Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 220168 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #75 on: November 23, 2009, 20:23:45 PM »
Szia,

Kössz a képeket, hamarosan felteszem a módosított fájlokat a további teszteléshez.
Ezek nem a reptér miatt vannak, hanem a Kis-Balaton scenery nem kompatibilis az FSX-szel.
Ha kiveszed/átnevezed a scenery mappából a Balaton szót tartalmazóakat, valszeg meg fog sz?nni.
A landclasshoz nem nyúltam, nem értek hozzá. Majd próbálgatom, hogy nálam is megjelenik-e a hiba.
Tudnál esetleg mentett állást .flt fájlok küldeni?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #76 on: November 23, 2009, 20:45:04 PM »

Szia

Rendben, fogok küldeni.  .flt-t is.
Ill. megnézem amít tanácsoltál

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #77 on: November 24, 2009, 09:25:32 AM »
Sziasztok,

Boldi,

Ismét megnéztem a reptér környékét és nálam nincs a víz alatt, pedig mindent bemásoltam a sceneryb?l.


A kerítésnél úgy látom, hogy nem (csak?) a távoli vertexek miatt jeleníti meg hibásan a modellt.
A textúrázásnál alkalmazott módszert - a textúra kijelölt részét (crop ?) másolja végig a modellen- az FSX SP2 nem jól kezeli.
Tehát a maxban jól jelenik meg, a nézeget?n (ModelConverterX) ok, de az FSX-ben úgy néz ki, hogy csak a textúra lapon lév? rész látszik jól, a "lelógó" nem.   

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #78 on: November 24, 2009, 09:54:56 AM »
Sziasztok,

Boldi,

Ismét megnéztem a reptér környékét és nálam nincs a víz alatt, pedig mindent bemásoltam a sceneryb?l.




Sziasztok,

Zoli, ma este megprobálom a teljes default beállításokkal és csak utána adom hozzá azLHSM-et.

Az mindenképp látszik, hogy csak megjelenítési hibáról lehet szó, mert a víz effect-et nem teszi rá az FSX ill. ha leszállok oda van kerékporzás effect is.
A másik furcsa dolog hogy szabályos négyszög terültet foglal be.
Nálam az FSX  és a 2SP van fenn. 
Nálad?  és milyen addon scenery-k?  Én is az a felületet állítom be.


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #79 on: November 24, 2009, 21:26:04 PM »
A második az volt, hogy meg lehetne-e kapni a ground textúrákat a DxtBmp átalakítás el?tti (.bmp?) állapotban?
Az FS2002 SDK-val nem lehet évszakos groundot készíteni az FSX-hez, viszont a resample toolal igen.
Csak attól tartok, hogy a extended bmp - bmp - dds konverziótól érzékelhet?en romlik a min?sége. Teszek egy próbát, oszt megláttyuk.   

Szia!

Az kb. 50Mega. Az Istvánnál vannak a képek, de neki elég lassú a feltöltése. De ha gondolod és a próba nem sikerül feltuszkoljuk az ftp-re.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #80 on: November 24, 2009, 22:11:48 PM »
Sziasztok,

LHSM javított taxi úttal, FSX fákkal és a hibás kerítéssel.


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #81 on: November 24, 2009, 22:13:39 PM »
LHSM_v02

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #82 on: November 24, 2009, 22:18:17 PM »
Sziasztok,

LHSM javított taxi úttal, FSX fákkal és a hibás kerítéssel.


Köszii !    Villámgyors vagy!!
 
Letöltöm és nézem:)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #83 on: November 24, 2009, 22:26:49 PM »
Röstellem a kerítés-dolgot, ugyanezzel a jelenséggel találkoztam már épület textúrázásánál is. Textúrát ismételni (tile, vagy UVW Map) úgy t?nik, hogy az FSX SP2-höz való maxpluginnel csak egész textúrával lehet. Nem m?ködik a crop.  Megpróbálom más módon, esetleg hátha Gmax-ból mégis m?ködik.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #84 on: November 25, 2009, 08:24:25 AM »
Röstellem a kerítés-dolgot, ugyanezzel a jelenséggel találkoztam már épület textúrázásánál is. Textúrát ismételni (tile, vagy UVW Map) úgy t?nik, hogy az FSX SP2-höz való maxpluginnel csak egész textúrával lehet. Nem m?ködik a crop.  Megpróbálom más módon, esetleg hátha Gmax-ból mégis m?ködik.

Szia,

Cseppet sem szabadkozz Zoli, amít és amilyen gyorsan eddig is tetted az csak dícsérni való.
Ahogy megismertelek, nem lesz nyugtod míg nincs jó megoldás.
Mi pedig addig is bíztatunk, és kivárjuk.
Letöltöttem és este megnézem a javított kiadásodat.  Nagyon jó alakul!

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #85 on: November 25, 2009, 08:49:59 AM »
Szia Zoli,


Ne hülyéskedj, már most hatalmasat léptünk el?re. Nélküled ez nem menne.

Valóban igazad van, a kerítést UWVMap-pal sokszorosítottuk, ami a textúrán kívülre húzza a kijelölést tulajdonképpen (lásd az "olcsó kerítés" cím? videómban.

Ha jól emlékszem LHSM-en "csak" a kerítések készültek így, viszont már most fáj a fejem LHPP miatt, ott ugyanis több objektumon használtam(uk) ezt a megoldást, pl. terminál járdája, terasz burkolata.

Ma este felteszem a cuccot és kipróbálom.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #86 on: November 25, 2009, 10:41:23 AM »
Sziasztok,

Köszönöm a bíztatást, talán nem is hiszitek, de tényleg jólesik.

Ha még lehetséges, jó lenne, ha külön bitmapokkal oldanátok meg a tile textúrákat, különben újra belefutuk ebbe.
Igaz, hogy növeli (?) a materialok és a drawcallok számát, de pár kis 256-256-os bitmap talán elfér.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #87 on: November 25, 2009, 11:16:37 AM »
Ok, megpróbáljuk.

Csak ez a módszer elég kézenfekv? volt, másrészt nagyon jól lehet vele kontrollálni és gyorsan korrigálható, ha kell mindegyik tengely felé külön ismételhet? a dolog. Ráadásul egy egyszer? textúrát sok helyen fel tudtunk használni.


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #88 on: November 25, 2009, 14:29:10 PM »
A módszer jó, és leszámítva az átlátszóságot, a textúrázás és maga az egész kerítés jól jelenik meg. Igazából elismeréssel figyelem, hogy egy-egy feladatot milyen takarékosan, jól optimalizálva oldottatok meg.

Úgy látszik, hogy az általam használt FSX SDK SP2 3DM9-es Mdl compiler nem képes kezelni.
Este kipróbálom, hogy mi van, ha uezt a Gmax-szal is megcsinálom.  Nem lep?dnék meg, ha azzal jó lenne.
Továbbá azt is tervezem, hogy szétkapom és megnézem az FSX default kerítéseket. Ha látom, hogyan készítették, megpróbálom leutánozni a textúráitokkal.

Várom az észrevételeket, a hibajelentéseket az eddig készült grundról.
Kimásoltam a fényképeimet a repül?kr?l, 46 MB lett. Az adrive-en próbálkoztam, nem tudom feltölteni.
Melyik ingyenes tárolót tudnátok ajánlani?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #89 on: November 25, 2009, 16:10:51 PM »
Quote
A módszer jó, és leszámítva az átlátszóságot, a textúrázás és maga az egész kerítés jól jelenik meg. Igazából elismeréssel figyelem, hogy egy-egy feladatot milyen takarékosan, jól optimalizálva oldottatok meg.

A vak is talál néha szeget  ;)

Quote
Este kipróbálom, hogy mi van, ha uezt a Gmax-szal is megcsinálom.  Nem lep?dnék meg, ha azzal jó lenne.

Most nem igazán értem hogyan mibe fejted vissza a bgl-eket, amennyiben a gmax-os source file-okra van szükséged szólj.

Quote
Várom az észrevételeket, a hibajelentéseket az eddig készült grundról.

Ma este letöltöm és megnézem. Bár nekem már az el?z? verzióban is nagyon tetszettek.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary