LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: tamascy on November 26, 2009, 09:43:33 AM

Title: Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tamascy on November 26, 2009, 09:43:33 AM
Sziasztok

Neki kezdtem a Larnacai repter fejlesztesehez. es kis tanacsot szeretnek kerni. Mi a legjobb modszer, eszkoz a kifutopalya + gurulo utak + allohelyek modellezesere? mindent GMAX-ban mint plane es igy texturazni? a Sarmelleki repternel hogy van megoldva?
EGyebkent csak gratulalni szeretnek a gyonyoru Pecshez + Sarmellekhez.

Udv
Tamas
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tsGucci on November 26, 2009, 09:47:42 AM
Szia!

Üdv a fórumon és köszönjük a dícséretet.

Melyik fs-hez készíted? FS9 v. FSX?
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tamascy on November 26, 2009, 10:15:59 AM
eloszor FS9 utana FSX igazabol mindket verziohoz keszitenem egy idoben.
Hal istennek egyszeru a dolgom mert itt dolgozom a repteren es barmikor tudok fenykepezni meregetni :)
Jol jon amikor az embernek van egy repteri belepoje ami mindenhova ervenyes:)

itt van par kep hogy milyen lett az uj terminal:)
(http://img35.imageshack.us/img35/8176/larnacaairport1.jpg) (http://img35.imageshack.us/i/larnacaairport1.jpg/)

(http://img209.imageshack.us/img209/3699/larnacaairport5.jpg) (http://img209.imageshack.us/i/larnacaairport5.jpg/)

(http://img20.imageshack.us/img20/4539/larnacaairport2.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/larnacaairport2.jpg/)

(http://img20.imageshack.us/img20/3474/p1000936ch.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/p1000936ch.jpg/)

(http://img4.imageshack.us/img4/233/p1000959p.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/p1000959p.jpg/)
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on December 30, 2009, 17:48:37 PM
Sziasztok!

Ezt a kérdést én is fel szeretném tenni, hogy milyen módszerrel csináljátok a guruló utakat. (nem találtam választ az els?nek feltett kérdésre)

Üdv.: István
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: m814 on December 30, 2009, 18:31:03 PM
Szia.
Az összes 2D objektum (background,appron,gurulóutak,vonalak,stb) is Gmaxban készült.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: Swift on December 30, 2009, 19:05:09 PM
Szia vopistu,


Ennek az oldalnak az alján elérhet? egy tutoriál a kérdéseddel kapcsolatban, nagyon jó.
Remélem segít.  Ez a bill_womack féle tutoriál


http://www.scenery.org/tutorials.htm (http://www.scenery.org/tutorials.htm)

Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on December 30, 2009, 22:02:35 PM
Koszonom, rajta vagyok!
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: pateszi on January 01, 2010, 14:35:02 PM
Szia,
Sok sikert a fejlesztésekhez!
Ha egyaránt akarod FS2004-hez és FSX-hez készíteni a ground poligonokat, egyetlen dolgot kell szem el?tt tartani: az FS2002 Gmax gamepackot használd, és a egyik rétegnél se legyenek az egymás melletti vertexek 100m-nél messzebb egymástól. Ha a tutorial szerint jársz el, helyesen fog megjelenni a pálya mindkét FS-ben.
Az épületeknél és egyéb tárgyaknál az átlátszóságot tartalmazó részeknél kell külön modell, az FSX materialok miatt.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: Swift on January 20, 2010, 13:37:39 PM
Egy direkt link a fenti tutorialhoz.

http://www.simpilotnet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=32
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: Airbus on June 24, 2010, 10:28:34 AM
Sziasztok!

Szerettem volna csinálni a Siófok közelében található Papkutapusztai repül?tér AFCAD-ját FS2004-hez. Alapul az IVAO-s VFR 2010 kiegészít?t használtam, amin csak a pálya van. Ehhez szerettem volna hozzáadni az állóhelyeket és a pályát is arrébb tenni, a valós helyére.
Az avsim oldalról letöltöttem egy AFCAD221 nev? progit, ami els? ránézésre nem nehéz kezelni, szépen meg is csináltam az állóhelyeket, arrébb raktam a pályát (a koordinátákat a Google Earth-b?l vettem).
Amikor ezek megvoltak ki szerettem volna próbálni, ezért felülírtam az IVAO-ssal. Az FS indításnál észre is vette az új scenery-t, betöltötte. Majd kiválasztottam a gépet és a repteret (és kiírta az állóhelyeket is, amiket betettem), majd Flight gomb ... és semmi. 1%-ig sem jut el, kifagy. Ugyanezt csinálja LHSK-nál, s?t még LHSA-nál is.
Feltöltöttem a bgl fájlt, hátha valakinek van egy kis ideje megnézni, hogy mi a hiba benne: http://addat.hu/6031d414/AF2_LHPK.bgl.html (http://addat.hu/6031d414/AF2_LHPK.bgl.html)

Mi lehet a baj vele?
Segítségeteket el?re is köszönöm!
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tsGucci on June 24, 2010, 10:54:09 AM
Els?sorban azt mondom hogy az AFCAD-ok váltzotatására inkább az ADE-t használd:

http://www.airportdesigneditor.co.uk/index.html (http://www.airportdesigneditor.co.uk/index.html)

Próbáld meg ezzel.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: VikTTor on July 01, 2010, 15:08:46 PM
Sziasztok!

Airbus barátommal ketten ügyeskedünk a papkutai reptér AFCADján, a következ? két probléma állt el? így pár nap próbálkozás után:
Egyik, hogy a .bgl csak úgy m?ködik, hogyha az állóhelyeket és a pályát összekötöm. Én ehhez az apron lines részt használtam, összekötöttem, de így sárga csíkok mindenütt. Ez egy füves terület, sárga csíkok nélkül.. hogy tudom ezeket eltüntetni?

Másik, hogy van a f?ben egy betonozott terület (a legnagyobb gép állóhelye). Ezt a füves apron-ra külön másik apronként rajzoltam meg. A "concrete"-ra állított terület FSben f?nek látszik, átálítottam asphalt-ra, így látszik, viszont a repül? futója ugyanúgy "porol" rajta, mintha füvön menne. Ezt hogy lehet megszüntetni?

El?re is köszönöm, üdv:
Viktor
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: VikTTor on July 03, 2010, 11:27:08 AM
Valaki, tanács?  :-[
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: m814 on July 03, 2010, 11:37:51 AM
A vonalak esetén használd az appron path-ot a, left edge, right edge legyen none.A centernél pedig vedd ki a pipát.A porzás érdekes.Ha van, és jó a flatten, akkor nem szabad neki, márpedig az appron poly alapból létrehozza.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: VikTTor on July 05, 2010, 09:52:59 AM
Köszönjük szépen a tanácsokat, a sárga csíkot sikerült kivenni, de a porzás még mindig fennáll. De sebaj, annyira nem zavaró, meg van nagyobb bajunk is, pl ugye objektumok készítése..
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tsGucci on July 05, 2010, 10:47:13 AM
Végülis Flatten-t sikerült leraknotok? Mert ha nem akkor az lesz a problematika.

Objektum készítéséhez meg ott vannak a tutorial videók. Annál szájbarágósabban már csak úgy lehetne, ha a Zoli meg én elmennénk hozzátok és a saját gépeteken bemutatnánk.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 25, 2010, 14:42:59 PM
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy reptér körül milyen módszerekkel lehet a default föld textúrát megváltoztatni? Annyit tudok, hogy lehet a photo scenery makerrel (m?holdképek...), de csak ez az egy megoldás lenne?

Üdv.: Tóth "Pistu" István
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: m814 on July 25, 2010, 15:55:04 PM
Ott van még az ADE, no és a Gmax is.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 25, 2010, 16:38:09 PM
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100725/gd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100725/gd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

Én valami ilyesmire eredményre gondoltam. Látszik rajta, hogy ez nem egy bevágott m?holdkép, de mégsem default. Az ADE-val csak ocsmány egyenzöld felületet tudtam létrehozni. A gmax-ot meg nemtudom, hogy mire érted. Valami textúrázott plane-t beexportálni?
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: Swift on July 25, 2010, 16:43:08 PM

Továbbá,  az SBuilder is nagyon alkalmas erre.

Alap logikája mindegyiknek nagyon hasonló - a hasznos linkek között mindegyikre találsz linket és leírásokat.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 25, 2010, 16:55:55 PM
Köszi, átböngészem.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 25, 2010, 17:27:36 PM
A Sbuilder-hez kell megvársárolt friss verziójú FSUIPC? Lehet, hogy akkor ezért nem engedi elindítani a programot.  ["Run-time error 13 Type mismatch"]
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: Swift on July 25, 2010, 18:05:09 PM


Nem kell hozzá, vásárolt, jó  a free.

A forumon már volt egyszer ez téma ! - keress rá, megéri.
Az a problémád hogy a Windows-ban a .  vagy , tizedes jel különbség nem megfelel?!
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 26, 2010, 15:24:20 PM
Ott van még az ADE, no és a Gmax is.

Gmax-os megoldásra rákerestem, és az egyik része kitér az ASM kód tweak-elésére. A leírás [ http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=ASM_tweaking (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=ASM_tweaking)  ] a makeMDL programmal dolgozik, viszont én a modellek készítéséhez, mindig bgl complier-t használtam. A makeMDL valami X input file-t akar, amivel én még soha nem találkoztam. Hogy lehetne ilyen X file-t készíteni?
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: m814 on July 26, 2010, 19:40:54 PM
Azért arra figyelj oda  hogy a backgoundhoz 2002 gamepack kell a Gmax-ra akkor is ha FS9,vagy FS10 alá dolgozol.
Illetve az ASM Tweakhez a BGLCompiler is kell.
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 26, 2010, 19:58:23 PM
Azért arra figyelj oda  hogy a backgoundhoz 2002 gamepack kell a Gmax-ra

Igen, csak 2002-es gamepackot nem lehet letölteni sehonnan...  >:(
Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: tsGucci on July 26, 2010, 20:17:05 PM
Most így hirtelen én sem találom. Mindegy letömörítettem a gmax/gamepacks/fs2002 könyvtárat. Benne van a parancsikon is amivel indítani kell. Szólj ha nem megy.

Title: Re:Kifutopalya + gurulo utak + allohelyek
Post by: vopistu on July 26, 2010, 20:57:34 PM
Letöltöttem, köszi. Sajna nem enged exportálni. (nem találja a makemdl-t pedig megadtam a configure menüben path-ot )  Teljesen bele vagyok kavarodva. Délután olyat is olvastam valahol, hogy nem mindegy, hogy milyen verziójú a gmax + nem feltétlenül békés egymással szemben az fs2004 és 2002 gamepack.  Pf....