Scenery design > Scenery tudásbázis

VFR scenery készítése

(1/4) > >>

Destroy-man:
Üdv mindenkinek!

Arra gondoltam, hogy elkészítem kis hazánk térképét VFR formában, azaz a valóságnak megfelel? képeket alkalmazva. Az adatokat az MS Bing MAP serverér?l szerzem be hozzá, mivel ez a legjobb min?ség?. Így egy egységes sceneryt tudunk majd használni a késöbbi fejlesztésekhez.

Elösször tesztelés céljábol lakhelyemet, azaz Szombathelyt készítem el, utána pedig jön, Sármellék, Pécs (kivételessen Google Mapsot kap, mivel ez még nincs feldolgozva az MS-nél), és Debrecen, a kiválló reptérek elötti tisztelet miatt is, nameg az élmény fokozása miatt is. :) Az Image Scenery az FSX-hez fog készülni, remélem lesz rá igény, ugyanis a terveim között szerepel, hogy egész Magyaroszág területét elkészítsem, persze apránként, elöbb a megyeszékhelyeket csinálom meg, utána jönnek a városok, falvak, majd a legvévégén a mez?k, erd?k. Persze kérésre priorizálom a listát, például ha valaki a saját települését szeretné VFR-ben viszontlátni, akkor az itt jelezve el?térbe fog kerülni, és egyéb elfoglaltságok hiányában pár napon belül már repkedhet is a települése fölött. Továbbá kiemelt helyet kapnak még az esetlegessen készül? repterek és egyébb 3D-s épületek környéke is.

Egyetlen kérdésem lenne a tapasztalt scenery készít?kkel kapcsolatban, az pedig a BGL fájl maximális mérete. Azaz, egy település mehet-e egy BGL fájlba (ez szombathely esetén 450-500 MB lenne), mivel az SDK ugyis cellákra bontja a BGL fájl tartalmát, vagy inkább kisebb ~20MB-os (csak írtam egy számot) méretben legyenek? A sceneryk természetessen GPS pontosak lesznek.

Sajnos technikai okok miatt most nem tudom tesztelni a sceneryt, ezért így képet nem tudok beilleszteni, de remélem, hogy nemsokára újra használatba vehetem az asztali gépemet. Addig is készülnek a VFR sceneryk. :)

pateszi:
Szia,

Üdv a fórumon! Nagyon merész az elhatározásod, de a leírtak alapján úgy t?nik, hogy már tapasztalatból írtál, és túl vagy az els? próbálkozásokon.
A bgl-ek max. méretét nem tudom, valahol van fels? határ, ami már megfekteti a mai gépeket és hibás megjelenítést okoz. Lehet kísérletezni a ezzel, de nem tévedsz sokat, ha cellánként 10-20 MB-os bgl-ekbe készíted a foto sceneryket. (Valamiért az FSET is ennyivel dolgozik.)
Egy város környéke, amint írod,  kb. 450-500 MB. (Nálam Pécs 85%-os tömörítéssel pl. 350 MB CellX 7,1E-6 és CellY 5.3 E-6 mellett, egy évszakos textúrával. Évszakos változatban kb. 4x ekkora lenne....)

A foto-scenerykkel a méreten kívül a másik nehézség az autogen elkészítése, mert a fotó alaphoz egyedi autogen is kellene, különben repkedhetünk a semmi felett. Míg a ground elkészítése pikk-pakk megvan, egy tisztességes autogen lerakása egy Szombathely méret? város esetén sok munkaórát igényel. Ekkor még nem készültek egyedi épületek, amelyek szerintem a sceneryk igazi értékét adják.






Destroy-man:
Igazándibol most próbálkozom vele elösször. :) A 20 Mb-os térképrészletet (BGL fájlt) közel 500 cellára bontotta az SDK. :D
Elösször a PhotoSceneryMaker programmal próbálkoztam, de az sajnos nem elég pontos, ezért a m?holdképek letöltésekor létre jött log fájl alapján kézzel készítem el az inf fájlt, ami már nagyon pontos információkat tartalmaz, ezt teszteltem is 2 BGL fájl illesztésével is. Viszont ha azt mondod, hogyha az SDK ugyis cellákra bontja a fájlt, és ez nem okoz gondot az FSX-nek a nagy fájlméret, akkor az nagyban gyorsítaná a munkámat.
Egyel?re csak a m?haldas képet szeretném beemelni a játékba, utána foglalkoznék az autogennel.

Egy részlet a min?séget bemutatva:

tsGucci:
Szia!

Sok sikert a kezdeményezéshez! Szép projekt.

Abban teljesen igaza van Pateszinek, hogy autogen nélkül nagyon "furcsán" nézne ki az egész. Nagy magasságból még talán oké, de alacsonyabban repülve elég furi, és úgy néz ki mintha King-Kong mindent lelapított volna.

Próbaképpen megcsinálhatnád Szombathelyt, de utána én gyorsan megpróbálnám rápakolni az autogent. Amíg az nem megy nem érdemes folytatni. Ennek az is lenne az el?nye, hogy akár részletenként közzé lehetne adni a sceneryt. Bár ha azt vesszük hogy egy Pécs méret 450 mega, akkor nincs is az a tárhely amire felmegy teljes Magyarország.

pateszi:
Ha olyan gondod van, hogy hogyan tedd be a m?hold képet scenerybe, tudunk segíteni. Írd le, hol tartasz és miben akadtál el.
A cellaméretet most ne keverjük az egy bgl-be tett terület nagyságával. A hozzászólásomban úgy értettem, hogy pl. egy egyben letöltött nagyobb területet fel kell bontani 2-3 km-es téglalapokra és ezekb?l készíteni külön bgl-eket. (Ennek olyan el?nye is lehet, hogy eltér? felbontásúak is lehetnek az egymás melletti lapok. Talán azt is tudod már, hogy az FSX a ground bgl-eket egymásra rakva is megjeleníti, ABC sorrend szerint.)

A cellaméretet a resample progi az inf fájlokhoz kell számítani, lényegében fok/pixel arányt jelent,  a hosszúság és szélesség adatokból a képed pixelszámával lehet számolni.
 
     

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version