Author Topic: Hungary landmarks  (Read 120490 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #90 on: April 25, 2010, 20:54:37 PM »

Boldi! Ha esetleg tudok segíteni a photoscenery gyártásában, értesíts légyszi! ;)

Gábor,

Persze, hogy tudnál segíteni ! - SbuilderX   vagy  Sbuilder kell hozzá, valamint az autogen annototor.
Gondot jelent még az évszakos és napszakos készítés is - mert úgy az igazi!  Ehhez: Photo Scenery Maker for FSX

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #91 on: April 27, 2010, 18:39:22 PM »
Én imádom a photosceneryket, de a jelenlegi landmark objektumok a Hungary 2009 VFR-hez vannak igazítva. Így aztán nem lep?dnék meg, ha egy photoscenery miatt némileg át kellene helyezni ?ket... de örömmel megtenném. Szóval ezt bele kell kalkulálni, de nem látom vészesnek a dolgot. Egy photoscenery valóban rendkívül sokat dobna Magyarországon az FS-ben - landmarkokkal együtt meg pláne. Ezek nélkül nem lehetetlen ugyan a VFR-ezés, de nem is az igazi... nagyon nem.

Boldi! Ha esetleg tudok segíteni a photoscenery gyártásában, értesíts légyszi! ;)

Szia Gábor,

akkor ha kedved van hozzá csapjunk a"lecsóba":)



A következ?t javaslom, hogy mindkér Fs-ben lehessen használni ?ket!

Mit kellene tenned?
     
      - SbuildetX-et felinstallálni
      - Megkeresni a koordinátái alapján az objektum környékét.
        / ezt úgyis lehet tenni, hogy az FSX-ben oda állsz egy géppel, és a poziciót átveszed a munkaterületen/
      - a fotohátteret a megfelel? nagyítással kimented, célszer? vagy a 14 vagy a 15 zoom mert így  nem   
          nagy  a .bgl mérete. Ez kés?bb Autogen Annotator-ral tovább építhet?.
        A foto háttérben a pontos pozicióba mozgatod az objectumot.
        Ez közvetlen használható más FSX-ben.


Fs2004 alá:

        Ugyanezt  megcsinálni, csak a hátteret a munkaasztalról nem .bgl-be hanem bmp-be kimenteni
        A 2004 SDK resample eszközével kimenthet? .bgl-be és behelyezhet? a scenery-be.
        Az 2004 SDK Autogen Annotator-ral tovább építht? ez is.

        Így mindkét verzió alá egyszerre lehetne dolgozni
        Külön feladat a napszakos és évszakos texturák készítése, de a Sbuilder erre is ad megoldást.

 Azért írtam ezt, mert így nem kell a az sbuildert is használni, mindegyiket meglehet oldani az Sbuilder x-el.


Ha kérdésed van még, keress bátran.

 
« Last Edit: April 27, 2010, 18:58:46 PM by Swift »

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Hungary landmarks
« Reply #92 on: April 27, 2010, 19:45:03 PM »
Szia Boldi!

Nekem csak FS2004-em van, így az FSX-et nem merem bevállalni. Ráadásul SBuilder, annotator és Photo Scenery Maker is van a gépemen, de ezek is FS9-es verziók.

A resample-s dolog ismeretlen számomra, mert eddig a Photo Scenery Makert használtam. Az SBuilderben annyira nem vagyok járatos, ezért - ha nem gond - az évszakos és napszakos megoldásról minden információt megköszönnék.

A f? kérdés viszont az lenne, hogy honnan lehet jó felbontású, használható m?holdfelvételeket szerezni a feladathoz? A GE-nél el?fordulnak bizonyos problémák...

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #93 on: April 27, 2010, 20:26:22 PM »
Szia Gábor,

El?sz?r is a f?kérdés: 
http://www.ptsim.com/sbuilder/gmaps.asp?Lat=47.4578&Lon=19.1381&Zoom=10

Ugyanezeket a servereket hívja meg az SbuilderX -is.
Attól függetlenül, hogy csak Fs2004-et használsz felteheted az SbuilderX-t.
Telepítés végén "bár rosszalja", hogy nincs FSX, de feltelepül és használható!
Beállítod a preferencesben a megfelel? szervert és koordináták alapján oda navigálsz az adott területhez.
Ebb?l már jó min?ség? képeket tudsz kimenteni ! bmp-ben.
Az általad említett  Photo Scenery Maker meg elvégzi neked ami szükséges. Így betudod tenni Fs2004 -be.




Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Hungary landmarks
« Reply #94 on: April 27, 2010, 20:55:01 PM »
Feltettem, húzogatta a száját az FSX hiánya miatt, de utána jó néhány hibaüzenetet kaptam: a tool-ok közül hiányolt egy csapatot, valamint bmp fájlokat. :o A hiányolt progik telepítve vannak a gépre, úgyhogy szétnézek még, mi a a baja a nyavalyásnak.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #95 on: April 27, 2010, 21:00:28 PM »
Feltettem, húzogatta a száját az FSX hiánya miatt, de utána jó néhány hibaüzenetet kaptam: a tool-ok közül hiányolt egy csapatot, valamint bmp fájlokat. :o A hiányolt progik telepítve vannak a gépre, úgyhogy szétnézek még, mi a a baja a nyavalyásnak.

Mennie kell, mert mégegyszer kipróbáltam, és mind két FS alatt megy.
Hozz létre egy új projectet, és állítsd be a szervert utána már menthetsz le.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Hungary landmarks
« Reply #96 on: April 27, 2010, 21:49:52 PM »
Menni megy, de olyan programokhoz reklamál elérési útvonalakat... ;D Hogyaszongya:
"Shp2Vec.exe, resample.exe, ImageTool.exe" (utóbbi ismer?sen hangzik)
"XToMdl.exe, Managed_CrashTree.dll, Managed_Lookup_Kexyword.dll"
Mindezeket két útvonalon kellene elérni, ráadásul... :-[

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #97 on: April 28, 2010, 17:48:28 PM »
Menni megy, de olyan programokhoz reklamál elérési útvonalakat... ;D Hogyaszongya:
"Shp2Vec.exe, resample.exe, ImageTool.exe" (utóbbi ismer?sen hangzik)
"XToMdl.exe, Managed_CrashTree.dll, Managed_Lookup_Kexyword.dll"
Mindezeket két útvonalon kellene elérni, ráadásul... :-[

Szia
Igen írtan, hogy hiba üzenetek lesznek de ennek kiküszöbölésére két lehet?ség van.
Telepíted az FSX-et és az FSX SDK-t. / Ezt írtad, hogy nincs meg neked /

A második, hogy ne foglalkozz a hiba üzenetekkel  -/ bár ez nem egy úri megoldás /- , hanem nyugodtan idítsd el az SBuilderX-et, és m?ködik.

Utána a  mentett tiff képet már tudod tovább dolgozni, a korábban is emlegetett programokkal.
 Teszek fel egy képet amit így mentettem ki, ezért tuti, hogy így is m?ködik!
Remélem elég segítség az induláshoz.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Hungary landmarks
« Reply #98 on: April 28, 2010, 20:50:03 PM »
Rendben, köszi. Hétvégén kerítek a progihoz manualt/tutorialt és beleásom magamat. Esetleg az FS Earth Tilest ismered?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #99 on: April 29, 2010, 17:38:51 PM »
Rendben, köszi. Hétvégén kerítek a progihoz manualt/tutorialt és beleásom magamat. Esetleg az FS Earth Tilest ismered?

Szia, igen ismerem, de nálam a képletöltése nem m?ködik így , félre van téve.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #100 on: April 29, 2010, 18:47:17 PM »

Küldök egy hasznos linket, ha már annyira az Sbuilder fele probáltalak orientálni  :)

http://www.fs-freeflow.com/forum2/index.php?topic=618.0

Fs2004-hez kiválló, ajánlom továbbra is!

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Hungary landmarks
« Reply #101 on: April 30, 2010, 06:07:34 AM »
Szia! Nagyon köszönöm, nagyjából vasárnap már lesz is rá id?m, hogy belemélyedjek. Ha valami nem tiszta, sikíthatok segítségért?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #102 on: April 30, 2010, 15:54:24 PM »
Ha valami nem tiszta, sikíthatok segítségért?

Szia,

Persze beszéljünk majd. - remélem ez is jól beindul

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary landmarks
« Reply #103 on: April 30, 2010, 20:52:51 PM »

Sziasztok,

Belinkelek ide, még egy tutorialt a Photo Scenerv Maker használatáról.
http://mainescenery.proboards.com/index.cgi?board=tut&action=print&thread=8255
Hasznos segítség mindenkinek, aki ilyenben töri a fejét.

Offline Jenc

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 35
Re:Hungary landmarks
« Reply #104 on: May 24, 2010, 20:23:06 PM »
Neki álltam Úrhida Sport reptérnek, ugyanis itt van t?lem D-Dk-i irányba 15km-re. Úgyhogy ismerem a terepet! :D
AfX-el álltam neki, eddig ennyi van meg:
(Hangárokat még nem tudok rakni, mert importálásnál hiba üzenettel le áll a gmaxom.)