LHSimulations
Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: hhelikopter on August 31, 2012, 16:12:48 PM
-
Sziasztok!
El?ször is gratulálok az oldalhoz, illetve a fórumhoz. Tekintettel arra, hogy itt professzionális muna folyik bátorkodok segítséget kérni T?letek.
Kanada területén szeretnék pár heliportot telepíteni hangárokkal, amivel nincs problémám, de mégis... A helyzet az, hogy a talaj egyenetlen, ami miatt nem lehet megépíteni, illetve tökéletes munkát végezni. A kérdésem az lenne, hogy milyen segédprogramra van szükségem ahhoz, hogy 50 m x 50 m -es területen egy szintbe hozzam a föld magasságát ? - A kiszemelt területen jelenleg 50-90 cm szintkülönbség váltakozik.
Jelenleg a következ? programokkal dolgozom: Airport Facilitator X, Instant Scenery 2
Nagyon köszönöm el?re is!
-
Javaslom az ADE-t, letölthet? ITT (http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=99). Megrajzolod vele a polygont, aztán beállítod rá a flattent (ezzel lehet vasalni) vagy amit akarsz (kombinálhatod is), mivel sokat tudó progiról van szó. Ráadásul ingyenes.
-
Javaslom az ADE-t, letölthet? ITT (http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=99). Megrajzolod vele a polygont, aztán beállítod rá a flattent (ezzel lehet vasalni) vagy amit akarsz (kombinálhatod is), mivel sokat tudó progiról van szó. Ráadásul ingyenes.
Szia!
Nagyon köszönöm a gyors választ, már tesztelném is, mindent megcsináltam amit írtál! Viszont nem tudom kimenteni BGL fájlba, hanem ADE. project fájlba mentene? Hogy tudok ezzel a programmal BGL fájlba menteni?
Köszönöm mégegyszer
-
Szia!
Igazán nincs mit.
Ha mindennel megvagy, akkor File -> "Compile airport", ez fogja bgl-be pakolni a cuccost. (Lesz még egy bgl, a flattené.)
-
Szia!
Igazán nincs mit.
Ha mindennel megvagy, akkor File -> "Compile airport", ez fogja bgl-be pakolni a cuccost. (Lesz még egy bgl, a flattené.)
Igen erre gondoltam Én is, szerintem valamit nem állítottam be megfelel?en.
Ez a hiba:
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120831/HIBA_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/120831/HIBA_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
-
Azt írja alul hogy nem találja a BGL Compilert (BGLC)
Ha nincs semmilyen SDK a gépeden letöltheted innen: http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=29
-
Azt írja alul hogy nem találja a BGL Compilert (BGLC)
Ha nincs semmilyen SDK a gépeden letöltheted innen: http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=29
Sziasztok!
Agyamra megy ez sok kacat kiegészít? progrm. Feltelepítettem de a hiba továbbra is fennáll. Hiba üzenez ez: Cannot find BglComp.exe Please check your Settings!
Ez , jól töltöttem ki?: Remélem segítségetekkel sikerül megoldani a problémát.
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120831/hiba1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/120831/hiba1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
-
Hát a beállításaiddal van a baj !
A compiler-nél is az SDK megfelel? mappájára és programmjára kell mutasson !
-
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK
Ez a Compiler elérési utvonala !
-
Köszönöm, így már jobb...
Egy bgl fájlt konvertál a szerkesztésvégével, de természetesen a tájat nem tudom gyalulni. Ha jól értettem akkor két BGL fájlt kéne kapnom? Ez megint beállítási probléma mehet?
-
Ahogy a Super8 is írta, létre kell hozni egy flattent / rajzolni egy poligont / és ott lehet?ség van a magasság beállítására is. Azaz, amikor a polygont bgl-be fordítod, a flatten területe az adott magasságra teszi a terpet.
-
Ahogy a Super8 is írta, létre kell hozni egy flattent / rajzolni egy poligont / és ott lehet?ség van a magasság beállítására is. Azaz, amikor a polygont bgl-be fordítod, a flatten területe az adott magasságra teszi a terpet.
Siker köszönöm! ;)
Viszont van mégegy kérdésem, az új reptérnél megadom a szélességet a következ? formátumban: 48°15'32.35 illetve hosszúságot: 121°36'51.57. De még véletlenül sem ott lesz a heliport, 1000 km-rel arébb teszi. Hogy kell megadni pontosan?
-
121? Az nem inkább 021?
-
121? Az nem inkább 021?
Nem, lassan itt ül?k 5 órája és egyszer?en hiába írom be különböz? verziókba azt a tetves pontot amire akarom a heliportot tenni nem oda teszi, ezt nem hiszem el. Ha pontosan bemásolom a koordinátákat, akkor meg nem fogadja el. Mondjatok valamit, mert meghibbanok.
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120831/pelda_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/120831/pelda_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Köszönöm ez eddigi segítséget!
-
Szvsz. nyiss meg egy létez? repteret és nézd meg ott, hogy milyen formátumban van beírva a koordinátája (ha jól emlékszem, a formátum beállítható az ADE-ben, de nem biztos). A másik megoldás meg az, hogy összelövöd az FS-t és az ADE-t. Odaviszed a gépet/helit, ahova a repteret szánod, az ADE rááll és akkor halálpontosan be tudod l?ni a reptered helyét és koordinátákkal sem kell vacakolni. S?t, él?ben nézheted az FS-ben, mit csinálsz az ADE-ben. :)
-
Szvsz. nyiss meg egy létez? repteret és nézd meg ott, hogy milyen formátumban van beírva a koordinátája (ha jól emlékszem, a formátum beállítható az ADE-ben, de nem biztos). A másik megoldás meg az, hogy összelövöd az FS-t és az ADE-t. Odaviszed a gépet/helit, ahova a repteret szánod, az ADE rááll és akkor halálpontosan be tudod l?ni a reptered helyét és koordinátákkal sem kell vacakolni. S?t, él?ben nézheted az FS-ben, mit csinálsz az ADE-ben. :)
Na most már az biztos, hogy nem Én vagyok a hülye. Komoly ponttatlanságok vannak, amit nem értek.
Betöltöttem egy gyári sceneryt paraméterek:
68,875133358
-166,110077774
Ugyanez az FSX - be:
N68° 52.31'
W166° 5.51'
Na ha ezt valaki elmagyarázza akkor... :o
Hogy lehet egyébként az FSX meg az ADE -t összefésülni? - És várom a kérdésemre a választ, mert Ti vágjátok a témát... :P
-
Elindítod az FS-t, beállsz a helivel (a nick alapján feltételezem ;D) a reptér kívánt helyére. Ezután elindítod az ADE-t (ha utóbbi reklamál, akkor próbáld fordított sorrendben: el?ször ADE, aztán az FS). Ha a kett? szépen fut egymás mellett, akkor jön az, hogy az ADE jobb fels? sarkában van három gomb: connect, disconnect és lock. A connect gombbal lövöd össze az ADE-t és az FS-t, a disconnecttel pedig "szét". A lock gomb szerepe az, hogy azzal fog ráállni az ADE a helid helyzetére az FS-ben. Az ADE-ben lent látni fogod a koordinátáit, ezt kell majd megadni az új reptérnél is. Utána a reptér jelét már mozgathatod szabadon.
Amúgy a koordinátákat többféle formátumban is meg lehet adni, ez az eltérés oka. A fenti "ráállós" módszerrel ez kiküszöbölhet?. Egyébként az ADE -> settings -> options -> coord-nál lehet megadni a formátumot. Állítsd át a jelenlegit a másikra (kett? van), valszeg az lesz az FS-ben is használt.
-
A magyarázat egyszer?!
Ahogy Super08 kolléga a végén írta nem mindegy milyen formátumot használsz.
A fönti (gondolom az ADE-b?l) DD (Decimal Degree) Tizedes fok
Míg az FS DM (Degree:Minute) Fok:Perc
S?t ugye van még egy harmadik formátum is DMS (Degree:Minute:Second) Fok:Perc:Másodperc
Ezek átváltására oda kell ám figyelni mert komoly tilitolit eredményez.
-
Sziasztok!
Mindenkinek szeretnék köszönetet mondani a segítségért, illetve a türelméért, gyors válaszokért! Igaz nehezen, de sikerült az útmutatásokkal elérni a kívánt eredményt!
Udv Batki Zoltán - www.hhelikopter.hu (http://www.hhelikopter.hu)
-
Koordináta konvertálásra ezt szoktam használni: http://boulter.com/gps/