenne vége.Még ez is irgalmatlanul nagy munka szerintem.De ez csak az én véleményem.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Nashgaar on September 02, 2010, 20:59:09 PM
Nem, szerintem is teljesen igazad van. Nagyon fontos a rendezettség. Ugyanakkor gondolom mindenki jobban ismeri a saját lakhelye körüli dolgokat, ezért szívesebben is foglalkozik vele. Pl. ha rámbíznák mondjuk BAZ megyét, jóformán azt is alig tudom, hol van, hát még hogy milyen VFR pontok vannak arra...De a rendezettséget úgy is fent lehet tartani, hogy a terület felosztásra kerül, és a szekciók kapnak egy felel?st vagy megbízott csoportot- ezt csak példaként mondom, nem ismerem a projektet belülr?l. De valószín?leg az úgy jó ahogy van, különben nem jutottatok volna el idáig. ;) 
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 04, 2010, 20:03:28 PM
(http://i960.photobucket.com/albums/ae83/tankkiller1/balaton_mix_2_text.jpg)

Szeretném a magam módján megtámogatni a Balaton landmarks projekt-et. Üres óráimban elkészült, ill. 90 %-os állapotban van Badacsony, Szigliget, Balatonmáriafürd?, Balatongyörök, Fonyód(2), Keszthely kiköt?je és a keszthelyi Sziget Fürd? is.
Szerintem LHSM körüli VFR repüléshez kiváló lenne. :)
Szóval, ha felpörögne a BLP (Balaton Landmark Project), szívesen betársulnék, folytatva a megkezdett sorozatot... ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 05, 2010, 10:46:09 AM
Wow, nagyon komoly (mondjuk ez a korábbi munkáid alapján nem meglep?)!

Maga az irány is nagyon jó, mert a landmark csomagban van pár közeli objektum és vannak kiváló repterek is a környéken, így a Balaton környékének felturbózása szerintem kifejezetten népszer? lenne.
Szvsz. külön Balaton projekt erre nem feltétlenül célszer?, hiszen a többi landmarkhoz ezek kiválóan illeszkednek - így nagyon hálás lennék, ha a már meglév? csomagban helyezhetnénk el ezeket az objektumokat. Ráadásul a csomag b?vítése is szerepel a terveink között - a jöv? hétt?l talán már id?m is lesz rá, mert ezen a héten torkosborzot játszottam/játszom... :(
Korábban strandok készítésére gondoltam (nénikkel tudok hozzájuk szolgálni ;) ;D), de a kiköt?k talán még jobbak is.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 05, 2010, 11:10:25 AM
Köszönöm :)
OK, mehet a meglév? csomagba.
A kiköt?k azért jók, mert nyílt vízfelületen jellegzetes formákat, nagy objektumokat jelenítenek meg, VFR-hez nagyon hasznosak, na meg nem is túl bonyolult az elkészítésük. ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 05, 2010, 20:44:37 PM
Nagyon szépen köszönöm! Berakod az objektumokat az FS-be vagy bepakoljam én - utóbbival lehetnek gondok...? Illetve: a modellek FS9-hez is jók?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tankkiller on September 06, 2010, 10:38:02 AM
Az FSX változatot kompletto megcsinálom, az FS9 pluszmunka lesz, ModConverterx-szel .mdl-be rakom, de nekem nincs fenn már FS9-em. Err?l beszéljünk még. Priviben küldök egy mail címet.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 20, 2010, 14:45:21 PM
Sikerült némi el?relépést elérni a csomag manualjával, ha gondoljátok, feltöltöm és ellen?rizhetitek, hogy jó lesz-e így. Pár kép hiányzik még bel?le, illetve nincs mindegyiken rajta az "LHS LHCC landmarks" logó.
(Jelenleg .odt formátumban van, majd .pdf lesz bel?le.)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on September 20, 2010, 16:08:59 PM

Tedd fel az ftp-re Gábor ! - megnézném szívesen.

Azt is kérdezem, az AGent-el tudtál valamit alkotni azóta?
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 20, 2010, 16:36:20 PM
Feltettem a Scenery\Landmarks mappába.
Nem sikerült még csak próbálkoznom sem az AGenttel. :(
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on September 20, 2010, 17:46:53 PM
Nem sikerült még csak próbálkoznom sem az AGenttel. :(

Semmi baj !  - úgy látom másnak is ellenfél az id?  ;D
Csak azért kérdeztem, mert Debrecennél és Pogánynál is jól jönne a segítség !
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 20, 2010, 18:13:21 PM
Nekem kifejezetten az ellenségem. ;D

Valamit buherálnom is kell a progin, mert nem igazán akart m?ködni az utóbbi id?kben... Ha sikerül munkára bírni és még id?m is lesz, akkor igyekszem besegíteni.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on September 20, 2010, 18:33:42 PM
Nekem kifejezetten az ellenségem. ;D

Ha sikerül munkára bírni és még id?m is lesz, akkor igyekszem besegíteni.

Kösz Gábor ! ebben maradtunk ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 20, 2010, 18:36:01 PM
Rendben. Ha nagyon nem boldogulok vele, kérhetek segítséget?

A Landmark csomag a cserélt esztergomi híddal a szerveren, még manual nélkül.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: Swift on September 20, 2010, 18:50:15 PM
Rendben. Ha nagyon nem boldogulok vele, kérhetek segítséget?

A Landmark csomag a cserélt esztergomi híddal a szerveren, még manual nélkül.

-  Persze, az csak természetes !!

- A csomagot megsasolom  ;)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 22, 2010, 22:08:00 PM
MEGJELENT AZ ELS? PACK!!!!

Keressétek a letöltések között : www.lhsimulations.com (http://www.lhsimulations.com)

(http://www.lhsimulations.com/image/LandmarksReleased.png)
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: bZ on September 29, 2010, 18:00:09 PM
Sziasztok!

A sok magyar csomagban már összekavarodtam.
Az LHS sceneryk alapok, azon kívü felteszem még a MAS-t.
A Hungary2004-el mi a helyzet? Abban volt néhány mesh és hozzáad az FS-hez még jó néhány repteret.

Magyarul...mi a teend?, ha egy jó Mo.-t akarok összehozni?

Köszi,
BZ
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: super08 on September 29, 2010, 18:41:12 PM
Szia BZ!

A MAS és az LHS kiváló választás. :) A Hungary 2004 esetében a helyzet az, hogy abban olyan repterek is vannak, amelyek nem fogják szeretni az LHS reptereket (és viszont) - ezeket leszámítva más gond nincs.
A probléma orvoslása a következ?: a Hungary 2004-en belül a scenery mappában ki kell keresni az lhpp_** és lhsm_** kezdet? bgl-eket és át kell ?ket nevezni .xbgl-re, mondjuk.

További kiváló magyarországi repterekért érdemes még ITT (http://biztonsagostarhely.eu/stdesign/) is szétnézni. Ezek esetében is figyelni kell a Hungary 2004-es ütközés veszélyére.
Title: Re:Hungary landmarks
Post by: m814 on June 13, 2011, 09:09:03 AM
Elkészült a default autogent kiváltó, jellegzetes magyar családi házakat tartalmazó els? csomag.
A hamarosan elkészül? LHDC X és az ezzel párhuzamosan kiadásra kerül? FS9 update már ezeket fogja tartalmazni.

(http://i56.tinypic.com/2hmpsfd.png)

(http://i55.tinypic.com/2vil9xd.png)
Title: Re: Hungary landmarks
Post by: tsGucci on June 25, 2012, 09:49:43 AM
A new version of Hungary Landmarks Pack is about to come. The new version will contain some new objects around our next airport LHPR Gy?r-Pér. The factory of Audi, the abbey of Pannonhalma and a third object is a powerplant at Mátra. A new generic object will be included, some wind powerplant located near LHPR.

Hamarosan új verziója jelenik meg a Hungary Landmarks Pack-nak. Az új pack néhány új objektumot fog tartalmazni a nemsokára megjelen? Gy?r-Pér reptér körül: Audi gyár, Pannonhalmi apátság, valamint a Mátrai er?m?. Új általános objektum is készült, így a Pér környékén lév? szélturbinák is megjelennek.

(https://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmark_windturbine1.jpg)

(https://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmark_windturbine2.jpg)

(https://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmark_powerplant.jpg)
Title: Re: Hungary landmarks
Post by: tsGucci on July 20, 2012, 09:02:54 AM
Soon we will release a new version for Hungary Landmarks Pack. The new version is extended with the Abbey of Pannonhalma, the factory of Audi and even the Hungary Mesh scenery what some of you may already know. The Hungary Mesh adjust the topografical heights of Hungary and the Carpathians.

Hamarosan új verziója jelenik meg a Landmarks packnak. Az új verzióba belekerül a Pannonhalmi apátság, az audi gyár, s?t a Hungary Mesh scenery is belekerült, amit páran ismerhettek. A Hungary Mesh Magyarország és a Kárpátok magasságrajzát pontosítja.

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/land01.jpg)
Title: Re: Hungary landmarks
Post by: olli4740 on July 25, 2012, 22:29:22 PM
Your latest version 08/2012 is quite a value pack, regarding the mesh and all those sights. Maybe I should turn from the 'heavies' to the 'lights' - or start flying helicopters ... Thanks a lot to all of you, especially for not neglecting the users of the 'old' FS2004!

Oliver
Title: Re: Hungary landmarks
Post by: tsGucci on August 20, 2012, 12:00:48 PM
Most of you may know the Hungary Base scenery which was created by László Varjú and currently available on flightsim.com. This scenery includes the whole water, road, rail, settlement and forrest vectors for Hungary. But the scenery works only in FS9. "Uncle Laci" (He is over 70!) asked us to convert it for FSX. In the last weeks we managed to convert the water scenery, means the whole Hungarian rivers and lakes are preciesly simulated now in FSX. This scenery will be included in the new version of Hungary Landmarks Pack, but before we release it we need to convert the road and settlement vector scenery.

Biztosan mindenki ismeri a Hungary Base Sceneryt vagyis a Magyarország alap sceneryt amit Varjú Laci bácsi készített és jelenleg a flightsim.com-on elérhet?. Ez a scenery Magyarország teljes víz, út, vasút, település és erd?rajzát pontosan helyrerakja a szimulátorban. A scenery azonban csak FS9 alatt m?ködik. A Laci bácsi minket bízott meg, hogy ebb?l a sceneryb?l FSX-es sceneryt varázsoljunk. Az utóbbi hetekben sikerült a vízrajzot FSX-esíteni. Így most teljes Magyarország vízrajza nagyon pontosan van szimulálva az FSX-ben és persze ezáltal végre van Tisza is a flight simulátorban. A scenery a Hungary Landmarks Pack következ? verziójába lesz beépítve, de miel?tt a következ? verzió megjelenne, konvertálnunk kell még a településeket és a vasútakat.
Ha kiváncsi vagy a konvertálás részleteire, látogass el a fotelpilóta oldalára: http://fotelpilota.hu/lhsimulations-a-szinfalak-mogott/


(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-1.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-2.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-3.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-4.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-5.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-6.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-7.jpg)

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/landmarks/landmarkxwater-8.jpg)
Title: Re: Hungary landmarks
Post by: tsGucci on September 05, 2012, 19:21:07 PM
Our Landmarks Pack new version is out, the v1.2. The valley bridge at K?rös has been corrected but the most importhat is the MAS (Hungary Base Scenery) has been integrated to our landmark package. The MAS has been created by László Varjú for FS2004, he asked us to convert it for FSX. This scenery is a so called vector scenery, it controls the structure of the terrain in flight simulator. It contains the whole drawing of Hungarys road, rail, water, city and forest. It means Hungarys second biggest river the Tisza will be showed correctly. Uncle Laci – as we call him – put a lot of effort to create the MAS, to make a whole country vector scenery is a tedious work, so he deserves a special thanks. We could now convert the scenery for FSX with lot of work also. The MAS scenery currently available on flightsim.com, but Uncle Laci approved us to integrate his scenery to our landmarks pack, so now our landmarks FS9 version contains it as well. Since version 1.1 the Hungary Mesh is included which contains exact data for Hungary topografical terrain heights. So in the future you could even take an VFR map and navigate according visual over virtual Hungary.

Megjelent a Hungary Landmarks Pack új verziója az 1.2-es. Javítva lett a K?röshegyi völgyhíd, de a legfontosabb az, hogy az MAS vagyis a Magyarország Alap Scenery is integrálva lett a landmarks csomagba. Az MAS-t Varjú Laci bácsi készítette még FS2004-hez, ? kért meg bennünket, hogy konvertáljuk a sceneryt FSX-hez. Ez a scenery egy ún. vektoros scenery, a flight simulatorban szabályozza a különböz? tájak szerkezetét. Tartalmazza Magyarország teljes út, vasút, település, víz és erd? rajzát. Vagyis mostantól a Tisza is megjelenik teljesen a szimulátorban. Laci bácsi nagyon sok id?t szentelt az MAS-nek, irdatlan munka egy komplett vízrajzot megcsinálni Magyarországhoz, ezért külön köszönet jár neki. Mi most ezt a sceneryt tudtuk FSX-esíteni ugyancsak nem kis munkával. Laci bácsi sceneryje FS2004-hez jelenleg a flightsim.com-on érhet? el, de engedélyezte nekünk a teljes felhasználást, ezért a Landmarks csomag FS9 verziójába szintúgy belekerült, így nem kell két letöltéssel és telepít?vel bajlódni. Az 1.1-es verziótól a landmarks csomag tartalmazza a Papics Péter féle Hungary Mesh-t is, ami Magyarország topográfiai adatait vagyis földrajzi magasságait teszi rendbe nagy pontosággal. Így akár egy VFR térképpel a kézben lehet látvarepülés alapján navigálni a virtuális Magyarország felett.

http://lhsimulations.com/?page_id=319

(http://lhsimulations.com/wp-content/gallery/others/hlm_1-2_release_0.jpg)