Author Topic: Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány  (Read 91450 times)

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #60 on: January 02, 2010, 20:24:53 PM »
Sziasztok!
Nem találok szavakat :o Egyszer?en gyönyör? !!!
Valaki azt írta, hogy konkurenciája lesztek a Fly Tampának? Áááá nem hinném... Már rég azok vagytok, s?t....!

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #61 on: February 07, 2010, 11:18:13 AM »
A Sármellék FSX konverzió mellett azért err?l sem feledkeztünk meg.







« Last Edit: March 02, 2010, 18:46:08 PM by Swift »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Kayama

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • Kayama
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #62 on: February 08, 2010, 15:45:04 PM »
Sziasztok!

Meseszépek ezek a képek a reptérr?l, viszont - abszolute teljes mérték? laikusként - eszembe jutott egy nemnormális kérdés...
Amikor az id?járás szerint esik az es?, akkor nem lehetne megvalósítani pl. randomszer?en elhelyezett tócsákat az el?téren, avagy a futópályán? Lehet egyáltalán ilyesmit csinálni? Egyáltalán, mekkora meló ezeket a scenery-ket megcsinálni?

El?re is köszi, és bocs a szöszi kérdésért!

Maya

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #63 on: February 08, 2010, 16:06:31 PM »
Szia Maya!


Kérdésed abszolút nem banális. Random elhelyezett objektumokat nem tudunk elhelyezni. Azt meg tudjuk tenni hogy az objektumot elhelyezzük, és valamilyen paramétert?l függ?en megjelenik az objektum vagy elt?nik az adott el?re definiált helyen.
Pl. ilyen paraméter lehet, napszak, évszak, dátum, akár a repül?n betekert freki vagy a sokat használt távolság paraméter. Például sok kicsi objektum csak bizonyos távolságon belül (távolság a néz?pont vagyis a repül? és az adott tárgy távolságát értjük) jelenik meg ezzel csökkentve az FS memóriaigényét valamint a videókártya terhelését. Teljesen felesleges egy autó méret? tárgyat 10 km-r?l láttatni. Ezzel mi sokat játszunk már LHSM óta, ha valaki erre kimondottan koncentrál akkor észre lehet venni. De simán repülve ez fel sem t?nik.

A kérdés további boncolásáért szét kell szedni a dolgot a két verzióra:

FS9 esetén sajnos nem lehet id?járásfügg?en paraméterezni. Ez sajnos f?leg a lámpák esetében gond.

FSX esetén van arra lehet?ség hogy egy külön textúrát hozzunk létre ami megjelenik amikor esik az es? vagy a hó. Ezt jobb kiegészít?k a kifutópálya burkolatát cserélik vizes, pocsolyás hatásúra. Ehhez "csak" egy vadi új pályatextúra kell....

Quote
Egyáltalán, mekkora meló ezeket a scenery-ket megcsinálni?

Ha ezt általánosságban kérdezed akkor nagyon-nagyon sok. És egyedül ezt lehetetlenség véghezvinni.
« Last Edit: February 08, 2010, 17:25:15 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Kayama

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • Kayama
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #64 on: February 08, 2010, 17:36:17 PM »
Mindenképp elismerésem!
Viszont, az alap kérdésemhez kapcsolódva, egy személyes megjegyzés... Jelenleg csak egy FS9-hez megfelel? ideiglenes laptopos hardver-hátterem van... Tehát, be kell érjem egyel?re a meglév? id?járási, és egyéb látványokkal, amit viszont kárpótol pl. a Sármellék scenery. Várom nagyon Pécs-Pogányt is!

Maya

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #65 on: February 08, 2010, 18:06:21 PM »
Kicsit szeretném kiegészíteni az el?z? beírásom, mert egy kicsit elkapkodtam.

Szóval paraméterezés.

Kimondottan FSX-hez készült objektumokat nem lehet paraméterezni, tehát nem lehet olyat csinálni, hogy pl. egy objektum csak akkor rajzolódjon ki ha távolság kevesebb mint 500 méter. A fejleszt?kt?l ezt a lehet?séget ami még megvolt a 9-ben, elvették microsofték. Ez persze azt jelenti elméletben, hogy egy taxilámpa teljesen felesleges módon akár már 10 km-r?l is betölt?dik. Persze, hogy az FSX grafikus motorjában esetleg egy automatikus logika alapján ezt máshogy megoldották-e, azt nem tudom, bár elnézve a siralmas gépigényét élek azzal a gyanúperrel, hogy nem. Ami a jó hír az hogy FS2004-es modellek ugyanúgy m?ködnek FSX alatt. Tehát ha az objektumot úgymond FS2004-hez exportáljuk és paraméterezzük akkor az m?ködik FSX-ben. Tehát elvették az új objektumok esetén, de a régiek m?ködnek. Csak aztán jön a megszokott "DE!". Sajnos olyan objektumok amiken ún. alpha channel vagyis átlátszóságos trükk van, az hibásan jelenik meg az FSX-ben. Ez hosszas dilemmát okozott nekünk.
Ilyenre jó példa a fák. A fák tulajdonképen úgy vannak létrehozva, hogy 2 téglalap egymással a középtengelyük mentén 90 fokban elfordított síklapra egy fa képe van rajzolva. A fa maga látszik, de a fán kívüli rész, a "leveg?" átlátszó. Ezzel nem kell megmodelleznünk minden fát-ágat levelet, hiszen az horribilis mennyiség? polygont eredményezne, egy kisebb erd? lerakása után már a NASA számítógépei is feladnák. Ezzel a módszerrel viszont 4 polygonból (4 db téglalapból) egy optikai csalást felhasználva hozhatunk létre bonyolultnak t?n? objektumokat. A bonyodalmak most kezd?dnek. Ugye a fák általában évszakonként máshogy néznek ki. Ezt normál esetben senki nem veszi észre, de kapásból észrevenné ha télen repülne, a talaj tiszta fehér, a fák meg úgy zöldelnek mint az ?serd?ben. Erre jó a paraméterezés. BE tudjuk állítani, hogy bizonyos évszakban bizonyos textúrával jelenjen meg az objektum. Tehát csak 4 különböz? képet (textúrát) kell csinálnunk. Ez FS2004-ben csodálatosan m?ködik, de mivel átlátszósága van FSX-ben rosszul "látszik át". Viszont ha FSX-es objektumként hozzuk létre akkor jól látszik át, de nem tudjuk paraméterezni és mindig gyönyör? zöld lesz. Ez a 21-es csapdája. Erre a nagyok sem tudtak jó megoldást kitalálni. Nem maradt más mint a fájlokat kicserélgetni amikor az évszak változik. Tehát ha "télen" repülünk akkor mielött még az FSX-et elindítanánk a megfelel? textúra packot kell belerakni a scenery könyvtárba. Erre mondjuk mi egy brilliáns megoldást találtunk ki, hogy egy kicsit megkönnyítsük a felhasználó életét, de most még nem akarom lel?ni a "poént". A v1.00-val meglátjátok.


Próbáltam megsaccolni, hogy Sármelléket kb. mennyi munkával hoztuk létre. Nagy sacc-per-kábé, hangsúlyozom csak az FS9 verziót számolva, kb. 600 munkaóra. De ebben inkább az volt a sok, hogy a technikákra, trükkökre rátaláljunk.

Pécs-pogány ezért is készül sármellékhez képest gyorsan, mivel Sármelléken már sokmindent megtanultunk.
« Last Edit: February 08, 2010, 18:23:19 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #66 on: February 09, 2010, 06:46:56 AM »
Quote
sokmindent megtanultunk.

Mint pl. tegnap ezt is.
Hogy adjuk hozzá az ASM-hez az éjszakai backgroundot... ;)

« Last Edit: March 02, 2010, 18:47:06 PM by Swift »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #67 on: February 09, 2010, 08:01:10 AM »
Hogy adjuk hozzá az ASM-hez az éjszakai backgroundot... ;)

Hát! Frenetikus!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Kayama

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • Kayama
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #68 on: February 10, 2010, 17:00:18 PM »
Köszönöm a meglehet?sen részletes kifejtést. Nem garantálom, hogy mindent (els?re) meg is értettem, de, talán mégis... Bár, inkább úgy fogalmaznék, lett egy kis rálátásom a dolgok menetére...

Akárhonnan is nézzük mindezt, ez valami orbitális meló, ahogy olvastam, rengeteg csapdával, megkötéssel...

Az éjszakai háttér szintén mesés!

Összességében tehát:
ELISMERÉSEM, SRÁCOK

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #69 on: February 12, 2010, 09:17:57 AM »
No. Igazítottam még egy kicsit a Pogányi éjszakán...

« Last Edit: March 02, 2010, 18:47:32 PM by Swift »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #70 on: February 15, 2010, 13:40:24 PM »
És az utolsó kedvcsináló képek.
A következ? már a Released lesz.










« Last Edit: March 02, 2010, 18:48:28 PM by Swift »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #71 on: February 16, 2010, 18:13:32 PM »


Nagyon szép munka.
Szép aprolékos, és életh? !!  - majd ha már itt repülhetünk az lesz az igazi.

Boldi

Offline Zlin142

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 436
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #72 on: February 16, 2010, 22:08:37 PM »
Nagyon jól néznek ki ezek a "compare to real" shotok!  8)
Valamiféle easter-egg dolgon nem gondolkodtatok még? Nem kell nagyra gondolni - mi például Zacsival LHDK esetében egy hóembert eszközöltünk a Malév-ház elé télen...meg egy-egy óriásplakátot a reptér nyugati és keleti oldalán a f?út és az 2/A mellé.  ;)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #73 on: February 17, 2010, 06:30:39 AM »
Quote
Valamiféle easter-egg dolgon nem gondolkodtatok még?

De de, na de ugye a meglepetés lényege a meglepetés... ;)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Hungary Scenery Project /FS2004 LHPP, Pécs-Pogány
« Reply #74 on: February 17, 2010, 09:57:09 AM »
Iszonyat jók a képek, és remek az egész scenery!

Kéne még egy szélzsák a hangár tetejére.