Author Topic: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei  (Read 20335 times)

Offline tamas

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« on: December 05, 2013, 10:37:49 AM »
FS2004 alá telepített.

Sziasztok!

El?ször is, gratulálok a munkához, gyönyör? lett!
Rohangálom a tesztköröket, innen a tapasztalatok. VA-s fórumot nézve nem is egyediek.

1. este a gurulóutak zöld fényei nem jelennek meg, a kék szegélyfények meg valamiféle fekete sapkával látszódnak, és nagyon halványak is egyben (az apron világítása teljesen rendben van)
2. landing light fényei a futópálya kb. felénél el-elt?nnek, utána megint megjelennek (villódzás, miegymás kíséretében). 2D cockpitból a legrosszabb.

Minden beállítás maximumra van húzva, 9800GTX/GTX+ kártya.
Ide kapcsolódóan, ez az egyetlen scenery, ami érdekes módon laggol. Nem akadozva tölt, hanem bármerre nézek, kb. 1 másodpercenként megakad kb. 2 tizedmásodpercre, ütemesen. Aerosoftos sceneryvel nem volt ilyen, az szimplán belassult.

Még egy történet: marha nagyot zökken a gép a futópályára forduláskor, mintha járdán mennék keresztül.

Egy egyéni kérdés pedig: füvet ki lehet-e szedni. Szép-szép, de este nagyon idegesít, belelóg az útjelz?kbe.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #1 on: December 05, 2013, 20:41:06 PM »
Szia!

Köszönjük!


Az FS9 beállításokban a Mip-Map settinget 4-esre javasoljuk.

A füvek eltüntetése a vicces nev? bp_weed_9.bgl törlésével lehetséges.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tamas

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #2 on: December 05, 2013, 23:12:59 PM »
Szia!

Köszi a tippet.
Mipmap 4 nem oldotta meg. Annyi történt, hogy most zöld pálcikákat látok kiemelkedni, ami csak az útra mer?legesen látszódik jól.

Láttam screenshotról olyan FS9-es rendszert, amin szépen elrohangászott maximum beállításokkal. Nem tudok másra tippelni, minthogy egyéb kiegészít?kkel nem barátkozott meg, ami a gépemen fut. Bár azt meg nem látom, a REX pl. hol szólna bele.

Valami nem áll össze.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #3 on: December 06, 2013, 15:08:17 PM »
Az a baj hogy a világítástechnika videókártya függ? is. De még a driver is bekavarhat.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline HA-MZA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 10
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #4 on: December 09, 2013, 23:55:43 PM »
Sziasztok!

Tamás által jelzett probléma nálam is jelentkezik, azonban nem tudom elfogadni, azt a választ, hogy a driverrel vagy hardware-el lehet a probléma. A világ különböz? tájain lév?, különféle gyártó által megalkotott sceneryknél, ilyen hibát nem tapasztaltam.

A gurulófények alakja, illetve az, hogy a fények maguk, nem a lámpa testben vannak benne, még csak-csak szemet tudok húnyni, de afelett semmiképpen, hogy hol elt?nik, hol meg el?kerül a landing lights fénye a pályáról. Küls? nézetben egyértelm?en látszik, hogy a gép nem a pálya felületén gurul hanem besüllyedve. A fény pedig hol el?bukkan, hol nem. A "besüllyedés" egyértelm?en a pályára való ráálláskor keletkezik. Ez a jelenség kifejezetten zavaró.

Egyéb problémám, az ILS frekivel van a 13L pályára. Több mint három éve változatlan a chart erre a pályára...
111.7-es freki jó ideje 109.15-re lett cserélve. A CRS-ról nem beszélve, bár feltételezem, hogy az már nem kifejezetten scenery kérdéskör, hanem sokkal inkább FS.

A f? szép-szép, de nem LHBP-re való, hanem mondjuk a mátyásföldi reptérre ebben a formában :-)...megoldást írtatok rá, tiszta sor.

Mindezek mellett azt mondom, hogy már-már kezd egy min?ségi színvonalat elér? scenery-nk lenni Budapestre, csak ezek a gyermekbetegségek ne volnának...

Összességében akár jó is lehetne ez a scenery, de ?szintén szólva csalódott vagyok...

Offline vargag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #5 on: December 11, 2013, 08:52:41 AM »
Üdv!
Egy másik fórumban már kipufogtam magam, így itt most a tényeket szeretném leírni, nem h?börögve.
Természetesen én is megvettem a sceneryt, nagyon vártam milyen lesz, a beharagozások miatt úgy t?nik hogy túl sokat is vártam t?le.

Felraktam szép volt szép volt de nem az igazi. Aztán hardware-re gyanakodtam, mármint hogy abból hiányzik nálam valami, de aztán átgondolva valószín? hogy mégsem. Legalább is ha ez a konfig és beállítás más scenery-knél m?ködik akkor nem feltétlen az én készülékemben a hiba.
Kerestem a honlapon hardware-s minimum követelményket, viszont nem találtam.

FS2004.
a videó HD RX3875 512H, 4 G ram, 4 magos 2.8 -as intel proci.
A fent is említekk hibákat meg tudom er?síteni vagyis:
- 4-es mip mappig beállítással az állóhelyek felirata olvashatatlan a gurulóutak mentén.
(próbáltam a 5-6-78-ast is, de akkor meg nagyon moarés lett a kép, nem csak itt máshol is, erre ugyan az élsimítás állítását javasolták mások, de azt még nem találtam el, hogyan jó, meg hát ha másol nem kell állítani ahhoz hogy jó legyen...)
- A TWY/RWY crossnál döccen a repül?.
- A éjszakai texturában az apron nagyon sötét, a térvilágítás azért ad oda egy alapot, nem csak a guruló fényszórónak kell megvilágítani azt.
- A TWY fények 4-es mip mappingnél katasztrofálisan néznek ki. A fény nem a lámpán van, de ez hagyján, de fekete taréja van, és maga a fény egy kereszt alakú textúra csak. 8-as mipmapping viszont szinte elt?nik a szegély kék még csak csak látszik, de a közép zöld alaig látszik.
- a leszálló fényszóra id?nként feketén világítja meg a futópályát. Ezt úgy vettem észre hogy ott ahol TWY becsatlakozás van. Mind a két pályán.
- igen természetesen nálam is rossz a ILS freki a 13L-ra hiszen a bgl-ben ez van leírva, rossznak kell lennie.
a bgl-t nézve ("LHBP_ADE_fs9.BGL") úgy t?nik, mintha a 31L/13R -on a LO-k nem szerepelnének és egyetlen marker sincs, bár mikor a stock load-ot megnéztem akkor már bejött a többi navig cucc is. Ez csak fura nem probláma hiszem magában a sceneryben le lehet hangolni mindent.
- Igen én is úgy érzem, hogy a f? ábrázolás Ferihegyen elég nagyon zavaró, itt nem szokták ilyenre hagyni.
bár ha csak ez lett volna a gond, ezt még nem zavart volna.
- A 36 38-as kapuknál hiányolom a állóhely azonosítókat.
- a 42-es kaput leszámítva, a beállító rendszer helyén csak egy szürke téglalap van.

Sajnos én úgy vagyok vele hogy egy sceneryt akkor tartok használhatónak, ha az RWY TWY és állóhelyek ott vannak ahol lenniük kell, ahhoz a megfelel? felfestések táblák ott vannak, és bizony hogy a SkyCurt megvan-e bel?r?l hát az nagyon sokad rend? dolog (Itt talán a kevesebb több lett volna).
(Bevallom azt is hogy a base pack koncepció az elméleti el?nyei ellenére nem kimondottan szimpatikus, kavart okozott itt is hogy kell vagy sem. Felraktam pedig nem kellett volna, de amúgy nem akartam volna felrakni)

Térképész vagyok, így tisztában vagyok vele, hogy egy nagy projekt els? terméke kizárt hogy hiba mentes legyen (különben is emberek vagyunk ha dolgozunk hibázunk, ez teljesen elfogadható), a listámat csak azért írom, hogy látszódjon min kell még finomítani, vagyis nem olyan számonkérés, hanem inkább segítség.

Az is tény, hogy a frame jobb mint az aerosoftosban, s hogy mivel ott a fejlesztés csak fsx irányba megy nem is várható hogy abból még értelmes Ferihegy összejöjjön, így monopól helyzetben vagytok.
Ennek ellenére számíthatunk rá hogy ezek a problémák orvoslásra kerülnek?

További kellems id?töltést.
Varga Gábor sk.

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #6 on: December 11, 2013, 17:30:14 PM »
Sziasztok!

Köszönjük az észrevételeket.
Megpróbálom sorba venni a problémákat.

Szürke Safedock kijelz?...
A 39,43,44,45 kapuknál valóban hiányzik. Javítjuk!

F?....
Nos ez ízlés dolga, van akinek tetszik van akinek nem,ha nem, a bp_weed_9.bgl törlésével máris orvosolható.

ILS és MARKER gondok.

Elnézést érte ezt mi rontottuk el, már javítottuk is. (melléklet)

Hiányzó felfestések....

Ez egy érdekes gond amit eddig senki nem jelzett,nálunk megvannak (lásd melléklet)

És végül a sarkalatos gond....fények.

Tudni kell hogy els?ként az FSX változat készült és pont a fények voltak azok, amik szó szerint hónapokat , óráink százait vitték el.
Viszont abból ítélve hogy hány fejleszt? kérte már "kölcsön" t?lünk vélhet?en nem is sikerült rosszul,de.....
Itt jön a fekete leves.
Ezek áthozására FS9 alá egyszer?en az FS9 motorja miatt nincs lehet?ség.
Így maradt az ?söreg SCAMS fények használata.Ez okozza a kerék besüllyedését , a bakkanást és a landing lights helyenkénti elt?nését.
Nem menteget?zés képen de nálunk tehetségesebb és ügyesebb fejleszt?k is hasonló gondokkal küzdenek Tampáék miénkhez hasonló halvány fényei vagy a UK2000 ragyogó de éjjel nappal világító fényei stb....
Igyekszünk ezen javítani de az FSX-ben láthatót sosem fogja elérni.

A kett?töknél jelentkez? fekete keret stb. viszont egészen biztosan a konfigotok mipmap kezelési problémája.Ez lehet az FS-t?l független gond is,pl VGA beállítások.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tamas

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #7 on: December 12, 2013, 13:21:49 PM »
Értem én, hogy driver meg beállítások. Értem azt is, hogy ez azért nem jelentkezik semmilyen (freeware, payware, aerosoft, egykutya) más scenerynél, mert ti egy más technológiával dolgoztok.
Viszont ebben az esetben ez a technológia nem m?ködik ezen a platformon tökéletesen. Ennél fogva én úgy gondolom, hogy olyan javítást kellene kiadnotok, amely pl. default világításra tér át (mondtam valamit). Hogy legalább valami legyen.

Mert így használni nem tudjuk.

Az lehet, hogy holnap FlyTampa közli, aki t?le vásárol, az csak és kizárólag ilyen meg ilyen driver beállításokat használhat. Vagy bocs, de az egész kártyacsalád, driverestül, not supported. De akkor ezt el?re közlik. És akkor nem vásároljuk meg.

Természetesen nem arra célzok, hogy hanyagok voltatok, félreértés ne essék. Én úgy gondolom, hogy az optimalizálás nem sikerült maradéktalanul (na bumm - el?fordul), és most kiderült pár gond, és remélem, hogy orvosoljátok az elkövetkez? hetekben.

Offline HA-MZA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 10
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #8 on: December 12, 2013, 15:13:16 PM »
Sziasztok!

Köszönöm szépen a gyors reagálást, ami az ILS-t illeti.

A kés?bbiekben Gábor által említett dokkoló rendszerben tapasztaltakat megtudom er?síteni, illetve ha már belenyúltok, a kontrasztosságán ha tudnátok javítani az sokat segítene a távolabbi láthatóság végett.

Fények kérdésköre...

Próbáltam képet megosztani a látottakról, de sajnos nem sikerült, elmondanátok mi a titka a kép mellékelésének? :-) El?re is köszönöm!

Felvetettétek a flyTampát, illetve a UK2000-es sceneryket. Megnéztem mindkett?t, el?bbi esetében LOWW-t, utóbbinál EGLL-t, azonban egyiknél sem tapasztaltam ilyen problémát, mint amit írtunk LHBP-vel kapcsolatosan. S?t, itthon nappal is világítanak a fények, ott viszont csak az annak megfelel? id?ben.

Döccenés...
Kétségtelenül nem tudom, hogy mi minden állítható scenery készítéskor, de amit tapasztaltam az a következ? volt. A pályára való felgurulás el?tt, a gép magassága 499,2 láb volt, a pályára ráálláskor pedig 498,7 láb. A pályán való guruláskor a gép magassága nem változott, viszont a futóm? gumi abroncsa, a gurulóutak becsatlakozásánál történ? elhaladáskor, "besüllyedt" a betonba. Ezeknél a besüllyedéseknél t?nik el a landing lights fénye is. Olyan érzetem van amikor elt?nik és vissza jön, mintha a pálya textúrája "alá" világítanánk. Mintha egy másik síkon jelenne meg a fény, ami a pálya síkja alatt helyezkedik el. A becsatlakozások elhagyásakor, a gép látszólag, de mérhet?en nem, kiemelkedik a betonból, mellyel egy id?ben, a leszálló fény is vissza kerül a helyére.

Képekkel jobb volna illusztrálnom, kérlek írjátok meg, hogyan lehet csatolni képet!

Segítségeiteket el?re is köszönöm!


Offline vargag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #9 on: December 12, 2013, 21:18:58 PM »
Hááát én nem tudom mi van.
Psizkáltam a videokártyát, majd elvileg visszaállítottam alapra (de gyanús hogy mégsem). Most a R270-es cuccok nagyjából olavashatók lennének ha bal oldalt ülve nem takarná ki a repül? (addig még látszik kicsi és nem lehet elolvasni, ha közelebb érek eltünik...), ezek voltak eddig amik nagyon olvashattalanok voltak.

DE, azt mindenképpen le kell szögeznem, hogy Gattwick UK2000, és Aerosfot Madrid volt a teszt, amikor összehasonlítottam és ott már akkor is olavasható volt minden felirat, amikor Ferihegyen még nem.
Ezért azt kell mondjam hogy ha megoldható volt videókártya piszkálás nélkül ezen sceneryiknél, akkor biza nem a kártya beállítás az ami jogos elvárás a felhasználótól hogy m?ködjön.

Illetve helyesbítek, a 37, 36 -os állohely tényleg meg van írva nálam is, a 38-as nincs, de persze ezek alapján lehet hogy az azért mert az igaziból sincs, ez most passz, bár valszeg kéne azért.

A fények...
Hát nem rémlett hogy az aerosoftos fly tampás vagy uk2000-ben bármi ilyet tapsztaltam volna amit írtok. Most meg is néztem hogy ne írjak hülyeséget.
A fly tampa kifogástalan (San Francisco mint régi, Princes Julianna, Dubai, Bécs mint új); aerosoft Madrid tökéletes. UK2000 (Gattwick Heathrow) a fények teljesen jók, a fényszóró csak a középvonalat csinálta furán Gatwickben, Heathrow-n az is ok, de a fény teljesen jó volt, nem vilgáít túlzottan, és nem ég nappal.

Az el?tér sötétségére lehetne esetleg valami orvosság? Valami alap sárgás fény vagy valami, mert most olyan kihalt sötét...

További kellemes id?töltést.
Varga Gábor sk.

Offline vargag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #10 on: December 15, 2013, 11:49:39 AM »
Az el?z?hoz kiegészítésként, 4-es mipmapping beállítással tapsztaltam azt amit leírtam.

Viszont megnéztem, van a 38-asnak festése (annak is, de  most tünt csak fel valójban a a 39-est hiényoltam, a nagyot a sarokban :) ).
A másik hogy elgondolkodnék azon (valójában jobbank gondolnám), hogy jobb lenne homogén kék színt alaklmazni a állóhely festéseknél, mert egzotikus ilyen színátmenetesen, átlátszóan, de a valóságban is tök homogén a kék, nem üt rajta át a beton, és akkor egyébként is kontrasztosabb jobban olvasható lenne, mint így, hogy a számoknak bet?knek gyakorlatilag kontúrja van, ami elüt a "nyíl" színét?l.
Azon felül úgy nézem, hogy a 44 és a R210-ben a bet? ugyanolyan méret?, így a rómeoknál a egész festés nagyobb területet foglal el.
eeeegen, de jó lenne képet beszúrni...

További kellemes id?töltést.
varga Gábor sk.
« Last Edit: December 15, 2013, 12:10:02 PM by vargag »

Offline Zlin142

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 436
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #11 on: December 15, 2013, 16:20:48 PM »
Kép beszúrása:

Üzenetmez? alatt +Csatolmányok és további opciók
                              Csatolás
                                   Fájl kiválasztása
                                        Kitallózod - feltöltöd - örülsz

vagy

Elmész a ... http://postimage.org/ oldalra,
                       Böngészés
                           Kitallóz, feltölt
                               "Thumbnail fórumra (1)" link kiválaszt, vágólapra másol Ctrl+C
                                    Visszajön ide, üzenetmez?ben Ctrl+V megnyom

Az eredmény:


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #12 on: December 15, 2013, 17:24:02 PM »
Quote
A másik hogy elgondolkodnék azon (valójában jobbank gondolnám), hogy jobb lenne homogén kék színt alaklmazni a állóhely festéseknél, mert egzotikus ilyen színátmenetesen, átlátszóan, de a valóságban is tök homogén a kék, nem üt rajta át a beton, és akkor egyébként is kontrasztosabb jobban olvasható lenne, mint így, hogy a számoknak bet?knek gyakorlatilag kontúrja van, ami elüt a "nyíl" színét?l.

Igaz! Tényleg nagyon sok minden jó lenne.
Viszont sosem állítottuk hogy a legapróbb részletig,mindenre kiterjed?en modelleztük le a valóságot. Ráadásul úgy hogy az mindenki ízlésének is megfeleljen. Erre sajnos a jöv?ben sem leszünk képesek.
Mint ahogy arra sem hogy a munkáink a világon fellehet? valamennyi számítógép konfigon és azok összes lehetséges beállítása mellett is tökéletesen m?ködjön.
Természetesen megkárosítani sem szeretnénk senkit,így ha valaki úgy érzi hogy a termék a közelében sincs az általa elvártaknak,vagy a felmerült problémáit nem tudjuk a számára is elfogadható módon orvosolni, visszavásároljuk t?le azt, ha kéri.

Melléklet: Kép a "homogén" felfestésekr?l.....

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline tamas

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #13 on: December 16, 2013, 17:03:23 PM »
Urak, minden tisztelettel.
Nem szeretnék okoskodni, de az elv eléggé érthetetlen.
Eddig kb. 20 reptér meg egyéb sceneryt vásároltam meg különféle gyártóktól, plusz még akad kb. 50 freeware is a gépen.
Az összes úgy fut, ahogyan az elvárható. Akkor is, ha össze-vissza kapcsolgatom a beállításokat.
Egyedül a tiétek nem.
Ennél fogva, a hiba nem az én készülékemben van.
A munka szép, árát megéri. De nincs kész.
Visszaolvastam néhány readme fájlt korábbi vételekr?l. v1.01, v.1.02, v.1.021, v1.1 stb. Olyanok állnak benne, mint pl. "(...) FIXED - caused missing apron buildings on some configurations"
"Some configurations".

Teszt jelleggel úgy is kipróbáltam a sceneryt, hogy teljesen újrahúztam klón OP-n az FS-t. Így is ugyanazok a hibák.
Ebb?l kb. az látszik, hogy szeretném használatba venni.

Ha egyértelm?en az az álláspontotok, hogy inkább visszafizettek x összeget, ahelyett, hogy "some configurations"-ön megfelel?en m?ködjön az egyébként - hangsúlyozom - kiváló fejlesztés, akkor alapvet? a probléma, finoman szólva.

Üdv.

Offline HA-MZA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 10
Re: LHBP FS2004 (FS9) gurulóutak fényei
« Reply #14 on: December 17, 2013, 13:56:32 PM »
Sziasztok!

Végre sikeredik képet csatolnom!

Az alábbi képeken magatok is láthatjátok az általam jelzett hibákat. Futó besüllyedés, leszálló fény eltünés, guruló fények kérdésköre, és a magasságbeli eltérés. Raktam be egy képet a 38-as állóhelyr?l is.

Remélem így már tisztábban látjátok a problémát.

Egyébiránt, félre értés ne essék. Mi nem a pénzt akarjuk visszakérni, hanem szeretnék egy olyan sceneryt használni, ami alapvet?en nem sok híjján tökéletes volna. Így azonban estét?l reggelig élvezhetetlen. Az pedig, hogy akkor "repülj csak nappal" az belátható, hogy nem megoldás...

Bízom benne, hogy a látottak adnak ötletet számotokra:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. A 38-as állóhely nálam így néz ki:
   

Várom a további javaslatokat a problémák kiküszöbölésére!

Köszönöm szépen!