LHSimulations
Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: tamascy on November 26, 2009, 09:43:33 AM
-
Sziasztok
Neki kezdtem a Larnacai repter fejlesztesehez. es kis tanacsot szeretnek kerni. Mi a legjobb modszer, eszkoz a kifutopalya + gurulo utak + allohelyek modellezesere? mindent GMAX-ban mint plane es igy texturazni? a Sarmelleki repternel hogy van megoldva?
EGyebkent csak gratulalni szeretnek a gyonyoru Pecshez + Sarmellekhez.
Udv
Tamas
-
Szia!
Üdv a fórumon és köszönjük a dícséretet.
Melyik fs-hez készíted? FS9 v. FSX?
-
eloszor FS9 utana FSX igazabol mindket verziohoz keszitenem egy idoben.
Hal istennek egyszeru a dolgom mert itt dolgozom a repteren es barmikor tudok fenykepezni meregetni :)
Jol jon amikor az embernek van egy repteri belepoje ami mindenhova ervenyes:)
itt van par kep hogy milyen lett az uj terminal:)
(http://img35.imageshack.us/img35/8176/larnacaairport1.jpg) (http://img35.imageshack.us/i/larnacaairport1.jpg/)
(http://img209.imageshack.us/img209/3699/larnacaairport5.jpg) (http://img209.imageshack.us/i/larnacaairport5.jpg/)
(http://img20.imageshack.us/img20/4539/larnacaairport2.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/larnacaairport2.jpg/)
(http://img20.imageshack.us/img20/3474/p1000936ch.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/p1000936ch.jpg/)
(http://img4.imageshack.us/img4/233/p1000959p.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/p1000959p.jpg/)
-
Sziasztok!
Ezt a kérdést én is fel szeretném tenni, hogy milyen módszerrel csináljátok a guruló utakat. (nem találtam választ az els?nek feltett kérdésre)
Üdv.: István
-
Szia.
Az összes 2D objektum (background,appron,gurulóutak,vonalak,stb) is Gmaxban készült.
-
Szia vopistu,
Ennek az oldalnak az alján elérhet? egy tutoriál a kérdéseddel kapcsolatban, nagyon jó.
Remélem segít. Ez a bill_womack féle tutoriál
http://www.scenery.org/tutorials.htm (http://www.scenery.org/tutorials.htm)
-
Koszonom, rajta vagyok!
-
Szia,
Sok sikert a fejlesztésekhez!
Ha egyaránt akarod FS2004-hez és FSX-hez készíteni a ground poligonokat, egyetlen dolgot kell szem el?tt tartani: az FS2002 Gmax gamepackot használd, és a egyik rétegnél se legyenek az egymás melletti vertexek 100m-nél messzebb egymástól. Ha a tutorial szerint jársz el, helyesen fog megjelenni a pálya mindkét FS-ben.
Az épületeknél és egyéb tárgyaknál az átlátszóságot tartalmazó részeknél kell külön modell, az FSX materialok miatt.
-
Egy direkt link a fenti tutorialhoz.
http://www.simpilotnet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=32
-
Sziasztok!
Szerettem volna csinálni a Siófok közelében található Papkutapusztai repül?tér AFCAD-ját FS2004-hez. Alapul az IVAO-s VFR 2010 kiegészít?t használtam, amin csak a pálya van. Ehhez szerettem volna hozzáadni az állóhelyeket és a pályát is arrébb tenni, a valós helyére.
Az avsim oldalról letöltöttem egy AFCAD221 nev? progit, ami els? ránézésre nem nehéz kezelni, szépen meg is csináltam az állóhelyeket, arrébb raktam a pályát (a koordinátákat a Google Earth-b?l vettem).
Amikor ezek megvoltak ki szerettem volna próbálni, ezért felülírtam az IVAO-ssal. Az FS indításnál észre is vette az új scenery-t, betöltötte. Majd kiválasztottam a gépet és a repteret (és kiírta az állóhelyeket is, amiket betettem), majd Flight gomb ... és semmi. 1%-ig sem jut el, kifagy. Ugyanezt csinálja LHSK-nál, s?t még LHSA-nál is.
Feltöltöttem a bgl fájlt, hátha valakinek van egy kis ideje megnézni, hogy mi a hiba benne: http://addat.hu/6031d414/AF2_LHPK.bgl.html (http://addat.hu/6031d414/AF2_LHPK.bgl.html)
Mi lehet a baj vele?
Segítségeteket el?re is köszönöm!
-
Els?sorban azt mondom hogy az AFCAD-ok váltzotatására inkább az ADE-t használd:
http://www.airportdesigneditor.co.uk/index.html (http://www.airportdesigneditor.co.uk/index.html)
Próbáld meg ezzel.
-
Sziasztok!
Airbus barátommal ketten ügyeskedünk a papkutai reptér AFCADján, a következ? két probléma állt el? így pár nap próbálkozás után:
Egyik, hogy a .bgl csak úgy m?ködik, hogyha az állóhelyeket és a pályát összekötöm. Én ehhez az apron lines részt használtam, összekötöttem, de így sárga csíkok mindenütt. Ez egy füves terület, sárga csíkok nélkül.. hogy tudom ezeket eltüntetni?
Másik, hogy van a f?ben egy betonozott terület (a legnagyobb gép állóhelye). Ezt a füves apron-ra külön másik apronként rajzoltam meg. A "concrete"-ra állított terület FSben f?nek látszik, átálítottam asphalt-ra, így látszik, viszont a repül? futója ugyanúgy "porol" rajta, mintha füvön menne. Ezt hogy lehet megszüntetni?
El?re is köszönöm, üdv:
Viktor
-
Valaki, tanács? :-[
-
A vonalak esetén használd az appron path-ot a, left edge, right edge legyen none.A centernél pedig vedd ki a pipát.A porzás érdekes.Ha van, és jó a flatten, akkor nem szabad neki, márpedig az appron poly alapból létrehozza.
-
Köszönjük szépen a tanácsokat, a sárga csíkot sikerült kivenni, de a porzás még mindig fennáll. De sebaj, annyira nem zavaró, meg van nagyobb bajunk is, pl ugye objektumok készítése..
-
Végülis Flatten-t sikerült leraknotok? Mert ha nem akkor az lesz a problematika.
Objektum készítéséhez meg ott vannak a tutorial videók. Annál szájbarágósabban már csak úgy lehetne, ha a Zoli meg én elmennénk hozzátok és a saját gépeteken bemutatnánk.
-
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy reptér körül milyen módszerekkel lehet a default föld textúrát megváltoztatni? Annyit tudok, hogy lehet a photo scenery makerrel (m?holdképek...), de csak ez az egy megoldás lenne?
Üdv.: Tóth "Pistu" István
-
Ott van még az ADE, no és a Gmax is.
-
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100725/gd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100725/gd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Én valami ilyesmire eredményre gondoltam. Látszik rajta, hogy ez nem egy bevágott m?holdkép, de mégsem default. Az ADE-val csak ocsmány egyenzöld felületet tudtam létrehozni. A gmax-ot meg nemtudom, hogy mire érted. Valami textúrázott plane-t beexportálni?
-
Továbbá, az SBuilder is nagyon alkalmas erre.
Alap logikája mindegyiknek nagyon hasonló - a hasznos linkek között mindegyikre találsz linket és leírásokat.
-
Köszi, átböngészem.
-
A Sbuilder-hez kell megvársárolt friss verziójú FSUIPC? Lehet, hogy akkor ezért nem engedi elindítani a programot. ["Run-time error 13 Type mismatch"]
-
Nem kell hozzá, vásárolt, jó a free.
A forumon már volt egyszer ez téma ! - keress rá, megéri.
Az a problémád hogy a Windows-ban a . vagy , tizedes jel különbség nem megfelel?!
-
Ott van még az ADE, no és a Gmax is.
Gmax-os megoldásra rákerestem, és az egyik része kitér az ASM kód tweak-elésére. A leírás [ http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=ASM_tweaking (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=ASM_tweaking) ] a makeMDL programmal dolgozik, viszont én a modellek készítéséhez, mindig bgl complier-t használtam. A makeMDL valami X input file-t akar, amivel én még soha nem találkoztam. Hogy lehetne ilyen X file-t készíteni?
-
Azért arra figyelj oda hogy a backgoundhoz 2002 gamepack kell a Gmax-ra akkor is ha FS9,vagy FS10 alá dolgozol.
Illetve az ASM Tweakhez a BGLCompiler is kell.
-
Azért arra figyelj oda hogy a backgoundhoz 2002 gamepack kell a Gmax-ra
Igen, csak 2002-es gamepackot nem lehet letölteni sehonnan... >:(
-
Most így hirtelen én sem találom. Mindegy letömörítettem a gmax/gamepacks/fs2002 könyvtárat. Benne van a parancsikon is amivel indítani kell. Szólj ha nem megy.
-
Letöltöttem, köszi. Sajna nem enged exportálni. (nem találja a makemdl-t pedig megadtam a configure menüben path-ot ) Teljesen bele vagyok kavarodva. Délután olyat is olvastam valahol, hogy nem mindegy, hogy milyen verziójú a gmax + nem feltétlenül békés egymással szemben az fs2004 és 2002 gamepack. Pf....