Author Topic: Animációk  (Read 18887 times)

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Animációk
« on: August 22, 2010, 16:27:29 PM »
Ami miatt ebben a témában segítséget kérnék, az az, hogy van egy kész radarom, ami megszámlálhatatlan kísérletezés után sem hajlandó arra, hogy az FS-ben forogjon (a Gmax-ban simán hajlandó rá). Egyetlen egyszer sikerült még régebben egy szélmalmot m?ködésre bírnom, azóta semmit. :o :-[
Átnyálaztam a fellelhet? videókat, leírásokat és ennek ellenére sem vezetett eredményre a projekt, tehát, ha valaki tudna ezzel kapcsolatban segítséggel szolgálni, azt megköszönném.

Hovatovább az egyéb animációs infókat is gy?jthetnénk itt.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Animációk
« Reply #1 on: August 24, 2010, 10:11:54 AM »
Szia!

Így elég nehéz megmondani miért nem megy. A legfontossabb hogy az objektum neve tick18_***valami*** legyen. A másik hogy ne legyen hosszabb 1024 frame-nél és csak 0. számú frame-el kezd?djön. A másik legfontosabb, hogy egész objektumos mozgás (rotáció, tolás) legyen animálva, objektum torzítás ne.

Esetleg feltölthetnéd ide a gmax file-t és megsassolom.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Animációk
« Reply #2 on: August 25, 2010, 10:41:00 AM »
Elvileg ezek a feltételek teljesülnek is, de már komoly kétségek gyötörnek, úgyhogy feltöltöttem a problémás darabot, letölthet? INNEN. El?re is köszönöm a segítséget!

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Animációk
« Reply #3 on: September 20, 2010, 09:21:29 AM »
Szia Gábor!


Ne haragudj err?l totál megfeledkeztem. A következ? észrevételeim vannak:

A dummy kocka neve nem ugyanaz mint a gmax file neve. Az SDK tutoriáljában pedig az vagyon írva hogy úgy kell lennie.
A dummy kocka nem a 0,0,0 pontban van.
Hiányzik az átlátszó box. Az animáció köré kell tenni egy boxot amibe a teljes animáció "belefér" és opacity 0-ra kell állítani hogy teljesen átlátszó legyen, majd csatolni kell a dummy alá.

Na aztán nem biztos hogy ezekkel a változtatásokkal m?ködni fog. Nem tudtam kipróbálni.

Más. Az antenna szerintem túl részletes, én inkább fognék 2 lapot az antenna síkjában és egy alpha channeles textúrát az antenna mintájával. Így eszméletlen sok vertex pontot kell mozgatnia ami gépigényt agyonvágja. Textúrával nem lenne nagy vizuális veszteség. De ez csak az én megszálotságom.
« Last Edit: September 20, 2010, 09:27:44 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Animációk
« Reply #4 on: September 20, 2010, 15:32:03 PM »
Semmi gond, a lényeg, hogy adtál ötletet ahhoz, hogy esélyem legyen jutni vele valamire. Köszönöm szépen!

Bizonyos dolgokat (dummy kocka) azért hagytam el, mert orosz barátainktól töltöttem le olyan animált radarokat, amelyeknél semmi ilyesmi nem volt és a radarjuk mégis vígan forog az FS-ben. Nem tudom, hogyan csinálják, de nagyon tudnak valamit. :D

Az alpha channeles megoldás is jó ötlet, mert a gépigényen felül a modellezéssel id?t lehet(ett volna) így spórolni. :)

Jelzem majd, hogy mire jutottam.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Animációk
« Reply #5 on: April 23, 2012, 18:51:19 PM »
Sziasztok!

Elakadtam a Mátrai er?m? modellezésénél, méghozzá fogalmam sincs, hogyan lehetne elkészíteni a Hellerekhez a füsteffektet (g?zt), illetve az éjszakai kivilágítását. El?re is megköszönném a segítséget.



Üdv:
Szabó Péter

Offline Boldizsár

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.760
Re: Animációk
« Reply #6 on: April 23, 2012, 20:10:43 PM »
Nagyon jól néz ki...

A füst egy effekt, amit gmaxban kell hozzáadni az objektumhoz, lehet hogy célszer? default füstöt használni. az éjszakai világításhoz éjszakai textúra kell, ami a nappali alapján készül.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Animációk
« Reply #7 on: April 23, 2012, 20:29:59 PM »
Köszönöm. Az éjszakai text megvan, csak a helyzetfények kellenek. Arra rájöttem, illetve utánnaolvastam, hogy a füstöt és a fényeket is a Gmax-ban kell, de sehogy nem sikerül. Nem tudom a lépéseket.
« Last Edit: April 23, 2012, 20:33:06 PM by SPmodell »

Offline Boldizsár

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.760
Re: Animációk
« Reply #8 on: April 23, 2012, 23:27:24 PM »
Szia! létre kell hozni egy kockát, pl 10x10x10cm és ahhoz a FS toolon belül az attach point  tool-lal hozzárendelni a kiválasztott elfektet.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Animációk
« Reply #9 on: April 24, 2012, 00:59:30 AM »
Sajnos ebb?l csak a kockát értem, de hol találom az FS tool-t Gmax-on belül, azt nem tudom.
Ahogy látom, ezt feladom.

Offline szityu161

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re: Animációk
« Reply #10 on: April 24, 2012, 07:28:50 AM »
SPmodell Ha sikeresen elkészültél, oszd meg velünk az er?m?vet. Szép munka! :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Animációk
« Reply #11 on: April 24, 2012, 07:53:56 AM »
Hali!


Boldizsár FSX-es gamepackkal gondolkozik :) mindjárt leírom mit kell tenni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Animációk
« Reply #12 on: April 24, 2012, 10:08:26 AM »
Na szóval:

a gmax könyvtárában a plugins gamepack-on belül kellene lennie egy FS2004 mappának. Azon belül valahol van egy word file amiben le van írva az Attach Tool használata. Több dologra is jó a  dolog.

Szóval úgy kell csinálni, hogy egy tetsz?leges nagyságú valamit létrehozol, mi általában 10x10x10-es kockát szoktunk. Ezt a kockát elhelyezed oda ahova az effektet szeretnéd. Alapvet?en a kocka gizmója lesz az effekt helye és persze a kocka nem fog megjelenni az FS-ben. A jobb oldali panelen a Tools nev? tabulátort kell megnyitni. Az alsó gomb a Scripts. Ott run scripts és az attach tool scriptjét kell megkeresni a gamepack\fs2004 mappában. Elindítod. Utána meg kell adni az FS-ben található Effects könyvtárat. Ha ez megvan akkor el?jön egy kis ablak. A rádiógombok közül az Attach Effectet kell kiválasztani. Utána a legördül? menüben ki kell választani az effektet. Adni kell neki egy nevet. Lehet paraméterezni is de szerintem az a g?zhöz nem kell. Ha megvan akkor ki kell jelölni a kockát és az attach effect gombra nyomni. Ezután ki kell exportálni a modellt és m?ködik is.

Szabályok:
- egy kockához csak egy effekt csatolható, persze egy gmax fájlban annyi effektet hozol létre amennyit csak akarsz.
- két ugyanolyan névvel nem lehet effektet csatolni mert akkor egyik sem jelenik meg


Az er?m? a pipishegyi reptérben lesz benne, vagy külön objektum lesz?
« Last Edit: April 24, 2012, 10:10:15 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Animációk
« Reply #13 on: April 24, 2012, 11:24:08 AM »
Köszönöm a segítséget, de még így sem sikerül. Valószín?leg én vagyok a béna, illetve az Angol tudásom is kevés ehhez  :)
Elkészítem a 10mx10mx10m-es (a méret pl. a füstnél számít? Tehát minnél nagyobb a kocka, anál nagyobb a füst, illetve fényeffekt?) kockát a heller tetejére, majd kijelöltem (itt kell a: convert to editable poly? Bár próbáltam mind a kett? módszert), utánna a leírtak szerint folytattam, és a "feny" nevet adtam az effect-nek, az "fx_navred"-et kijelölve, majd attach effect és mentettem. A játékba beexportálva nem jelenik meg semmi a heller tetején. A helyzetfényeknek jó választás az "fx_navred"? Azt már tudom, hogy milyen paramétert kell majd megadni neki, hogy csak éjszaka látszódjon. A füst (g?z) effektet is a gyári FS2004 közül kellene kiválasztani, de nem tudom melyik effekt a jó ide.
Az er?m? az LHGY VFR v2.0 scenery-hez készül, sok gyári FS objektummal. Amit én készítettem: kis és nagy Hellerek, illetve a kémény.
« Last Edit: April 24, 2012, 11:26:22 AM by SPmodell »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Animációk
« Reply #14 on: April 24, 2012, 11:55:14 AM »
A kocka mérete és típusa teljesen irreleváns, a gizmoja a lényeg.

Egy dolgot nézz meg, az exlude négyzet. Az exclude képes az effekteket is kizárni. Úgy kell ltrehozni az excludot hogy effektet ne zárjon ki csak autogent. ADE alatt ez könnyen 1 pipa kiszedéssel megoldható.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary