Scenery design > Scenery tudásbázis

FSX - Alpha v. transparent textúrák

(1/5) > >>

tsGucci:
Sziasztok!


Már napok óta keresem, de sehol sem találok olyan leírást, ami pontról-pontra leírná, hogyan kell átlátszó textúrát csinálni FSX-hez. Ugyanis az FS2004 módszere ott már nem m?ködik...

Tudja valaki hol van ilyen tutorial vagy esetleg hogyan kell csinálni?

pateszi:
Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.

pateszi:
Kicsit beljebb mélyedtem a témába, arra voltam kíváncsi, hogyan lehet szép fákat készíteni FSX-hez.
Tipp: pl. a scenery/global/scenery/vegetation.bgl-t kibontva az mdl-ek megtekinthet?ek a modelconverterX progival.
A material editor menüben az összes beállítás kiolvasható. Ezután már csak 2-3 poligon, egy szép dds textúra és az FSX material beállítások alkalmazása kell egy pöpec növény elkészítéséhez.

tsGucci:

--- Quote from: pateszi on September 27, 2009, 21:54:55 PM ---Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.

--- End quote ---

Nekem megvan az FSX Deluxe és az SDK-t is feltelepítettem, de hasonló tutorialt én nem találtam sehol. Ez hol van pontosan?

pateszi:
Szia,

A teáskannát megtaláltad? Az Environment kit/Modeling SDK/Modeling Materials résznél van.
Sok hasznos infót tartalmaz, de ha javasolhatom, inkább az el?z? hozzászólásomban leírt úton indulj el. A módszer m?ködik, tegnap kipróbáltam, nagyon egyszer?en lehet pl. FS2004-es fákat FSX-re alakítani. A FSX materialok túl sok lehet?séget tartalmaznak ahhoz, hogy vaktában próbálkozzunk.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version