LHSimulations
Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: Zoli on September 16, 2009, 12:00:51 PM
-
Szervusztok!
Lehetséges valahogy a 3D Studio Max-al készült MAX v. 3DS kiterjesztések használata GMAX helyett? Mert 3DS Maxot, ismerem, elég jól elboldogulok benne, pár siófok környéki dolgot (Víztorony, stb) megcsinálgatnék én is.
Üdv Z.
-
Szia!
Szerintem megoldható a konverzió.
Érdemes itt nézel?dnöd! http://www.fsdeveloper.com/forum/archive/index.php?t-4848.html
És konvertálásra még nagyon jl hasznáható 3D-s konverter:
http://web.axelero.hu/karpo/
-
Szia!
Szerintem megoldható a konverzió.
Érdemes itt nézel?dnöd! http://www.fsdeveloper.com/forum/archive/index.php?t-4848.html
És konvertálásra még nagyon jl hasznáható 3D-s konverter:
http://web.axelero.hu/karpo/
Ah remek köszönöm. :)
-
Szia,
A 3ds max saját formátuma (.max) egyszer?en exportálható .gmax fájllá, textúrákkal, vagy animációkkal együtt.
A fentebb linkelt címen találsz tutorialt a bobo exporter használatához. Kipróbáltam, müxik.
Kérdés, hogy kell-e exportálni a modelledet, mert a maxos compilerrel készített mdl-t elég beilleszteni a scenerybe és kész.
-
Üdv,
szerintem a .3ds-t nem is kell konvertálni, mert importálható a gmax-be, majd onnan exportálható is tovább FS modellnek. Hogy az animációk ezt hogyan viselik, nem tudom. :-[
-
Üdv,
szerintem a .3ds-t nem is kell konvertálni, mert importálható a gmax-be, majd onnan exportálható is tovább FS modellnek. Hogy az animációk ezt hogyan viselik, nem tudom. :-[
Statikus objektumot szeretnék leginkább majd a végén bgl-be. a Landmarks projekt keretein belül.
-
Az sima ügy: importálod a .3ds-t a gmax-be, onnan exportálod scenery mdl-be, abból pedig bgl-t csinálsz és kész. ;)
A Landmarks projekt rövidesen beindul, a dolgok jelenlegi állása szerint a Balaton környékére fogunk ezt-azt készíteni. Nem lenne kedved csatlakozni? :)
-
Az sima ügy: importálod a .3ds-t a gmax-be, onnan exportálod scenery mdl-be, abból pedig bgl-t csinálsz és kész. ;)
A Landmarks projekt rövidesen beindul, a dolgok jelenlegi állása szerint a Balaton környékére fogunk ezt-azt készíteni. Nem lenne kedved csatlakozni? :)
De persze, akkor el?kapom 3DS Maxot, mert egy ideje nem dolgoztam vele, le kell kaparni a rozsdát :D
-
Siófok és környékér?l jónéhány dolgot érdemes lenne modellezni.
Azért els?sorban szerintem a repteret. Az elmúlt hetekben többször is jártam ott, szépen felújították és jól karban van tartva, jó kis ejt?erny?s és vitorlázórepül?s élet alakult ki.
-
Siófok és környékér?l jónéhány dolgot érdemes lenne modellezni.
Azért els?sorban szerintem a repteret. Az elmúlt hetekben többször is jártam ott, szépen felújították és jól karban van tartva, jó kis ejt?erny?s és vitorlázórepül?s élet alakult ki.
Igen, bátyám is ott repül vitorlázóval. De szerintem egyenl?re csak kisebb pontokkal kéne kezdeni. Víztorony, Tesco, OBI, M7-es híd, körforgalmak. Tényleg annak kéne még utána járni, hogy hogy lehet utakat betenni sim-be.
-
Sziasztok,
Újabb nagyszer? eszköz készül Arno mester m?helyében:
http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/default.aspx (http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/default.aspx)
Régi téma a Sketchup modellek átalakítása az FS-hez.
A vertex-szám kordában tartásán kívül a legkritikusabb feladat a sok-sok apró textúra összerendezése pár textúra lapra.
Enélkül az importált modellek hamar hanyattvágják az FS-t, de legalábbis frame rate gyilkos kis kártev?kként m?ködnek.
A feladat automatizálható, ám nem kis programozási tudás és sok ötletesség kell a kivitelezéséhez. Remélem, hogy hamarosan ezt a remek programot is használhatjuk. Sejtésem szerint hatalmas durranás lesz, mert jelenleg csak csepegtetve jelennek meg a GE modellek FS-hez, míg egy ilyen eszközzel gyerekjáték lesz jó min?ségben importálni a 3D warehouse épületeket, bárki percek alatt át tud tenni akár egy városnyi objektumot a szimbe. :)
-
Ez egy nagyon rég óta várt konvertáló progi, ilyenért nyaggattam sokáig a skecsaposokat. Aztán rájöttem, fölösleges, merthogy ilyenjük nincs :)
Szerintem itt a konverzió a lényeg, az a tény, hogy értelme lesz Sketchup-ban modellezni, mert valljuk be, sokkal populárisabb, mint a GMAX. A 3D Studio-ról már nem is beszélve...
Az, hogy az aktuális 1.1-es ModelConverterX még nem hozza se a textúra összerendezést, se a vertex konverziót alapvet?en talán nem is lényeges. Mivel állandó a fejl?dés az FS-ekben is, mindig jönnek új arcok, akik remake-elnek régi cuccokat. És itt jön Arno remeke a képbe: egyszer?en érdemes lesz el?kapni - akár az ingyenes Sketchup 7.1-et - s modellezni, modellezni, modellezni... :D
És amikor valaki skecsapol, tudni fogja, hogy kevesebb anyaggal(és ez nem is kell egy feltétlenül egy textúra lapra) és poligonnal praktikus megoldani a feladatot. (Van olyan 2/3-os készültségben lév? skeccs modellem, ami több, mint 24.000 poligonból áll. Ez feltehet?en nem fog bevonulni az FSX-embe)
Tehát, szerintem, ilyen, kissé egyszer?bb alkotások készülnek majd, ám ezek is jóval felülmúlják az autogen épületeket.
Tehát én is azt mondom: Köszönjük, Arno! :)
P.S.: Az említett modell a www.grafotiv.com címen látható.
-
Csöndben megjelent a teljes verziós program. Most próbálgatom. ;)
-
Kis töltelék ház, görög sceneryhez, próbaképp.
10 perc alatt, Sketchup 7-b?l ModelConverterX-szel .MDL-be, FSX-be Instant Sceneryvel.
(http://i960.photobucket.com/albums/ae83/tankkiller1/tizperces_haz.jpg)
-
Arno ismét nagyon alkotott. ;D ;D
Akár 3ds-be is át lehet konvertálni az objektumokat kmz-b?l és akkor lehet még variálni velük gmax-ben, pl. platformot készíteni vagy effektet csapni hozzá. Királyság!
Pár perce küldtem el egy engedélykérést pár modellhez... ;D
-
Örülök, hogy sikerült az átállás, elismerésem minden készít?nek. Az LHPP scenery pedig egyenesen csodálatos, a videó is teljesen profi!
Március 15. alkalmából egy aktuális, saját Sketchup 7.1 project: Komárom, Monostori er?d. Ez aztán majd megy az FSX-be... :)
(http://i960.photobucket.com/albums/ae83/tankkiller1/Komarom/komarom_fortress_022_small_text.jpg)
(http://i960.photobucket.com/albums/ae83/tankkiller1/Komarom/kerki_006_small_text.jpg)
(http://i960.photobucket.com/albums/ae83/tankkiller1/Komarom/kerki_002_small_text.jpg)
-
Nagyon klafán néz ki!
-
Uhh, ez nagyon komoly! FS2004-ben is nagyon pazarul mutatna... ;D
-
tankkiller
Mivel már elég benne vagyunk az FSX-es konverzióban is, ezért azt mondom nem érdemes addig FSX-es objektumként exportálni amíg nincs rajta átálátszóság. Ugyanis FSX alatt mennek az FS2004-es objektumok simán gond nélkül. Viszont visszafelé már nem igaz. Ezért érdemesebb FS2004 objektumként exportálni ?ket mert az mindkét változatba jó.
-
Ühüm. Megfontolandó.
Köszönöm a tanácsot. :)
-
Melyik a legújabb változat? Az 1.2? Mert nekem nem hajlandó MDL formába menteni. :( 3DS fájl textura nélküli, az X fájlt meg még nem teszteltem. :P
Egyébként hogyan tudom beileszteni a scenerybe a modelt? VFR scenerybe szeretném belerakni.
-
Üdv!
Igen, a legújabb, március 9-i kiadás az 1.2. Javaslom a tutorial videót aprólékosan átnézni és közben jegyzetelni, mert bizonyos szakaszokat többször kell ismételni. Ha nem viszi át a texturát, valszeg nem jól adtad meg a forrás-, vagy a célmappát...talán. De látatlanban elég nehéz megmondani.
A scenerybe a modellt legegyszer?bben egy Instant Scenery nev? kis célprogrammal tudod beilleszteni. A flight1.com-on találod. Fizet?s, de szvsz megéri.
-
Üdv!
Az elkészült .mdl fájlt szvsz. a LibraryCreator nevü progival érdemes bgl-be tenni, utána már könnyen tudod pakolászni az FS-ben az IS-el. Ugyanott szedhet? le, ahol a ModelConverterX.
-
Köszönöm a segítséget!
A probléma az volt, hogy a windowsban alapbol tizedes vessz? van beállítva, és így nem müködik az MDL mentés. Át kellett állítanom a Windowst tizedespontra, és jó is lett. :) Bár helyenként nem tökéletes a texturázás.
Kipróbáltam az Instant Sceneryt, de FSX indításakor elszál, hibaüzenet nélkül. :/
Megpróbáltam az SBuilderX-et, viszont a vele készített BGL fájlt nem tölti be az FSX. Valamit biztos rosszul csinálok benne. Beraktam a 3 modelt a helyére, kijelöltem ?ket, majd Compile BGL. Az így kapott BGL fájlt pedig bemásoltam az FSX Addon Scenery/Scenery mappájába, de így nem tölti be.
-
Szia!
Én FS2004 alatt az Instant sceneryt használnám, FSX alatt meg az SDK-val kapott standard microsoft ObjectPlacer-t, az is hasonlóan m?ködik.
-
AZ ObjectPlacert merre találom? Végignéztem az SDK-t, de sehol sem találom. :)
-
Ahhoz FSX SP2 kell, valamint SDK SP2 (asszem, de mindeképen a legutolsó SDK). Valamint át kell írni egy konfig fájlt, hogy az FS menüjében megjelenjen.
-
Szia,
Néhány link ami segíthet a gondod megoldásában :)
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Object_Placement_Tool_(FSX)
http://flyawaysimulation.com/postt23009.html
http://www.fsx.co.za/showthread.php?p=13387
vagy ez........
http://www.abacuspub.com/catalog/s700.htm
-
AZ FSX: Acceleration van feltelepítve a gépemre, ami alapbol tartalmazza az SP2-öt, illetve az SDK is err?l a lemezr?l lett telepítve (szintén SP2-es).
Megcsináltam a beállításokat, de semmi változás, továbbra sincs tool menüm. :(
Így néz ki a dll.xml fájlom:
<?xml version="1.0" encoding="Windows-1252"?>
<SimBase.Document Type="Launch" version="1,0">
<Descr>Launch</Descr>
<Filename>dll.xml</Filename>
<Disabled>False</Disabled>
<Launch.ManualLoad>False</Launch.ManualLoad>
<Launch.Addon>
<Name>Object Placement Tool</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<ManualLoad>False</ManualLoad>
<Path>D:\Program Files (x86)\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\object_placement.dll</Path>
</Launch.Addon
<Launch.Addon>
<Name>Traffic Toolbox</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<ManualLoad>False</ManualLoad>
<Path>D:\Program Files (x86)\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\traffictoolbox.dll</Path>
</Launch.Addon>
<Launch.Addon>
<Name>Visual Effects Tool</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<ManualLoad>False</ManualLoad>
<Path>D:\Program Files (x86)\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Special Effects SDK\visualfxtool.dll</Path>
</Launch.Addon>
</SimBase.Document>
Így meg az fsx.cfg fájlom [trust] része:
[Trusted]
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Cessna.DLL.hnibwuonnkiucczeaulkbazeizqlehciuibaknlw=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Cessna172.DLL.heawhbnuqwbrlehewelokqnchenoqrzoknwnwrzr=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Cessna182s.DLL.baqewzrbzkzootqthtcntwkkqabwiwutkwnoatnz=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\CessnaWAlpha.DLL.lzauquiqahqqiawkkknqhelwkzhkkkhwnrtikotr=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Bendix_King_Radio.DLL.whalabcbinuokwihtkqlwrcoetwqackzqznoahzq=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Bell_206B.DLL.hcanwnhkweaiauhqzatqeqtbulrqzbtrekcnltlh=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Magnetic_Compass.DLL.oiociltcochabbhcaqikhbebikqrztbhwautbkqr=2
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\EH101.DLL.rknokikbbnicbokutanqailoebablknhoculobrw=2
D:\Program Files (X86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\Object_Placement.dll.LONGSTRING=1
D:\Program Files (X86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\traffictoolbox.dll.LONGSTRING=1
D:\Program Files (X86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Special Effects SDK\visualfxtool.dll.LONGSTRING=1
Mitkellene még beállítanom?
-
Megmondva az ?szintét én is anno szenvedtem vele sokat. A végén egy teljes reinstall és a C:-re telepítve oldotta meg. Hogy miért azt ne kérdezd, fogalmam nincs.
Reinstall alatt az FSX reinstall majd az SP2, majd az SDK-k.
-
Hát az látszik az fsx.cfg nem kóser:)
itt az enyém ami megy........
[Trusted]
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Special Effects SDK\visualfxtool.dll.cqnnqornhlzrthhoobuhrlllltacuaoatiqzblqu=0
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Special Effects SDK\visualfxtool.dll.wwiboqzabzbwiracrlkobthqtbnwzqobqtliuhtn=1
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\traffictoolbox.dll.haliznhicbbaunokrtzwbrizaleqnrinhtiaenwe=1
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\traffictoolbox.dll.kbitqlkttckbztotacitqhueclhqlnnkilwiwctb=0
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\Object_Placement.dll.ktobciqbocbuchwneooqbhueiwquuhnrcibzalku=1
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\object_placement.dll.reoorhwuruiquoiwnhallootbkerrkzqblzeuqqi=0
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Bendix_King_Radio.DLL.auiirucbotkrehcnzcwtbhntkwrhkbltnztchhou=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Cessna172.DLL.lozcotnutlkkonaechiwatwtckatioznrziboclr=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\KingAir.DLL.iqenbrzezooqlbuthhbloqkiuqkoonurbnehzbuw=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\KingAir_Radio.DLL.abwbzkitrterrboqrakzbekkqzqacukucqiwbqlz=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Magnetic_Compass.DLL.htokeczzoknchlthhbakqzlhebnkkuwkuwlluttc=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\Mooney_Bravo.DLL.cnzbokwbltuzrrntoqccohabohqueeabutukoliq=2
D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Modules\FSUIPC4.dll.nlzbrruhwihaqlnebceililtzerrutrhkqiootlw=1
C:\Program Files\IVAO\IvAp v2\ivap_fsx_bootstrap.dll.ibcunzwczanrqurqblqaotcacoezhacuhtilhbla=1
Nekem is a d:-n van az FSX
-
Az fsx.cfg-t te állítottad be kézzel, vagy egy program oldotta meg? Mert én csak kézzel beállítottam, ahogy a leírásban volt, de hogy honnan kellene megtudnom, hogy mi az a hosszu karaktersorozat a dll mögött, arról nem írnak semmit, illetve csak annyit, hogy értelmetlen. :)
Kiprobáltam a te karaktersorozataiddal is, de semmi változás. Továbbra sincs Tools menüm.
A megoldás valószinüleg egy küls?s program lesz, csak azt nem tudom, hogy mi. Az SBuilderX-el nem jártam szerencsével.
-
Szia,
A megoldás a problémádra szerintem a dll.xml-ben keresend?, épp abban a részben, amit bemásoltál.
Látszólag jó, de az SDK elérési útvonalak teljesen rendben vannak?
Este tudom megnézni, hogy nálam miként néz ki, ami m?ködik.
-
Jogos. A dll.xml-ben tényleg rosz volt a hivatkozás, hiányzott a "Microsoft Games" mappa, javítottam, de így sem jó. :( Pedig mostmár a hivatkozásoknak jónak kell lennieük, explorerb?l teszteltem ?ket, müködnek.
-
Szia,
Ide csatoltam egy tutoriált, ami alapján én is feltettem.
Remélem ez megoldja a gondod.
-
Ezekszerint mindent jól csináltam.
Az lehetséges, hogy az FSX:A nem komptabilis a hozzáadott SDK-val?
-
Még egy próba esetleg:
<Launch.Addon>
<Name>Object Placement Tool</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<ManualLoad>False</ManualLoad>
<Path>..\Program Files (x86)\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Mission Creation Kit\object_placement.dll</Path>
</Launch.Addon
Ha az FSX és az SDK is a D: meghajtódon van, talán ez m?ködik.
A program mappád valóban "Program Files (x86)" nev??
Talán hülye ötlet, de nálam volt , már, hogy bejött: \ helyett tegyél / mindenhova....
-
Biztos, hogy kompatibilis.
Ha, másik partición van az FSX mint Nálad a D-n / meg nálam is / :) -akkor van ez!
Én is "szenvedtem vele " sokat.
Próbálok utána nézni, hogy oldottam meg! - ha rájöttem jelentkezem
-
Szia,
Itt egy link, ezek szerint is elle?rizd le.
A lényeg az amint írja is, ha külön helyen / partición / van az FSX ill az SDK akkor futtatni kell a configsdk.exe-t.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=SDK_Installation_(FSX)
-
A configsdk-t már vagy 5x futtattam, de semmi. :(
Az általad linkelt oldal szerint állítottam be a dll.xml-t, de semmi. A C: meghajtóra pakolni az egész játékot SDK-val együtt nem kivitelezhet?, ugyanis a C: csak egy 30 GB-os partició, amin maga a Windows, és egy két program van, ami ragaszkodik a C: meghajtóhoz. Jelenleg 5 GB szabad hely van rajta, de ha neki állnék törölni, akkor se lenne több, mintt 7-8 GB szabad hely.
-
Ebb?l a megondolásból van nálam is a d:-n.
Tehát eddig minden stimmel amit átküldtem? >:( :( :o
Hm....
gondolkodom még mi lehet az ok,
-
Hoppá,
Ezt olvasd végig és csináld meg! - és menni fog / az oldal alján van a lényeg.
http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=31522
-
Nem tölti be a DLL-eket. :( Legalábbis a simconnect nem írja, hogy betöltödött volna.
-
Szia, megnézem mégegyszer nálam és remélem akkor megoldódik.
A tanulság az, ha az ember nem akar szívni a c:-re tegye fel:)
Es? után köpönyeg:)
-
Szia,
Tehát a dos ablakban a simconnect elindul?
-
Lehet, hogy érdemes lett volna enne egy új témát nyitni.
Betettem egy képet mit kell látnod
-
Igen, én is ezt vártam, de a dll.xml-ben lév? 3 fájl nem tölt?dik be.
Hamár eddig elmentünk maradjon ez a topic, ésha megesz a végeredmény nyítunk neki egy teljes config topicot, és akkor majd törli az egészet innen egy illetékes. :)
-
Szia,
Egy képet tudnál ide csatolni mit is ír ki a SimConnect ?!
Az SDK-d A C:-re van ugye telepítve?!!
AZ a korábban ide betett fajjaidból lárom a D:- re megy minden hivatkozás.
Az jól leellen?rizted hogy az utak magadása helyes? - és nincs elírva valami benne.
/ ilyenkor a legjobb módszer a copy/paste / - bocs ez nem oktatás akar lenne:)
-
Az SDK is a D:-n van.
A linkek jók, IE-be bemásoltam ?ket, és meg is akarta nyitni ?ket, szóval azokkal nincs gond.
(http://img682.imageshack.us/img682/2069/fsx.th.jpg) (http://img682.imageshack.us/i/fsx.jpg/)
-
Szia,
Kérdés a Net 2.0 és az FSUIPC telepítve van?
-
.NET 2.0 fent van, Win7-et használok, az alapbol tartalmazza, az FSUIPC viszont nem volt fent, felraktam, de az meg kódot kér, de nem tudom, hogy azt honnan kell szerezni hozzá.
-
.NET 2.0 fent van, Win7-et használok, az alapbol tartalmazza, az FSUIPC viszont nem volt fent, felraktam, de az meg kódot kér, de nem tudom, hogy azt honnan kell szerezni hozzá.
Ez egyértelm?, ha nincs fenn az Fsupic akkor ez egy alapvet? hiba volt.
Egyébként ha nincs regisztrációs kódod akkor is tökéletesen m?ködik, ha felinstallálod.
Remélem, most már tudod használni.
-
FSUIPC telepítése után sem megy, .NET 2.0-át teszteltem, a telepít? kiírta, hogy már telepítve van az OS révén.
A probléma viszont mégis a .NET-el lehet szerintem, ugyanis 64 bites OS-t használok, amihez 64 bites .NET 2.0 való. Ha az FSX DLL-jei nem támogatják a 64 bitet, akkor ez a megoldás sajnos nem fog m?ködni. 4 GB RAM esetében meg szóba sem jöhet a 32 bites OS.
-
Szia,
Saját tapasztalatom nincs a témában, de más fórumok olvasása alapján úgy tudom, hogy mind az FS, mind a fejleszt?i eszközök m?ködnek a 64 bites Windowsokkal.
Viszont, ha csak az Object placement tool, és a Traffic tool box miatt küzdesz ezzel a témával, szerintem nem létfontosságú a használatuk a fejlesztéshez, más küls? programokkal is remekül lehet boldogulni nélkülük.
Kés?bb meg, ha újból frissen telepített oprendszerrel próbálkozol, talán megoldódik ez is.
-
Csak az Object Placement kéne bel?le. Milyen programokat tudnál ajánlani helyette? SbuilderX-el probálkoztam, de nem nagy sikerrel. Nem tölti be az általa készített BGL fájlt.
-
Szia,
És az ADE nem ismer?s?
http://www.airportdesigneditor.co.uk/
Nagyon jól használható
-
Lehet én csinálok valamit rosszul, de az ADE csak repteret enged készíteni, így nem tudom rárakni a megfelel? helyre az épületeket. :(
-
Bármilyen modell objektumot be lehet tenni az ADE-vel a scenerybe.
1. Lists/Models/ (megadod s modelled elérési útját) Add/Close
2. jobb click/Add/Modell Add
Ha berakod a ground képét Background Image-nek (Add/Image, stb...) pontosan tudod elhelyezni a modelledet a kívánt helyre.
Ugyanezt lehet úgy is, hogy csatlakoztatod az ADE-t az FSX-hez és slew módban mozogva állsz a kívánt helyre.
-
Szia, gondolom az a "bajod" , hogy a reptéren kivülre hogyan pozicionálod magad.
Amikor valahova beakarsz objectumot helyezni el?tte össze kell kapcsolodnod az FSX-el. !!
Jöbb fels? sarok / connect /
Utána vagy az Fsx-ben viszed a géped az általad kiválsztott helyre / y / -gomb és nyilak segítségével, vagy az ADE-ben jobb gomb, és megtalálod ott a gépmozgatást ami az fsx-ben is szinkroniizálodik.
Így , tulajdonképpen bármely területet pozícionálhatod.
Az írásodból az pedig kiderül, hogy a tárgyakat már tudod, hogyan kell behelyezni.
Ja, még annyi, hogy ott van lehet?ség küls? tárgyak, objektumok bevitelére is.
-
Sziasztok!
Az MDL Tweaker elindítás után valami Ground Maker-t akar elindítani, de sikertelenül és itt meg is állt. Valami groundmaker .msi -t vagy mit (telepít?csomagot) kellene neki tallózni. Próbálkoztam már újratelepítéssel is. Nem tudjátok mi lehet a gond?
Üdv
Tóth István
-
Megoldódott. Le kellett szednem a Ground maker progit és utána már m?ködik.
-
Megoldódott. Le kellett szednem a Ground maker progit és utána már m?ködik.
Szia,
Ügyes vagy ! - és kössz, hogy vissza jelezted. Így más is tudja majd aki ezzel küzd!
-
A Landmark csomag keretében a Pannonhalmi Apátság került sorra: a SU-ból kiexportáltam a modellt .dae-be, majd az MCX-ben kapott egy drawcall csökkentést, illetve mass texture szerkesztést, amelyet az exportálás követett FS9 mdl-be.
Behozva az MCX-be a kész FS9 mdl-t az eredmény igazán pompás volt, ám az FS-ben elhelyezve az Apátságot már kevésbé: maga a modell kifogástalan, ám néhol (ez kb. 10%-ot jelenthet) nem jelenik meg a textúra.
Összességében frankó a dolog, ám az a 10% hiány kissé zavaró a számomra. Van valakinek - lényegében ráérzés alapján ;D - valami tippje arra, hogy mi lehet ez a szabotázs?
-
Szia,
Ha felteszed a csomagot (scenery, közbens? MDL, stb.), megnézzük, hogy mi nem stilmmel.
-
Szia,
el?re is nagyon szépen köszönöm a segítséget! A csomag letölthet? ITT (http://www.mediafire.com/?59b4q79lag0v61j).
-
Megmondva az ?szintét ez a sketchupos dolog tudom hogy most nagy divat meg egyszer? de itt is igaz a mondás hogy olcsó húsnak híg a leve. Én mindenképen azt javaslom hogy direktben SU-s objektumokat ne tegyünk FS-be. Mindenképen elötte át kell dolgozgatni gmax-ban vagy 3ds-ben. Az SU textúra kezelése abszolút nem FS-re optimalizált és az Arno MCX-je sem képes csodákat tenni. Másrészt az SU minden face-t külön kezel, tehát egy csomó felesleges vertexet hoz létre.
Példa : az SU-s Debreceni Praktiker csiszolás nélkül 5636 vertex pontból áll. Gmaxban csiszolgatva úgy hogy az összkép tulajdonképen nem is változik ezt le lehetett vinni 1543 db-ra!!! Ez a nem mindegy.
Szintén példa. A Debreceni nagytemplom SU-ból 33 textúra. Ezt Arno MCX-e 9-re viszi le. Tovább faragva, ismétl?déseket máshogy megoldva, pakolgatva, de az össznézetet nem módosítva 4 db-ra lehet levinni! Összehasonlítás képen a Pésc-pogányi terminál ami eddig a legbonyolultabb lhs munka, 4 db textúrán van.
-
A SU használatának oka - hibái ellenére is - részemr?l az, hogy egyrészt rengeteg id?t lehet vele megtakarítani, másrészt pedig olyan dolgokat is be lehet vele pakolni az FS-be, amihez (bevallom) teljesen béna vagyok. Ráadásul az esetek többségében nekem bevált eddig (teljes mértékben elismerve, hogy jobb eredményt is el lehetett volna érni). Most az apátság kifogott rajtam, mert alapban vagy 240 textúrája van...
Összességében az id? az, ami dönt? érvként mellette szól, mert én ennél jobban nem tudom megcsinálni az apátságot, más meg nem fogja - ha mégis, az nem most lesz. Ez viszont már létezik, használható és - ha éppen nem tesz keresztbe valami (mint most ;D) - "csekély" id?- és energiaráfordítással új objektumot rakhatunk az FS-be. ;)
-
Persze jogos. Én csak amondó vagyok, hogy SU után érdemes gmax-al néhány 5 perces dolgot megcsinálni.
Nyilván sokkal egyszer?bb a google warehouse-ból kiszedni az objektumokat mint teljesen vadiújakat csinálni. Ezért mi is Debrecen esetében ehhez a megoldáshoz folyamodtunk.
-
Ez teljesen jogos, korábban így is csináltam, mert pl. a híd esetében a leszállást meg kellett oldani, ill. egyébként is magam konvertáltam át a modelleket. Itt viszont ett?l a 240 textúra elijesztett, ezért nyúltam a MCX-hez - meg ki is akartam próbálni, mit tud a program.
De legf?képpen: a Pannonhalmi Apátságot már régóta szeretném az FS-ben látni, nagyon látványossá tenné a környéket, mi több, a Gy?r-Pér projekt esetében is egy kellemes kiegészít? lenne... ;)
-
Sziasztok,
Teljesen egyetértek a konklúziókkal !
A kett? kombinációja ad jó megoldást. kár lenne nem alkalmazni.
-
Csak sikerült addig gyötörni, amíg össze nem jött... ;D
Meglehet, érdemes lenne még csiszolni rajta, de több lehet?séget a magam szerény ismeretei alapján nem találtam erre. :(
-
Szia Gábor!
Nekem tetszik :)
Remélem a szerveren is frissíted az állományt. - ha van id?d még követhetsz el ilyeneket.
-
Szia Boldi!
Igyekszem b?víteni a csomagot, jelen esetben a "minél több, annál jobb" elvet vallom. ;D
Rövidesen a szerveren is a legfrissebb csomag lesz - aztán el?bb-utóbb ki is adhatnánk, mert hátha kedvet csinál másoknak is beszállni a projektbe...
-
Akkor, várjuk a szerveren és utána megbeszéljük a többiekkel is, hogy mikor érdemes a kiadásra.
Hoppá ! - nézted már FSX-n is, ott milyen?
-
Nincs FSX-em, így sajnos nem tudok ennek utána járni, pedig gondoltam már rá.
Pannonhalmához még várom a hozzájárulást, ha megérkezett, feltolom a csomagot a szerverre.
-
Oks, Gábor akkor ha feltetted megnézem én majd FSX-en.
-
Fent van. ;) Köszönöm szépen a segítséget.
-
Köröshegy FSX alatt is.
-
A Tihanyi Apátság !
-
Ez nagyszer?, köszönöm!
Légyszi ellen?rizz még valamit a hídnál: FSX-ben is le lehet rá szállni? (Nem egy lényeges dolog, de a lehet?ség adott - legalábbis FS9-ben. Az lenne az igazi, ha ez FSX-ben is m?ködne.)
-
Ez nagyszer?, köszönöm!
Légyszi ellen?rizz még valamit a hídnál: FSX-ben is le lehet rá szállni? (Nem egy lényeges dolog, de a lehet?ség adott - legalábbis FS9-ben. Az lenne az igazi, ha ez FSX-ben is m?ködne.)
Szia
Ma este megnézem :)
-
Légyszi ellen?rizz még valamit a hídnál: FSX-ben is le lehet rá szállni? (Nem egy lényeges dolog, de a lehet?ség adott - legalábbis FS9-ben. Az lenne az igazi, ha ez FSX-ben is m?ködne.)
Szia Gábor
Sajnos nem lehet így leszállni rá ! - átrepülhet? !
Valószín? a modellt át kellene alakítani és külön beilleszteni.
-
Szia Boldi!
Ez nagy kár. Feltehet?en az FSX-be külön le kellene gyártani a hidat, de az eredeti modell már nincs meg, bár talán el? tudom valahogy guberálni... :(
-
Gondolom Gmax-ban javítottad, - onnan FSX-es mentés kellene.
-
Juhhé! Nem veszett el a híd! Olyannyira nem, hogy az exportálásra kész gmax fájl is itt van a gépen! :D :D (Mekkora mázlista és milyen feledékeny vagyok... ;D)
Utánanézek, hogy hogy' a viharba lehet ebb?l FSX-es verziót csinálni.
Ma este még frissítek a csomagon: van 4 új objektum, a baj csak az, hogy az egyikhez likvidálni kéne Laci bácsi sceneryjében egy hidat.
-
Utánanézek, hogy hogy' a viharba lehet ebb?l FSX-es verziót csinálni.
Szia,
Talán az FSX SDK gmax plugin sokat segítene :)
-
Az tuti. ;D Létezik egyáltalán ilyesmi? Mert még Arnónál sem találtam hozzá letöltési lehet?séget...
-
Boldi,
nem tudod, hogy honnan lehetne letölteni a plugint? Elvileg az FSX lemezén rajta van, de az nekem nincs meg, a neten meg nem találtam letöltési lehet?séget hozzá. ??? Esetleg - légyszi - el tudnád küldeni, ha neked megvan? Köszi!
-
Esetleg - légyszi - el tudnád küldeni, ha neked megvan? Köszi!
Szia Gábor !
Feltöltöttem az ftp-re, ott van az FS2002gamepack alatt.
-
Wow, nagyon köszönöm!
Ha kész az FSX-es híd, jelzem és feltolom a szerverre.
-
Azt javaslom, hogy amikor mentesz gmax-ból modelleket - mind a két verzióba tedd meg!
Az ilyesfajta export bármikor jól jöhet.
-
Megoldottam pár problémát, de a helyzet az, hogy az exportálás nem megy. :( Ráadásul ki kell még deríteni azt is, hogy FSX-hez hogyan kell a leszállhatóvá tételt megoldani.
Szóval ez id?igényes lesz... >:(
-
Ez teljesen jogos, korábban így is csináltam, mert pl. a híd esetében a leszállást meg kellett oldani, ill. egyébként is magam konvertáltam át a modelleket. Itt viszont ett?l a 240 textúra elijesztett, ezért nyúltam a MCX-hez - meg ki is akartam próbálni, mit tud a program.
De legf?képpen: a Pannonhalmi Apátságot már régóta szeretném az FS-ben látni, nagyon látványossá tenné a környéket, mi több, a Gy?r-Pér projekt esetében is egy kellemes kiegészít? lenne... ;)
A Pannonhalmi Apátságra nekem is régóta fáj a fogam, mivel Bencés gimnáziumban tanulok, de f?leg, ha valaki az A-n gurul be LHPR-en, pont szemben van és gyönyör? :)
Üdv, Karesz
-
Ha Gmaxot használsz, az FSX SDK-ban az olajtorony kapcsán részletesen leírják, hogyan lehet leszállhatóvá tenni egy objektumot. A lényege, hogy leszállásra kijelölt poligonokról kell készíteni egy másolatot, majd ahhoz az effektet csatolni.
(Ha nem másolathoz csatolod, elt?nik az eredeti.)