Author Topic: Egyéb eszközök / konverzió?  (Read 54839 times)

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Egyéb eszközök / konverzió?
« on: September 16, 2009, 12:00:51 PM »
Szervusztok!

Lehetséges valahogy a 3D Studio Max-al készült MAX v. 3DS kiterjesztések használata GMAX helyett? Mert 3DS Maxot, ismerem, elég jól elboldogulok benne, pár siófok környéki dolgot (Víztorony, stb) megcsinálgatnék én is.

Üdv Z.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #1 on: September 16, 2009, 18:48:23 PM »
Szia!

Szerintem megoldható a konverzió.

Érdemes itt nézel?dnöd!   http://www.fsdeveloper.com/forum/archive/index.php?t-4848.html

És konvertálásra még nagyon jl hasznáható 3D-s konverter:

http://web.axelero.hu/karpo/



Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #2 on: September 16, 2009, 19:10:36 PM »
Szia!

Szerintem megoldható a konverzió.

Érdemes itt nézel?dnöd!   http://www.fsdeveloper.com/forum/archive/index.php?t-4848.html

És konvertálásra még nagyon jl hasznáható 3D-s konverter:

http://web.axelero.hu/karpo/

Ah remek köszönöm.  :)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #3 on: September 16, 2009, 20:42:58 PM »
Szia,

A 3ds max saját formátuma (.max) egyszer?en exportálható .gmax fájllá, textúrákkal, vagy animációkkal együtt.
A fentebb linkelt címen találsz tutorialt a bobo exporter használatához. Kipróbáltam, müxik.
Kérdés, hogy kell-e exportálni a modelledet, mert a maxos compilerrel készített mdl-t elég beilleszteni a scenerybe és kész.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #4 on: September 16, 2009, 23:54:47 PM »
Üdv,

szerintem a .3ds-t nem is kell konvertálni, mert importálható a gmax-be, majd onnan exportálható is tovább FS modellnek. Hogy az animációk ezt hogyan viselik, nem tudom. :-[

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #5 on: September 17, 2009, 06:33:25 AM »
Üdv,

szerintem a .3ds-t nem is kell konvertálni, mert importálható a gmax-be, majd onnan exportálható is tovább FS modellnek. Hogy az animációk ezt hogyan viselik, nem tudom. :-[

Statikus objektumot szeretnék leginkább majd a végén bgl-be. a Landmarks projekt keretein belül.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #6 on: September 17, 2009, 08:12:11 AM »
Az sima ügy: importálod a .3ds-t a gmax-be, onnan exportálod scenery mdl-be, abból pedig bgl-t csinálsz és kész. ;)
A Landmarks projekt rövidesen beindul, a dolgok jelenlegi állása szerint a Balaton környékére fogunk ezt-azt készíteni. Nem lenne kedved csatlakozni? :)

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #7 on: September 17, 2009, 08:50:47 AM »
Az sima ügy: importálod a .3ds-t a gmax-be, onnan exportálod scenery mdl-be, abból pedig bgl-t csinálsz és kész. ;)
A Landmarks projekt rövidesen beindul, a dolgok jelenlegi állása szerint a Balaton környékére fogunk ezt-azt készíteni. Nem lenne kedved csatlakozni? :)
De persze, akkor el?kapom 3DS Maxot, mert egy ideje nem dolgoztam vele, le kell kaparni a rozsdát :D

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #8 on: September 17, 2009, 10:03:04 AM »
Siófok és környékér?l jónéhány dolgot érdemes lenne modellezni.
Azért els?sorban szerintem a repteret. Az elmúlt hetekben többször is jártam ott, szépen felújították és jól karban van tartva, jó kis ejt?erny?s és vitorlázórepül?s élet alakult ki.

Offline Zoli

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 394
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #9 on: September 17, 2009, 11:03:30 AM »
Siófok és környékér?l jónéhány dolgot érdemes lenne modellezni.
Azért els?sorban szerintem a repteret. Az elmúlt hetekben többször is jártam ott, szépen felújították és jól karban van tartva, jó kis ejt?erny?s és vitorlázórepül?s élet alakult ki.
Igen, bátyám is ott repül vitorlázóval. De szerintem egyenl?re csak kisebb pontokkal kéne kezdeni. Víztorony, Tesco, OBI, M7-es híd, körforgalmak. Tényleg annak kéne még utána járni, hogy hogy lehet utakat betenni sim-be.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #10 on: February 12, 2010, 17:38:29 PM »
Sziasztok,

Újabb nagyszer? eszköz készül Arno mester m?helyében:

http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/default.aspx

Régi téma a Sketchup modellek átalakítása az FS-hez.
A vertex-szám kordában tartásán kívül a legkritikusabb feladat a sok-sok apró textúra összerendezése pár textúra lapra.
Enélkül az importált modellek hamar hanyattvágják az FS-t, de legalábbis frame rate gyilkos kis kártev?kként m?ködnek.

A feladat automatizálható, ám nem kis programozási tudás és  sok ötletesség kell a kivitelezéséhez. Remélem, hogy hamarosan ezt a remek programot is használhatjuk. Sejtésem szerint hatalmas durranás lesz, mert jelenleg csak csepegtetve jelennek meg a GE modellek FS-hez, míg egy ilyen eszközzel gyerekjáték lesz jó min?ségben importálni a 3D warehouse épületeket, bárki percek alatt át tud tenni akár egy városnyi objektumot a szimbe.  :)


Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #11 on: March 09, 2010, 16:38:42 PM »
Ez egy nagyon rég óta várt konvertáló progi, ilyenért nyaggattam sokáig a skecsaposokat. Aztán rájöttem, fölösleges, merthogy ilyenjük nincs  :)
Szerintem itt a konverzió a lényeg, az a tény, hogy értelme lesz Sketchup-ban modellezni, mert valljuk be, sokkal populárisabb, mint a GMAX. A 3D Studio-ról már nem is beszélve...
Az, hogy az aktuális 1.1-es ModelConverterX még nem hozza se a textúra összerendezést, se a vertex konverziót alapvet?en talán nem is lényeges. Mivel állandó a fejl?dés az FS-ekben is, mindig jönnek új arcok, akik remake-elnek régi cuccokat. És itt jön Arno remeke a képbe: egyszer?en érdemes lesz el?kapni - akár az ingyenes Sketchup 7.1-et - s modellezni, modellezni, modellezni... :D
És amikor valaki skecsapol, tudni fogja, hogy kevesebb anyaggal(és ez nem is kell egy feltétlenül egy textúra lapra) és poligonnal praktikus megoldani a feladatot. (Van olyan 2/3-os készültségben lév? skeccs modellem, ami több, mint 24.000 poligonból áll. Ez feltehet?en nem fog bevonulni az FSX-embe)
Tehát, szerintem, ilyen, kissé egyszer?bb alkotások készülnek majd, ám ezek is jóval felülmúlják az autogen épületeket.
Tehát én is azt mondom: Köszönjük, Arno!  :)
P.S.: Az említett modell a www.grafotiv.com címen látható.

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #12 on: March 09, 2010, 22:07:09 PM »
Csöndben megjelent a teljes verziós program. Most próbálgatom.  ;)

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #13 on: March 09, 2010, 23:09:06 PM »
Kis töltelék ház, görög sceneryhez, próbaképp.
10 perc alatt, Sketchup 7-b?l ModelConverterX-szel .MDL-be, FSX-be Instant Sceneryvel.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #14 on: March 14, 2010, 11:15:17 AM »
Arno ismét nagyon alkotott. ;D ;D
Akár 3ds-be is át lehet konvertálni az objektumokat kmz-b?l és akkor lehet még variálni velük gmax-ben, pl. platformot készíteni vagy effektet csapni hozzá. Királyság!
Pár perce küldtem el egy engedélykérést pár modellhez... ;D