Author Topic: Hungary landmarks  (Read 118326 times)

Offline Steve

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 14
Re:Hungary landmarks
« Reply #60 on: April 10, 2010, 20:16:57 PM »
Ne haragudj, ha hülyeséget kérdezek, a 3D nézetben átváltottál a textúrázott nézetre? (ALT+z)

Azért kérdezek ilyen esetleg triviálisnak t?n? dolgot, mert a Blenderrel nekem is meggy?lt id?nként a bajom. Korábban Max-ot és Mayát használtam, néhol egészen más szemlélet kell a Blenderhez :)

Azért merült fel bennem a dolog, mert írod, hogy az UV editor ablakban látod a map-ot, akkor pedig az object és a textúra össze kell hogy legyen linkelve, látszania kell rajta a megfelel? nézetben.

Megnéztem Blenderben a modellt, és úgy t?nik Kferro cserélgette a textúra fájlok nevét, talán ez is okozhat még galibát...
Nálam ALT+z lenyomása után (miközben az egér a 3D ablak fölött van, mert minden bill-kombó arra az ablakra van hatással amelyik aktív!) megjelenik a textúra fájl, de az épület két oldala mondjuk így is textúrázatlan.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #61 on: April 10, 2010, 20:28:07 PM »
Szia,

Köszönöm szépen a választ. Nem triviális a kérdésed, mert ma próbáltam el?ször használni a Blendert, vagyis szinte semmit sem tudok róla. Korábban nézegettem már, de mivel egyáltalán nem tartom intuitívnek és egyszer?en kezelhet?nek, valamint minden funkcióját tudom más modellez? programmal helyettesíteni (no jó, a .bend fájlok importját kivéve) hamar félre is tettem.
Meg tudnád igazítani a modellt, esetleg kitenni más progival is használható formátumba?

Offline Steve

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 14
Re:Hungary landmarks
« Reply #62 on: April 10, 2010, 21:01:03 PM »
Huh, megfogtál, azért annyira én sem ismerem még, hogy jártasnak nevezhessem magam a programban :)
Mindössze egy pár lépéssel járhatok Kferro el?tt, de ez nem feltétlen lesz megoldás...
Én is csak azért használom ezt a programot, mert az X-Plane feladatokhoz ez passzol a leginkább.

Megnéztem a modellt kicsit jobban, és néhány face valahogy kimaradt a textúra fájlról, azért nem látszott rajtuk semmi. Összerendeltem ?ket, így Blenderben már látszik "rendesen" a modell.
Kiexportáltam dae formátumban(SketcUp) mert más nincs a gépemen amivel tesztelhetném az eredményt, de nincsenek jó híreim... A mappingot valamiért itt sem viszi át. Lehet hogy kevés a jelenlegi tudásom a két programot illet?en, nincs tippem mi lehet a gond. Viszont tartok t?le, hogy a többi formátumba való exportnál is el?fordulhat az UV map hiány, viszont azokat még ellen?rizni sem tudom perpill.

Személyes véleményem az, hogy a Blendert ne er?ltessétek a közös projectben, ugyanis a viszonylag kevés háttérismeret (és a nagyon más szemlélet) miatt f?leg csak szenvedés lenne vele...

Kferro, tudom hogy elkezdtél foglalkozni a SketchUp-pal, azt használhatóbbnak érzem egy közös platform megteremtéséhez. Egyrészt ahogy korábban itt is volt róla szó, nagyon egyszer? vele épületeket modellezni-textúrázni, másrészt a kimenetet könny? más programba átvinni.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #63 on: April 13, 2010, 10:09:38 AM »
Dolgozom az ügyön srácok, de egyel?re nem sikerült átkonvertálnom a .blend file-t.
A neten írnak valami az ilyen file-ok .mdl formátumba alakításáról, de a gyakorlatban még nem jött össze. :(

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #64 on: April 13, 2010, 19:43:23 PM »

Szia,
Biztatlak továbbra is, ha ezt is sikerül megoldani - van egy újabb átjárhatóság a két felület között

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #65 on: April 17, 2010, 10:02:41 AM »
Dolgozom az ügyön srácok, de egyel?re nem sikerült átkonvertálnom a .blend file-t.
A neten írnak valami az ilyen file-ok .mdl formátumba alakításáról, de a gyakorlatban még nem jött össze. :(

Szia,

Mivel a Blenderhez tudtommal nincsen MDL exporter, köztes formátumot kell használni.  Épületek esetén a .3ds ehhez megfelel?.
Az MDL exportot azért nem tudtam elkészíteni, mert már a Blenderben is látszik a modelleden, hogy valami nem stimmel a textúrázással. (Át lett nevezve a textúra, stb.)
Az MDL-be alakítás egyszer? módja, hogy a 3ds formátumú modellt megnyitjuk a ModelConverterX progival és egyszer?en elmentjük FS9, vagy FSX MDL-ként.
Ehhez az alábbi feltételeknek kell teljesülniük:
1. ModelConverterX http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=14215 (A fejleszt?i változatot javaslom)
2. Ha a gépeden telepítve van az FS2004 ill. FSX SDK, a MCX magától felismeri az mdl exporter plugineket, ellenkez? esetben telepíteni kell ezeket és beállítani az elérési útjaikat.
3. A textúrák bmp, vagy dds formátumúak legyenek, a png-t az FS nem kezeli.

Alternatív megoldás lehet, hogy felraksz egy ingyenes Gmax-et, és az FS2004, vagy az FSX Gamepacket használod az MDL exporthoz. Mivel inkább a Blendert használod, gondolom, ez a kevésbé szimpatikus megoldás a számodra.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #66 on: April 17, 2010, 13:42:01 PM »
Az általad leírtakat majd kés?bb kipróbálom.

Tegnap Steve adott egy ötletet, amit este ki is próbáltam. Az eredmény bíztató. :)
Nézzétek már meg, hogy ezzel a Wavefront .obj file-lal tudtok e valamit kezdeni:

http://thundersquad.uw.hu/db8wf3.zip

Ebben a .zip-ben benne van a .blend file-ból kiexportált Wavefront .obj, valamint a hozzá szükséges .png. Nálam az object file az "Objects", míg a textúra file a "Textures" mappában volt.
A ModelConverterX-be sikerült beimportálnom a modellt:




Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #67 on: April 17, 2010, 18:01:32 PM »
Halihó,

Úgy néz ki, siker lesz. Már csak el kell forgatni a cuccost. Nálad megvolt?
Ha már a ConverterX-ben van, majdnem kész az MDL.

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #68 on: April 17, 2010, 19:07:38 PM »
Igen. Miután beimportáltam az .obj-t a ModelConverterX-be, mer?legesen állt a síkra, de aztán rájöttem, hogyan kell elfordítani. :)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #69 on: April 17, 2010, 19:08:53 PM »
Akkor elkészült az MDL is?

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #70 on: April 19, 2010, 09:43:03 AM »
Sajnos, bár FSX MDL-be próbálom konvertálni, kimeneti file-ként nem jelenik meg a célkönyvtárban. Javaslom, próbáljátok meg ti is, hátha ti jobban értetek hozzá.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #71 on: April 19, 2010, 11:09:42 AM »
Szia,

Nálam elkészült gond nélkül az FSX MDL. Sceneryben csak este tudom megnézni, de látszólag rendben van. (A textúrát persze át kell alakítani pl. dds-be.)

Két csacsi kérdés:
1.A gépeden, amin az átalakítást próbáltad, van FSX SDK? A ModelConverterX Options menüjében az MDLWriter, az XtoMDL és az XWriter elérési útvonalai jól vannak beállítva? Más MDL-t tudtál már korábban készíteni?
2. Nem ismerem ezt az épületet, de a tet? alatt körbefutó sivár rész a valóságban is ilyen?

Offline Kferro

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
Re:Hungary landmarks
« Reply #72 on: April 19, 2010, 13:20:08 PM »
1. Nekem nincs felpakolva semmilyen kiegészít? szoftver az MDL készítéshez. Akkor ezek szerint emiatt nem sikerült. Gyanítom, hogy az MDL-be konvertálást meghagyom nektek. :)

2. Itt egy kép az eredeti épületr?l, így össze tudod hasonlítani, hogy valóban olyan e:


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary landmarks
« Reply #73 on: April 19, 2010, 22:23:51 PM »
Tényleg szép munkát végeztél, mégegyszer gratulálok!

Az MDL-be konvertálást természetesen szívesen vállaljuk. Ha más nem el?z be, holnap este tudom elküldeni.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary landmarks
« Reply #74 on: April 20, 2010, 06:41:16 AM »
Debreceni barátainkat kérdezem.
A képen nyíllal jelölt épületeket esetleg nincs kedvetek full egyszer?sített módon elkészíteni,vagy ha csak fotókat tudnátok csinálni róluk már az is nagyon sokat segítene.


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300