LHSimulations

Beszélgetés/General Discussion => Flight Simulator => Topic started by: tsGucci on August 11, 2011, 14:03:50 PM

Title: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: tsGucci on August 11, 2011, 14:03:50 PM
Nemrég hívták fel a figyelmemet erre a linkre : http://virtualfsx.wordpress.com/checklist/ (http://virtualfsx.wordpress.com/checklist/)

Az FSX túlzott gépigényét próbálja orvosolni.

Még nem teszteltem de meg fogom tenni. Eddig soha nem figyeltem ilyenre de ami tetszik benne : nem garantál semennyi FPS növekedést, vagyis nem folyik bele hiteteltelen ígérgetésekbe. Minden változtatást megmagyaráz miért van rá szükség.

Itt pedig az FPS hisztériázóknak magyarázza el mir?l is beszélnek baromságokat : http://virtualfsx.wordpress.com/2011/08/06/the-sense-and-nonsense-of-fps/ (http://virtualfsx.wordpress.com/2011/08/06/the-sense-and-nonsense-of-fps/)

Title: Re:FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: tsGucci on August 11, 2011, 20:29:14 PM
Leteszteltem a fent írtakat. Itt vannak a tapasztalataim:

Szóval el?ször is leszögezném, hogy én alapból FS2004-et használok. A modellezés miatt tettem fel FSX-et. Akkor essen pár szó a konfigomról:

Ez egy intel pentium i7-860. 4 magos de hypertreadhing által a windows 8 magnak látja. Alapban 2.8 GHz-es, de ha szükség van rá akkor turbóba kapcsol és 3,46 GHz-et ad le. Ja és 8 MB cache.
4GB kingston DDR3 RAM van a gépben.
NVidia GTX460 van a gépben mint videókártya. 768 Mega memóriával.
Oprendszer pedig win7 64 bit.

Ezt a gépet még ez év januárjában vettem. Nem egy csúcsgép de azért nem is alacsony kategória. Amikor feltettem az FSX-et akkor elég morcoson konstatáltam, hogy nem úgy megy ahogy kellene.

Itt a példa amin most levezetem. Ez itt Debrecen elkészült FSX sceneryje. Ez egy mentett nézet, tehát a módosítás után pontosan itt leszünk. Azért választottam ezt, mert itt van a lehet? legtöbb poly amit ki kell rajzolnia a videokártyának. A terminálok eléggé sokat zabálnak, de f?leg a háttérben lév? autogenek is.

(http://i51.tinypic.com/28twcwn.jpg)

Az FPS valahol 14-16 között ugrál úgy hogy nem mozgatok semmit. Ráadásul még egy tapasztalat amit a kép nem ad vissza : Ha elfordítom a képet akkor minden objektum ami eddig nem volt látható el?ször textúra nélkül jelenik meg és szépen lassan "húzodik" rá a textúra. És ezt mindig csinálja.

A beállításaim itt vannak:

(http://i56.tinypic.com/mlgg2w.jpg)

(http://i53.tinypic.com/2621da1.jpg)

(http://i52.tinypic.com/dgj81w.jpg)

(http://i51.tinypic.com/w9cz6b.jpg)

(http://i52.tinypic.com/2d0o2gy.jpg)

Látszik azért nem teljesen alap beállítások.


Szóval nekiláttam az fenti oldalon található tvíkelésnek :)

Persze ajánlja hogy 64 bites rendszerünk legyen. Ez ok. Meg hogy az FSX-re az SP2 legyen felhúzva. Az is ok.

El?ször kért némi adatot a gépemr?l, valamint az fsx.cfg útvonalát kérte.

(http://i56.tinypic.com/2rdiv4l.jpg)

Amikor ezt megtettem akkor letölthettem az fsx.cfg-met:

(http://i56.tinypic.com/judahz.jpg)


A régi fsx.cfg-t átneveztem fsx_old.cfg ha valami balul sülne el akkor még vissza tudom állítani. Szóval bemásoltam a helyére és újra elindítottam az FSX-et.

Gondoltam talán nem is lesz eredmény vagy talán csak 4-5 FPS, nem sok bizodalmam volt.

És itt az eredmény :

(http://i54.tinypic.com/2h5np93.jpg)

?szintén szólva meglep?dtem. 29-30 FPS-en ugrált (FPS fixer nélkül). Ráadásul ha körbeforgok akkor is jobban fut. Az a javaslatom mindenki próbálja ki mert ha mégse tetszik neki akkor a régi fsx.cfg-t csak a helyére kell tenni. De webolalon írtakat mindenképpen olvassátok végig.
Visszakapcsolva a "scenery cast shadow"-t 20-ra leesik, de az még mindig elviselhet?.
Title: Re:FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Boldizsár on August 11, 2011, 20:42:48 PM
Jól hangzik! NGX-hez kell a craft :) (sikerült 4.2GHz-t kihozni stabilan a i7 950-esb?l, most új távaltok nyílnak...)

Még valamit a videokártyán kellene tunningolni...

http://forum.avsim.net/topic/324786-nvidia-configuration-guide-inspector-2xxxx-drivers-version-20-explanations-of-all-settings/
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Zoli on February 20, 2012, 13:29:43 PM
No azt hiszem sikerült kompromisszumot kötni FSX-el. Az elvárásaim egyszer?ek voltak, minimum 25, de nem baj ha 30 FPS, és minimum 4x-es élsimítás a nézhet?ség miatt.

Aerosoft LHBP 2.0 + iFly 737-800
31R megközelítés jelenleg Avg: 13-34 FPS, jellemz?en 22-23
Taxizás, nézel?dés stb. apróságok: Avg: 15-35 FPS, jellemz?en 24

PMDG ngx-el is nagyjából ez a helyzet, -1, -3 FPS romlás.



Elvégzett módosítások:
- cfg csere a fent leírt módon
- beállítások a fenti képek szerint, itt-ott apró módosítások
- processzor órajelének 2.66-ról 3.15-re emelése (I5-750 4mag, 4 szál)
- LHBP_CITY pipa kivétele a scenery-b?l
- inaktívizált bgl-ek LHBP_AIRPORT-ból (plexi, trees, 4es) értsd átnevezés (pl. plexi.bgl-r?l plexi.inaktiv-ra) v. törlés

Ennyi. Egyel?re a VGA-hoz nem nyúltam, mert az így is gyári tuningos (SuperOverClocked), de lehet még azon is
feljebb állítani, tehát még van fegyverkészletem, és a procit is biztonságosan 3.8-ig, agyatlanul 4++-ig lehet húzni.

Csak zárójelbe Mega Airport Heathrow 1.0 (tehát nem a 6x javított 2.0) minden bgl piszkálás nélkül, megközelítés Avg: 24-40, jellemz?en: 31 ...
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Zoli on February 22, 2012, 12:55:06 PM
További módosítást eszközöltem, processzort 3.8GHz-re húztam, RAM így 1600-on, minden más a fent leírtak szerint
PMDG NGX +5-8 FPS, iFLY +10 FPS.

Földön állva: 30-40
Megközelítésnél, nem ment lejjebb 22-nél egyik sem.

Ja és a CITY-t vissza kellett kapcsolni, mert különben berakta a reptérre a default terminált.
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Zoli on April 01, 2012, 15:39:39 PM
No, belém cs?rte az ideget FSX, mikor az új hardveren még mindig akadt AS LHBP 2.0, így mocskos nagy vérfürd?t rendeztem a BGL-ek között,
így sikerült 40-ig feltornászni az FPS-t. Akinek nem fontos, hogy a pók is ott legyen a terminál sarkában annak jó megoldás lehet.
(Persze ez csak AS LHBP-re vonatkozik, minden más "normáls" reptér full-on 25+ FPS-t hoz.)

A következ? BGL-eket lehet törölni a reptér mappájából. (tipp: ha nem akarod törölni, csak nevezd át .bgl-r?l .inaktiv-ra, és már nem is tölt?dik be)


4-es.bgl
bus-anim.bgl
diszek.bgl
feljaro.bgl
lhbp-trees-lib.bgl
Plexi.bgl
pro-anim.bgl
stat-car-lib.bgl
stat-car-pos.bgl
stat-lib.bgl
stat-plane-lib.bgl
stat-plane-pos.bgl
stat-pos.bgl
t1_anim.bgl
t1-static_vehicles-pos.bgl
trees.bgl
vacakok.bgl

ezzel az irtással nagyon sok FPS-t szerezhetsz, viszont le kell mondani az animált buszokról, a statikus elemekr?l mint parkoló kocsik, vagy pl. emlékpark,
de ez néz?pont kérdése, mivel úgyis maximum 15mp-ig látod érkezéskor, mi a fenének tölt?djön be?

És a végére a beállítások.

http://noob.hu/2012/04/01/001_1.jpg
http://noob.hu/2012/04/01/002_1.jpg
http://noob.hu/2012/04/01/003_1.jpg
http://noob.hu/2012/04/01/004_1.jpg
http://noob.hu/2012/04/01/005_1.jpg
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: szityu161 on April 26, 2012, 17:09:22 PM
Zoli, ahogy olvasgatom az írásaidat,  jól jött sok dolog a tipikus FSX hibákra, de basszus... kínomban röhögök. :D   Utálnom kéne az FSX-et a millió hibái miatt, de  amilyen jó  szimulátor nem tudom megutálni, letörölni elfelejteni, inkább kínlódok a megoldásokkal:)   Megvan neked is az Aerosoft Budapest Mega Airport 2.0 és nem tudom hogy ezzel a hibával találkoztál már?
http://www.kepfeltoltes.hu/120426/EZ_miez_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Amúgy a Aerosoft Budapest Mega Airport 2.0 mellett az FSX-hez való letölthet? LHS tartalmak vannak csak a programban
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: szityu161 on April 26, 2012, 17:50:36 PM
Amit még elfelejtettem hogy az FPS szám a sarokban hogyan érhet? el?
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: m814 on April 26, 2012, 18:55:52 PM
Quote
az FPS szám a sarokban hogyan érhet? el?

Shift+Z
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Zoli on April 27, 2012, 19:29:30 PM
ezzel a hibával találkoztál már?
http://www.kepfeltoltes.hu/120426/EZ_miez_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Amúgy a Aerosoft Budapest Mega Airport 2.0 mellett az FSX-hez való letölthet? LHS tartalmak vannak csak a programban

Igen a hibával már találkoztam én is, olyankor jön ki amikor valami olyan bgl-t lövök ki, amit nem kéne, pl. a 700mb-os foto alapot, a city könyvtárban. De egyszer el?jött mindenféle buhera nélkül is, és nem tudtam megoldani, csak azzal, hogy AS LHBP 2.0 uninstall, majd reinstall, és ment szépen. Az utolsó kérdésedet viszont 15.-ik olvasásra sem értem, kérlek fogalmazd át.
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Lacika on October 02, 2013, 18:54:17 PM
Sziasztok, nem tudom, hogy aktív-e még ez a fórom.
Nekem egy HD7770-es kártyám van, viszont (http://www.venetubo.com/fsx.html) náluk csak GeeForce-os kártyákat lehet kiválasztani. Ilyenkor mit csináljak?
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: m814 on October 02, 2013, 19:19:18 PM
Quote
Nekem egy HD7770-es kártyám van, viszont (http://www.venetubo.com/fsx.html) náluk csak GeeForce-os kártyákat lehet kiválasztani. Ilyenkor mit csináljak?

Ez a kis applikáció három éves,és a frissítésével nem bajlódnak mint látom. Esetleg próbálj a neten FSX+Radeon beállítás fórumokat keresni.
Title: Re: FSX tuning - vagy inkább bug fixing?
Post by: Lacika on October 04, 2013, 11:46:45 AM
Közbe van 1 olyan gondom is az fsx-el, hogy ha 1,2 giga ramot használ, utána akkor elkezd pittyegni a rendszerhangok. Ez a hiba általában akkor jön el?, ha PMDG 737 vagy 747-et használok.  Viszont aerosoft airbus nem csinál ilyet, se az iFly. Szerintetek mi a baj?
Intel quad Q8300 -> 3 GHz-ra felhúzva
4 gb DDR2 800MHz.
HD7770 VGA.