Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219838 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #435 on: February 13, 2010, 16:15:06 PM »
OLYAT TUDNÉK KÁROMKODNI HOGY LESZAKADNA AZ ÉG!

Ezek a hülye lámpák nem hagytak nyugodni. Amit fent mutatok lámpát annak volt egy óriási hibája, méghozzá az hogyha a csóva forrása kimegy a képb?l akkor a földre vetített fény is "kikapcsolt". Cseszegettem, exportáltam így meg úgy. Aztán feladtam.

Közben István megkért hogy a bunkerek f?jét cseréljem ki évszakosra plusz adjak neki éjszakai textúrát. Nyitottam az mdltweakert, bepipáltam amit kellett, de valahogyan az éjszakai textúra helyett mindig a nyári jelent meg este. Próbálgattam, újra kiexportáltam a gmax-ból. Nem jó. Megpróbáltam már eleve a gmaxban hozzáadni az éjszakait majd a tweakerrel a szezont. Ugyanaz az effekt. Ugyancsak feladtam.

De azért mégse hagyott nyugodni a dolog. Elkezdtem olvasgatni az fsdeveloperen. Ott az ASM tweak leírását. Egyszercsak olvasom hogy az FS2004 gamepackkal is lehet csinálni asm file-okat. Egyszer? a dolog. Az MakeMDL.exe mellett létre kell hozni egy makemdl.cfg file-t amibe bele van vésve : Keep=1. Az asm-et pedig a BGLC9 nev? programmal lehet újra befordítani mdl-be. Írtam is gyors az Istvánnak hogy talán megvan a megoldás a bunkerek tetejére. Csak ugyanazt a tweaket kell használni mint a groundnál. Ekkor vissza is vonultam tévézni. Majd eszembejutott. A büdösbe! És mi van ha a ramp fényeket FS2004 gamepackkal exportálom???

Kiexportáltam, megnéztem az asm-t és mindjárt hasonlított arra amit anno Bill is leírt! Ó hogyaza! Gyorsan megváltoztattam a kódot arra amit Bill írt. Konvertálás, be fs-be! ÉS M?KÖDIK! Nem villog, nem kapcsol ki, szuperul megvilágítja a földet.

Csak aztán jön a de! Sajnos magukat a pilonokat valamiért fejtet?re állítja. A dolog érdekessége az, hogy akkor amikor a LAND_LIGHT anyagú poligont is exportálom, még az asm tweak elött. a franc tudja miért. Ezen még dolgozom. Bár ha valakinek lenne ötlete azt megköszönném.
A furcsaság annyi, hogy a pylon helyzete gyanússan egybeesik (legalábbis a szöge) a lámp pivot pontjával, ami ugye a fény irányát adja meg. Csak nem értem miért ugyanis a pylon összes objektumának pivotja teljesen rendbe van!

Ma kb. 50szer indítottam újra az fs-t. Alant a kép a jelenlegi állapotról.

« Last Edit: February 13, 2010, 16:22:43 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #436 on: February 14, 2010, 10:23:35 AM »
Sziasztok!


Az FS azt hitte kiszúrhat velem. Tegnap már annyit tököltem vele,. hogy a végén magát a fényt külön exportáltam. Így legalább könyebben be lehet állítani. Egész király lett. Igaz id?közben Bill is írt, de megint nem egyeznek össze a postjai. Zoli, lehet meg kellene néznünk.

FS9-b?l már csak az van hátra, hogy a traktor beletegyem, és akkor az FS9 v1.00 kész is van.

Viszont az fsx verzióban meg kell majd valamit néznem, méghozzá azt hogy a taxijelekhez adtam-e nighmapot, mert az fs9-r?l lemaradt, azt javítottam.

A teljes FS9 fent van az ftp-n ha valaki ki akarja próbálni.


Húzzunk bele az FSX-es verzióba!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #437 on: February 14, 2010, 11:50:17 AM »
A taxijelekhez betettem a lightmapokat, szépen világítanak.
Valószín?leg nem sikerült az ftp-s változatot a nálam lév?vel szinkronizálni. Amint tudom, ezt rendezem.
Gratula a lámpákhoz.
 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #438 on: February 14, 2010, 13:55:38 PM »
A taxijelekhez betettem a lightmapokat, szépen világítanak.

Köszi! Szuper.

Quote
Valószín?leg nem sikerült az ftp-s változatot a nálam lév?vel szinkronizálni. Amint tudom, ezt rendezem.

Igen ezt akartam kérni, hogy mihelyst van rá lehet?ség az ftp-n lév? FSX verziót rendbe kellene tenni, hogy ki tudjuk próbálni.

Quote
Gratula a lámpákhoz.

Köszi! Nagy szenvedés volt, de megérte. Igaz a BIll válaszát majd meg kellene néznünk, mert nekem nem tiszta. És a módszert jó lenne tökéletesíteni.


Valami viszont eszembejutott: van egy chr.bgl nev? file. Abban egy karácsonyfa van, ami decemberben jelenik meg. Persze alpha channeles. Úgyhogy szerintem azt egyszer?en törölni kell az X-es verzióból.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #439 on: February 15, 2010, 13:16:37 PM »
Sziasztok!

Az elkövetkezend? pár napban nem leszek itthon, internetem korlátozottan lesz. Csütörtökön már leszek.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #440 on: February 17, 2010, 10:47:27 AM »
Sziasztok,

Az LHSM scenery V100 FSX változathoz az ftp-re töltöttem néhány frissítést.
- Az éjjeli megvilágítást szabályozó lapok már nem okoznak géptörést,
- M?ködnek a szélzsákok

Érdemes szinkronizálni az LHSM scenery mappa összes alkönyvtárát, a felesleges cuccokból párat már töröltem.
Új fájlok:
LHSM_ADE.BGL
LHSM_ADE_Light_OBJ.BGL
LHSM_Buildings.BGL
LHSM_ChopperTrailer.BGL
LHSM_Fences.BGL
LHSM_Pylons.BGL
objects16.BGL
Windsock.BGL
fx_siroccogtx2_light.bmp
escj1_fresnel_red.dds
ESDG_ramp.dds
ESDG_ramp_lm.dds
ESDG_RampLight_Diffuse.dds
ESDG_RampLight_Spec.dds
ESDG_SmallStreetLight_Diffuse.dds
ESDG_SmallStreetLight_Spec.dds
fx_siroccogtx2_reflectors.fx

A szélzsáknál nálam nem m?ködött a Sanyi által javasolt módszer, (mindkét szélzsák mind a négy elemét megdupláztam és egy-egy szetet a föld alá süllyesztettem), ezért kicseréltem ?ket m?köd? változatra. Mivel az fsdeveloper oldalról származik, a Readme-be majd be kell írni a szerz? nevét.

Továbbra is tartozom az összes lámpaoszlop effektjeinek a beállításával és a kerítés végleges igazításával.
Van egy bug is, amit nem tudok mib?l származik: a taxiutak holdshort pontjainál a füvön is megjelenik a sárga-fekete festékcsík két helyen is, még nem jöttem rá, hogyan lehet javírani. Az ADE afcadre gyanakszom.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #441 on: February 19, 2010, 08:16:58 AM »
Van egy bug is, amit nem tudok mib?l származik: a taxiutak holdshort pontjainál a füvön is megjelenik a sárga-fekete festékcsík két helyen is, még nem jöttem rá, hogyan lehet javítani. Az ADE afcadre gyanakszom.

Rendezve. (Az afcad-ban a várakozási pontnál a taxiút szélességét kellett csökkenteni.)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #442 on: February 19, 2010, 16:41:35 PM »
Szia Zoli,

Köszi az információkat, ja és persze azt, hogy ezeket megcsináltad.
Most hétvégén lesz id?m rá, hogy megpillantsam az új dolgaidat.
Az ftp elérést figyelnünk kell, hogy milyen címek vátoznak esetleg.
Nem gondolom, hogy mindent átfognak ?k állítani, de kitudja:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #443 on: February 21, 2010, 19:49:55 PM »
Sziasztok,

István, Sanyi,

Jó lenne egy kis segítség. Keresem, hogy az utasterminál el?tt, a benti részen lév? kis füves terület melyik bgl-ben van, de nem találom. Ez is évszakváltós cucc, de nem váltja a színét úgy, mint a bunkerek feletti dombok. FS9-ben sem, bár megvan hozzá a téli textúra. Kérdés: az évszakválós progi mennyire állítható még, van-e lehet?ség további bgl-ek cseréjének a hozzáadására? Mivel nem átlátszó a gyep, MDLTweakerrel is simán meg lehetne oldani a váltást, ha tudnám hol van a tvíkelend? cuccos.
Letöltöttem az ftp-r?l az FS2004-es LHSM kiadást, keresgélem, hogy miket kellene hozzáadni az FSX-ben is, hol vannak az újdonságok.
 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #444 on: February 21, 2010, 21:01:54 PM »
Szia Zoli!

A terminal_a.bgl-ben van. Javítottam. Az fs9-r?l is lemaradt. Cseréltem az ftp-n mindkét verzióban!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #445 on: February 22, 2010, 09:10:16 AM »
Sziasztok,

Nálam az új terminal_a.bgl egyáltalán nem jelenik meg. Megnéznéd, hogy FSX alatt rendben van-e?
Az utasparkolónál is van hasonló füves rész, azzal is jó lenne kezdeni valamit. Az utasparkolóhoz lehetne egy lightmapot is tenni.

Tegnap igazítottam pár dolgot az FSX változaton. Ezek még nincsenek az ftp-n, este fogom feltölteni a módosításokat egyben.
- Kiszedtem egy világítólapot az apronról - amint Sanyi kérte- ezzel csökent a túlvilágítás (de jó szó...) és tényleg jobb így. Ugyancsak eltávolítottam az utas parkoló el?l a lapokat. Bill módszere csak ott jó, ahol nincs fényeket tartalmazó lightmap, különben zavaróan feler?síti a világos részeket.
- Megigazítottam a régi terminál tetején az antenna materialjának az átlátszóságát, most már jól jelenik meg a füsteffekttel együtt.
- Felraktam és paramétereztem az összes, még hiányzó effektet.
- A két új terminál materialjait módosítottam, részben a létrák átlátszósága, részben az utasterminál spekulárfényei miatt.
- Elég sokat állítgattam a kerítések materialján, mert észrevettem, hogy bár jó az átlátszóság, de nem egészen olyan, mint az FS2004-es változatban, csak közelebbr?l lehet látni a dróthálót az oszlopok között. Ezt a Z-testAlfa értékeinek a változtatásával lehet módosítani, de valahogy nem éreztem elég jónak. (Ha hasonló feladattal találkoztok, a materialokat lehet a ModelConverterX-szel közvetlenül módosítani, nem kell hozzá a Gmax modell sem.)
   Ma reggel a munkába jövet mindenhol a drótkerítéseket nézegettem, hogy milyen messzir?l lehet felismerni a drótot. Úgy látom, hogy az FSX jobban közelíti a valóságot, 20-30m után már f?leg csak az oszlopok láthatóak.

A sceneryn már csak annyit alakítanék, hogy a taxiútról a pályára felvezet? sárga csík a trashold csíkok fölé kerüljön. (Most egy szinten vannak, ezért elmosódva látszik a sárga vonal.) Hátul, a betonoknál, két helyen láttam hibás magasságú vertexek miatti elt?n? betont, ezt még javítom.

A parkolóba jó lenne a remek, új autókból tenni párat. Ha külön bgl-be tudjátok tenni a statikus kocsikat, akkor az egyaránt jó az FS9 és FSX változathoz is.
A statikus AN-2 most egy teljes modell library-ben van, ha egyetértetek, különvenném és csak a felhasznált modellt hagynám a sceneryben, ezzel is csökkenne kb 1-2 MB-tal a scenery mérete.

A héten várhatóan lesz két szabadnapom, amiket nagyrészt FS-sel tudok tölteni, így péntekre részemr?l elkészül az FSX változat.

Azon gondolkodom, hogy amíg nem lesz valós járatokat és festéseket tartalmazó AI forgalom, tennék a default gépekb?l, hogy ne legyen kihalt a reptér:
- Motoros sárkány Zegr?l, ami a Hévíz és LHSM környékén körözne. (Ez teljesen reális, sokszor láttam)
- C172 (ill. Mooney) LHSM és LHPP, Taszár, LHSK viszonylatokban. Úgy állítanám be, hogy egyszerre 1-2 gépnél több ne legyen a reptéren.
- B737 Sármellék-Frankfurt, heti 2 járat
(A haladó felhasználók, ha nem tetszik nekik, ki tudják venni a trafic bgl-t, egyébként meg jó, ha van egy kis mozgás a légtérben.)
A helikopter nálam már dolgozik szorgalmasan, de ahhoz kell az AI Helitrafic program, anélkül nem tudom beállítani.     
Ugyanezt lehet az FS9-hez is, csak ott mások a default gépek, ahhoz kell igazítani.
     
« Last Edit: February 22, 2010, 10:07:21 AM by pateszi »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #446 on: February 22, 2010, 09:42:37 AM »
Szia Zoli!

Húúú, jó sokat írtál  ;) De nem baj akkor az azt jelenti hogy megy a dolog el?re.

Kommentjeim:

Quote
Nálam az új terminal_a.bgl egyáltalán nem jelenik meg. Megnéznéd, hogy FSX alatt rendben van-e?
Tegnap én csak az FS9-et próbáltam, de majd megnézem FSX-ben is. Nem lehet, hogy ki lett nyírva az objects.bgl-b?l? De este megnézem mert most elbizonytalanodtam, hogy az most végülis a terminállal együtt lett exportálva, vagy külön. Tudom hogy variáltuk.

Quote
Az utasparkolónál is van hasonló füves rész, azzal is jó lenne kezdeni valamit. Az utasparkolóhoz lehetne egy lightmapot is tenni.

István? Mi a véleményed?

Quote
Tegnap igazítottam pár dolgot az FSX változaton.
Szuper! Írd meg ha fent van az ftp-n és már sasoljuk is!  :)

Quote
A parkolóba jó lenne a remek, új autókból tenni párat.
Igen elméletileg külön blg-ben vannak. lhscars.bgl néven. Asszem FS9-ben már le is pakolt István párat.

Quote
A statikus AN-2 most egy teljes modell library-ben van
Azért volt nekem gyanús miért olyan nagy az a file. Igen jó lenne csak az an-t kivenni bel?le, de akkor úgy hogy FS9-be is jó legyen.

Quote
így péntekre részemr?l elkészül az FSX változat.
Az finom lenne!  ;)

Quote
AI forgalom, tennék a default gépekb?l, hogy ne legyen kihalt a reptér
Az úgy ok lenne. Bár azt is meglehetne csinálni, hogy a Gergely season changerjébe beleépíteni hogy kikapcsolja az AI forgalmat.


Viszont mégegy. Nemrég írtad, hogy a szélzsák nem m?ködik. M?ködik mert kipróbáltam, pl. ha az irányítótorony elé állsz úgy hogy a terminál felé nézel, akkor elméletileg mind a két szélzsák a látómez?ben van, és úgy változtatod a szelet akkor m?ködik. Viszont amire tegnap jöttünk rá az Istvánnal, éppen LHPP-re csináltuk a zsákot, hogy a föld alá helyezve nem m?ködik. Még agyaunk mit lehet csinálni. PP esetében abban bízunk hogy az épületbe rejtve a duplákat m?ködni fog, de SM-nél mit csinálunk azt nem tudom. Talán le kell kicsinyíteni és az oszlopba, vagy a másik zsákba rakni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #447 on: February 22, 2010, 09:55:28 AM »
Tettem m?köd? szélzsákokat LHSM FSX-be. Ez a változat egyesével is m?ködik, és mivel FS9 bgl, egyaránt használható mindkét FS-ben.
Néztem, amit írtál, hogy ha a két zsák a látómez?ben van m?ködik, de szerintem akkor sem volt jó, az irányuk ugyan beállt a szélbe, de a legnagyobb viharban is elég kókadtak maradtak. Ezután cseréltem ki egy egyszer?bb, de jó zsákra.
Külön bgl, érdemes kipróbálni FS2004-ben is.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #448 on: February 22, 2010, 10:03:42 AM »
Tegnap én csak az FS9-et próbáltam, de majd megnézem FSX-ben is. Nem lehet, hogy ki lett nyírva az objects.bgl-b?l? De este megnézem mert most elbizonytalanodtam, hogy az most végülis a terminállal együtt lett exportálva, vagy külön. Tudom hogy variáltuk.


Külön bgl-ben volt a termináltól és nem vettem ki az objects.bgl-b?l sem. Viszont, ha változott az azonosítója az új változatban, azt nem írtam át, így érthet?, ha nem jelenik meg.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #449 on: February 22, 2010, 10:14:03 AM »
OK, este megnézem mind a kett?t.
Szerintem akkor változott az azonosítója.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary