LHSimulations
Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: tsGucci on September 06, 2009, 10:17:16 AM
-
Ide gy?jtjük azokat a linkeket amelyek hasznosak lehetnek.
Ha van olyan oldal amit ismersz és még nem szerepel itt, de hasznosnak találod, nyugodtan válaszolj erre a postra és egyberakjuk!
Általános linkek:
http://www.fsdeveloper.com/ (http://www.fsdeveloper.com/) - Mondhatnánk úgy hogy egy kötelez? kiindulási pont. Itt szinte mindent meg lehet találni, legyen az scenery, aricraft, effects stb. Hasznos az oldal wikipediája, valamint a fórum, ahol érdemes keresgetni, de új problémákban 'Arno' biztosan segíteni fog. Hasznos még a letöltések része is.
http://www.scenery.org/faq.htm (http://www.scenery.org/faq.htm) - Itt is érdemes körbenézni.
http://freeflightdesign.com/ (http://freeflightdesign.com/) - Jó pár érdekesség, gmax, fsds stb.
http://www.windowlight.co.nz/index.php?option=com_content&view=category&id=9&Itemid=19 (http://www.windowlight.co.nz/index.php?option=com_content&view=category&id=9&Itemid=19) - Scenery tutorials
http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=76 (http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=76) - ModelConverterX 1.1 / Scenery buherálóknak és tanulni vágyóaknak nélkülözhetetlen és fölöttéb hasznos eszköz.
http://www.siteduzero.com/tutoriel-3-1042-modelisez-un-aeroport-pour-flight-simulator-x.html (http://www.siteduzero.com/tutoriel-3-1042-modelisez-un-aeroport-pour-flight-simulator-x.html) - Egy francia nyelv? tutorial egyszer?bb FSX sceneryk készítéséhez: Alapvet? ismereteket tartalmaz az SDK és az ADE használatáról, egyedi épületek és tárgyak modellezésével nem foglalkozik.
http://www.flyscenery.org/fly/software.php (http://www.flyscenery.org/fly/software.php) - Újabb link nagy felbontású légifotók scenerybe illesztéséhez és pálya/taxiutak készítéséhez. Be kell regisztrálni, és tölthet? is.
http://www.the-blueprints.com/blueprints/ (http://www.the-blueprints.com/blueprints/) - Találtam egy marha érdekes oldalt, ahol mindenféle járm?nek, legyen az repül?, autó, hajó bármi, megtalálható a "blueprintje" vagyis a sematikus rajza különböz? oldalnézetekb?l. Elég klafa.
http://www.simpilotnet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=32 - Runway/kifutópálya készítés
Gmax:
http://www.turbosquid.com/gmax (http://www.turbosquid.com/gmax) - Gmax letöltése ingyenes regisztráció után.
http://barnalaci.freeweb.hu/ujtart.htm (http://barnalaci.freeweb.hu/ujtart.htm) Habár a Trans Simulátorral foglalkozik a készít?, de nagyon nagy segítséget nyújt a gmax alapfokú kezelésére. Fantasztikus, magyar nyelvre fordított tutorialok, rengeteg screenshottal.
http://www.fsalpha.com/tutorials/tutorials.shtml (http://www.fsalpha.com/tutorials/tutorials.shtml) - Tutorial videók a gmaxhoz
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Gmax_installation_guide_for_FS2004 (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Gmax_installation_guide_for_FS2004) - Segítség a gmax telepítéséhez.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Introduction_to_using_GMax (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Introduction_to_using_GMax) - gmax alapok, fsdeveloper
FSDS:
http://fsplaza.info/index.html (http://fsplaza.info/index.html)
http://www.daviator.com/ (http://www.daviator.com/)
SDK FS9-hez a Microsoft oldaláról:
http://support.microsoft.com/kb/555857 (http://support.microsoft.com/kb/555857)
Sketchup linkek:
http://www.calclassic.com/sketchup_tutorial.htm (http://www.calclassic.com/sketchup_tutorial.htm)
http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/archive/2010/01/19/modelling-for-fsx-using-sketchup.aspx (http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/archive/2010/01/19/modelling-for-fsx-using-sketchup.aspx)
-
Gmax:
Talán, néhány hasznos tutorial és kiegészít? program a következ? megosztáson itt (http://www.4shared.com/dir/11183612/f0aa00ee/GMAX.html)
-
Jogos az öt pont. Habár a gmax ingyenes elméletileg csak a Turbosquid oldaláról lehet elérni. Mindjárt felrakok pár linket.
Elméletileg a doksik amik hozzá vannak ugyanúgy telepít?dnek.
-
http://www.fsalpha.com/tutorials/tutorials.shtml
Szintén tutorialok, de vizuális típusoknak: videón. Ha nem indul el, egy codecet kell letölteni hozzá, link van az oldalon.
-
Hát ez nagyon zsír.
Én már sokat gondolkodtam rajta, hogy csinálok tutorial videókat gmax-hoz magyarul. Ezeket most le is töltöm és megnézem ?ket. A linket beszerkesztem az els? postba, így egy helyen lesz minden és nem kell majd átlapozni az egész témát.
-
http://www.fsalpha.com/tutorials/tutorials.shtml
Szintén tutorialok, de vizuális típusoknak: videón. Ha nem indul el, egy codecet kell letölteni hozzá, link van az oldalon.
Le lehet valahogyan tölteni ezeket a videókat? Nekem sehogyan se akar m?ködni, csak hang van, igaz eddig csak t?zrókával próbáltam.
-
Ezen az oldalon is rengeteg hasznos infó található és nagyon jó a fóruma is:
http://freeflightdesign.com/
-
Hú, ez is sirály! Nemrég beszélgettem valakivel hogy aircraftot is kellene modellezni, csak fogalmam nem volt hol kezdjem. Itt azért lehet találni pár dolgot.
Ugye-ugye mennyi hasznos dolgot össze lehet szedni ha mindenki "bedobja amije van"?!
-
Le lehet valahogyan tölteni ezeket a videókat? Nekem sehogyan se akar m?ködni, csak hang van, igaz eddig csak t?zrókával próbáltam.
Egy részüket nem lehet letölteni, a többit igen: ezek viszont sajnos fizet?sek. :(
Van egy link a videó alatt, ha nem jön be a kép, akkor a linkelt kodeket telepítsd és utána látható lesz a videó (én is rókázom :D).
Segítség a gmax telepítéséhez: http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Gmax_installation_guide_for_FS2004 (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Gmax_installation_guide_for_FS2004)
Gmax alapok: http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Introduction_to_using_GMax (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Introduction_to_using_GMax)
-
Úgy látom, ez a link sem szerepel még itt!
Érdmes meglátogatni és a tutoriálokat is tanulmányozni, nagyon jónak tartom, látszik hogy nagy tapasztalat van mögötte.
http://www.windowlight.co.nz/index.php?option=com_content&view=category&id=9&Itemid=19
-
Freeware AFCAD-szerkeszt? progi, tényleg nagyon jó (pl. üzemanyagtölt? zóna is berakható vele, az angol nyelv? résznél is szerepel): ADE9X 1.45 (http://www.scruffyduck.org.uk/filemanager/accion.php?PHPSESSID=547ba4630ab31cff56ddbf0a8ae0eb51&dir=.%2FADE9X%20Current%20Version&cal=ADE-9x-Setup-Full-1.45.zip&accion=descargar&modo=descargar)
-
Üdv! GMAX install-hoz egy jó link: http://www.homepages.mcb.net/bones/04fs/scenery/design/GMax_Installation.htm
és egy kis tutorial, alapfokon: http://www.homepages.mcb.net/bones/04fs/scenery/design/GMax_Basics.htm
FSDS-hez: http://fsplaza.info/index.html (Graham Oxtoby szuper site-ja) és http://www.daviator.com/ (David Eckert site-ja)
-
Le lehet valahogyan tölteni ezeket a videókat? Nekem sehogyan se akar m?ködni, csak hang van, igaz eddig csak t?zrókával próbáltam.
Én úgy szedtem le, hogy firefox-ban telepítettem flashgot nev? kiegészít?t, meg flashget ismert DL managert. Ez a kett? összeismerkedik egymással automatán, és mikor valami médiát tartalmazó oldalt töltök be, a flashgot automatikusan kirak egy kis ikont a jobb alsó sarokba, hogy letölthet? média elérhet?. arra klikk, a linket átadja flashgetnek, és már jön is le. Egyébként youtube-nál is m?ködik. :)
-
Helló!
Honnan tudnám letölteni a Gmax sdk-t FS2004-hez?
Ugyanis itt a hasznos linkek gy?jteményében található link nem m?ködik.
Köszi a segítséget!
Üdv mindenkinek!
-
Megnéztem.
Nekem m?ködik.
-
Honnan tudnám letölteni a Gmax sdk-t FS2004-hez?
Szia
Az alábbi oldalon is :
http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=cat&id=10
-
Helló!
Honnan tudnám letölteni a Gmax sdk-t FS2004-hez?
Ugyanis itt a hasznos linkek gy?jteményében található link nem m?ködik.
Köszi a segítséget!
Üdv mindenkinek!
Vagy próbáld meg itt :
http://download.microsoft.com/download/4/d/e/4de1e425-c932-4232-829b-eeb7f2658885/fs2004_sdk_gmax_setup.exe (http://download.microsoft.com/download/4/d/e/4de1e425-c932-4232-829b-eeb7f2658885/fs2004_sdk_gmax_setup.exe)
-
Sok érdekesség található itt, f?leg FSX témákban
http://www.visualflight.co.uk/forums/topic.asp?TOPIC_ID=6564
-
Újabb stabil verziója jelent meg a ModelConverterX proginak.
Scenery buherálóknak és tanulni vágyóaknak nélkülözhetetlen és fölöttéb hasznos eszköz.
Thanks Arno!
ModelConverterX 1.1
http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=76 (http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=76)
-
Egy francia nyelv? tutorial egyszer?bb FSX sceneryk készítéséhez:
http://www.siteduzero.com/tutoriel-3-1042-modelisez-un-aeroport-pour-flight-simulator-x.html (http://www.siteduzero.com/tutoriel-3-1042-modelisez-un-aeroport-pour-flight-simulator-x.html)
Alapvet? ismereteket tartalmaz az SDK és az ADE használatáról, egyedi épületek és tárgyak modellezésével nem foglalkozik.
-
Egy francia nyelv? tutorial...
Ne hülyéskedj, néha még magyarul is csak kínai ez a scenery készítés :D :D :D :D De azért beraktam a linkek közé.
-
Néha meglep? lehet, hogy mennyi tudás rejlik egy ilyen specializált fórumon is.
Nekem a legjobban az tetszett, mikor Boldi egy perc alatt szólt, hogy svéd nyelv? az évszakos fa tutorial, és újabb pár perc múlva már le is volt fordítva svédr?l, itt olvasgattuk.
Persze szebb lenne, ha a magyar nyelv? és gondolatvilágú saját segédleteinket tudnánk itt közkinccsé tenni. Ha lesz szusszanásnyi id?nk, készítünk is még pár darabot.
Azért úgy látom, hogy akit komolyan érdekel egy téma, mindegy, hogy milyen nyelv? az információ, megszerzi magának a tudást.
Ha meg lusták vagyunk valamihez, hiába a legjobb oktató és tananyag, úgysem készül semmi...
-
Teljesen igazad van. Csak meglepett a francia írás, dehát az internet korában a Google lefordítja 2 másodperc alatt.
-
Sziasztok,
A Hungary Landmarks topikban már alaposan kiveséztük a Sketchup modellek importálását az FS-be témát.
Kézi konvertálással és viszonylag sok textúra átalakítással ez már régóta lehetséges, hiányzott azonban egy olyan eszköz, amivel egyszer?en, automatizálva oldható meg a konverzió.
A ModelConverterX új, fejleszt?i változata kb. 90%-ban már tudja a ezt.
Az alábbi képen látható GE épületet nem egészen 5 perc munkával illesztettem az FSX-be, és az átalakított modell elfogadható min?ség? a vertex-szám és a drawcallok szempontjából.
Azt a modult még nem találtam meg, amely a kis textúra darabokat pár lapra gy?jti, ezzel tovább csökkentve a drawcallok számát. De ez is készül?ben van, hamarosan használható lesz.
Ha még nem frissítettétek a ModelConverterX-eteket, javaslom próbáljátok ki a legújabb, fejleszt?i változatot.
-
Szia Zoli,
Nyitott kapukat döngetsz, mert a Hungary Landmarks project kicsit "leült", kellene egy kis frissít? lendület és amiket írtál az alkalmas arra.
Nagyon sok jó, és szép model van fenn a GE-n, amelyek szinte mind SketchUp-al készültek. A konvertálás könnyedsége az, ami mostantól elérhet? lökést adhat a beépítésenek Fs-ek alá.
Fellendítheti a modellezési kedvet a SketchUp gyors modellez? felülete, és a kett? koombinációjából kijöhet egy nagy hatékonyság.
Nem hiába gondolkodnak így a nagy tapasztalattal rendelkez? "öregek" is.
Figyeljük árgus szemekkel, merre tart ez a dolog és pröbáljuk mi is beintegrálni az LHS hétköznapjaiba.
-
Sziasztok,
Már többsz?r szóba került a SketchUp és az FSX kapcsolat, valamint a GE-n fellelhet? free modellek beépítése az Fs-be.
Az alábi két linken erre találhatuk tutoriált ill, véleményt és lehet?séget a konvertálásra.
Én is szimpatizálok ezzel a megoldással, és kezdek egyre inkább foglalkozni vele.
http://www.calclassic.com/sketchup_tutorial.htm
http://msmvps.com/blogs/arnogerretsen/archive/2010/01/19/modelling-for-fsx-using-sketchup.aspx
-
Újabb link nagy felbontású légifotók scenerybe illesztéséhez és pálya/taxiutak készítéséhez:
http://www.flyscenery.org/fly/software.php (http://www.flyscenery.org/fly/software.php)
Be kell regisztrálni, és tölthet? is.
-
Sziasztok!
Találtam egy marha érdekes oldalt, ahol mindenféle járm?nek, legyen az repül?, autó, hajó bármi, megtalálható a "blueprintje" vagyis a sematikus rajza különböz? oldalnézetekb?l. Elég klafa. A link http://www.the-blueprints.com/blueprints/ (http://www.the-blueprints.com/blueprints/)
-
Sziasztok,
Aki FSX alá fejleszt, annak ezt érdemes megnézni és letölteni.
Folyamatosan fejlesztik és egyre többet tud!
http://www.zbluesoftware.com/fsxplanner/index.cfm
-
Sziasztok,
A blueprintekkel szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani. A legkevésbe sem kívánom a fenti oldalt fikázni, mert ez a legteljesebb általam is ismert blueprint gy?jtemény, csak néhány buktatóra hívnám fel a figyelmeteket.
Ideális esetben a keresett kocsihoz, vagy repül?höz sikerül a neten a típusnak és az évjáratnak megfelel?, legalább a két f? nézetet, de jobb, ha 3-4-et is tartalmazó arányhelyes és jó felbontású rajzot találni.
A konkrét példám egy 2002-2008 közötti 3 ajtós Ford Fiesta, ami elég gyakori típus. Találtam is róla 6-8 látszólag jó blueprintet, alaposabban szemlélve viszont a mindegyiknek van valami hibája, íme pár példa:
1. Miután a felül- és oldalnézet méretét képszerkeszt?vel arányos nagyítással azonosra állítottam, a közbens? f?bb vonalak nem a megfelel? helyen voltak, használhatatlan.
2. A nézetek elhelyezése és mérete jó, viszont az egész rajz aránya annyira torz, elnyújtott , mintha másik kocsit ábrázolna. Próbálkoztam visszatorzítani a valós méretarányra, de az egyirányú átméretezés után sem a kocsi valós arányai jelentek meg, teljesen torz volt az eredeti. Pedig ennek volt a legjobb a felbontása.
3. A oldal-, elöl, és hátulnézet 3-ajtós, míg a felülnézet az 5 ajtós modellt ábrázolja. No comment...
A megoldás végül az lett, hogy két különböz? rajzból sikerült összeszednem a négy nézetet, némi gimpeléssel.
Egy használható blueprinttel és sok-sok fotóval az eredeti járgányokról már készülhet a modell.
-
Sziasztok,
Találtam egy értékes oldalt, és belinkeltem: http://www.shepsshed.com/xmltrees.htm
A nevezett programot meg, innen lehet letölteni: http://www.simviation.com/fsdesign_scenery8.htm
Érdemes a többi menüt is végignézni és olvasni, mert rengeteg hasznos dolog van egyhelyen.
-
Sziasztok,
Többsz?r szóba került már az SDK-k használata, és azon belül is az autogénezés.
Az Fs2004-alig van err?l leírás, de egy piciben tér el az FSX-t?l.
Akinek ehhez van kedve segíthet ez a két tutoriál, - a nyelvben a google fordítógép segít - :)
http://www.aliditalia.com/tutautogen2004.html
http://www.visualflight.info/test/info-help/how-to-s/AGenT%20AG%20Object%20Placement/AGenT%20AG%20Placement.html/view
-
Sziasztok,
Linkelek ide egy oldalt, amí a kezd?knek is sok hasznos infot ad, rendszerbe gy?jtve.
http://www.eumanagement.eu/FS/FS-tutorial/FS-allg.html
Fordításhoz a Google kiválló :)
-
Sziasztok !
Találtam egy értékes nyilvános megosztást - belinkelem ide, akinek szügsége van a benne lev?kre használja.
http://cid-f3950c5bbd2bcfa1.office.live.com/self.aspx/FS%20Addons/FSX%20Tools/GoogleServer%5E_v66.zip
-
Egy újabb remek tutorial Arno-tól scenery épületek Sketchuppal való modellezésére és FS-be illesztésére.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Build_your_house_using_SketchUp (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Build_your_house_using_SketchUp)
Különösen az a rész érdekes, ami a nem ideális perspektívából készített képek alapján való modellezést ismerteti.
A Sketchup alkalmas arra, hogy a perspektíva torzulást figyelembe véve korrigálni lehet vele a geometriát.
-
Reptereken történ? nézel?déshez kiváló (és ingyenes) kis kütyü: ORBX Bob (http://myftx.com/FTX_AU_BLUE/Orbx_BOB_V1.1.zip).
-
Sziasztok,
Ma kikerült az ADE legfrissebb verziója az ADE 1.6 ami már a P3D-t is támogatja. Szabadon használható.
http://www.scruffyduck.org/downloads/4584110854
A telepítés után érdemes egy update indítása, mert már frissült is - néhány bug lett javítva.