LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: BeeTm on March 07, 2010, 09:33:43 AM

Title: FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 07, 2010, 09:33:43 AM
Sziasztok!

Bátorkodtam Szeged repterét rajzolgatni,próbáljátok,teszteljétek!

Már csak a 3D épületek hiányoznak.

beeproject.fw.hu/AFX_LHUD.bgl (http://beeproject.fw.hu/AFX_LHUD.bgl)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: m814 on March 07, 2010, 09:45:31 AM
Szia!
Ez FS2004-hez készül?
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 07, 2010, 10:00:46 AM
Szia!
Ez FS2004-hez készül?

Igen, a témacímben is szerepel!  :)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: m814 on March 07, 2010, 10:06:23 AM
Ok.
Csak azért kérdeztem rá mert az AFX fájl az én gondolataimban inkább FSX-hez társul.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 07, 2010, 10:15:27 AM
Ok.
Csak azért kérdeztem rá mert az AFX fájl az én gondolataimban inkább FSX-hez társul.

Jaigen,mert AFX-szel készítettem,de 2004-es formátumban mentettem.
A stock NDB-ket nem lehet sehogyse törölni,hogy ne látszódjon?
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Swift on March 07, 2010, 11:00:49 AM
Szia, akkor ha AFX-ben készült,  Csak mentés kérdése és akkor FSX-ben is párhuzamosan alakítható!?


Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 07, 2010, 11:37:07 AM
Szia, akkor ha AFX-ben készült,  Csak mentés kérdése és akkor FSX-ben is párhuzamosan alakítható!?

Igen,már át is konvertáltam,szabadon felhasználható!  :)

beeproject.fw.hu/AFX_LHUDx.bgl (http://beeproject.fw.hu/AFX_LHUDx.bgl)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Swift on March 07, 2010, 11:45:21 AM
Igen,már át is konvertáltam,szabadon felhasználható!  :)

beeproject.fw.hu/AFX_LHUDx.bgl (http://beeproject.fw.hu/AFX_LHUDx.bgl)

Tovább érdekl?döm, a céljaid felöl - az épületeket is  "képes vagy" letudod modelezni, vagy mi a további szándékod.
Itt, megáll a folyamat ?:)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 07, 2010, 11:57:15 AM
Tovább érdekl?döm, a céljaid felöl - az épületeket is  "képes vagy" letudod modelezni, vagy mi a további szándékod.
Itt, megáll a folyamat ?:)

Gmax-ban próbálom most az épületeket,van egy kis Autocad tudásom,úgy néz ki nem sokban különbözik.

Természetesen a tornyot,hangárokat le kell fotóznom,itt lakom a közelben,szerintem ha lassan is de menni fog.  :)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Swift on March 07, 2010, 12:04:25 PM

Ez jól hangzik. Bíztatlak, hogy csináld, de nefeldd az id? is fontos :)  , de a min?ség a legfontosabb!  ;) :D
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on March 07, 2010, 12:06:39 PM
Szia!

Van itt pár gmaxos specialista. Ha elakadsz valamiben szólj. Bár kezdésnek ajánlom a gmax-os videókat, a letöltések között. Nem teljeskör? tutorial, de kezdésnek tökéletes.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on March 08, 2010, 09:36:37 AM
A stock NDB-ket nem lehet sehogyse törölni,hogy ne látszódjon?

Szia,

Gratulálok a készül? sceneryhez és sok sikert kívánok a folytatáshoz!
A stock NDB-ket sajnos nem lehet törölni, úgy tudom, hogy elég mélyen vannak kódolva az FS-ben. A törlésük kihatna a navigációs adatbázisra, GPS adatokra, AI forgalomra, stb., nem várt hibákat okozna. AFX, ADE, stb. ezért nem támogatja a törlésüket.


Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 17, 2010, 21:31:24 PM
LHUD 0.01 prebéta :   :DDDDD

(http://kepfeltoltes.hu/100317/166584681Clip_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on March 19, 2010, 10:59:34 AM
Na, indulásnak nem rossz.

A textúrázással hogy állsz? Ok ezek relatíve egyszer? objektumok így könny? rájuk valamit húzni, de bonyolultabb objektumoknál a textúrázás és a modellezést szinte egyszerre kell csinálni. Ez olyan mint a tyúk és a tojás esete, nem tudni melyik született elöbb. Mondhatnánk úgy is, hogy a tyúk a tojás eszköze újabb tojások létrehozására.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 19, 2010, 20:30:10 PM
Tegnap voltam kinnt a reptéren fotózni,több-kevesebb sikerrel.
tesxtúrát mekkora méretben érdemes készíteni?
512x512?
1024x1024?

A füves apront is lehetne textúrázni,mert ez az AFX-es apron eléggé béna,átlátszik.
Mekkora polygont érdemes egyben textúrázni és melyiket érdemes felosztani/átalakítani meshre?
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: m814 on March 19, 2010, 21:39:00 PM
Minél nagyobb a felbontás annál jobb a végeredmény.Persze  egy darab taxi út táblát azért nem kell 1024*1024 ben megrajzolni. A sceneryk esetében valamennyi textúra mehet DXT-ben,itt is a kevésbé szem el?tt lév?k DXT1 ben a jobban látszók DXT3-ban.
A ground polygont már akartam mondani.
Ez a hatalmas zöld (itt épp fehér) csoda nem túl szép mindenképpen érdemes lenne ezt másképp megoldani.
Fs 2004 ben a "sík gömb" paradoxon okán bármekkora lehet a polygon viszont FSX-ben maximum 100 méter lehet a vertex távolság.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 20, 2010, 08:07:57 AM
Tehát ha megrajzolok egy bazinagy füves apront,akkor arra ráhúzok egy 512x512-es f? textúrát,vagy pici bmp kell és betapétázza?
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: m814 on March 20, 2010, 09:13:30 AM
Ez azért nem csak ennyi.Ajánlom figyelmedbe a következ? progit

http://www.airportdesigneditor.co.uk/ (http://www.airportdesigneditor.co.uk/)

Itt van egy külön tutoriál a Photo Background készítéséhez is
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on March 20, 2010, 09:42:57 AM
A reptér alapok készítéséhez az FS2004-hez úgy tudom, hogy 2 f?bb módszer van, míg az FSX-nél 3.

1. Ha nem akarsz sokat vessz?dni, elkészítheted a repteret pl. az AFX, SBuilder, ADE stb. programokkal. Elég berajzolni az apron stb. poligonokat, megadni, hogy milyen felület legyen, majd a szerkeszt? progi elkészíti az egészet. Ekkor olyan lesz minden, mint a default reptereken, az FS saját textúráit használja.
Egyszer?, de nem egyedi kinézet? az eredmény.

2. Egyedi poligon alap készítése fotó textúrákkal. (Eddig úgy vettem ki a leírásodból, hogy inkább ezt szeretnéd.) Ez sokkal szebb megoldás, az igazán jó sceneryk így készülnek.
A készítéséhez a Gmax FS2002 gamepackot szokás használni, ennek a segítségével lehet a legjobban integrálni az alap poligonokat, ill. a különböz? rétegeket az FS-be.
Leírást róla-no meg még sok hasznos dologról- itt találsz:
 http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Ground_polygon_creation_with_GMax (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Ground_polygon_creation_with_GMax) Érdemes végigolvasni a wiki részt.

A groundot több egymásra helyezett, különböz? részletesség? textúrával ellátott rétegb?l szokás összerakni.
- fotó alap
- detail textúra a f?höz
- pálya, apron aszfaltok, betonok, stb.
- festett jelek,
- keréknyom csíkok, repedések a pályán stb.
Ezek rétegrendjére több megoldás is elképzelhet?, általában a fenti sorrend játszik alulról felfelé haladva.

Magát a fótó alapot úgy célszer? kezdeni, hogy a rendelkezésedre álló textúrát 1024x1024-es kockákra darabolod. A széleken a textúrák alfáját feketére rajzolod, így ezeken a helyeken átlátszó lesz és alatta megjelenik az FS ground. Ha megvagy a textúrákkal, Gmaxban az FS2002 gamepackot használva négyzetekb?l álló poligonokat hozol létre, célszer?en az ARP középpontot használva. Ezeket a négyzeteket textúrázod (multimaterialként) a feldarabolt fotóalap textúrákkal.
A méretet és elhelyezést pl. a Gmaxban berajzolt pályához tudod igazítani.
Ezután rétegenként kell el?ször .asm formába exportálni, a kapott szöveges fájlokon szövegszerkeszt?vel beállítani pár dolgot és a BGLC.exe compilerrel bgl-be menteni.   

3. Az FSX-hez van egy progi, ami nagyméret? fotótextúrákból egy lépésben rétegelt (évszakok, vizek, éjjeli textúrák) alapot tud készíteni. Ilyen alapra lehet aztán a pályát és az apronokat az FS2002 gamepackos, vagy az FSX natív módszere szerint legyártani.


Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on March 20, 2010, 12:58:28 PM
Az alábbi oldalon található két remek tutorial a témához:
http://www.flyscenery.org/fly/software.php (http://www.flyscenery.org/fly/software.php)

/Beteszem a hasznos linkek közé is./
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 23, 2010, 21:44:47 PM
Hogy lesz "belseje" a hangároknak?

(http://kepfeltoltes.hu/100323/Clip_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on March 23, 2010, 22:15:43 PM
Ó, talán, ha modellezel nekik.
Nem egészen vágom, hogy miért látszanak át a modelljeid, így csak tippelek arra, hogy
A) nem tettél poligont a hátsó falra,
B) nincs textúrázva,
C) textúrázva van, de hiányzik/nem megfelel? a textúrája.

Több megoldás is létezik a hangárok belsejének a kialakítására:
- az FSX default hangárok belseje elég szépen modellezett, némelyikbe a vázszerkezeten kívül tettek bútorzatot ill statikus gépeket is. Érdemes ezeket tanulmányozni. Természetesen LOD modellekkel érik el, hogy ne zabálják túlzottan az FPS-t.
- FS2004 mdl-eknél a bels? részletek láthatóságát lehet az MDL tweakelésével állítani. Remek példa az LHDK scenery hangárja, amiben van sárkány, meg még kisszék is.
- Kevésbé látható helyen, ha nem akarsz a hangárra nagy hangsújt fektetni (nem a sceneryd ékköve)
le lehet zárni egy megfelel?en elhelyezett textúrált poligonnal belülr?l, ekkor olyan, mintha lenne benne valami, pedig csak egy kép.

Hangár témában nekem pl. ez tetszik:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=15469 (http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=15469)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 24, 2010, 07:55:26 AM
Ó, talán, ha modellezel nekik.
Nem egészen vágom, hogy miért látszanak át a modelljeid, így csak tippelek arra, hogy
A) nem tettél poligont a hátsó falra,
B) nincs textúrázva,
C) textúrázva van, de hiányzik/nem megfelel? a textúrája.


Mindenhol van polygon és textúra is,egyedül "alja" nincs,mégis átlátszik.
Akkor ezekszerint tweakelni kell.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on March 24, 2010, 08:30:27 AM
Jaj, he haragudj, félreérthet? volt, amit írtam.

Az MDL-ek tweakelésével nem a hibás modellezést lehet javítani, hanem, ha teszel egy tárgyat a pl. hangár belsejébe, be lehet állítani, hogy mikor és milyen távolságból látszódjon.

A modellednek van valami hibája, amit a képr?l nem lehet megállapítani. Esetleg küldd át és úgy meg tudom/tudjuk nézni.
Talán elég a bels? poligonok materialját doublesided-re állítani, vagy szimplán duplázd meg a bels? polykat.
Alapból, ha egy tárgy belsejéb?l nézel ki, az belülr?l átlátszó az FS-ben, hacsak nincs a belseje is modellezve.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Papirzacsi on March 24, 2010, 09:30:46 AM
Mindenhol van polygon és textúra is,egyedül "alja" nincs,mégis átlátszik.

Nem kell tweakelni semmit. Egy poligon defaultból csak egy irányból látszik. Mivel a te poligonjaid kifelé néznek, ezért az ajtón benézve a falakat "hátulról" látod, amit az fs nem jelenít meg. Ha mindenképpen akarsz bels?t, akkor azt le kell modellezned, pl úgy, hogy csinálsz olyan falakat is, aminek a poligonjai befelé néznek, majd azokat is textúrázod. Ez a legjobb megoldás szerintem.
Van még egy olyan lehet?ség is, hogy kétoldalas poligonokat használsz, deezeknek a megvilágítása rendszerint hibás.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on March 24, 2010, 14:14:02 PM
Nem kell tweakelni semmit. Egy poligon defaultból csak egy irányból látszik. Mivel a te poligonjaid kifelé néznek, ezért az ajtón benézve a falakat "hátulról" látod, amit az fs nem jelenít meg. Ha mindenképpen akarsz bels?t, akkor azt le kell modellezned, pl úgy, hogy csinálsz olyan falakat is, aminek a poligonjai befelé néznek, majd azokat is textúrázod. Ez a legjobb megoldás szerintem.
Van még egy olyan lehet?ség is, hogy kétoldalas poligonokat használsz, deezeknek a megvilágítása rendszerint hibás.

Aha,tehát jól sejtettem,hogy a belsejét is meg kell külön rajzolnom,hogy látszódjon.
Nem akarom full életh?en,mert való életben sem bonyolult (sima raktár,belül sok-sok gerendaszerkezettel) szóval csak annyit szeretnék,hogy ugyanaz a textúra legyen belül is mint kívül.

Éjszakai textúrára van valami okosság a meglév?t photoshoppolni,vagy le kell fotóznom éjszaka is?  :)

De köszi mindkett?töknek a segítséget, csak azt hittem valamit eddig nem jól csináltam.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Zlin142 on March 24, 2010, 15:22:14 PM
Aha,tehát jól sejtettem,hogy a belsejét is meg kell külön rajzolnom,hogy látszódjon.
Nem akarom full életh?en,mert való életben sem bonyolult (sima raktár,belül sok-sok gerendaszerkezettel) szóval csak annyit szeretnék,hogy ugyanaz a textúra legyen belül is mint kívül.

Éjszakai textúrára van valami okosság a meglév?t photoshoppolni,vagy le kell fotóznom éjszaka is?  :)

De köszi mindkett?töknek a segítséget, csak azt hittem valamit eddig nem jól csináltam.

No, ha ugyanaz a textúra lesz belül is mint kívül, az szerintem igencsak bénán fog kinézni - márcsak az eltér? fényviszonyok miatt is. Akkor már egyszer?bb ha csukott hangárajtókkal csinálod meg... De ha kinyitottra szeretnéd akkor mindenképp érdemes külön textúrát csinálni hozzá - még ha kisebb felbontásút is. Bár szerintem a kész scenery nem lesz telinyomva annyi objektummal mint például egy nagyobb közforgalmú reptér, úgyhogy szerintem felesleges spórolnod a textúrán, nyugodtan mehet szinte minden 1024x1024-ben.

Éjszakai textúrát nem kell külön fotózz, vannak erre nagyon jó fícsörök a Photoshopban. :)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on April 01, 2010, 08:10:50 AM
Pillanatnyilag eddig jutottam,de a füves sík terephez és apron,taxi futópályához segítséget kérnék.

(http://kepfeltoltes.hu/100401/890270120lhud_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on April 01, 2010, 08:25:27 AM
Szia!

Bár a kép elég kicsi, de amennyit látni az egész jó.

A kérdésedre viszont kérdéssel kell válaszolnom : Attól függ mit akarsz elérni. Sima default FS autogen-t ill. Afcadot akarsz használni, vagy esetleg photobackgroundot. Az els? megoldás a könyebb, a második már sokkal bonyolultabb.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on April 01, 2010, 10:16:31 AM
Szia!

Bár a kép elég kicsi, de amennyit látni az egész jó.

A kérdésedre viszont kérdéssel kell válaszolnom : Attól függ mit akarsz elérni. Sima default FS autogen-t ill. Afcadot akarsz használni, vagy esetleg photobackgroundot. Az els? megoldás a könyebb, a második már sokkal bonyolultabb.

Szeretném megközelíteni az lhsimulations színvonalat....  :)

Els?körben terjesszem így,vagy csiszoljunk rajta és utána tegyem közkinccsé?

Kellenének bokrok,fák,bejárat,tankolóhely,van egy fix AN-2 terepen,stb...
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on April 01, 2010, 10:43:18 AM
Szia!


Hát szerintem ez még a publikálható min?ségt?l messze van. Az épületek még mindig átlátszanak? Az eggyel ezelötti képen csak most vettem észre hogy a jobb oldali hangár elején a textúra mintha meg lenne csavarodva, vagy legalábbis olyan természetellenes.

Bokrok, fák ilyesmire két megoldás van, hogy stílusosan mondjam itt egy tipikus logisztikai kérdést kell megválaszolni "Make or Buy?" Magyarul, vagy csinálsz ilyen objektumokat magad, vagy körülnézel a neten (pl. avsim/scenery library).
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on April 01, 2010, 10:49:19 AM
Mivel a topik átcsapott technikai diskurzusba ezért jobbnak láttam áthelyezni a scenery tudásbázisba.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on April 01, 2010, 10:54:35 AM
Jaj az alap kérdést nem is válaszoltam meg.

Quote
Szeretném megközelíteni az lhsimulations színvonalat....

Ebb?l azt következtetem, hogy a photorealistic backgroundot szeretnél. Ez már persze bonyolultabb. A hasznos linkek között van egy tutorial ami leírja hogyan kell. Szerintem nézd meg. Érdemes az fsdeveloperen is körülnézni.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: Swift on April 01, 2010, 11:03:23 AM
Szia,
Felhívon a figyelmed erre, a bejegyzésre.

Ez azért nem csak ennyi.Ajánlom figyelmedbe a következ? progit

http://www.airportdesigneditor.co.uk/ (http://www.airportdesigneditor.co.uk/)

Itt van egy külön tutoriál a Photo Background készítéséhez is


A kérdéseidre a válaszok :

ADE  vagy  AFX  ill. még a növényzethez és épületekhez az autogen annotátor  is nagyon jó eszköz.
A három kombinációja meg különösen kíváló.
Az érzésem az el?ször mindhármat átkellene tanulmányoznod, persze itt a fórumon is van hozzá sok érdekes vélemény és link is.
Vagy, még specifikusabban kérdezni majd a problémáidra.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on April 01, 2010, 12:58:55 PM
Köszi mindenkinek a segítséget,de mivel el?ször csinálok ilyet,nem tudom mennyi az "elég" mivel a végtelenségig lehetne finomítani,természetesen LHPP és LHSM színvonaltól még messze van,de én egyedül harcolok vele,de ha nincs más,megcsinálom magam is,de ehhez több id? kell mint nektek. :)

A hangárok belsejét már megcsináltam,nem látszik át, a f?épületek megvannak,már csak az "apróbb" kiegészítések hiányoznak.

Esetleg ha elküldeném nektek az egész cuccost tesztelésre,akkor látnátok hogy mi a jó és mi nem.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on April 01, 2010, 13:11:44 PM
Igen ezt akartam is írni. Az LHS sceneryk azért is lehetnek magasabb min?ségi szinten, mert nem egy ember csinálja. Általában kevés géniusz van a készít?k között, értem ezalatt azt hogy nincs olyan ember aki minden egyes feladathoz (értem ezalatt textúrázás, modellezés, programozás) ugyanolyan magas szinten ért. Ezért is jött létre ez az oldal, ez a fórum, hogy a magányos fejleszt?ket egy helyre cs?dítsük, megosztva a munkát, mindenki azt csinálja amihez a legjobban ért. Ezzel az eredmény min?sége négyzetesen emelkedik. Ha megnézed a scenery tudásbázisban nemrégen közzétett LHSM FSX scenery konverziót, ott is láthatod, hogy mindenki azt próbálja csinálni amihez a legjobban ért.

Egy nyílt titkot elárulok, a scenery hangulatát nem a nagy épületek, mint hangárok, terminálok határozzák meg. A dolog ördöge a részletekben van, amikor hiányoznak ezek a részletek akkor furcsának találja a tájat a szem, de mégsem lehet megmondani mi is hiányzik. Amikor Sármelléket csináltuk, letettük a két terminált az irányítótornyot, s?t akkor már bunkerek is voltak, de mégis olyan furcsa volt az egész. Nem volt kerek. Aztán amikor elkezdtünk ilyen hülyeségeket lerakosgatni, mint kuka, italautomata, konténerek stb. akkor kezdett hangulata lenni a dolognak.

Ez emilünk még mindig info@lhsimulations.com. Ha id?nk engedi szívesen megnézzük, bár ennyire kezdeti szakaszban szerintem a screenshotok is megteszik a fórumon.
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on April 09, 2010, 20:51:16 PM
Sikerült kipróbálnod?
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on May 14, 2010, 10:26:04 AM
Sziasztok!

Amit eddig tudtam egyedül megcsináltam,letölthet? az IVAO Scenery menüjéb?l.
Mivel megszületett pici lányom,most érthet? okokból töb dolgom lett,ezért a további fejlesztéshez id?t kérnék,nincs elfelejtve!

Üdv nektek és köszi mindenkinek a segítséget!
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: tsGucci on May 14, 2010, 11:09:20 AM
Gratulálunk!  :)
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: m814 on May 14, 2010, 11:26:44 AM
Quote
Mivel megszületett pici lányom

Sok örömöt, és jó egészséget kívánok!
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: pateszi on May 14, 2010, 19:53:24 PM
Sok boldogságot a kicsivel az egész családnak!
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: super08 on May 14, 2010, 19:59:42 PM
Gratulálok, sok boldogságot és egészséget a családnak!
Title: Re:FS2004 LHUD-Szeged
Post by: BeeTm on July 01, 2010, 16:04:32 PM
Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat,amint két pelenkázás és büfiztetés közt odaszabadulok a géphez,frissítgetni fogom a projectet.