Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219825 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #450 on: February 22, 2010, 21:58:34 PM »
Zoli!

Bocsi! Rossszul mondtam. Régen külön bgl-ben volt a füves rész. Most viszont a terminálllal együtt lett exportálva! Terminal.bgl.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #451 on: February 22, 2010, 22:13:35 PM »
Az utasterminál tartalmaz átlátszó materialt a korlát miatt. Jobb lenne külün a terminal_a, mint volt. Tudnál küldeni egy tweakelt terminal_a mdl-t csak a füves részr?l?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #452 on: February 22, 2010, 22:14:52 PM »
Most nézem csak, szerintem külön van....

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #453 on: February 23, 2010, 08:43:46 AM »
Sziasztok,

Töltöttem fel a javításokból és kiegészítésekb?l párat.
1. Bekerültek az autók: LHSM_cars.BGL
(Textúrák:nissan.bmp, ixc856.bmp, gov392.bmp, carlib_b.bmp, carlib_a.bmp, biw314.bmp)

Ezzel kapcsolatban azt kérném, hogy ezentúl, ha új objektumokat adtok a sceneryhez, amiknek az elhelyezési információit általában az objects.bgl tartalmazza, ha lehet, készítsetek egy külön xml-t, vagy bgl-t az elhelyezésükhöz. Mivel az Fs2004 és az FSX objects.bgl nem lehet ugyanaz, ilyen esetben egyenként ki kell szedegetnem az új tárgyakat az xml-b?l és áttennem egy másikba. Ez teljesen felesleges munka, ha eleve külön készítitek.

2. Lámpaoszlopok effektekkel: LHSM_Pylons.BGL
3. A bevilágítás Bill módszere szerint:  LHSM_ADE_Light_OBJ.BGL
4. A régi és a cargo terminál: LHSM_Buildings.BGL
( Az utasterminállal még z?r van. A terminal_a.bgl-lel a jelen formában nem tudok mit kezdeni. Mivel tweakelt bgl (FS2002???)
vagy kellenének a pontos elhelyezési adatai, vagy egyetlen bgl-ben legyen, ami jó FSX alatt is. A terminál épület mindenképpen külön legyen a kertecskét?l.)
5. LHSM_ADE.BGL : javítva a várakozási vonal festéscsíkja
8. objects17.BGL (objects16.bgl , stb. törlend?!)

Ezeken kívül pár, az FSX-nél felesleges bgl-t és textúrát töröltem az ftp-r?l.
Tegnap még kifelejtettem, hogy ígértem korábban, hogy a kiszedett árnyékokat próbálom helyes material-beállításokkal visszatenni, nem felejtettem el.
Kérdezem, hogy az FS2004-verzióban keskenyebbre igazítottátok-e a pályán a középs? szaggatott festés vonalát?
   

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #454 on: February 23, 2010, 14:55:43 PM »
Szia Zoli!


Köszi! Este megnézem.

A terminal_a.bgl-re visszatérve. Tévedtem, régen külön bgl-ben volt, most viszont a terminállal együtt lett exportálva. Megtehetjük hogy külön legyen. Az FS2004-es tweakelt bgl az FSX/scenery alatt.

A terminálról le kellene venned az el?teret. Vagy ha akarod kiexportálom a terminált az "udvar" nélkül.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #455 on: February 23, 2010, 15:33:41 PM »
A terminal_a.bgl-re visszatérve. Tévedtem, régen külön bgl-ben volt, most viszont a terminállal együtt lett exportálva. Megtehetjük hogy külön legyen. Az FS2004-es tweakelt bgl az FSX/scenery alatt.
Az jó lenne.
A terminálról le kellene venned az el?teret. Vagy ha akarod kiexportálom a terminált az "udvar" nélkül.
Ha nem volt változás a terminálon, nincs rá szükség, jó a régi is. 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #456 on: February 23, 2010, 15:36:09 PM »
Az jó lenne.Ha nem volt változás a terminálon, nincs rá szükség, jó a régi is.

Szerintem most elbeszélünk egymás mellett. Jó lenne este beszélni, ts-en, vagy msn-en.

A terminal_a.bgl már most az ftpn van.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #457 on: February 23, 2010, 18:53:09 PM »
Zoli!

Kiexportáltam külön a terminal_a.bgl-t a V100/FSX/scenery alá tettem.

A terminál gmax file-ját V100 könyvtár alá tettem! FIGYELEM! Módosítottam rajta úgyhogy ne a bgl-b?l fejtsd vissza, hanem egyb?l a gmax file-t használd. Egy csomó vertex pontot weldeltem, meg a textúrákat kicsit rendbe raktam...nem hiába ez volt életem els? gmax-os modellje, sok hibát csináltam.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #458 on: February 23, 2010, 20:01:42 PM »
Kössz szépen! Holnapra a sceneryben lesz.  :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #459 on: February 28, 2010, 08:55:14 AM »
Sziasztok!


Ma teljesen legyalultam az FSX-en az LHSM sceneryt és letöltöttem az ftp-r?l. Körbejártam a repteret és van pár dolog amit javítani kell:

1. Az excluddal valami gond lehet, mert nekem a default reptér átlátszik. Default taxijelek, tankállomás, épületek, kifutó stb. s?t az vezérli a felületeket is. azért porzik néhol az apron, meg a taxiutak.
2. Hiányzik a terminál el?kertje (terminal_a)
3. Vannak azok a lépcs?s autók. Nagyon zöldek, szinte világítanak még nappal is. Kicsit sötétíteni kellene a textúrán.
4. PAPI dobozok még mindig a PAPI fényekt?l messze vannak.
5. Terminál alfa chanelje nem jó.
6. Nálam nem füstöl a kémény.
7. Nincs a terminálon fény.
8. A bevezet? fénysor küls? fényei nem esnek egybe a lámpákkal, mert a flatten kisebb. A talaj süllyed a lámpákkal együtt, viszont a fénysor egyenesen megy tovább így "lóg" a leveg?ben.
9. Az effects könyvtárban van egy sirocco nevezet? effekt. Az micsoda? Van hozzá textúra mappa, de az ebben a formában nem m?ködik. Csak akkor ha az effects f?könyvtárban van.
10. A parkoló lightmapje hiányzik, ezt most pótolom.
11. A bunkereket is updatelem.
12. A navigációs berendezések nálam hiányoznak. pl. ILS a 16-ra!

Nem számonkérésb?l írtam, csak azért listáztam össze nehogy valamit elfelejtsünk.

Az Apron fények most nagyon szépek.
« Last Edit: February 28, 2010, 09:00:31 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #460 on: February 28, 2010, 09:28:38 AM »
Sziasztok!


2. Hiányzik a terminál el?kertje (terminal_a)



Náalm így jelenik meg jelenleg.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #461 on: February 28, 2010, 09:35:10 AM »
Sziasztok,

Teljesen jogos észrevételek, a nagyobb részét már javítottam, de még nincsen az ftp-re töltve, délután tudom feltenni.

El?ször is még egy tegnapi dolog, gondolkodtam rajta, hogy miért nem illeszkedik a SCASM pálya rendesen, mi okozza a zökkenést a pálya és a taxiutak között, ill. miért mondtam butaságot tegnap.
Feltételezem, hogy a SCASM pálya egyetlen téglalapként készült. Ha ez a pálya közepén illeszkedik a gömb alakú FSX terepre, természetes, hogy a két végen már tekintélyes magassági eltérés adódik. Kérdés, hogy a SCASM felületet lehet-e darabolni 100m-es táglalapokra, ill. egyáltalán van-e funkciója az FSX-ben?


Sziasztok!


Ma teljesen legyalultam az FSX-en az LHSM sceneryt és letöltöttem az ftp-r?l. Körbejártam a repteret és van pár dolog amit javítani kell:

1. Az excluddal valami gond lehet, mert nekem a default reptér átlátszik. Default taxijelek, tankállomás, épületek, kifutó stb. s?t az vezérli a felületeket is. azért porzik néhol az apron, meg a taxiutak.

A flatten és exclude bejegyzéseket az LHSM_ADE.BGL tartalmazza, ennek a frissítése már tartalmazza a helyes exclude-okat.

2. Hiányzik a terminál el?kertje (terminal_a)
Közös munkával már rendeztük, töltöm.

3. Vannak azok a lépcs?s autók. Nagyon zöldek, szinte világítanak még nappal is. Kicsit sötétíteni kellene a textúrán.
Meg lehet nézni, hátha az FSX material állításával is javítható.

4. PAPI dobozok még mindig a PAPI fényekt?l messze vannak.
Oldal, vagy pályairányú eltérésre gondolsz. Nézegettem és nem találtam túl nagynak az eltéréseket, lehet rajta igazítani este megbeszéljük.

5. Terminál alfa chanelje nem jó.
A korlátok és a rácsos felületek materialját rendeztem, már remekül néz ki.

6. Nálam nem füstöl a kémény.
OK

7. Nincs a terminálon fény.
Az átlátszósággal együtt feltettem az effekteket, jó lesz.

8. A bevezet? fénysor küls? fényei nem esnek egybe a lámpákkal, mert a flatten kisebb. A talaj süllyed a lámpákkal együtt, viszont a fénysor egyenesen megy tovább így "lóg" a leveg?ben.
Ez gáz. A SCASM bgl-ben vanak a fények definiálva?

9. Az effects könyvtárban van egy sirocco nevezet? effekt. Az micsoda? Van hozzá textúra mappa, de az ebben a formában nem m?ködik. Csak akkor ha az effects f?könyvtárban van.
Az Effects/texture mappában kell lennie. A nagy, 5-ös lámpaoszlopok reflektor fényeit adja.

10. A parkoló lightmapje hiányzik, ezt most pótolom.

11. A bunkereket is updatelem.

12. A navigációs berendezések nálam hiányoznak. pl. ILS a 16-ra!
Ezt is az LHSM_ADE.BGL-nek kellene tartalmaznia, ehhez a részhez nem nyúltam. Van a 16-ra ILS?


Az Apron fények most nagyon szépek. Köszi (:

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #462 on: February 28, 2010, 09:40:05 AM »
Szia Boldi,

Este már nem szinkronizáltam össze az Ftp FSX mappát a nálam lév? fájlokkal, estére lesz el?kert.
 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #463 on: February 28, 2010, 10:05:42 AM »
Zoli!


Köszi! Délután én is leszek akkor kipróbálom amit feltöltöttél az ftp-re.

Viszont annyit tegyél meg légyszíves, hogy az lhsmrwy16.bgl-t mégegyszer letöltöd az ftp-r?l és úgy próbálod ki, mert én mindenhol fel alá járkáltam a pályára de nálam nem zökkent.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #464 on: February 28, 2010, 10:24:34 AM »
Sziasztok,

Feltöltöttem a seasons mappába a <NoShadow/>-al  kikapcsolt fákat.
A terminal el?tti részr?l megpróbálom kivenni a default járm?veket.

Remélem lassan fogynak a hibák.