Sziasztok,
Nálam az új terminal_a.bgl egyáltalán nem jelenik meg. Megnéznéd, hogy FSX alatt rendben van-e?
Az utasparkolónál is van hasonló füves rész, azzal is jó lenne kezdeni valamit. Az utasparkolóhoz lehetne egy lightmapot is tenni.
Tegnap igazítottam pár dolgot az FSX változaton. Ezek még nincsenek az ftp-n, este fogom feltölteni a módosításokat egyben.
- Kiszedtem egy világítólapot az apronról - amint Sanyi kérte- ezzel csökent a túlvilágítás (de jó szó...) és tényleg jobb így. Ugyancsak eltávolítottam az utas parkoló el?l a lapokat. Bill módszere csak ott jó, ahol nincs fényeket tartalmazó lightmap, különben zavaróan feler?síti a világos részeket.
- Megigazítottam a régi terminál tetején az antenna materialjának az átlátszóságát, most már jól jelenik meg a füsteffekttel együtt.
- Felraktam és paramétereztem az összes, még hiányzó effektet.
- A két új terminál materialjait módosítottam, részben a létrák átlátszósága, részben az utasterminál spekulárfényei miatt.
- Elég sokat állítgattam a kerítések materialján, mert észrevettem, hogy bár jó az átlátszóság, de nem egészen olyan, mint az FS2004-es változatban, csak közelebbr?l lehet látni a dróthálót az oszlopok között. Ezt a Z-testAlfa értékeinek a változtatásával lehet módosítani, de valahogy nem éreztem elég jónak. (Ha hasonló feladattal találkoztok, a materialokat lehet a ModelConverterX-szel közvetlenül módosítani, nem kell hozzá a Gmax modell sem.)
Ma reggel a munkába jövet mindenhol a drótkerítéseket nézegettem, hogy milyen messzir?l lehet felismerni a drótot. Úgy látom, hogy az FSX jobban közelíti a valóságot, 20-30m után már f?leg csak az oszlopok láthatóak.
A sceneryn már csak annyit alakítanék, hogy a taxiútról a pályára felvezet? sárga csík a trashold csíkok fölé kerüljön. (Most egy szinten vannak, ezért elmosódva látszik a sárga vonal.) Hátul, a betonoknál, két helyen láttam hibás magasságú vertexek miatti elt?n? betont, ezt még javítom.
A parkolóba jó lenne a remek, új autókból tenni párat. Ha külön bgl-be tudjátok tenni a statikus kocsikat, akkor az egyaránt jó az FS9 és FSX változathoz is.
A statikus AN-2 most egy teljes modell library-ben van, ha egyetértetek, különvenném és csak a felhasznált modellt hagynám a sceneryben, ezzel is csökkenne kb 1-2 MB-tal a scenery mérete.
A héten várhatóan lesz két szabadnapom, amiket nagyrészt FS-sel tudok tölteni, így péntekre részemr?l elkészül az FSX változat.
Azon gondolkodom, hogy amíg nem lesz valós járatokat és festéseket tartalmazó AI forgalom, tennék a default gépekb?l, hogy ne legyen kihalt a reptér:
- Motoros sárkány Zegr?l, ami a Hévíz és LHSM környékén körözne. (Ez teljesen reális, sokszor láttam)
- C172 (ill. Mooney) LHSM és LHPP, Taszár, LHSK viszonylatokban. Úgy állítanám be, hogy egyszerre 1-2 gépnél több ne legyen a reptéren.
- B737 Sármellék-Frankfurt, heti 2 járat
(A haladó felhasználók, ha nem tetszik nekik, ki tudják venni a trafic bgl-t, egyébként meg jó, ha van egy kis mozgás a légtérben.)
A helikopter nálam már dolgozik szorgalmasan, de ahhoz kell az AI Helitrafic program, anélkül nem tudom beállítani.
Ugyanezt lehet az FS9-hez is, csak ott mások a default gépek, ahhoz kell igazítani.