LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: tsGucci on September 26, 2009, 17:44:31 PM

Title: FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: tsGucci on September 26, 2009, 17:44:31 PM
Sziasztok!


Már napok óta keresem, de sehol sem találok olyan leírást, ami pontról-pontra leírná, hogyan kell átlátszó textúrát csinálni FSX-hez. Ugyanis az FS2004 módszere ott már nem m?ködik...

Tudja valaki hol van ilyen tutorial vagy esetleg hogyan kell csinálni?
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on September 27, 2009, 21:54:55 PM
Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on September 28, 2009, 20:53:49 PM
Kicsit beljebb mélyedtem a témába, arra voltam kíváncsi, hogyan lehet szép fákat készíteni FSX-hez.
Tipp: pl. a scenery/global/scenery/vegetation.bgl-t kibontva az mdl-ek megtekinthet?ek a modelconverterX progival.
A material editor menüben az összes beállítás kiolvasható. Ezután már csak 2-3 poligon, egy szép dds textúra és az FSX material beállítások alkalmazása kell egy pöpec növény elkészítéséhez.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on September 29, 2009, 19:56:35 PM
Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.

Nekem megvan az FSX Deluxe és az SDK-t is feltelepítettem, de hasonló tutorialt én nem találtam sehol. Ez hol van pontosan?
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on September 29, 2009, 20:46:20 PM
Szia,

A teáskannát megtaláltad? Az Environment kit/Modeling SDK/Modeling Materials résznél van.
Sok hasznos infót tartalmaz, de ha javasolhatom, inkább az el?z? hozzászólásomban leírt úton indulj el. A módszer m?ködik, tegnap kipróbáltam, nagyon egyszer?en lehet pl. FS2004-es fákat FSX-re alakítani. A FSX materialok túl sok lehet?séget tartalmaznak ahhoz, hogy vaktában próbálkozzunk.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on September 29, 2009, 20:55:43 PM
Szia,

A teáskannát megtaláltad? Az Environment kit/Modeling SDK/Modeling Materials résznél van.

A k? üsse meg én nem találom. Van ilyen mappám hogy Modeling, de nincs Materials része.  ??? ??? ??? ???
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on September 29, 2009, 21:39:59 PM
Áh megvan! Fel kellett tennem az SDK SP1A-t! És már meg is van. Már csak tanulmányoznom kell...
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on September 29, 2009, 21:51:42 PM
Van ám FSX SDK SP2 is... Azt is érdemes feltenni.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on September 30, 2009, 11:23:41 AM
A módszer m?ködik, tegnap kipróbáltam, nagyon egyszer?en lehet pl. FS2004-es fákat FSX-re alakítani. A FSX materialok túl sok lehet?séget tartalmaznak ahhoz, hogy vaktában próbálkozzunk.

Igen csak a probléma az hogy nem csak fákat kell "újracsinálni", mert még egy rakat más objektumon is használtunk Alpha Channelt (pl, kerítés, terminál, taxifények stb. stb.)

Egy olyan tutorialt keresek amivel ugyanazt a hatást lehet elérni mint az FS2004-ben. Aztán a "parasztvakításos" visszatükrözéssel lehet késöbb szórakozni.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on September 30, 2009, 13:10:01 PM
Kikísérleteztem a módszert, ha gondolod, leírom majd részletesebben.
Épp az egyik fa textúrátokat használtam fel a próbához. Az átalakítás pár percnél nem tart tovább.

Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on October 02, 2009, 08:46:05 AM
Hali,
Tudtál az átlátszóságos témában haladni?

Két infó: az fsdeveloper.com fórumon a keres?vel a "gmax transparency" szavakra nagyon sok topikot találtam, alaposan kivesézték az FS2004-FSX átalakítást. 
Végignéztem az átlátszóságot tartalmazó alap FSX tárgyak material beállításait, ugyanazt a materialt láttam mindenhol, csak a textúrák különböztek.

A maxot, vagy gmaxot Fsx Gamepack-kel indítva betöltöd az FS2004-es modellt, és csak az el?re definiált, elmentett  materialt kell alkalmazni, ill. kicserélni a textúrát. Ha .psd textúráitok vannak, érdemes .dds-be mentve használni.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on October 19, 2009, 13:25:26 PM
Szia,

Este át tudok egy fsxesített növényt küldeni a material beállításokkal.
Valóban a ModelConverterX-szel sasoltam ki a paramétereket és megy az átalakítás.
Nem ez az egyetlen lehetséges material, amivel jó az átlátszóság, de valamiért az ACES ezt alkalmazta.
Az az ?rület, hogy többféle keveréssel is uazt az eredményt lehet elérni. (diffúz alfa , inverz alfa stb. ) 
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on October 19, 2009, 22:44:49 PM
Szia,

Felettem egy átlátszó materialt tartalmazó gmax fájlt ide:
http://www.adrive.com/public/f75d47dba8dd54e9c8681762c75cadb461ac13682b11753d1be09a79edc93221.html
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on October 20, 2009, 07:52:40 AM
Szia,

Felettem egy átlátszó materialt tartalmazó gmax fájlt ide:
http://www.adrive.com/public/f75d47dba8dd54e9c8681762c75cadb461ac13682b11753d1be09a79edc93221.html

Szia! Köszi! Meg fogom nézni. Igaz otthon fel kell telepítenem az FSX gamepackot. Elfér az az FS2004 gamepack mellett??
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on October 20, 2009, 09:11:57 AM
Elfér. A gamepackok külön mappákban vannak. Nálam FSX és FS2002 van fenn, és most fogom telepíteni az FS2004-hez valót. Attól függ?en, hogy melyiket használod éppen, más-más parancsikonról kell indítani a Gmaxot.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: tsGucci on October 20, 2009, 14:12:26 PM
Pateszi!


Most nem sok id?m van ezzel bíbel?dni, nem tudnál csinálni egy lépér?l-lépésre screenshotos manualt hogy mégis hogy m?ködik a dolog? Azt nagyon megköszönném.

Most akkor tulajdonképpen nem is kell alpha channel a textúrába, hanem az alpha channelnek megfelel? textúrát kell (fekete körvonal) hozzárendelni valamelyik materialhoz és azt majd kódolja az mdl-be? Melyikhez materialhoz kell? Melyik vezérli az átlátszóságot? Bocsi de én még mindig sötétben tapogatózom. Textúrához amúgy is hülye vagyok. Nekem mindig látnom kell pontórl pontra mert szavakból nagyon nehezen képzelem el.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
Post by: pateszi on October 20, 2009, 22:38:04 PM
Ok, megpróbálok majd összehozni valamit.

Az FSX materialokkal csak most ismerkedem. Nagyon sok beállítási lehet?ség van, a legtöbbr?l fogalmam sincs, hogy micsoda, és az SDK-ban sem írnak le mindent. Szerencsére erre nincs is szükség, mert a példák szinte minden lényeges material típust lefednek. A DC-3-as mintában lehet a legjobban tanulmányozni ezeket.
Ha elakadok valamiben, keresek mintának egy hasonló dolgot, ami m?ködik, és megpróbálom lemásolni. Ha már van ilyen, akkor lehet tovább kísérletezni a saját beállításokkal.

Az átlátszó részeket is tartalmazó material hasonló, mint az FS9-nél, a diffúz map alfája határozza meg az átlátszóságot.
Az FSX materialokat ugyanúgy lehet megadni a 3ds max, vagy Gmax esetén is, a Material editor kb. uaz.

Ha FS2004-es modellt akarunk FSX-hez alakítani, az extended bitmapet akár egy lépésben lehet dxt-re konvertálni a DxtBmp progival. (dxt3-at használtam, ügyelve, hogy az alfa csat. megmaradjon. Függ?leges flipre szükség lehet.)
Ha az FSX gamepack a gmax-hoz, vagy maxhoz korrektül telepítve van, elég bepötyögni a minta material értékeit.
Az eredeti textúra mapet érdemes .psd formátumban használni a modellez? progiban.
Ezután már csak az mdl-t kell létrehozni és betenni a scenerybe.

 

 
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: tsGucci on October 21, 2009, 07:54:57 AM
Szia!

El?re is köszi.

Tegnap feltettem az FSX SDK SP2-t. Viszont a gamepackot nem sikerült rendesen telepítenem. Ugye a plugin.cfg-t meg még valamit felül kellene írni, de akkor az FS2004-es cuccok eltünnek. Még szórakozom vele egy kicsit.

Én is megtaláltam az oil rig meg a dc3 pédákat. Ezeket majd megnyitom mihelyst m?ködik az FSX plugin.

Olyan hülyének érzem magam. Annyi modelt összehoztam már, meg annyi mindenre rájöttem már de valahogy ez nem akar az agyamra állni. Mindegy, összejön az els? objektum akkor már minden ok lesz, onnantól már menni fog.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: pateszi on October 21, 2009, 09:09:02 AM
Ez ugye a 3dsmaxnál van így? Gmax-nál nem ütköznek a gamepackek.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: tsGucci on October 21, 2009, 10:21:05 AM
Nem, gmax-ról van szó. Akkor megint valamit rosszul csinálok?
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: pateszi on October 21, 2009, 10:47:35 AM
Nem tudom biztosan, mert nálam csak az FSX és az FS2002 gp van fenn, azokkal nincs baj együtt.
Már úgyis ki akartam próbálni az FS2004 Gmax gamepacket, este megnézem. :)
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: tsGucci on October 21, 2009, 19:48:33 PM
NA! A kutya meg a macska!

Igaz egy gmax újratelepítésembe került de felkerült az FS2004 és az FSX gamepack egymás mellé. M?ködik mind a kett?.

Mindjárt meg is támadtam az oil rig file-t.

Szóval ha jól látom. Létre kell hozni a textúrát PSD-ben, méghozzá egy alpha channellel és ezt az alpha channeles textúrát kell ráhúzni a modelre direktben a gmax-on? Ennyi? És a DDS file-nak is alpha channelt kell tartalmaznia?

A material editorban akkor a Diffuse-ba megy a "normál" textúra. A self illuminations-be a night textúra. A bump-ba a bump és a reflectionbe a reflection. A specular color az mire jó? Vagy a többi mire jó. Mégegy ökör kérdés. Ha a reflection-be teszek egy textúrát pl. hogy az ablakok tükröz?djenek akkor arra a textúra file-ra csak a gmax-ban van szükségem vagy eleve az fs-ben is kell, netalántán érdemes valamilyen elnevezést pl. mint a night-nál xxxxx_lm.dds -et adni neki?

 ;D Bocsi a sok hülye kérdésért  ;D

Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: pateszi on October 21, 2009, 20:19:40 PM
Na, örülök, hogy m?ködik végre az FSX gamepack nálad is.

Minden úgy van, amint írod.
A psd-t azért érdemes használni, mert menet közben is könnyen szerkeszthet? a rétegekkel. Amúgy bármilyen más képformátum is jó, amit a gmax kezelni tud. A dds sajnos nem ilyen.
A specular color a visszaver?déseket határozza meg, ha nem alkalmazol specular textúrát. (Fekete esetén matt anyagot eredményez, fehérnél csillogót, stb.)
Ha a tükröz?désekhez a global environnement mapot állítod be, nem kell külön textúra, mert az fs a saját textúráját használja fel.
Ha készítesz saját textúrát az még jobb, mert így elkerülhet?, hogy pl. hegyek tükröz?djenek a reptér üvegburkolatán ott, ahol csak pár feny? van. A DC-3 materialokat érdemes átnézegetni, mindenre találsz példát, az üvegt?l a krómig.
Az SDK-ban javasolt elnevezések csak ajánlások, a könnyebb átláthatóság kedvéért, amúgy általában bárminek nevezheted a textúrákat, a slot határozza meg, hogy az FS hogyan kezeli.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: tsGucci on October 22, 2009, 10:37:46 AM
Köszi a segítséget. Igaz kipróbálni még nem tudtam, majd hétvégén.

Most viszont ahogyan feltettem az SDK SP2-t nem találom a DC3-as példát, csak az oil riget, meg a cloud mittoduménmit. Mégegyszer megnézem, de nem tudom hova t?nhetett.

Pateszi! Küldtem egy privát üzenetet.
Title: Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
Post by: pateszi on October 22, 2009, 19:01:18 PM
Válaszoltam priviben.

Elfeledkeztem róla, hogy az SDK-ban csak a maxhoz való DC-3 található, ne is keresd a minták között.
(Át van persze alakítva Gmax-ra is, a Freeflightdesign.com oldalon található a gmax modell és az átalakításról szóló tutorial is.) Illetve azt hittem hogy a maxos csomagot is meg tudjátok nézni.

Viszont más kapcsán nézegettem a gmax olajtornyot, és most láttam csak, hogy van benne átlátszóság és specular mapos oktató rész a gmax felhasználók részére.