LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: Destroy-man on February 08, 2010, 20:16:20 PM

Title: VFR scenery készítése
Post by: Destroy-man on February 08, 2010, 20:16:20 PM
Üdv mindenkinek!

Arra gondoltam, hogy elkészítem kis hazánk térképét VFR formában, azaz a valóságnak megfelel? képeket alkalmazva. Az adatokat az MS Bing MAP serverér?l szerzem be hozzá, mivel ez a legjobb min?ség?. Így egy egységes sceneryt tudunk majd használni a késöbbi fejlesztésekhez.

Elösször tesztelés céljábol lakhelyemet, azaz Szombathelyt készítem el, utána pedig jön, Sármellék, Pécs (kivételessen Google Mapsot kap, mivel ez még nincs feldolgozva az MS-nél), és Debrecen, a kiválló reptérek elötti tisztelet miatt is, nameg az élmény fokozása miatt is. :) Az Image Scenery az FSX-hez fog készülni, remélem lesz rá igény, ugyanis a terveim között szerepel, hogy egész Magyaroszág területét elkészítsem, persze apránként, elöbb a megyeszékhelyeket csinálom meg, utána jönnek a városok, falvak, majd a legvévégén a mez?k, erd?k. Persze kérésre priorizálom a listát, például ha valaki a saját települését szeretné VFR-ben viszontlátni, akkor az itt jelezve el?térbe fog kerülni, és egyéb elfoglaltságok hiányában pár napon belül már repkedhet is a települése fölött. Továbbá kiemelt helyet kapnak még az esetlegessen készül? repterek és egyébb 3D-s épületek környéke is.

Egyetlen kérdésem lenne a tapasztalt scenery készít?kkel kapcsolatban, az pedig a BGL fájl maximális mérete. Azaz, egy település mehet-e egy BGL fájlba (ez szombathely esetén 450-500 MB lenne), mivel az SDK ugyis cellákra bontja a BGL fájl tartalmát, vagy inkább kisebb ~20MB-os (csak írtam egy számot) méretben legyenek? A sceneryk természetessen GPS pontosak lesznek.

Sajnos technikai okok miatt most nem tudom tesztelni a sceneryt, ezért így képet nem tudok beilleszteni, de remélem, hogy nemsokára újra használatba vehetem az asztali gépemet. Addig is készülnek a VFR sceneryk. :)
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 08, 2010, 22:11:00 PM
Szia,

Üdv a fórumon! Nagyon merész az elhatározásod, de a leírtak alapján úgy t?nik, hogy már tapasztalatból írtál, és túl vagy az els? próbálkozásokon.
A bgl-ek max. méretét nem tudom, valahol van fels? határ, ami már megfekteti a mai gépeket és hibás megjelenítést okoz. Lehet kísérletezni a ezzel, de nem tévedsz sokat, ha cellánként 10-20 MB-os bgl-ekbe készíted a foto sceneryket. (Valamiért az FSET is ennyivel dolgozik.)
Egy város környéke, amint írod,  kb. 450-500 MB. (Nálam Pécs 85%-os tömörítéssel pl. 350 MB CellX 7,1E-6 és CellY 5.3 E-6 mellett, egy évszakos textúrával. Évszakos változatban kb. 4x ekkora lenne....)

A foto-scenerykkel a méreten kívül a másik nehézség az autogen elkészítése, mert a fotó alaphoz egyedi autogen is kellene, különben repkedhetünk a semmi felett. Míg a ground elkészítése pikk-pakk megvan, egy tisztességes autogen lerakása egy Szombathely méret? város esetén sok munkaórát igényel. Ekkor még nem készültek egyedi épületek, amelyek szerintem a sceneryk igazi értékét adják.






Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Destroy-man on February 08, 2010, 23:17:24 PM
Igazándibol most próbálkozom vele elösször. :) A 20 Mb-os térképrészletet (BGL fájlt) közel 500 cellára bontotta az SDK. :D
Elösször a PhotoSceneryMaker programmal próbálkoztam, de az sajnos nem elég pontos, ezért a m?holdképek letöltésekor létre jött log fájl alapján kézzel készítem el az inf fájlt, ami már nagyon pontos információkat tartalmaz, ezt teszteltem is 2 BGL fájl illesztésével is. Viszont ha azt mondod, hogyha az SDK ugyis cellákra bontja a fájlt, és ez nem okoz gondot az FSX-nek a nagy fájlméret, akkor az nagyban gyorsítaná a munkámat.
Egyel?re csak a m?haldas képet szeretném beemelni a játékba, utána foglalkoznék az autogennel.

Egy részlet a min?séget bemutatva:
(http://img198.imageshack.us/img198/8823/szhelyrszlet.th.jpg) (http://img198.imageshack.us/img198/8823/szhelyrszlet.jpg)
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: tsGucci on February 09, 2010, 08:16:53 AM
Szia!

Sok sikert a kezdeményezéshez! Szép projekt.

Abban teljesen igaza van Pateszinek, hogy autogen nélkül nagyon "furcsán" nézne ki az egész. Nagy magasságból még talán oké, de alacsonyabban repülve elég furi, és úgy néz ki mintha King-Kong mindent lelapított volna.

Próbaképpen megcsinálhatnád Szombathelyt, de utána én gyorsan megpróbálnám rápakolni az autogent. Amíg az nem megy nem érdemes folytatni. Ennek az is lenne az el?nye, hogy akár részletenként közzé lehetne adni a sceneryt. Bár ha azt vesszük hogy egy Pécs méret 450 mega, akkor nincs is az a tárhely amire felmegy teljes Magyarország.
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 09, 2010, 08:45:48 AM
Ha olyan gondod van, hogy hogyan tedd be a m?hold képet scenerybe, tudunk segíteni. Írd le, hol tartasz és miben akadtál el.
A cellaméretet most ne keverjük az egy bgl-be tett terület nagyságával. A hozzászólásomban úgy értettem, hogy pl. egy egyben letöltött nagyobb területet fel kell bontani 2-3 km-es téglalapokra és ezekb?l készíteni külön bgl-eket. (Ennek olyan el?nye is lehet, hogy eltér? felbontásúak is lehetnek az egymás melletti lapok. Talán azt is tudod már, hogy az FSX a ground bgl-eket egymásra rakva is megjeleníti, ABC sorrend szerint.)

A cellaméretet a resample progi az inf fájlokhoz kell számítani, lényegében fok/pixel arányt jelent,  a hosszúság és szélesség adatokból a képed pixelszámával lehet számolni.
 
     
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Destroy-man on February 09, 2010, 11:00:31 AM
Szóval akkor azért ne legyen egy fájlban egy megyeszékhely. :) Akkor elkészítem úgy a BGL fájlt, hogy 2-3 km/BGL. A resample használatát szerencsére gyorsan (kb 2 perc alatt) megtanultam. :)
Segítség talán az autogenek lerakásában kellene, hogy azt melyik programmal csináljam? Keressek külön erre a célra gy programot, vagy használjam az SDK-ban lév?t?
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 09, 2010, 13:06:36 PM
Nem tudok arra válaszolni, hogy mekkora legyen egy bgl. Pár próbát, tesztet talán megér, figyelve a különböz? változatok betölt?dési idejét, esetleg a framerate alakulását. Ugyanaz a terület 1, 4, 8 stb. bgl-ben.
Este talán meg tudom nézni, hogy az FSET mekkora lapokra bontotta az egyben kijelölt nagyobb területet. Nálam az a referencia, a leírás alapján a szerz?je eléggé jól ismeri a vetítési rendszereket, a m?holdképes progik torzításainak kiküszöbölését, stb.

Autogent tudomásom szerint az Autogen annotatorral lehet legegyszer?bben készíteni, ami az SDK-ban van.
Nem boszorkányság a használata, ha sikerül a területre a leginkább jellemz? épületeket és növényzetet kiválasztani.

Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Swift on February 09, 2010, 16:21:14 PM

Szia,

Én is az FSX SDK Autogen annotator- ját javaslom. Esetleg abba, már többen is "beszállhatunk" majd.
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 12, 2010, 14:39:11 PM
Halihó,

Destroy-man, milyen programot használsz a fotó alapok letöltéséhez?
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Destroy-man on February 18, 2010, 14:01:21 PM
Bocsi, hogy eddig nem válaszoltam, csak egy kicsit el vagyok havazva. :)

Szóval a térképeket az AllAllSoft termékével készítem:
http://www.allallsoft.com/mvsd/ (http://www.allallsoft.com/mvsd/)

Van bel?le Google térképes változat is. A program fizet?s (legalábbis ekkora nagyítás használatánál), de van hozzá okosság. 
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 18, 2010, 20:12:42 PM
Szia,
Kössz szépen, jó program. Azon gondolkodtam, hogy nagyobb felületek letöltése esetén jelentkezik-e a merkator vetület miatti torzulás, amit más programok (FSET pl.) korrigálnak.
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: super08 on February 21, 2010, 16:52:38 PM
Egyszer "unalmamban" készítettem Gy?r-Veszprém viszonylatban egy kb. 2500 km2-es m?holdképes kieget. Nem kívánom fényezni magamat (mer' nincs miér' ;D), de elég jó lett - leszámítva, hogy az autogen baromira hiányzott bel?le. Nagy gáz, amikor az ember alacsonyan repülve egyetlen fát vagy házat sem lát...
Mondjuk ITT (http://www.blueskyscenery.com) rengeteg jó min?ség? photoreal scenery van, de jó részük sivatagos terepre készült, ott a növényzet/házak hiánya nem okoz hiányérzetet. ;D ;D A Los Angeles sceneryjük - objektumokkal - valami kegyetlen jó min?ség?, csak ajánlani tudom:

(http://i315.photobucket.com/albums/ll445/pr945b/ScreenShot087.jpg)

Szóval, ha lehet javasolni, az autogen mindenképpen kell hozzá.
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: pateszi on February 21, 2010, 17:42:07 PM
Jó kis scenery, bár elbírna még némi autogen növényzetet és sok épületet.

Nálam VFR scenerykben az Aerosoft Velence ill. ManhattanX az etalon, mindkett? javarészt magyar termék.
Töménytelen mennyiség? egyedi épületet és custom autogent tartalmaznak, ezzel együtt játszható sceneryk.

Most sikerült letöltenem az OZx fórumról a Toscana sceneryt, ami egy ingyenes remekm?. (Pisa környéke és Elba szigete egyben, kb. 1Gb. Az FSX színvilágához igazított évszakos fotóalapot, rengeteg autogent, és a defaultnál részletesebb mesh-t tartalmaz, ami Holger Sandman (Tongass Fjords, stb.) alkotása. Érdemes megnézni, ha valami hasonlót szeretnénk Magyarországra, a módszerüket lehet tanulmányozni.
http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=790 (http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=790)
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Swift on March 21, 2010, 08:57:26 AM
Sziasztok,

A VFR repülés kapcsán különösen el?térbe került a fotórealisztikus sceneryk igénye - persze nem alaptalnul. A technika azonban mindig bedob egy gáncsot :)
Számtalan próbálkozás van ennek a leküzdésére:  - ime az egyik !

http://edtruthan.com/tileproxy/tutorial/index.htm

Kérdésem az, hogy ki ismeri ezt, vagy használta is már?!  - jó lenne, ha megosztaná velünk a tapasztalatait.
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Destroy-man on March 22, 2010, 16:22:00 PM
Itt egy részlet Sopronrol:
(http://img690.imageshack.us/img690/8553/201031611221759.th.png) (http://img690.imageshack.us/i/201031611221759.png/)
Erre majd még jönnek 3D-s modellek, ha sikerül valahogy ráraknom.

Autogenben hogyan lehet növényzetet, fákat lerakni? Mert az írja, hogy nincs beállítva a GUID, de nem is engedi kiválasztani. :S
Title: Re:VFR scenery készítése
Post by: Swift on April 04, 2010, 11:09:43 AM
Igazándibol most próbálkozom vele elösször. :) A 20 Mb-os térképrészletet (BGL fájlt) közel 500 cellára bontotta az SDK. :D
Elösször a PhotoSceneryMaker programmal próbálkoztam, de az sajnos nem elég pontos, ezért a m?holdképek letöltésekor létre jött log fájl alapján kézzel készítem el az inf fájlt, ami már nagyon pontos információkat tartalmaz, ezt teszteltem is 2 BGL fájl illesztésével is. Viszont ha azt mondod, hogyha az SDK ugyis cellákra bontja a fájlt, és ez nem okoz gondot az FSX-nek a nagy fájlméret, akkor az nagyban gyorsítaná a munkámat.
Egyel?re csak a m?haldas képet szeretném beemelni a játékba, utána foglalkoznék az autogennel.

Egy részlet a min?séget bemutatva:
(http://img198.imageshack.us/img198/8823/szhelyrszlet.th.jpg) (http://img198.imageshack.us/img198/8823/szhelyrszlet.jpg)


Sziasztok  !
Nagyon jó  dolog a VFR sceneryhez, és repterek valós kinézetének kialakításához a topicban felsorolt elképzelések kifinomítása.
Mivel én is ezzel kezdek most egyre lendületesebben foglalkozni, és a landmarks-ban keresek ehhez "er?ket" - megszeretném osztani azt, ahogy én látom.
Jelenleg a m?holdas térképek behozatala az FSX és Fs2004 alá nem  probléma / lsd. csatolt képek /
Ki lehet kerülni a többlépéses beillesztéseket.


Az Sbuilder  és az SbuilderX a térkép szerverekkel összekapcsolva kb 15sec alatt kiteszi a munkaterület nagyonjó min?ségü fotoképét. Ezt teszi akár úgy is, hogy mindjárt .bgl-t készít bel?le és azonnal illeszhet? a a Addon scenery-be.
Ezt azért tudja, mert belülr?l képes kezelni az SDK resample eszközét.
Másik 15 mp és máris az Autogen annotátorban van a bgl, és tovább tölthet? objectumokkal és vegetációval.

A másik lehet?ség, hogy GeoTiff fájlként kiteszi és fotomanipuláló programokban tovább tökéletesíthet?.  / mentéskor egy txt-be rögzíti a kép koordinátáít is /Vissza hívva a SbuilderX-be utána tovább tölthet? élethú vagy készített objectumokkal a saját object könyvtárából, vagy mivel ismeri és képekkel megtudja mutatni az összes autogen elemet, azokkal is. / lsd. csatolt kép /.
Remélem sikerült kedvet csinálni, mert maga a tárgyakkal és obejctumokkal való megtöltés igen aprólékos türelmes munka, ehhez :) többen kellenek.

Azt is megemlítem itt, hogy a GE egyébb ellemeit, amík Sketchupban készültek szintén átlehet mamár hozni.
A  3D Warehouse elérhet? és konvertálható.


Destroy-man várunk a landmarks- ban:)