Author Topic: Animációk - futóm?vek és a többiek  (Read 7994 times)

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Animációk - futóm?vek és a többiek
« on: December 18, 2012, 19:31:27 PM »
Sziasztok!

Tud valaki olyan leírást, tutorialt (képekkel megt?zdelt lenne a legjobb igazság szerint), ami alapján egy bonyolultabb futóm? is animálható? Forgatni (is) kellene a nyavalyást és hasonlók, áll vagy 3 részb?l a kérdéses mankó, vagyis az általam ismert anyagok nem segítenek a témában igazán.

Ezen kívül abban is kérnék segítséget, hogy repül?gépek ilyen-olyan részeire billenty?kombinációkat hogyan lehet csinálni, értem ezalatt azt, hogy mondjuk a tehertér ajtaját hogyan kell elnevezni ahhoz, hogy a shift+e+2 vagy a shift+e+3 (vagy "water rudder", "jettison external fuel", stb) gombokkal üzemeltethet? legyen? Illetve: ha a gép "dupla svancú", akkor hogyan kell elnevezni az egyes oldalkormányokat ahhoz, hogy a saját hossztengelyük körül forduljanak el és ne mindkett? a kettejük közötti hossztengelynél?
« Last Edit: December 18, 2012, 19:34:04 PM by super08 »

Offline Zlin142

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 436
Re: Animációk - futóm?vek és a többiek
« Reply #1 on: December 22, 2012, 01:34:12 AM »
Szia István!

Futóm?t egyféleképpen tudsz animálni ezért nem hiszem hogy volna értelme erre külön tutorialt írni.
Egyedül arra kell figyelned, hogy az egyes objektek helyesen legyenek egymáshoz linkelve. Tehát például a kerék linkelve van a kerékagyhoz, ami a rugóstaghoz, ami a futószárhoz; a kitámasztó fels? karja linkelve van az alsó karjához, az pedig a futószárhoz. Aztán el?ször meganimálod a futószárat (ügyelve arra hogy a nulla frame legyen a behúzott állapot), majd a linkelési sorrendnek megfelel?en szépen a többit.
Remélem érthet? a logikája.

Az egyes mozgó elemek elnevezései benne vannak az SDK-ban. Ha úgy nevezed el ?ket, és meganimálod, akkor mozogni fognak az adott billenyt?kombinációra (pl. Concorde nose).
A dupla svancú animációnál igazából nem értem mi a problémád, hisz ha a két objekt külön-külön meg van animálva akkor nem mozoghat egy tengely körül mindkett? hisz nincs közös nekik. Magyarán csinálsz egy objektet, elnevezed rudder-nek, beállítod a tengelyeit pl. a belép?jére, és meganimálod. Majd csinálsz (klónozol) egy másik objektet, azt is elnevezed rudder-nek (a név egyezés nem probléma), beállítod a tengelyeit, és azt is meganimálod. Így m?ködnie kell, nem lehet probléma.

Ha valami oknál fogva mégsem jön össze, küldd át a max fájlt és ránézek mi a konkrét probléma.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary