Author Topic: Hungary landmarks  (Read 64768 times)

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Hungary landmarks
« Reply #30 on: January 02, 2010, 20:10:54 PM »
vááááóóóó! Bumm a közepébeeee!
Akkor jó az LGTS Scenerym, meg a memóriám... ;D
Átküldtem a képet Swiftnek.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.494
Re:Hungary landmarks
« Reply #31 on: January 04, 2010, 14:57:17 PM »
Szia Tytus?

Valamiért nem jött át semmi:)  - ok?

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Hungary landmarks
« Reply #32 on: January 04, 2010, 18:29:12 PM »
Szia Swift!
OK. Megy mégecccer + megy az lhs-re is... ;)

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Hungary landmarks
« Reply #33 on: January 04, 2010, 18:46:42 PM »
Szia Swift!
Átküldtem a képet. A Duna azért lett fekete, mert "Alfáztam".
Átküldtem a ide az LHS-re is.
A fájlt le kell tölteni. Kapsz egy üzenetet az emiledre, hogy innen és innen töltsd le. Nem akartam a fájlküld? nevét ide írni, t?lük kapod az üzit. Három nap (?)- egy hét (?) -en belül le kell szedni t?lük, különben törlik...

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.490
    • LHSimulations
Re:Hungary landmarks
« Reply #34 on: January 04, 2010, 18:47:44 PM »
Imhol a kép :


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.494
Re:Hungary landmarks
« Reply #35 on: January 04, 2010, 18:49:59 PM »

Tytus és Sanyi,

Köszönöm !

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Hungary landmarks
« Reply #36 on: January 05, 2010, 19:30:08 PM »
Szia Swift!
Nagyon szivesen, örülök, hogy végre sikerült...
Ts Gucci, Köszi a segítséget!  ;)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.494
Re:Hungary landmarks
« Reply #37 on: April 03, 2010, 06:37:53 AM »
Sziasztok !

A fórumon lehet olvasni, hogy pl: Debrecen készítése is g?zer?vel beindult.
Ez megint aktuálissá tette és a középontba álítja, hogy a landmarks is pörögjön.
Jó lenne Debrecen köré már olyan környezetet varázsolni ami méltó lesz hozzá.
Erre szeretnék egy Team-ot össze hozni lelkes f?- és segéder?kb?l akikkel ezt a feladatot meglehetne osztani.
 A készít?k társalgójában Steve ajánlotta pl:  Kferro-t.  Destroy-man is már régóta kerülgeti ezt a témát, de mindenki olyan bekapcsolódhatna aki kedvet és "id?t" érez hozzá.
Az elképzelésem az, hogy az Sbuilder fs9-hez  és az SbuilderX az fsx hez - kiegészítve  az Ade tudásával  és az SDK  Autogen annotatorjával, kíválló eszközök erre.

Az sem lenne hátrány, hogy közben kívállóan meglehet tanulni ezen eszközök használatát.


« Last Edit: April 03, 2010, 17:15:43 PM by Swift »

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #38 on: April 06, 2010, 13:05:20 PM »
Sziasztok!

Steve-nek segítek az X-plane alá készül? Debrecen scenery elkészítésében, objectek megalkotásával.
Nem tudom, hogy FS9 és FSX alá milyen szint? scenery készítése van tervben, de X-plane-hez elég leegyszer?sített modelleket használok, kis méret? textúrákkal, hogy minél kevesebb er?forrást igényeljen.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.452
Re:Hungary landmarks
« Reply #39 on: April 06, 2010, 14:08:53 PM »
Szia!
Az LHDC topikban már láthatsz egy kis ízelít?t.
Mi full fotóreálra csináljuk, de természetesen a kis gépigényt is szeretnénk hozni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.494
Re:Hungary landmarks
« Reply #40 on: April 06, 2010, 17:57:01 PM »
Sziasztok!

Steve-nek segítek az X-plane alá készül? Debrecen scenery elkészítésében, objectek megalkotásával.
Nem tudom, hogy FS9 és FSX alá milyen szint? scenery készítése van tervben, de X-plane-hez elég leegyszer?sített modelleket használok, kis méret? textúrákkal, hogy minél kevesebb er?forrást igényeljen.

Szia,

Én is megszólítottalak, mert a Steve ajánlott  - tudjuk Rólad jól ismered Debrecent és segéder?ként bedolgozol neki.  Ill. a kés?bbiekbenmi is tovább akarunk menni a kishazánkban.

Azt tudjuk tisztázni, hogy holva a közös kapcsolódási pont a modellezésedben az x-plane és a Fs-ek között?
mert ha ezt megtalálnánk sokkal eredményesebben haladnánk tovább.


Kérdés? :  "csak" a modelleket készíted?  - vagy másban is járatos vagy ?

Szívesen vennénk itt is a segítségedet, - ha benne vagy beszéljünk róla, és írány a tettek mezeje:)
Ha, más az elképzelésed , azt is várjuk.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #41 on: April 07, 2010, 09:16:03 AM »
Egyel?re csak az objectekben tudok besegíteni. Bár tanulóképes vagyok  :) , de szabadid?m az, ami nem sok van. A modelleket Blenderrel készítem. Nektek milyen kiterjesztés? objectek kellenek?

Mint írtam, némileg egyszer?sített modelleket készítek, amik a leveg?b?l még b?ven felismerhet?k, de mivel kevés polygonból állnak, ezért nem eszik annyira a gépet. Ime pl. a Táblabíróság épülete:



Mint látható, közelr?l a textúra kissé homályosnak t?nik, mivel 512 x 512-es textúrákból dolgozok. Jó így nektek, vagy készítsek nagyobb felbontású, 1024 x 1024-es textúrákat? 

Amúgy kb. hány debreceni épület elhelyezését tervezitek? Mármint az eredeti, csak debreceni épületekre gondolok.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.490
    • LHSimulations
Re:Hungary landmarks
« Reply #42 on: April 07, 2010, 10:10:39 AM »
Szia!


Ez így teljesen korrektnek néz ki. Mi sem akarjuk túlspilázni a dolgokat. 512x512-es teljesen jó méret szerintem. Persze lehet csinálni 1024x1024-et is csak, mondjuk akkor egy másik közeli objektumot is rá lehet tenni ezzel csökkentve a drawcall-ok számát.
A modelConverterX-el tulajdinképen bármilyen állományt át tudunk forgatni számunkra használhatóra. Nem tudom a blender milyen állományokra képes.

Természetesen jó lenne akkor összehangolni a készítést, hogy ne dolgozzunk feleslegesen. Tehát a modelleket amiket mi csinálunk a Te rendelkezésedre bocsátjuk és amiket Te csinálsz azt pedig nekünk.

Mi alapvet?en a google sketchup warehouse-ban található objektumokat szeretnénk az FS-be belevarázsolni. Saját objektumokat egyel?re nem tervezzük, bár el?fordulhat hogy kelleni fog, mert nem sok jó objektum van a warehous-ban. Igaz ehhez forrásanyagok is kellenének...

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #43 on: April 07, 2010, 10:20:57 AM »
Ez itt csupa jó hír. :)
Én is úgy gondoltam, hogy egy nagyobb tömböt, ami több kis épületb?l áll, nem több object egymás mellé pakolásával oldok meg, hanem egyetlen nagy objecttel. Bár ekkor már valószín? kelleni fog az 1024-es textúra, mert különben nagyon homályos lesz a kész modell.

A forrásanyag nekem is a gondom. A neten nem lehet jó min?ség?, megfelel? állású...stb. fotókat találni, csak nagy szerencsével, s elenyész? számban, így marad a saját fotók készítése. Hiába vagyok azonban debreceni, eddig még nem volt id?m kell? mennyiség? fotót készíteni az épületekr?l.

Leírom, hogy mik jelen pillanatban azok az épületek, amiket megcsináltam, vagy épp folyamatban vannak, csak hogy ne dolgozzunk kétszer:

-Táblabíróság
-Református Kollégium
-Csonkatemplom
-Fórum
-Jégcsarnok
-Csokonai Színház

Az általad említett Google Sketchup Warehouse-os objektumokat nem ismerem. Találtam ugyan pár Sketchupos debreceni modell-t, de vagy gyenge min?ség?ek voltak, vagy számunkra felesleges részletességel bírtak.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.490
    • LHSimulations
Re:Hungary landmarks
« Reply #44 on: April 07, 2010, 10:35:56 AM »
Szia!

A warehouse-t Debrecenre meg lehet itt nézni : http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=debrecen&styp=m

Vannak egész pofás objektumok.
Én amondó vagyok hogyha az objekt részletes az nem gond, "butítani" még mindig könyebb mint toldozgatni. Illetve nyugodtan lehet LOD-kat használni.

Amiket felsoroltál objektumokat kett? fent is van méghozzá egész szép kivitelben: Csonkatemplom és a református kollégium.
De van ott praktiker, református nagytemplom, debreceni egyetem, kollégium stb.
Az Arno féle ModelConverterX gombnyomásra összes?ríti a textúrákat és kiexportálja a modelt mdl-be. Ezzel írtó sok energiát spórolhatunk meg, mert hát nyilván a várost is szeretnénk szépen megcsinálni, de a fókusz mégiscsak a reptéren lesz.

A Blenderb?l milyen fájlformátumokat tudsz kiszedni?


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary