Author Topic: Hungary landmarks  (Read 118258 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #45 on: April 07, 2010, 11:00:02 AM »
Amiket felsoroltál objektumokat kett? fent is van méghozzá egész szép kivitelben: Csonkatemplom és a református kollégium.
De van ott praktiker, református nagytemplom, debreceni egyetem, kollégium stb.

Az Arno féle ModelConverterX gombnyomásra összes?ríti a textúrákat és kiexportálja a modelt mdl-be. Ezzel írtó sok energiát spórolhatunk meg, mert hát nyilván a várost is szeretnénk szépen megcsinálni, de a fókusz mégiscsak a reptéren lesz.


Sajnos épp a Csonkatemplom konvertálása során szembesültem azzal, hogy még távolról sem tökéletes a textúra és drawcall optimalizáló programrész. Hiába kicsinyítettem el?re le az irreálisan nagy méret? textúrákat, a ModelConverterX  11db textúránál kevesebbre nem hajlandó összerakni. Pedig látható, hogy akár 1 db 512*512-es lapon elférnének.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Hungary landmarks
« Reply #46 on: April 07, 2010, 11:03:27 AM »
Hát igen, Arno nagymester még csiszolja a programot. Meg is értem hogy azért mindent nem tud automatikusan csinálni.

Bár én amondó vagyok, hogy akár kézzel is össze lehet rakni és újrahúzni a textúrákat a modellre, az még mindig kevesebb meló, mint kimenni fényképezni, retusálni a képeket és megmodellezni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #47 on: April 07, 2010, 11:57:33 AM »
Ezeket a 3D-s GS modelleket találtam meg én is korábban. Van amib?l lehet dolgozni, de még így is ki kell menni "terepre".

A Blender  következ? kimeneti formátumokat tudja:



Pedig látható, hogy akár 1 db 512*512-es lapon elférnének.
Nálam a Csonkatemplom textúrája 512 x 512-es méret? úgy, hogy a Táblabíróság és a Csokonai Színház textúrája is rajta van.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #48 on: April 07, 2010, 13:04:47 PM »
Az el?bb elfelejtettem írni, hogy a Kölcsey Tanítóképz? F?iskolát is készítem.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #49 on: April 07, 2010, 13:28:13 PM »
A formátumok közül a .3ds közvetlenül olvasható a Gmax programmal is, a .3ds, .dae, .X, .obj (wawefront!) kiterjesztés? fájlokat pl. a ModelConverterX-b?l lehet az FS által használt MDL formákba menteni.

A .3ds elvben mindenki számára jó, nehézségek akkor lehetnek, ha a használt textúrák nevei nem a DOS hagyományos 8.3 karakternek megfelel?ek. De ez sem akadály. Tulajdonképpen bármilyen modell formátumból képesek vagyunk FS modellt konvertálni, akár az X-Plane-ben használt .obj fájlokból is.
 

Ami esetleg még érdekes lehet, a scenerybe való beillesztésnél használt koordináták, hiszen úgy t?nik, hogy hasonló fotó alapokat használnak a szimek. 
 

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #50 on: April 07, 2010, 15:45:04 PM »

Szisztok , huu  de megmozdult az állóvíz - de jó ezeket a hozzászólásokat olvasni :) - munkára kész itt mindenki !

Örömel várunk minden jó Debreceni modelt, - és persze a kés?biekben mást is.

Nagyon jó lenne ha, össze tudnánk dolgozni az álláspontom az, hogy teljesen mindegy melyik szimulátor alá készülnek a dolgok, mert az átjárhatóság megvan. Igyekezzünk ezt jól kibontani és használni.







Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Hungary landmarks
« Reply #51 on: April 07, 2010, 15:53:20 PM »
Oké. Szerintem els? körben meg kellene próbálni hogy megy-e az egymás közti objektumcsere.

Küldhetnél egy objektumot  a tiédb?l, mi meg küldünk egyet a mi átalakítottunkból.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #52 on: April 09, 2010, 10:46:54 AM »
Blenderb?l próbáltam .3ds, .obj, .dae, és .x formátumba exportálni a Kölcsey Tanítóképz? modelljét, de a ModelConverterX egyiket sem tudta megnyitni. Így elküldöm a .blend file-t és a textúra .png-jét, hátha ti tudtok kezdeni vele valamit:

http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip


Tegnap megvizsgáltam, hogy három különböz? méret? textúra miként néz ki adott méret? objektumon:







Az látható, hogy az 1024 x 1024-es textúra nem sokban különbözik a az 512-t?l, míg a 256-os már talán túl mosott...

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #53 on: April 09, 2010, 11:53:08 AM »
Szép munka, gratulálok!

A középs? textúraméret jó kompromisszumnak t?nik.
FS sceneryben érdemes 1024*1024-es lapokat használni, akkor is, ha több közeli objektum textúráját tartalmazza egy-egy lap.
Gépigény és teljesítmény szempontjából pl. kifizet?d?bb 1 db 1024*1024-es lapot használni, mint 4 db 512*512-est.
Scenery obketumoknál a javasolt a textúrákat mipmap-ekkel készíteni.

Az különböz? modellformátumokkal kapcsolatos nehézségeidet nem igazán értem, nálam az összes felsorolt formátum importálása m?ködik, sokszor használtam már mindegyiket.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #54 on: April 09, 2010, 13:00:27 PM »
Köszi! :)

Scenery obketumoknál a javasolt a textúrákat mipmap-ekkel készíteni.
Sajnálatos módon csak egy lelkes, ám annál kezd?bb amat?r vagyok, így nem tudom pontosan ez a alatt mit értesz. :)


Az különböz? modellformátumokkal kapcsolatos nehézségeidet nem igazán értem, nálam az összes felsorolt formátum importálása m?ködik, sokszor használtam már mindegyiket.
Kiexportáltam a modellt a fentebb említett négy formátumba, majd meg akartam nyitni a ModelKonverterX-szel, de nem jelent meg semmilyen modell a képerny?n.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #55 on: April 10, 2010, 05:54:12 AM »

Kiexportáltam a modellt a fentebb említett négy formátumba, majd meg akartam nyitni a ModelKonverterX-szel, de nem jelent meg semmilyen modell a képerny?n.
Szia  Kferro!

Ha, említett modellt elküldenéd az info@lhsimulations.com címre megnéznénk, hogy mi lehet a baj.
A konvertálásnak m?ködni kellene, ebb?l nem volt még probléma.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #56 on: April 10, 2010, 09:26:54 AM »
Egyszer?bb, ha mégegyszer beteszem a linket, ahonnan le tudod tölteni:

http://thundersquad.uw.hu/Kolcsey.zip

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #57 on: April 10, 2010, 10:05:58 AM »
Szia,
Nézném Blenderrel a modelledet. Betöltöttem, de egyel?re a textúra nélkül jelenik meg. A modellt és a png textúrát egy mappába csomagoltam ki. Kéne egy kis segítség, hogy mit kell mókolni/blenderelni, hogy rendben legyen és lehessen exportálni.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #58 on: April 10, 2010, 11:27:30 AM »
Nem tudom, mennyire ismered a Blendert. Most ezt feltételezem, hogy eléggé. :)
Szóval kjelölöd a teljes modellt (2-szer "A"), vagy kijelölöd egyenként az összes Face-t, majd megosztod a képerny?t, s az "UV Image Editor"-ra átváltva az Image menüpont Replace parancsával megmutatod neki, hogy honnan töltse be újra a textúrát.

Ha így nem boldogulsz, szólj, s leírom részletesebben.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #59 on: April 10, 2010, 17:32:04 PM »
Elvégeztem a leírt eljárást, sajnos még mindig nem jó nálam.
Az UV Image Editor-ban a látom a képet és az UV mappinget is, de a 3d-s nézetben továbbra sem látszik.
Hiába, ismét arra a következtetésre jutottam, hogy Blender és én, mi már soha nem leszünk barátok...

Exportáltam a modellt anélkül, hogy bármit variáltam volna rajta. A 3ds formátumból más modellez? progik felismerik, de az UVW mappinget nem viszi ki, újra kellene textúrázni. Ellen?riznéd, hogy minden rendben van-e a modellel?

A .blend forrásfájl sajnos az egyetlen olyan formátum, hogy a Blenderen kívül kb. semmivel sem lehet megetetni.