Author Topic: FS Autogen  (Read 14327 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
FS Autogen
« on: September 04, 2010, 09:28:33 AM »
Az Fs2004 és FSX SDK autogen megoldásai f?leg a a fotohátterek beillesztése után válik elkerülhetelenné.

Több módszer van a vegetáció és az épületek bevitelére:

Pl:  ADE
     Sbuilder

Az autogen mégis elkerülhetetllen amikor nagy területet kell így elkészíteni   - ezt tapasztalom Debrecen és Pécs
illetve a landmarks projectnél is.
 
A szerverünkre tettem fel egy tutoriált is hozzá, hátha egyre többen kapnak kedvet hozzá  :)
http://www.lhsimulations.com/LHSimulations/Autogen%20Annotator/Using_the_Autogen_Annotator.html

/ a google fordítja  :) , -ha kell /

« Last Edit: September 04, 2010, 09:37:25 AM by Swift »


Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:FS Autogen
« Reply #2 on: September 16, 2010, 20:26:01 PM »

Készül Debrecen autogenezett felülete aprolékos munkával.
Az FSX SDK-val az FSX változat, és az FS 2004 ill. AGenT- vel az FS2004 változat autogenje.

Akinek ebben van már tapasztalata és ideje, az beszállhatna :)



Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #3 on: May 05, 2012, 19:05:43 PM »
Sziasztok!
Ismét a segítségetek szeretném kérni. Elakadtam az autogennel kapcsolatban az LHGY scenery készítése közben, méghozzá abban, hogy a Kókai Tibor facsoportja körül van egy nagy sáv, ahol nem jelennek meg az autogen objektumok. Az oka az, hogy nagy az eredeti modell, ezért lekicsinyítve került felhasználásra, de sajnos az FS az eredeti méretet veszi alapul. A kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e oldani valamilyen módon, hogy a gyári autogen fákat is le lehessen rakni, úgy mint a Gmax-al készített objektumokat. Esetleg a facsoport paramétereit meg lehet-e úgy változtatni, hogy ne takarja ki az autogent. A másik ötletem, hogy készítek egy faobjektumot, amire a gyári FS AG fáinak a textúráját húzom, de úgy, hogy az eredeti FS textúra elérési útját állítanám be (sajnos erre sem jöttem rá, hogyan kell, vagy lehet-e egyáltalán).
A válaszokat el?re is köszönöm.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: FS Autogen
« Reply #4 on: May 05, 2012, 19:18:26 PM »
Sziasztok!
Ismét a segítségetek szeretném kérni. Elakadtam az autogennel kapcsolatban az LHGY scenery készítése közben, méghozzá abban, hogy a Kókai Tibor facsoportja körül van egy nagy sáv, ahol nem jelennek meg az autogen objektumok. Az oka az, hogy nagy az eredeti modell, ezért lekicsinyítve került felhasználásra, de sajnos az FS az eredeti méretet veszi alapul. A kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e oldani valamilyen módon, hogy a gyári autogen fákat is le lehessen rakni, úgy mint a Gmax-al készített objektumokat. Esetleg a facsoport paramétereit meg lehet-e úgy változtatni, hogy ne takarja ki az autogent. A másik ötletem, hogy készítek egy faobjektumot, amire a gyári FS AG fáinak a textúráját húzom, de úgy, hogy az eredeti FS textúra elérési útját állítanám be (sajnos erre sem jöttem rá, hogyan kell, vagy lehet-e egyáltalán).
A válaszokat el?re is köszönöm.

Szia,

Remélem jól értettem a problémádat, de ha nem majd kibogozzuk.
Leraktad annotátorral az autogent és nem jelenik meg ? -ezt jól értem ?
Ezzel a problémával többsz?r lehet találkozni, föleg azokon a helyeken ahok Bg-van lerakva, és a mi úgynevezzük hogy körülötte létrejön egy "holdbéli" táj.

Ide is lelehet pakolni az eredeti autogen veget, ha ADE-val teszed pl. és itt betudod ugyanúgy állítani a scala-t is meg az orientációt is, / Itt is m?ködik a copy és paste is./

ezzel a módszerrel tökéletesen megjelennek at autogen veg objectumok az eredeti tulajdonságukkal.

Én el?sz?r ezzel próbálkoznék.

Reméle jól értettem a kérdésedet.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #5 on: May 05, 2012, 19:48:46 PM »
Az alábbi képen jól látszik a probléma, a világosabb szín? erd?sáv és az autogen közötti üresség:

Természetesen le vannak "rakva" oda is az AG fák, AGenT-vel.
Az ADE-t mindjárt kipróbálom.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: FS Autogen
« Reply #6 on: May 05, 2012, 19:58:27 PM »

A képet nézve ADE segítségével meglehet oldani.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #7 on: May 05, 2012, 20:05:25 PM »
Sajnos nem találom az ADE-ben az FS alap autogen fa lerakásának lehet?ségét.
Azt el is felejtettem mondani, hogy FS9-r?l van szó.
« Last Edit: May 05, 2012, 22:39:43 PM by SPmodell »

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #8 on: May 07, 2012, 09:39:40 AM »
Találtam egy "AG tree library" nev? csomagot az FSDeveloper letöltés szekciójában. Ezek az objektek a gyári FS9 texture mappájából használják a textúrákat. Az a problémám ezzel a pakkal, hogy a fák úgy vannak elkészítve, hogy egy síkban és mindig a néz? felé fordulva láthatók. A lényeg az, valahogyan megoldható a GMax-ban, hogy a saját modellünkhöz az FS könyvtárából vegye a textúra fájlokat, de nem tudom miképpen.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #9 on: May 07, 2012, 12:45:47 PM »
Megvan a megoldás, már csak az a probléma, hogy "tükröz?dik" a textúra. MDL Tweaker-el kivettem az árnyékot.
Az alábbi képen látható, hogy a napos oldal világos, az árnyékos sötétebb:

Elég sok helyen utánnaolvastam, hogy mit és hol kellene beállítani, de nem találtam megoldást (az Angol tudásom sem a jegjobb).

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: FS Autogen
« Reply #10 on: May 07, 2012, 16:43:46 PM »
Az MDL Tweakerben kell a vertex edit - vagy valami ilyesmi alatt - a unify normals gombot lenyomni. Az options-ben lehet megadni hogy melyik tengelyre tegye a normalokat. Nem emlékszem pontosan de a középs? tengelyre kell asszem a Z-re.

Hogy sikerült a default textúrákat használnod? Vagy csak simán bemásoltad ?ket a texture könyvtáradba?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #11 on: May 07, 2012, 17:20:40 PM »
Sajnos csak a nyári kivételével használja a gyári textúrákat. A saját, texture könyvtárban lev? textúrát, aminek a neve trees.bmp, adtam meg neki Gmax-ban, majd az MDL Tweaker-ben beállítottam az évszakos textúrákat (pl. treesFA.bmp), mivel ilyen nev? text nem létezik a saját scenery/texture könyvtárban, így az FS gyári texture könyvtárából veszi. A nyárit sajnos azért nem tudom beállítani, mert annak a neve az FS-ben treesSU.bmp, így ha ezt adom meg a Gmax-ban, akkor az MDL Tweaker-ben pl. csak treeSUFA.bmp néven lehet elmenteni.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: FS Autogen
« Reply #12 on: May 07, 2012, 18:33:24 PM »
Köszönöm a segítséget. Az "options" menüben a középs?, "ny"-hoz kell beírni az 1-est.