Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219083 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #405 on: February 01, 2010, 22:45:11 PM »
Megnéztem a lámpa könyvtárat. FS2002 gamepack-kel készült, amint Bill írta a fórumon, egyedi asm tweakkel.
Így tudomásom szerint ezt nem lehet visszafejteni, egyik decompiler sem kezeli jól a módosított asm fájlokból készített bgl-eket. A modellekb?l az MdlTweakerrel lehet látni valamit, csak éppen a lényeget nem, a beállítást.
Ez viszont a fórumon olvasható. A leírtak szerint lehet Gmax-ben hasonlót készíteni.

Rájöttem, hogy mi okozta a scenerynél a brutális frame rate csökkenést: nem a lámpák, hanem a fák alatt hagyott árnyékok.
Pont az ilyen hibák kisz?résére bekapcsolt Ground scenery shadow mellett szoktam tesztelni és megfeledkeztem róla. Kikapcsolása után jobb a helyzet. Nálatok is ez van?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #406 on: February 02, 2010, 08:22:32 AM »
Megnéztem a lámpa könyvtárat. FS2002 gamepack-kel készült, amint Bill írta a fórumon, egyedi asm tweakkel.
Így tudomásom szerint ezt nem lehet visszafejteni, egyik decompiler sem kezeli jól a módosított asm fájlokból készített bgl-eket. A modellekb?l az MdlTweakerrel lehet látni valamit, csak éppen a lényeget nem, a beállítást.
Ez viszont a fórumon olvasható. A leírtak szerint lehet Gmax-ben hasonlót készíteni.

Ebben tudnál nekem majd segíteni? Még sosem tweakeltem asm-et.

Rájöttem, hogy mi okozta a scenerynél a brutális frame rate csökkenést: nem a lámpák, hanem a fák alatt hagyott árnyékok.
Pont az ilyen hibák kisz?résére bekapcsolt Ground scenery shadow mellett szoktam tesztelni és megfeledkeztem róla. Kikapcsolása után jobb a helyzet. Nálatok is ez van?

Este megnézem, nekem lehet hogy az árnyék eleve ki volt kapcsolva.... Az új lámpás megoldásod fent van az ftp-n? Mert azt én még nem próbáltam. Akkor meg tudnám nézni csak fákkal, majd fákkal és Bill féle fényekkel.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #407 on: February 02, 2010, 09:18:17 AM »
Az asm tweakes lámpákhoz az FS2002 gamepack kell a Gmax-hez. Megvan neked?
Csak nagyon alap dolgokat ismerek bel?le, eddig csak a Bill Womack tutorialban leírt módszert alkalmaztam a ground rétegeléséhez. Úgy láttam, az fsdeveloper wikiben van b?vebb infó err?l az asm témáról.

Azt már kiderítettük, hogy Bill teljesen eltér? megoldást alkalmazott az FSX és az FS9 lámpáinál.
Az FSX-ben a talajra tett négyszögek materialjával hozza létre a fényhatást, nem is kell hozzá lámpa, stb.
Az FS8/FS9 lámpákra pedig taxilight effektet csatolt, az világítja meg a groundot. Erre vonatkozóan István megjegyzésére emlékszem, hogy valamiért nem tartja jónak a módszert. Tehetünk próbálkozást a tweakelt lámpákkal, de most úgy látom, hogy az FS9 esetében talán egyszer?bb lenne az apronokra új textúrát tenni és lightmappel bevilágítani.

Nem tettem még fel a lámpás bgl-t, úgy gondoltam, hogy el?bb kicserélem a többi lámpát is és egyben rakom fel. Ez elég hamar készen lesz, talán este sikerül befejeznem. Azt vettem észre, hogy ha két lámpa túl közel van egymáshoz, az effektek összeadódnak és a textúra "beég" a megvilágított részen. Emiatt vagy távolabbra kell tenni a lámpákat, vagy a 3 textúrált négyzetb?l levenni egyet, ezzel gyengítve a hatást.
Ha gondolod, felteszem majd azt az ideiglenes állapotot, ami most van nálam, hogy meg tudjátok nézni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #408 on: February 02, 2010, 09:32:38 AM »
Az asm tweakes lámpákhoz az FS2002 gamepack kell a Gmax-hez. Megvan neked?
Csak nagyon alap dolgokat ismerek bel?le, eddig csak a Bill Womack tutorialban leírt módszert alkalmaztam a ground rétegeléséhez. Úgy láttam, az fsdeveloper wikiben van b?vebb infó err?l az asm témáról.

Még nincs meg a gamepack, de megszerzem és telepítem.

Azt már kiderítettük, hogy Bill teljesen eltér? megoldást alkalmazott az FSX és az FS9 lámpáinál.
Az FSX-ben a talajra tett négyszögek materialjával hozza létre a fényhatást, nem is kell hozzá lámpa, stb.
Az FS8/FS9 lámpákra pedig taxilight effektet csatolt, az világítja meg a groundot. Erre vonatkozóan István megjegyzésére emlékszem, hogy valamiért nem tartja jónak a módszert. Tehetünk próbálkozást a tweakelt lámpákkal, de most úgy látom, hogy az FS9 esetében talán egyszer?bb lenne az apronokra új textúrát tenni és lightmappel bevilágítani.

Szerintem ez a Bill féle megoldás az FS9-ben nem rossz és az Istvánnak is tetszik. Az apronokat nem olyan egyszer? textúrázni, mert nem egy textúra az egész, nem úgy mint a terminál mögött parkoló. Próbáljuk meg a Bill féle effektet reprodukálni. Ha megy akkor azt használjuk.


Nem tettem még fel a lámpás bgl-t, úgy gondoltam, hogy el?bb kicserélem a többi lámpát is és egyben rakom fel. Ez elég hamar készen lesz, talán este sikerül befejeznem. Azt vettem észre, hogy ha két lámpa túl közel van egymáshoz, az effektek összeadódnak és a textúra "beég" a megvilágított részen. Emiatt vagy távolabbra kell tenni a lámpákat, vagy a 3 textúrált négyzetb?l levenni egyet, ezzel gyengítve a hatást.
Ha gondolod, felteszem majd azt az ideiglenes állapotot, ami most van nálam, hogy meg tudjátok nézni.

Nincs semmi gond. Én ma csak olyan 7 körül érek haza. Tehát nem sürg?s.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #409 on: February 02, 2010, 09:58:20 AM »
Az FS2002 Gmax gamepacket most el tudom küldeni, a múltkor már kimásoltam a pendiveomra...

Az asm tweakes bejegyzésben Bill elég jól leírta, hogy mit kell csinálni, szerintem menni fog.
A Gamepack telepítésénél az elérési útvonalakat a saját gépedhez kell igazítani. Minta lehet az FS2004 Gamepackodban lév? gmax.ini és plugin.ini fájl.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #410 on: February 03, 2010, 08:55:50 AM »
Sziasztok!


Köszönet Kósa Gerg?nek az LHSM season changer elkészült!



A scenery könyvtár alá kell másolni. A scenery alá rak egy season könyvtárat amiben a bgl-ek vannak, amikor a progival választunk egyet akkor azt átemeli a scenery könyvtárba. Az installerrel majd készítünk egy parancsikont a start menübe.
« Last Edit: February 05, 2010, 09:44:29 AM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #411 on: February 03, 2010, 09:33:54 AM »
Nagyon klassz, profi megoldás.

Kés?n értem haza, csak keveset tudam a lámpákkal foglalkozni.

Azért feltettem a tegnapi állapotot.
Tapasztalatok: az ötös nagy lámpák alá most a nagyobb, 400 négyzetlábas lapokat tettem. Egyenletesebb lett a bevilágítás, de ahol összeérnek a poligonok, beég.  Valószín?leg úgy kell majd letenni, hogy különválasztom a lapokat a lámpáktól, és szép egyenletesen letapétázom velük az apront. Két okból: nem lesz beégett, duplán világított rész, és így lehet megoldani, hogy a lámpaoszlopoknak való ütközés okozzon törést. (Különben a NoCrash opció miatt át lehetne géppel baktatni az oszlopokon.  ;) Ez a mostani bgl-b?l még kimaradt, vagyis csak slew módban nézhet?, vagy a törés opció kikapcsolásával.)
Így is minden egy bgl-ben lesz, természetesen a ridmiben meg kell hivatkozni Bill munkáját. Biztosan hozzá is fog járulni a felhasználáshoz. 
A többi lámpa még hiányzik.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #412 on: February 03, 2010, 09:44:13 AM »
Jó lett a progi. Ki készítette a kis évszakos képet? Teccik.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #413 on: February 03, 2010, 10:09:17 AM »
Jó lett a progi. Ki készítette a kis évszakos képet? Teccik.

A képet természetesen az István csinálta. Szerintem is nagyon profi és kreatív.

A programot még nem tudtam élesben kipróbálni. A filokat cserélgeti azt láttam, de fs-ben még nem próbáltam.

A módszerben az a jó, hogy például lehetne statik gépeket is lerakni, és ezzel a progival tudná a felhasználó szabályozni, hogy akar-e statikus gépeket látni a sceneryben.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #414 on: February 04, 2010, 08:45:07 AM »
LHSM Season changer új verziója felkerült az ftp-re. Tegnap kipróbáltam szuperül m?ködik.

Tegnap kutakodtam az fsdeveloperen, találtam effektet a terminál megvilágítására. Még szórakozom vele, bár a Bill féle asm tweak jobbnak t?nik. Feltelepítettem az FS2002 gamepackot viszont valamilyen oknál fogva nem enged exportálni. A következ? hibaüzenetet kapom: A MakeMDL a helyén van....


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #415 on: February 05, 2010, 09:59:16 AM »
Na tegnap sikerült felküzdenem az FS2002 gamepackot mind a két gépemre. Nem volt egyszer? móka, de most mind a három gamepack egymás mellett nézeget. A vicces a dologban hogy a 2002 csak akkor hajlandó exportálni ha a regionális beállítások amerikain vannak. A többinek viszont nem gond. Tegnap a Zolinak is sikerült feltenni. Csináltunk egy netmeetinget. Egészen jól sikerült.

Kipróbáltuk a BIll féle ramp lightokat fs9-re, viszont az asm totál máshogy néznek ki. Beírtam az fsdeveloperbe hátha tudnak segíteni:

http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=16249

Sajnos közben észrevettem hogy ?k a trükköt fsds-el csinálták, de nem hiszem hogy emiatt látunk mást az asm-ben. Reméljük gyorsan tudnak segíteni a profik.

Megintcsak össze kellene szednünk, hogy még mit kell megcsinálni a két sceneryben és gyorsan befejezni  :D

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #416 on: February 06, 2010, 11:54:01 AM »
Sziasztok,
a növényzet   / fásítás/ korekcióit végzem, csak ezen a héten elég kevés id?m volt rá.......:(,
de most megint bele húzok.......és utána felteszem az ftp -re.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #417 on: February 06, 2010, 22:19:25 PM »
Sziasztok!

Ma újra el?vettem a scasm-et. El?ször Sármelléken javítottam, hogy a láthatatlan pálya miatt ne zökkenjenek a gépek amikor felgurulnak. Majd a center light-okat is sikerült kikapni és egy csúnya hibára is rájöttem hogy a sourcom nem volt a régi és a fények nem egyeztek meg a lámpatestekkel. DE! Ahogyan olvasgattam a scasm-es tutorialt valamin megakadt a szemem:

Quote
VasiDistN      VasiDistF      VASI distance from the middle of the rwy in ft. This distance should correspond to the touch down markers (->Markers) and the ILS-GP

Már ezel?tt amikor siklópályaszögét állítgattam már akkor mondtam hogy valószín?leg azért nem lehet a kett?t összehozni, mármint a papit az ILS-el, mert a kiindulópontjuk nem ugyanaz! Hát persze! A PAPI szöge jó volt ahogy volt, csak a T/D zona máshová volt illesztve. Több mint 600 lábbal a pályaküszöb felé volt tolva! Beállítottam a jóra, siklópályaszög vissza 3,3-ra, az újonnan megszerzett ground source-ból, és láss csodát a papi tökéletes. Egészen a pályaküszöbig ugyanúgy hoz mint az ILS. Utána van egy pici eltérés, de az már teljesen ok.

Viszont van egy kis gond. A PAPI dobozokat át kell helyezni mivel a fények arrébb mentek. István mivel te szoktad az objects.bgl-t módosítani neked kellene most is. Zoli! Megtennéd FSX-ben? Köszi!

Szerintem most a pályafények teljesen stimmelnek.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #418 on: February 07, 2010, 19:00:11 PM »
Sziasztok,
Feltettem az ftp-re a V100 mappába :

LHSM_Tree_OBJ_1.BGL
LHSM_Tree_OBJ_4.BGL     fájlokat.

igyekeztem nagyon :)  , de ha, van még észrevétel  - akkor javítom.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #419 on: February 09, 2010, 18:32:05 PM »

Sziasztok,
Feltöltöttem az ftp-re a V100 mappába az aktuális FSX verziót a vegetációval frissítve,
Még a  NOSHADOW-al kelll " bírnom" :)