Author Topic: Boeing 737 EFIS Panel  (Read 17821 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Boeing 737 EFIS Panel
« on: November 29, 2010, 13:08:03 PM »
És készül már az EFIS panel is:


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline airwolf34

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 20
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #1 on: February 20, 2011, 16:52:46 PM »
Szia

Ha elkészül feltétlen szólj itt rola egy pár mondatot.

Offline HAVAR István

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #2 on: February 23, 2011, 15:19:09 PM »
Szia!

A forgatógombok kivételével az egység elkészült! A képeket elküldtem Nektek, h felkerülhessen.
Természetesen igyekszem majd a lényeget, nehézségeket kiemel? leírással szolgálni!

Offline HA-ECA

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 56
    • Air Ambulance Virtual Légiment?k
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #3 on: February 23, 2011, 15:24:32 PM »
Lehet egy amolyan ***** kérdésem? Mennyibe fáj egy ilyen home sim.. megépítése?

Offline airwolf34

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 20
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #4 on: February 23, 2011, 22:58:57 PM »
Szia HA-ECA!!

Válaszodra a kérdés egyszerü mert annyi amenyit elbir a pénztárcád. De hogy konkrét legyek a felhasznált anyagokbol pl ha egy Saitek cucc ami ugye nem realisztikus képet ad neked csak ugymond használható ugy kilyön kb 100-120 ezerböl de ez csak saitek és szerintem de ez énszerintem gagyi mert most Home cockpitrol beszélünk ugye.
Nézd én megépitettem magamnak a gázkart a cockpitot kint van képerny?n az összes müszer vettem érint? képerny?t eddig több mint 500 e ben van és ugye akkor hol van még az overhead a pedastal az efis FMC  és sorolhatnám a dolgokat. És sajna ezek a drága dolgok. Na de most tényleg konkrét leszek és azt mondom ugy, egy  vagy inkább másfél millióbol kilehet hozni egy viszonylag jó cockpitot. De ha valaki olcsobban kihozza jelentkezzen vev? vagyok rá!!:)
Amugy ha megvennéd bolti áron ugy 10-15 millió lenne persze ha ezek után te raknád össze.
Remélem nem vettem el csak inkább kedvet csináltam az épitéshez. Ha van kérdésed nyugodtan kérdezz megprobálok válaszolni. AIRWOLF34

Offline HA-ECA

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 56
    • Air Ambulance Virtual Légiment?k
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #5 on: February 24, 2011, 10:09:09 AM »
Köszi a választ nem vetted el de nem építem meg sajnos én nem értek ilyenekhez de marha jó egyébként az ötlet meg minden grat nektek

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #6 on: February 24, 2011, 20:21:10 PM »
És a beígért képek:



























Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline airwolf34

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 20
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #7 on: February 24, 2011, 21:01:21 PM »
Szia

Látom volt vele meló mire összeállt az efis. Grat nagyon jól alakul.
Bár nekem egy kicsit keszekusza drotok tömkelege de ez benne a csodás hogy van aki érti mit miért csinál!!:)
Mennyi óra van az EFIS-ben??
És még egy kérdés. Látom a Leó Bodnár féle joystick vezérl?t használod. Mi a véleményed rola ?? Csak azért kérdezem mert most rendeltem 1 et és szeretném tudni mire számitsak.

Offline HAVAR István

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #8 on: March 14, 2011, 19:25:22 PM »
Szia

Ezer bocs, h ilyen sokáig nem kaptál választ... Több dolgot is csinálok párhuzamosan, és elfelejtem... Bocsánat.

A legtöbb id?t a gondolkodás tette ki, el?tte és közben, egy-egy egytengely? kialakításánál... Ha már kitaláltad, és járható az út, hamar megoldható... Nem tudom neked kiszámolni, hogy összességében mennyi id? volt, vegyünk talán 2 hónapot, de most már, ha csak azzal foglalkoznék, kb 1 hét alatt össze lehetne rakni...

BU0836-os leot használok, tapasztalatom szerint azt nyújtja amit leír, encodereket is jól kezeli. Analóg dolgot még nem kötöttem rá, így azt a részt nem tudom...
Gondolom, h már azóta meg is érkezett, és te is örömmel használod! :)

Offline HAJBC

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #9 on: March 14, 2011, 22:18:16 PM »
Szia!

Nekem a gázkar és a pedál van rákötve - tökéletesen m?ködik mindkett?. Egyik sem szép, inkább funkcionálisak... saját gyártmány sok-sok Internetes ötlet felhasználásával.

Igaz, 4e Ft-os precíziós potmétereket használok. A pedálban pedig van még egy jó masszív központosító mechanika.

Szerintem megérte.

Üdv,
Józsi

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #10 on: March 16, 2011, 15:29:03 PM »
Ide is kirakom:


Quote
Tisztelt Bíróság!

November 18-i végzésében, ahelyett, hogy megfékezte volna elhatalmasodó, már-már fékezhetetlenné váló vágyaimat, arra ítélt, hogy további egységeket építsek…
Hát tessék! Meg lett az eredménye… Az EFIS egység.
Persze…, értem én a Tisztelt Bíróság nevelési módszereit… Úgy gondolták, hogy nem a tiltás, hanem a nehézségek fognak lefékezni, eltántorítani, a helyes útra visszafordítani… ?
Hát, nem…
A „kirendelt” nevel?tisztem, Balaton Józsi, mint mindig, igazgatta lépteimet, és fékezhetetlen agyvelejével, segít?készségével több ponton is segítséget nyújtott… Köszönet érte!

A megvalósítás legérdekesebb kihívása a „három az egyben” kialakítása volt.
Kett? van ilyen, az egyik az egy tengelyen m?ködtetend? BARO (IN/HPA) a légnyomás mértékegységét váltó forgatógomb, a légnyomást beállító végtelen forgatható encoder valamint a helyi és a standard légnyomást átkapcsoló STD feliratú nyomógomb.
A másik egy tengely? hármas, a MINS (RADIO/BARO) átkapcsoló forgatógomb, a döntési magasság (DH) beállítására szolgáló végtelen forgatható encoder és a RST feliratú nyomógomb.

A forgatógomboknál az els? képen látható, hogy egyrészt az eredeti tengelyt lecseréltem egy cs?re, amivel a RADIO/BARO és a IN/HPA állásokba kapcsolok, valamint, hogy a 12 állású forgókapcsoló (30°-os léptetés) egyik pozícíóját megszüntettem, feltöltöttem, hogy ebben az állásba ne álljon meg a forgókapcsoló, így 60°-os (2x30°) kapcsoló állást hoztam létre ami illeszkedik a panelfeliratokhoz.
Az encoder forgatásához és a nyomógomb (STD és RST) m?ködtetéséhez az aluminium csövön egy abba pontosan illeszked? és lazán forgatható rézcs? halad át.

Ötleteket adó oldalak:
http://personales.ya.com/micabina737/paneles/mip/efis/efis1i.htm
http://personales.ya.com/micabina737/bricolaje/rotat/rotat_ejei.htm
http://personales.ya.com/micabina737/descargas/descargasi.htm
http://www.b737ng.net/html/mcpefis8.html

Ez a rézcs? áthalad az encoderek közepén is (3 mm átmér?), és az el?re-hátra mozgását meghagyva képes az igen kis benyomási/m?ködtetési távolságot igényl? nyomógombok m?ködtetésére, is. Az encodert vagy ki kell fúrni, hasonlóan a forgókapcsolóhoz, vagy olyat kell venni, ami középen eleve lyukas, és akkor csak a kilógó forgatórúdját kell féloldalasan kinyitni, mert belül az is üreges, és némi csiszolgatással el kell érni, hogy a rézcs? lazán mozoghasson el?re-hátra, biztosítandó, hogy a leghátsó NYÁK-on lév? nyomógombot m?ködtetni tudja. A féloldalas kinyitása az encoder m?anyag forgatórúdjának azért fontos, mert a rézcs?re forrasztott bütyök, a rézcs? forgatásával képes forgatni az encodert, és e mellett képes el?re, hátra is mozogni a nyomógomb érdekében…

Az egytengely?, három funkciósság megvalósításához f?znék hozzá egy-két gondolatot!
Mint látható a képeken, összességében (a Leó Bodnart nem számítva) 6 db rétegb?l áll. Ebb?l 3 szorosan egymáshoz simulva, tehát ezek rendes szerelés esetén egy síkot képeznek. Viszont a másik háromnak ennek az „els?k” síkjához kell viszonyulnia, azaz tejlesen párhuzamosnak és tengelyesen pozicionáltnak kell(ene) lennie… Ezért a távtartókat precizen vágd le, vagy használj gyári darabokat, hogy ne deformálják a lapokat! Az egytengely? darabokat (forgó kapcsoló, encoder, nyomógomb) csak akkor rögzítsd a helyükre, ha minden stabil, végleges állapotot kialakítottál, mert bármilyen változtatás (pl: nem gyári távtartók felcserélése, furatok módosítása, rugók behelyezése…) azt eredményezheti, hogy a rézcs? szorulni fog, nyomógombot m?ködtet? funkciója nem valósulhat meg, mert nem tér vissza alaphelyzetbe. Ha már az encodert sem tudod forgatni az már durva…

Rugók…
Az el?bbi probléma elkerülésére én azt a megoldást alkalmaztam, hogy nálam a rézcs? és az aluminium cs? a nyomógomb megnyomása érdekében együtt mozog hátra (kevesebb mint fél milliméter) Azért, hogy a visszatérésük minden esetleges deformálódás (szorulás) esetén is biztos legyen, a forgókapcsoló végén kilógó aluminium cs? és az encoder közé egy rugót illesztettem, ami mindig visszanyomja az alu csövet.

A MODE (APP, VOR, MAP és PLN) valamint a RANGE (5, 10, …. 640) forgókapcsolóknál is fent leírt módszereket alkalmaztam, természetesen a könnyebség az, hogy csak ketten vannak egy tengelyen… egy forgókapcsoló és egy nyomógomb (CTR, TFC).

Az XWR, STA, WPT…stb és az FPV, MTRS nyomógombokat egy m?anyag, átlátszó cs? köti össze a nyomógombok végével, ami a rugós tollakból kivett rugó közepén fut. Ez a rugós megoldás mindig stabilan a pozíciójukban tartja az el?bb felsorolt nyomógombokat, és magát a m?anyag csövet is.

A képeken látható, hogy az utolsó lapon az RTS és STD nyomógombokon kívül még sok minden található… Na ezt Balaton Józsi gyártotta le nekem!!
Mint BU0836 (Leo Bodnár) alkalmazó, szükségképpen meg kell, hogy építsem azt a bizonyos mátrixot, az adatbevitel érdekében!
Na ez került fel ide, olyan jó kis megoldásokkal, amit csak egy BJ találhat ki!! Ez teszi lehet?vé, hogy ebb?l az EFIS egységb?l csak két vezeték távozik/érkezik, egy USB és egy 12V-ot biztosító érpár a Landing Gear egységb?l, amikor leszáll az éj és panelvilágításra van szükség! ?


A képeken még nem a végleges nyomógombok szerepelnek… azért nem, mert amikor elkészül az MCP panel (helye már ott várakozik az EFIS panel mellett ? ), egységes rendszert szeretnék kialakítani…
Azt a Tisztelt Bíróság is kitalálhatta, hogy a „tekerenty?k” sokszorosítására Balaton Józsi nevel?tisztem alakított ki egy remek módszert, kisz?rend? a kiöntéskor el?forduló buborékosodást…, megteremtve azt a jöv?képet, hogy nem kell minden egyes „tekerenty?t” megvásárolni…

Anyagiakban összefoglalva: a legnagyobb tétel az el?lap panel, http://www.opencockpits.com/catalog/efis-p-72.html?cPath=23_25_40
és egy Leo Bodnár BU0836 egység megrendelése jelentette, http://www.leobodnar.com/products/BU0836/
valamint az els? tekerenty?k…,
http://www.opencockpits.com/catalog/knobs-c-50.html
a többi szinte bármelyik, akár internetes kereskedésben megvásárolható, nem túl komoly összegekért.

Most már, hogy nem kell gondolkodni, hogy mi, hogyan legyen az elérhet? anyagokból, úgy látom hamar összedobható lehetne…

Üdv:
HAVAR
Varga István


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Tibor

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #11 on: August 07, 2018, 20:46:20 PM »
sziasztok

Nem tudom él e még ez a fórum? Én is készítgetek pár éve egy itthon gyártott B737 szimulátort, gondoltam feldobok pár képet a teljesség igénye nélkül. Amennyiben haladok és van érdeklődés még posztolok majd több anyagot is! Addig is jó fejlesztgetést mindenkinek!

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: Boeing 737 EFIS Panel
« Reply #12 on: September 27, 2018, 05:26:02 AM »
Szia, ne fogd vissza magad   :)

Ahogy haladsz előre, nyugodtan oszd meg itt.
Igényes szép munkának látszik.