LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: HA-ECA on February 24, 2011, 10:33:14 am

Title: BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 24, 2011, 10:33:14 am
Sziasztok! Esetleg tudtok valami programot amivel egy meglév? scenery bgl fájlát át tudom alakitani az FSD2004sdk ba hogy tudjam annak pl GPS adatit átírni?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: m814 on February 24, 2011, 12:15:40 pm
A BGL visszafejtése nem minden esetben lehetséges hibátlanul,ráadásul egy meglév? objektum felhasználásához,módosításához többnyire a készít? engedélye is szükséges, még free cuccok esetén is.
Vannak viszont kifejezetten szabad felhasználásra szánt objektumok, ezek a bgl bütykölése és engedély nélkül is simán letehet?k bárhová akármelyik "scenery készít?" programmal.Az AVSIM-en és a Flightsim.com-on találsz egy kazallal.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 24, 2011, 12:37:37 pm
nem igazán akarok én semmit se meg senkiét se! csak én csináltam egy scenery és nem mentettem el a fájlokat és most más hova is leszeretném rakni ezért szeretnék valami progit
Title: Re:BGL to MDL
Post by: m814 on February 24, 2011, 13:20:12 pm
Az gáz.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 24, 2011, 13:27:58 pm
Találtam olyat hogy Scenery Maker nem tudom hohy ez vajon jó e.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: tsGucci on February 24, 2011, 14:00:14 pm
BGLAnalyser asszem ami ilyet tud.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 24, 2011, 14:08:24 pm
köszönöm a választ
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 24, 2011, 17:30:48 pm
Az SCDIS    - Scenery  Disassembler tud ilyet.

A bgl-t vissza fordítja egy  .sca fájlba  / szöveges fájl / - és ott megtalálod a koordinátákat.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 14:52:14 pm
köszönöm szépen
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 15:25:32 pm
Swift esetleg te használtad már ezt a programot?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 15:50:48 pm


Igen, pont ilyenre használtam.   - koordináta áthelyezésre.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 15:51:50 pm
Akkor tudnál nekem ebbe segíteni hogy induljak neki? vagy hogy kell ezt mert angol tudásom nem igazán tágas!  ???
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 16:02:51 pm

Ahogy, már leírtam: - betöltöd a .bgl-t és .sca-t generál ami szöveg file.

Kicseréled a koordinátákat, és vissza fordítod .bgl-be.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:03:59 pm
Na igen amit nem tudok a BGL hogyan töltem be próbálkozom itt cmd be nem jön össze sztem rosz parancsot adok neki meg
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 16:06:00 pm
Az SCDIS_GUI.exe-t kell indítanod és a többi máris érthet?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:07:43 pm
Ok! Rendben köszönöm a választ akor úgy látszik rosz verzót szedtem le mert nekem csak scdis.exe van
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:18:11 pm
Nekem ezt írja a readme:

Type at the DOS prompt of Windows9x or command prompt of Windows NT/2000.
   
    scdis [option] <Scenery File Name> <Output file/directory name>

<Scenery File Name> should be the filename of BGL file.
Usually, SCDIS outputs only one file which specified by 'Output file/directory name'. If you omit the output file name, the bgl filename which extension is replaced is adopted.

SCDIS can directly analyze the compressed BGL file of FS2000/2002
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 16:23:28 pm

szerintem neked a nm teljes a verziód, s?t a vissza fordításhoz kell egy scasm.exe- is.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:24:23 pm
Esetleg egy linket hogy mit töltsek le honnan?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:27:35 pm
Na akkro ahogy értem scdis bglb?l konvertál? scasm.exe bgl-be konvertál? scasm meg van már csak scdis kéne hogy eltudjam kezdeni
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 16:54:11 pm
Igen, jól értetted.
bgl decompiler_scdis23   erre keres rá.

Free program
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 16:58:38 pm
ez torrenten lehet csak letölteni?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 17:13:51 pm
Nem,
Az el?bb letöltötted a dos alatt futokat, és ezt tölsd le hozzá, és akkor grafikus felületem fut.
http://www.simviation.com/1/download-file?file=scdis_gui_11beta.zip
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 17:16:05 pm
Köszönöm! Elnézést kérek a sok hülye kérdésem miatt eddig ez volt az els? dolog ami kifogot rajtam! Még1x köszönöm
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 17:45:55 pm
mindenre abnormal program termination :S
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 17:52:49 pm
Csak FS9-et fordít vissza !
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 17:54:17 pm
Nekem Fs9 van fent! Gondolom az mindegy hova rakom a progit? Illetve én win7 64bit ultimate használok
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 17:57:35 pm
Kiválasztom a BGL megadom neki hova mentse el az sca fájlt és CTRL+D erre jön ki az abnormal
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 18:11:25 pm

Küld át mailban a bgl-t és megnézem.
Ha, nálam fut,akkor op - rendszer.
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 18:13:15 pm
kéneegy mail cím
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 18:25:02 pm
Szerintem a nevem alatt ott van, vagy az    info@lhsimulations.com
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 18:28:46 pm
igen
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 19:47:27 pm
Meglehetett oldani, de másképpen.

BGL-b?l xml-t  és mdl-t  készíteni.
az XML-ben látod és átírhatod a koordinátákat és utána visszafordítod bgl-be
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 19:48:52 pm
<!--
   decoded by bglxml on 2011-02-26, 19:40:55
-->
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance'
 xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd" >

<!--
   Object type: 0x0000002B
   offset: 0x00000070
   group count: 1
   unknown1: 0x00000005
   table size: 0x00000010
-->
<!--
   LatInfo: 0x00000000, offset: 0x000000B0, length: 0x0001B38C, count: 1
-->
   <ModelData
      name="791eaf2f4da340fabd75a2848506ba71"
      sourceFile="791eaf2f4da340fabd75a2848506ba71.mdl"
      fileOffset="0" />
<!--
   Object type: 0x00000025
   offset: 0x00000060
   group count: 1
   unknown1: 0x00000001
   table size: 0x00000010
-->
<!--
   LatInfo: 0x0085B9E7, offset: 0x00000080, length: 0x00000030, count: 1
-->

   <!-- SceneryObject, offset 0x00000080 (128) -->
   <SceneryObject lat="48.258167" lon="21.429333" alt="0.00"
      altitudeIsAgl="TRUE" pitch="0.00" bank="0.00" heading="66.99"
      imageComplexity="NORMAL">
      <LibraryObject name="791eaf2f4da340fabd75a2848506ba71" scale="1.00" />
   </SceneryObject>

</FSData>
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 19:52:00 pm
ok! akkor bglxml el csinálok xml fájlt de hogy alakítom át mdl.be?
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 19:58:47 pm

mint látod  :o  :o

<ModelData
      name="791eaf2f4da340fabd75a2848506ba71"
      sourceFile="791eaf2f4da340fabd75a2848506ba71.mdl"      fileOffset="0" />

Azt is megcsinálja, azért oda kellen figyelned is mert akkor, hiába mnden !!!  >:(
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 20:22:51 pm
Egy isten vagy! Köszönöm
Title: Re:BGL to MDL
Post by: Swift on February 26, 2011, 20:24:52 pm

Lepróbáltam a vissza fordítást is, az is m?ködik !!!
Title: Re:BGL to MDL
Post by: HA-ECA on February 26, 2011, 20:31:25 pm
Nagyon Jó:) f?leg hogy bglcompal is meglehet csinálni a vissza utat! persze és nem kell megint elejét?l kezdenem mindent! Hálám üldözni fog!