Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 220153 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #210 on: December 19, 2009, 12:03:25 PM »
Próbálgatom a vénycsóvát eszerint állítgatni:

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #211 on: December 19, 2009, 12:59:12 PM »
Hát az jó kérdés. Én is néztem már ezt a részt.

Google fordító nekem a starboardra azt írta hogy a hajó jobb oldala.

Meg nem azért de amennyire én látom mást ír mint ami a képen van, bár lehet én vagyok vaksi. Az Y vagyis a fénycsóva iránya stimmel, de azt írja hogy az X a föld felé a Z pedig valamerre. A képen viszont a Z néz a föld felé, az X meg a gép felé.

Szerintem ki kell próbálgatni. Csinálj egy objektumon többet és forgasd ?ket. Aztán meglátjuk.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #212 on: December 19, 2009, 14:20:54 PM »
A DC-3-ason így van, ez m?ködik:

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #213 on: December 20, 2009, 20:05:33 PM »

Szia Zoli,
azt hiszem azért mégis sikerült egy-két dologra rájönnöm:)
Kezdem elkapni a fonalat:) - de a segítségedet továbbra is várom.

Boldi


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #214 on: December 20, 2009, 20:34:22 PM »
Hát igen, ez az egyik legmacerásabb része az ADE-val való munkának.
A background képet pontosan be kellene állítani a reptérhez.
Ehhez lehet, hogy változtatni kell a méreten, az elhelyezésen és talán a forgatási szögön is.
Referenciaként használható a 16-34-es pálya.
Ha nincsen bivalyer?s géped, a kép méretét is érdemes csökkenteni, különben nagyon belassul az ADE.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #215 on: December 20, 2009, 20:42:50 PM »
Hát igen, ez az egyik legmacerásabb része az ADE-val való munkának.
A background képet pontosan be kellene állítani a reptérhez.
Ehhez lehet, hogy változtatni kell a méreten, az elhelyezésen és talán a forgatási szögön is.
Referenciaként használható a 16-34-es pálya.
Ha nincsen bivalyer?s géped, a kép méretét is érdemes csökkenteni, különben nagyon belassul az ADE.


Igen, látszik hogya foto háttér arányaiban nagyobb.
Gondolom vissza kell skálázni, hogy a méretarányok megegyezzenek.
Szerncsére , ahogy látom az ADE- ben erre vannak eszközök az Object editálásában.
Próbálkoztam vele a gépem bírja :) egyenl?re.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #216 on: December 20, 2009, 21:21:40 PM »
Sziasztok!

Elkezdtem nézni a default fákat. Le a kalappal, van egy rakat és elég értelmesen vannak elnevezve. Összeállítok pár képet és Istvánnal megnézzük mi legyen.

Közben repdestem Sármelléken, a taxifények, ill. fényvisszaver? póznák átlátszósága nem jó. Egy háromszögre van ráhúzva és az forog a néz? felé. Ezt lehet orvosolni?

Most egy kicsit elvesztem. Az ADE-s szórakozás az 1-es pont miatt kell?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #217 on: December 20, 2009, 21:51:00 PM »
Most egy kicsit elvesztem. Az ADE-s szórakozás az 1-es pont miatt kell?



Íme a módszer másik fele, mivel az els? rész csak a külcsínyt határozza meg:
A reptér összerakásához érdemes az ADE progit használni. (Az új változat egyaránt kezeli az FS9-et és FSX-et, igazi svácji bicska a scenery készítésnél)

Els? lépésben be kell állítani a pálya méretét, elhelyezkedését a valós geodéziai adatok szerint.
Ezután érdemes betenni background képnek a ground textúrát, vagy ICAO chartot, vagy amitek van.
Ezek beállítása kicsit molyolós, mert méretezéssel, áthelyezéssel és forgatással lehet több lépésben elhelyezni úgy, hogy pontosan illeszkedjen a kép a pálya alá. Néhány távolabb lév?, ismert koordinátájú ponttal (pl. NDB jeladók, stb. lehet ellen?rizni a méretet és a az elhelyezkedést. )

Az ADE progit össze lehet kötni az FSX-szel, tehát ha megvan már az FSX-ben a talaj textúrátok, slew módban közvetlenül lehet felülnézeti képen ellen?rizni, hogy az ADE background és az FSX szinkronban vannak-e. Mozgatod a gépet az FSX képerny?n (én egy speckó szálkeresztet állítottam be a szerkesztésekhez a repül? helyett), és látod a helyet az ADE képerny?n.
Ezután már gyerekjáték elkészíteni az apronokat és elhelyezni a modelleket, kerítéseket stb. Az ADE-vel azért szükséges az apronok alá kemény felületet, pl. betont tenni, mert enélkül porzik majd a gurulóút, mintha talaj lenne csak.

Nem szabad megfeledkezni a reptér felületének síkká alakításáról (flattenelés) és a scenery objektumok kizárásáról (exclude). Ez csak pár poli berajzolása az ADE-ben. Az oda-vissza komlilálás és ellen?rzés csak pár másodpercet vesz igénybe, mivel a második indítástól kezdve az FSX már nagyon gyorsan betölt?dik. A szerkesztés során érdemes az fsx.cfg-ben beállítani, hogy kihagyja a kezd? képerny?t és mindig közvetlenül a kívánt helyr?l és id?ben induljon.


Sanyi,
Szóval, a fentiek miatt kell !  -  (Az új változat egyaránt kezeli az FS9-et és FSX-et, igazi svácji bicska a scenery készítésnél)
 
Az Fs9 -b?l átvett pálya textura nem jól jelenik meg FSX alatt !
Az 1.-ban lév? problémát a Zoli a levett foto alapján oldja meg.
A fent leírtak szerint én pedig megnéztem, hogy lehet az ADE-ben kezelni.
Megkell azt is tanulni mert bármikor jól jöhet.
Nem akartalak megzavarni vele, minden a felsoroltak alapján megy!

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #218 on: December 20, 2009, 23:16:02 PM »
Szia Sanyi,

Megnéztem a fényvisszaver? póznákat, azt hiszem, hogy ugyanazt meg lehet velük tenni, mint a fák átlátszóságával.
Viszont a néz?pont felé való forgást úgy tudom, hogy az FSX nem támogatja.
A sárga szegélyfényeket olyannak látom, mint az FS2004-ben.
Hogyan néznek ki valójában ezek a taxifények? Ilyen kalap van rajtuk, vagy a fényvisszaver? rész és a kalap között átlátszó üvegnek kellene lennie?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #219 on: December 21, 2009, 08:53:53 AM »
Sziasztok!


Köszi a válaszokat!

Hát igen, ha az FSX nem támogatja a néz?pont felé forgatást akkor azt nem lehet használni. Akkor viszont kell hozzá csinálni, egy külön objektumot, átlátszóság nélkül. Akkor viszon az már lehet FS2004-es mdl is mert akkor a láthatóságot le tudjuk venni 500m-re (Jelenleg is annyi). Ezt én megcsinálom és elküldöm az mdl-t, majd valamelyik libraryba belenyomod.
A valóságban ezek egyszer? csövek, amiknek a tetejére fényvisszaver? réteg van ragasztva, valahol van képem, de a másik gépemen.

A pályafények  (sárga) 3D-s objektumok, nem egy polyíból állnak, tehát azok jók.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #220 on: December 21, 2009, 22:24:21 PM »
Na akkor körülnézegedtem a fák ügyében. A következ? javaslataim vannak.

István! Szerinted?











A mérettel késöbb tudunk játszani.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #221 on: December 22, 2009, 07:39:16 AM »
Nekem semmi kifogásom sincs ellenük (már persze ha az árnyék lekerül róluk).
Ja. Sármelléken a feny? nem jellemz? a képeim, és emlékeim szerint.
Más.
Még régebben felmerült a background szín problémája.
Nekem efesxem nincs, de ha valaki csinál a reptér közvetlen környezetér?l felülnézeti képeket (nyár,?sz) megpróbálhatok valamit kezdeni vele.
Azért csodát nem kell várni :)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #222 on: December 22, 2009, 20:11:05 PM »
Zoli!

Az FSX-es verzió utolsó példánya merre van? Mert nekem a background nem vált évszakot. Mindig nyár van. Vagy ez még nem lett megoldva?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #223 on: December 22, 2009, 20:23:54 PM »
Zoli!

Az FSX-es verzió utolsó példánya merre van? Mert nekem a background nem vált évszakot. Mindig nyár van. Vagy ez még nem lett megoldva?

Szia Sanyi,
fenn van az ftp-n is !
 és  Innen is letülthet?:
http://www.4shared.com/dir/25276938/60cffaf2/LHSM.html

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #224 on: December 22, 2009, 20:34:40 PM »
Hát én az ftp-n néztem, le is töltöttem a v04-et és nem vált évszakot. Valamit én csesztem el?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary