Author Topic: Egyéb eszközök / konverzió?  (Read 56903 times)

Offline vopistu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 46
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #60 on: June 18, 2010, 17:05:29 PM »
Megoldódott. Le kellett szednem a Ground maker progit és utána már m?ködik.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #61 on: June 18, 2010, 18:48:44 PM »
Megoldódott. Le kellett szednem a Ground maker progit és utána már m?ködik.


Szia,

Ügyes vagy ! - és kössz, hogy vissza jelezted. Így más is tudja majd aki ezzel küzd!

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #62 on: July 19, 2010, 10:27:56 AM »
A Landmark csomag keretében a Pannonhalmi Apátság került sorra: a SU-ból kiexportáltam a modellt .dae-be, majd az MCX-ben kapott egy drawcall csökkentést, illetve mass texture szerkesztést, amelyet az exportálás követett FS9 mdl-be.
Behozva az MCX-be a kész FS9 mdl-t az eredmény igazán pompás volt, ám az FS-ben elhelyezve az Apátságot már kevésbé: maga a modell kifogástalan, ám néhol (ez kb. 10%-ot jelenthet) nem jelenik meg a textúra.
Összességében frankó a dolog, ám az a 10% hiány kissé zavaró a számomra. Van valakinek - lényegében ráérzés alapján ;D - valami tippje arra, hogy mi lehet ez a szabotázs?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #63 on: July 19, 2010, 10:33:38 AM »
Szia,

Ha felteszed a csomagot (scenery, közbens? MDL, stb.), megnézzük, hogy mi nem stilmmel.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #64 on: July 19, 2010, 10:46:14 AM »
Szia,

el?re is nagyon szépen köszönöm a segítséget! A csomag letölthet? ITT.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #65 on: July 19, 2010, 11:08:30 AM »
Megmondva az ?szintét ez a sketchupos dolog tudom hogy most nagy divat meg egyszer? de itt is igaz a mondás hogy olcsó húsnak híg a leve. Én mindenképen azt javaslom hogy direktben SU-s objektumokat ne tegyünk FS-be. Mindenképen elötte át kell dolgozgatni gmax-ban vagy 3ds-ben. Az SU textúra kezelése abszolút nem FS-re optimalizált és az Arno MCX-je sem képes csodákat tenni. Másrészt az SU minden face-t külön kezel, tehát egy csomó felesleges vertexet hoz létre.
Példa : az SU-s Debreceni Praktiker csiszolás nélkül 5636 vertex pontból áll. Gmaxban csiszolgatva úgy hogy az összkép tulajdonképen nem is változik ezt le lehetett vinni 1543 db-ra!!! Ez a nem mindegy.
Szintén példa. A Debreceni nagytemplom SU-ból 33 textúra. Ezt Arno MCX-e 9-re viszi le. Tovább faragva, ismétl?déseket máshogy megoldva, pakolgatva, de az össznézetet nem módosítva 4 db-ra lehet levinni! Összehasonlítás képen a Pésc-pogányi terminál ami eddig a legbonyolultabb lhs munka, 4 db textúrán van.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #66 on: July 19, 2010, 12:18:44 PM »
A SU használatának oka - hibái ellenére is - részemr?l az, hogy egyrészt rengeteg id?t lehet vele megtakarítani, másrészt pedig olyan dolgokat is be lehet vele pakolni az FS-be, amihez (bevallom) teljesen béna vagyok. Ráadásul az esetek többségében nekem bevált eddig (teljes mértékben elismerve, hogy jobb eredményt is el lehetett volna érni). Most az apátság kifogott rajtam, mert alapban vagy 240 textúrája van...
Összességében az id? az, ami dönt? érvként mellette szól, mert én ennél jobban nem tudom megcsinálni az apátságot, más meg nem fogja - ha mégis, az nem most lesz. Ez viszont már létezik, használható és - ha éppen nem tesz keresztbe valami (mint most ;D) - "csekély" id?- és energiaráfordítással új objektumot rakhatunk az FS-be. ;)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #67 on: July 19, 2010, 12:35:46 PM »
Persze jogos. Én csak amondó vagyok, hogy SU után érdemes gmax-al néhány 5 perces dolgot megcsinálni.
Nyilván sokkal egyszer?bb a google warehouse-ból kiszedni az objektumokat mint teljesen vadiújakat csinálni. Ezért mi is Debrecen esetében ehhez a megoldáshoz folyamodtunk.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #68 on: July 19, 2010, 12:49:05 PM »
Ez teljesen jogos, korábban így is csináltam, mert pl. a híd esetében a leszállást meg kellett oldani, ill. egyébként is magam konvertáltam át a modelleket. Itt viszont ett?l a 240 textúra elijesztett, ezért nyúltam a MCX-hez - meg ki is akartam próbálni, mit tud a program.

De legf?képpen: a Pannonhalmi Apátságot már régóta szeretném az FS-ben látni, nagyon látványossá tenné a környéket, mi több, a Gy?r-Pér projekt esetében is egy kellemes kiegészít? lenne... ;)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #69 on: July 19, 2010, 13:20:52 PM »

Sziasztok,

Teljesen egyetértek a konklúziókkal !
A kett? kombinációja ad jó megoldást. kár lenne nem alkalmazni.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #70 on: July 19, 2010, 14:29:00 PM »
Csak sikerült addig gyötörni, amíg össze nem jött... ;D
Meglehet, érdemes lenne még csiszolni rajta, de több lehet?séget a magam szerény ismeretei alapján nem találtam erre. :(

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #71 on: July 19, 2010, 18:04:32 PM »

Szia Gábor!
Nekem tetszik  :)
Remélem a szerveren is frissíted az állományt. - ha van id?d még követhetsz el ilyeneket.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #72 on: July 19, 2010, 18:28:34 PM »
Szia Boldi!

Igyekszem b?víteni a csomagot, jelen esetben a "minél több, annál jobb" elvet vallom. ;D
Rövidesen a szerveren is a legfrissebb csomag lesz - aztán el?bb-utóbb ki is adhatnánk, mert hátha kedvet csinál másoknak is beszállni a projektbe...

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #73 on: July 19, 2010, 18:55:00 PM »
Akkor, várjuk a szerveren és utána megbeszéljük a többiekkel is, hogy mikor érdemes a kiadásra.

Hoppá ! - nézted már FSX-n  is, ott milyen?

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Egyéb eszközök / konverzió?
« Reply #74 on: July 19, 2010, 19:01:59 PM »
Nincs FSX-em, így sajnos nem tudok ennek utána járni, pedig gondoltam már rá.
Pannonhalmához még várom a hozzájárulást, ha megérkezett, feltolom a csomagot a szerverre.
« Last Edit: July 19, 2010, 19:27:31 PM by super08 »