Sziasztok!
Még mindig a vonaton dolgozok. Már ahogy az elején írtam, sajnos nem lehet 1024 frame-nél hosszabb animációt készíteni, legalábbis normál esetben. De mivel én nem vagyok normál eset ezért tovább feszegettem a húrt. Közben sok dologra rájöttem igaz még a célig nem jutottam el.
A dolog pikantériája hogy az FS gond nélkül kezeli az 1024 frame-nél hosszabb animációkat. A baj ott van hogy egyszer?en a gmax-ból nem lehet kiexportálni ekkora hosszúságú animációt, a makemdl nem engedi. A megoldás az hogy részletekben 1024 framenként kell kiexportálni majd az asm fájlokat összekombinálni. Els?re könny?nek hangzik, de abszolút nem az.
Az fsdeveloperen van err?l leírás de semmit nem foglalkozik az export kérdésével. Elkezdtem hát kísérletezgetni. Fogtam a vonatot és csináltam rá egy 2048 frame hosszú animációt. Kiexportal ala'nature, el is készült az asm fájl csak az animációt kihagyta bel?le az exporter. Hát akkor a második lépés. Fogtam ugyanazt a vonatot és az id?szalagon beállítottam hogy 1023 frame-ig menjen el. Sikerült kiexportálni minden klappol. Majd fogtam megint az id?szalagot és módosítottam 1024-t?l 2047 frameig. Aztán jött a fekete leves. Annyire nem exportálta ki hogy ki is akadt a gmax. Hibaüzenettel elszállt.
FS developeren rákérdeztem a dologra. Úgy néz ki csak akkor lehet exportálni ha a frame 1024-ig van. Ezzel viszont az a gond hogy az asm-ben is így jönne ki a második rész. Ugye minden egyes frame-nél (nem minden egyesnél hanem ott ahol valamilyen irányt vagy szöget vagy sebességet változtat a test, csak ezt most bonyolult leírni) külön sor van amiben leírja a pozíciót.
Példa :
real4 389.0, -417.365631, 165.605545, 0.000000 ; frame/x/y/z values
real4 401.0, -416.044586, 153.910461, 0.000000 ; frame/x/y/z values
389. és a 401. frame esetén a test koordinátái
Így azonban a második rész is a 0. frame-el kezd?dik ami ugye nem klafa mert olyanunk már van. A második résznek 1024-el kell kezd?dnie és onnan folytatódnia, mintha egy folytonos animáció lenne. Tehát minden sort kézzel át kellene írni és 1024-el megemelni. A vonat animációban ez 2x177 sort jelentene ami hatalmas meló. Ezért csináltam egy excel táblázatot. Így semmi más dolgunk nincs mint fogni a második (vagy akárhányadik) rész asm fájlt, kimásolni bel?le ezeket a sorokat, beilleszteni az excelbe és beírni melyik frameel kezd?djön, abban a pillanatban kiteszi a "B" oszlopba az eredményt, amit már csak ki kell jelölnünk és beilleszteni a végleges asm-be.
Csatolva megtaláljátok az excelt.
Még dolgozok az animáción mert sajnos ennyi még mindig nem elég. Még jelentkezem a témában.
FSDeveloperes diskurzus :
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?p=131944#post131944