Author Topic: LHSM scenery FSX konverzió  (Read 219082 times)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #120 on: November 30, 2009, 21:19:45 PM »
Addig talán alakulgat az évszakos ground is. Repkedsz egyet?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #121 on: December 04, 2009, 08:08:54 AM »

1. Nem vetted ki az eredeti lhsm_bg_      .bgl-eket, így alulról el?t?nik az FS2004 eredeti ?szi  ground, hibás megjelenést


Ez volt a hiba, és meg is szünt a probléma !

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #122 on: December 04, 2009, 09:34:15 AM »

Inkább a tudásbázishoz tartozó infó, most találkoztam el?ször ezzel a feladattal:
Hogyan lehet egy rengeteg egyforma tárgyat tartalmazó xml fájlból megtalálni pl. egy rossz helyen lév?nek a kódrészletét? A megoldás: ADE.
1. A reptér megnyitása után be lehet importálni scenery objektumokat tartalmazó xml-t.
(Ha nincs még a modell regisztrálva, hibaüzenet jelzi, hogy melyik mdl-eket kell bemásolni az ADE work könyvtárába.)
2. Ezután grafikus felületen látszik minden tárgy. Indítjuk az FSX-et, slew módban a kérdéses helyre megyünk, majd az ADE-re visszaváltva kapcsoljuk az FSX-hez.
3. A gépünk helye megjelenik az ADE felületben. A kérdéses tárgyon kattintva megjelenítjük az xml kód-részletét.

Egyet értek Veled nagyon!!!

Kipróbáltan és nagyon heatékony és gyors eszköz, kell?en életet lehet lehelni vele a reptér életébe, akár utólag is.
Kiváló ezsköz ahhoz, hogy viszonylag egyszer?en a reptér környezetét is a valósághoz lehessen igazítani.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #123 on: December 04, 2009, 09:36:42 AM »
 Jaj, lemaradtak a képek.


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #124 on: December 07, 2009, 17:48:19 PM »
Sziasztok,

Kicsit leült a fórum mostanában.

Az LHSM pályákkal kapcsolatban kérdeznék.
A reptér AFCAD-jában szerepel a 13/34 Center füves pálya.
Megnéztem pl. a World Aero Data oldalon: 17R/35L CLOSED.
Vagyis az ATC sem irányítana erre a pályára. Nagy baj lenne, ha kihagynánk?

A kérdés azért vet?dik fel, mert a 4 évszakos ground érdekében elkészítettem az alapot az FSX resample eszközével. Az eredeti textúrákból készült egy ground bgl, amivel már változnak a nap és évszakok.
Igen ám, de az eredetileg a ground poligonok alá rejtett füves pálya így kilátszik, ill. el?vibrál a talaj textúra alól, nem túl esztétikusan néz ki az FSX zöld default pálya csíkja. Végigpróbáltam a lehet?ségeket, de úgy látom, hogy nem lenne más megoldás, mint tenni egy újabb FS2002 ground polyt az eredeti textúrával a zöldség fölé. Nem t?nik jó ötletnek.
Vagyis, ha nem szükséges az ATC ill. az AI forgalom miatt a pálya, jobb lenne elhagyni. Attól még bárki leszállhat a f?re, ha akar.

   

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #125 on: December 07, 2009, 19:49:13 PM »
Vagyis, ha nem szükséges az ATC ill. az AI forgalom miatt a pálya, jobb lenne elhagyni. Attól még bárki leszállhat a f?re, ha akar.


Szia!

persze, ki lehet törölni a pályát.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #126 on: December 08, 2009, 10:17:18 AM »
Pateszi!

Kell valamilyen segítség? Akkor még mi van hátra benne?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #127 on: December 08, 2009, 12:02:25 PM »
Halihó,

Bocsánat a késlekedésért, de mindig találtam még javítani valókat, és addig nem akartam feltenni a cuccot, amíg magam is látom benne a hiányosságokat. (Mármint, amik az FSX-ben nem úgy jelennek meg, mint az FS2004 változatban.)

Most utóljára azt vettem észre, hogy az FSX groundnál nem jól m?ködik a pálya alulról való átlátszósága, egy átlátszó hártya jelenik meg a pálya felületén és ahogy halad a gép el?re, ez a fátyol is halad vele. A ground poly esetén ez nem látszott nálam. Megoldásnak azt találtam ki, hogy lezárom az alsó átlátszóságot a beton textúra alfájának befehérítésével, és az így kies? árnyék réteget pótlom egy felülre, a féknyomok fölé elhelyezett féli átlátszó layerrel.
Ehhez használható az eredeti ground textúrán látszó réteg átlátszóvá téve, vagy néztem, hogy a GE képb?l is lehetne a pálya rajzolatát kinyerni.

Lényeg a lényeg, este feltöltöm a mostani állapotot a forrásfájlokkal együtt az FTP-re, hogy Ti is lássátok, úgy könnyebb lesz beszélgetni róla.
Ami még segítségként esetleg szóba jöhet, úgy látom, hogy az FSX tavaszi és ?szi színvilága eltér egy kissé a textúrákétól.
Ha esetleg nagyon jók vagytok színekben és lenne kedvetek igazítani, felteszem a psd-ket is.   


 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #128 on: December 09, 2009, 21:57:55 PM »
Sziasztok,

Feltettem az LHSM scenery FSX változat aktuális állapotát az

 ftp://ftp.neobase.hu/modules/LH_Simulations/LHSM_FSX/

mappába. Köszönet Boldinak a tárhelyért.

Ebben a változatban 4 évszakos ground van, az apronokat a parkolót, a fák és a kerítések átlátszóságát igazítottam az FSX-hez, no meg elrejtettem egy chopper leszállót :)

Elég a scenery mappa tartalmát cserélni, az eredeti textúrákhoz nem kellett nyúlnom.
Ez alól a pálya beton kivtétel, ott nálam nem tökéletes az alulról való átlátszóság.
Légyszíves nézzétek meg az eredeti beton textúrával is, hátha nálatok OK.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #129 on: December 10, 2009, 14:50:41 PM »

Elég a scenery mappa tartalmát cserélni, az eredeti textúrákhoz nem kellett nyúlnom.
Ez alól a pálya beton kivtétel, ott nálam nem tökéletes az alulról való átlátszóság.
Légyszíves nézzétek meg az eredeti beton textúrával is, hátha nálatok OK.

Szia Zoli,
Kösz, hogy feltetted! - letöltöttem már, és remélem este meg is tudom nézni.
Nagyon ügyesen, és gyorsan oldottad meg...........van bennem egy egészséges "irigység" :)

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #130 on: December 10, 2009, 15:09:56 PM »
Nem írtam az el?z?ben, hogy feltettem a forrás állományokat is. Ha hasonló feladattal találkoztok, talán segíthetnek pl. a materialok beállításában, vagy ground készítésnél. 

Továbbra is várom a hibajelentéseket, hogy kell-e valamin (ami csak az FSX-ben jelenik meg hibásan) módosítani.
A pálya "árnyékolása" foglalkoztat a leginkább.
Boldi, köszönöm a GE-s tutorialt, de valami ennél is egyszer?bbet szeretnék, olyasmit, mint pl. az FSET volt.

Próbálkozott valamelyik?tök a StitchMaps_v2 progival? Valamiért csak csupa üres fehér képet tölt, nem jönnek le a GE textúrák.
Van rá ötletetek?

Szeretném az egyik hangárt átalakítani "HANGÁR BÜFÉ"-nek (a GE-n vannak képek róla),  jópofa dolog lenne. Nem ismerem jól a repteret, meg tudnátok mutatni, hogy melyik az a hangár? Ugyanígy csak tippelni tudom, hogy hol szokott a helikopter állni, jó lenne azt is pontosítani. El?re is köszönöm.
« Last Edit: December 10, 2009, 17:55:09 PM by pateszi »

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #131 on: December 10, 2009, 17:41:04 PM »
Nem írtam az el?z?ben, hogy feltettem a forrás állományokat is. Ha hasonló feladattal találkoztok, talán segíthetnek pl. a materialok beállításában, vagy ground készítésnél. 

Továbbra is várom a hibajelentéseket, hogy kell-e valamin (ami csak az FSX-ben jelenik meg hibásan) módosítani.
A pálya "árnyékolása" foglalkoztat a leginkább.
Boldi, köszönöm a GE-s tutorialt, de valami ennél is egyszer?bbet szeretnék, olyasmit, mint pl. az FSET volt.

Próbálkozott valamelyik?tök a StitchMaps_v2 progival? Valamiért csak csupa üres fehér képet tölt, nem jönnek le a GE textúrák.
Van rá ötletetek?

Szeretném az egyik hangárt átalakítani "HANGÁR BÜFÉ"-nek (a GE-n vannak képek róla),  jópofa dolog lenne. Nem ismerem jól a repteret, meg tudnátok mutatni, hogy melyik az a hangár? Ugyanígy csak tippelni tudom, hogy hol szokott a helikopter állni, jó lenne azt is pontosítani. ERl?re is köszönöm.

Szia Zoli,
A forrás állományok nagyon tetszenek, de bizti lesz kérdésem, ha elakadok és okosodni akarok.
Én is feltettem a  StitchMaps_v2 -ot és egész jó nak tartom.......el is indult és nálam meg is jelentek a letöltött képek.
Csak közben a múlthét végén össz borult vírus miatt a drága Op rendszer.......és még nem tudtam mindent vissza tenni.
Utána jelentkezem és kicseréljük a tapasztalatokat.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #132 on: December 10, 2009, 18:27:12 PM »

Zoli, feltettem a LHSM_FSX_v04-t..........
Nagyon tetszik !

Kostolgatom:)  és utána jelentkezem!!

Boldi

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #133 on: December 11, 2009, 18:28:34 PM »
Sziasztok,

Feltettem az LHSM scenery FSX változat aktuális állapotát
 
 no meg elrejtettem egy chopper leszállót :)



Szia :)

Megtaláltam :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:LHSM scenery FSX konverzió
« Reply #134 on: December 11, 2009, 19:09:18 PM »
Sziasztok!


Jaj, már alig várom hogy hazaérjek. Igaz ma este bezuhanok az ágyba, de holnap este biztos ki fogom próbálni.  :)

Amúgy a chopper amikor én még nyáron voltam Sármelléken akkor az új termináltól délre egy romos hangár elött volt.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary