LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: super08 on August 22, 2010, 16:27:29 PM

Title: Animációk
Post by: super08 on August 22, 2010, 16:27:29 PM
Ami miatt ebben a témában segítséget kérnék, az az, hogy van egy kész radarom, ami megszámlálhatatlan kísérletezés után sem hajlandó arra, hogy az FS-ben forogjon (a Gmax-ban simán hajlandó rá). Egyetlen egyszer sikerült még régebben egy szélmalmot m?ködésre bírnom, azóta semmit. :o :-[
Átnyálaztam a fellelhet? videókat, leírásokat és ennek ellenére sem vezetett eredményre a projekt, tehát, ha valaki tudna ezzel kapcsolatban segítséggel szolgálni, azt megköszönném.

Hovatovább az egyéb animációs infókat is gy?jthetnénk itt.
Title: Re:Animációk
Post by: tsGucci on August 24, 2010, 10:11:54 AM
Szia!

Így elég nehéz megmondani miért nem megy. A legfontossabb hogy az objektum neve tick18_***valami*** legyen. A másik hogy ne legyen hosszabb 1024 frame-nél és csak 0. számú frame-el kezd?djön. A másik legfontosabb, hogy egész objektumos mozgás (rotáció, tolás) legyen animálva, objektum torzítás ne.

Esetleg feltölthetnéd ide a gmax file-t és megsassolom.
Title: Re:Animációk
Post by: super08 on August 25, 2010, 10:41:00 AM
Elvileg ezek a feltételek teljesülnek is, de már komoly kétségek gyötörnek, úgyhogy feltöltöttem a problémás darabot, letölthet? INNEN (http://www.mediafire.com/?jj8p3qk50xn6dt4). El?re is köszönöm a segítséget!
Title: Re:Animációk
Post by: tsGucci on September 20, 2010, 09:21:29 AM
Szia Gábor!


Ne haragudj err?l totál megfeledkeztem. A következ? észrevételeim vannak:

A dummy kocka neve nem ugyanaz mint a gmax file neve. Az SDK tutoriáljában pedig az vagyon írva hogy úgy kell lennie.
A dummy kocka nem a 0,0,0 pontban van.
Hiányzik az átlátszó box. Az animáció köré kell tenni egy boxot amibe a teljes animáció "belefér" és opacity 0-ra kell állítani hogy teljesen átlátszó legyen, majd csatolni kell a dummy alá.

Na aztán nem biztos hogy ezekkel a változtatásokkal m?ködni fog. Nem tudtam kipróbálni.

Más. Az antenna szerintem túl részletes, én inkább fognék 2 lapot az antenna síkjában és egy alpha channeles textúrát az antenna mintájával. Így eszméletlen sok vertex pontot kell mozgatnia ami gépigényt agyonvágja. Textúrával nem lenne nagy vizuális veszteség. De ez csak az én megszálotságom.
Title: Re:Animációk
Post by: super08 on September 20, 2010, 15:32:03 PM
Semmi gond, a lényeg, hogy adtál ötletet ahhoz, hogy esélyem legyen jutni vele valamire. Köszönöm szépen!

Bizonyos dolgokat (dummy kocka) azért hagytam el, mert orosz barátainktól töltöttem le olyan animált radarokat, amelyeknél semmi ilyesmi nem volt és a radarjuk mégis vígan forog az FS-ben. Nem tudom, hogyan csinálják, de nagyon tudnak valamit. :D

Az alpha channeles megoldás is jó ötlet, mert a gépigényen felül a modellezéssel id?t lehet(ett volna) így spórolni. :)

Jelzem majd, hogy mire jutottam.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 23, 2012, 18:51:19 PM
Sziasztok!

Elakadtam a Mátrai er?m? modellezésénél, méghozzá fogalmam sincs, hogyan lehetne elkészíteni a Hellerekhez a füsteffektet (g?zt), illetve az éjszakai kivilágítását. El?re is megköszönném a segítséget.

(http://img577.imageshack.us/img577/4277/eromu.jpg)

Üdv:
Szabó Péter
Title: Re: Animációk
Post by: Boldizsár on April 23, 2012, 20:10:43 PM
Nagyon jól néz ki...

A füst egy effekt, amit gmaxban kell hozzáadni az objektumhoz, lehet hogy célszer? default füstöt használni. az éjszakai világításhoz éjszakai textúra kell, ami a nappali alapján készül.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 23, 2012, 20:29:59 PM
Köszönöm. Az éjszakai text megvan, csak a helyzetfények kellenek. Arra rájöttem, illetve utánnaolvastam, hogy a füstöt és a fényeket is a Gmax-ban kell, de sehogy nem sikerül. Nem tudom a lépéseket.
Title: Re: Animációk
Post by: Boldizsár on April 23, 2012, 23:27:24 PM
Szia! létre kell hozni egy kockát, pl 10x10x10cm és ahhoz a FS toolon belül az attach point  tool-lal hozzárendelni a kiválasztott elfektet.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 24, 2012, 00:59:30 AM
Sajnos ebb?l csak a kockát értem, de hol találom az FS tool-t Gmax-on belül, azt nem tudom.
Ahogy látom, ezt feladom.
Title: Re: Animációk
Post by: szityu161 on April 24, 2012, 07:28:50 AM
SPmodell Ha sikeresen elkészültél, oszd meg velünk az er?m?vet. Szép munka! :)
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 24, 2012, 07:53:56 AM
Hali!


Boldizsár FSX-es gamepackkal gondolkozik :) mindjárt leírom mit kell tenni.
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 24, 2012, 10:08:26 AM
Na szóval:

a gmax könyvtárában a plugins gamepack-on belül kellene lennie egy FS2004 mappának. Azon belül valahol van egy word file amiben le van írva az Attach Tool használata. Több dologra is jó a  dolog.

Szóval úgy kell csinálni, hogy egy tetsz?leges nagyságú valamit létrehozol, mi általában 10x10x10-es kockát szoktunk. Ezt a kockát elhelyezed oda ahova az effektet szeretnéd. Alapvet?en a kocka gizmója lesz az effekt helye és persze a kocka nem fog megjelenni az FS-ben. A jobb oldali panelen a Tools nev? tabulátort kell megnyitni. Az alsó gomb a Scripts. Ott run scripts és az attach tool scriptjét kell megkeresni a gamepack\fs2004 mappában. Elindítod. Utána meg kell adni az FS-ben található Effects könyvtárat. Ha ez megvan akkor el?jön egy kis ablak. A rádiógombok közül az Attach Effectet kell kiválasztani. Utána a legördül? menüben ki kell választani az effektet. Adni kell neki egy nevet. Lehet paraméterezni is de szerintem az a g?zhöz nem kell. Ha megvan akkor ki kell jelölni a kockát és az attach effect gombra nyomni. Ezután ki kell exportálni a modellt és m?ködik is.

Szabályok:
- egy kockához csak egy effekt csatolható, persze egy gmax fájlban annyi effektet hozol létre amennyit csak akarsz.
- két ugyanolyan névvel nem lehet effektet csatolni mert akkor egyik sem jelenik meg


Az er?m? a pipishegyi reptérben lesz benne, vagy külön objektum lesz?
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 24, 2012, 11:24:08 AM
Köszönöm a segítséget, de még így sem sikerül. Valószín?leg én vagyok a béna, illetve az Angol tudásom is kevés ehhez  :)
Elkészítem a 10mx10mx10m-es (a méret pl. a füstnél számít? Tehát minnél nagyobb a kocka, anál nagyobb a füst, illetve fényeffekt?) kockát a heller tetejére, majd kijelöltem (itt kell a: convert to editable poly? Bár próbáltam mind a kett? módszert), utánna a leírtak szerint folytattam, és a "feny" nevet adtam az effect-nek, az "fx_navred"-et kijelölve, majd attach effect és mentettem. A játékba beexportálva nem jelenik meg semmi a heller tetején. A helyzetfényeknek jó választás az "fx_navred"? Azt már tudom, hogy milyen paramétert kell majd megadni neki, hogy csak éjszaka látszódjon. A füst (g?z) effektet is a gyári FS2004 közül kellene kiválasztani, de nem tudom melyik effekt a jó ide.
Az er?m? az LHGY VFR v2.0 scenery-hez készül, sok gyári FS objektummal. Amit én készítettem: kis és nagy Hellerek, illetve a kémény.
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 24, 2012, 11:55:14 AM
A kocka mérete és típusa teljesen irreleváns, a gizmoja a lényeg.

Egy dolgot nézz meg, az exlude négyzet. Az exclude képes az effekteket is kizárni. Úgy kell ltrehozni az excludot hogy effektet ne zárjon ki csak autogent. ADE alatt ez könnyen 1 pipa kiszedéssel megoldható.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 24, 2012, 13:05:23 PM
Sajnos bárhova rakom a "világon", akkor sem jelenik meg a fény. Az alábbi képen látható, hogyan csináltam:
(http://img12.imageshack.us/img12/2782/gm1ci.jpg)
végezetül kijelölöm az egészet, majd mentem.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 24, 2012, 21:28:26 PM
Nem tudom, nem-e kellene bejegyzésnek lenni az mdl xml fájljában az effektel kapcsolatban, mert a mentett ezt tartalmazza:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

   <!-- Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac. -->
   <!--
   <SceneryObject lat="47 25.89" lon="-122 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
      <LibraryObject name="C2E6CF2B4211482CBF9B72BC52E467F7" scale="1.0" />
   </SceneryObject>

   -->

   <!-- Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place -->
   <!-- it in other locations.                                           -->
   <ModelData name="C2E6CF2B4211482CBF9B72BC52E467F7" sourceFile="hellerx.mdl" />
</FSData>
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 25, 2012, 08:52:39 AM
Nem tudom mit?l lehet. Az xml-ben nem az effekt van tárolva.

Nem tudom mivel pakolod le az objektumokat, de ha instant sceneryvel akkor a lepakoláskor még nem látszanak az effektek csak akkor ha letetted és újraindítod az fs-t.

Arra vigyázz ha egy objektumhoz már csatoltál effektet akkor nem nyomkodd az attach gombot azon. Szerintem töröld a kockát csinálj egy vadiújat. Úgy tudod leellen?rízni, hogy jobb klikk a kockán majd propetiers. A megjelen? ablak második fülén egy nagy szöveges mez? van, ha oda be van írva az effekt akkor hozzá van csatolva.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 10:41:47 AM
Éljen! Sikerültek a fények. Köszönöm a segítséget. Az MDL tweaker-ben kellett a "fix BGL light problem"-re kattintani.
Most már csak az a kérdés, hogy melyik gyári FS9 effektet kellene beállítani a piros jelz?fénynek, illetve a g?znek.
A valóságban így néz ki:
(http://img84.imageshack.us/img84/2087/me1qc.jpg)

(http://img707.imageshack.us/img707/5487/me2hl.jpg)

Az a problémám, hogy már rengeteg effekt van az fs mappámban, így nem tudom melyik a gyári, illetve melyik az, amit egy kiegészít? telepített.
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 25, 2012, 10:46:10 AM
Érdekes. Nekem sose kell azt használnom. De valmi rémlik, lehet az csak a navrednél van.

A piros fények a obslight meg obslight2. Asszem a 2-es folyamatosan világít a másik meg villog. A füstöknél még sosem használtam ekkorát. Próbálgatni kell. Én annak idején úgy csináltam, hogy fogtam 30 kockát 5 méteres elosztásban és mindegyikhez mást rendeltem. Megnéztem FS-ben és utána kiválasztottam melyik a jó.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 11:00:14 AM
Köszönöm a tippet, kipróbálom.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 12:35:46 PM
Újabb gond  :)
A világítás paraméterezése nem sikerül, pedig elméletileg jól írom be az "effect params" mez?be:
NIGHT=1;DUSK=1;DAWN=1
De így nem jelenik meg semmelyik napszakban sem, pedig elméletileg csak nappal nem kellene látszódnia.
Title: Re: Animációk
Post by: tsGucci on April 25, 2012, 12:36:47 PM
Egyszerre csak egy paraméter használható.
A megoldás 3 kocka létrehozása.

Elég vacakolós meló.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 12:59:08 PM
Köszi, akkor lesz b?ven munka vele  :)
Ahogy nézem, a gyári effektek közül nem igazán lesz megfelel? füst és fény.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 18:42:28 PM
Elkészültek a valóságnak megfelel? világítások is. Most már csak a megfelel? füsteffektet kell megtalálni. A gyári effekt nagyon kicsi. Az FXeditorral próbáltam a méretét megnövelni, de nem nagyon sikerül az sem, mert akármit próbálok, eltorzul az egész.
Az er?m? két bgl-be csomagolva készül, amik a poziciót is tartalmazzák, tehát, ha gondoljátok, akkor az új pakkba bele lehet rakni. Nem a legjobb min?ség, de a cél a legoptimálisabb teljesítmény volt.
Title: Re: Animációk
Post by: szityu161 on April 25, 2012, 19:53:13 PM
Már csak ezért is beszerzem az FS2004-et, mert erre kíváncsi leszek.:)  Mátravidéki er?m?vet jó lesz majd látni. Ha tudnám hogyan kell, a L?rinci er?m?nek neki is látnék a környékkel együtt.
SPmodell  Sok sikert a munkádhoz!
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 19:55:50 PM
Köszönöm.
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 21:25:05 PM
Na, ezzel a g?z effekttel rendesen elakadtam. A gyári "fx_VentSteam.fx" túl kicsi, felnagyobbítani meg nem tudom, csak torzítani  :'(
Title: Re: Animációk
Post by: SPmodell on April 25, 2012, 23:30:59 PM
Egy kis el?zetes az er?m?b?l: http://snack.to/cz9y7f3u (http://snack.to/cz9y7f3u)
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, f?leg arra, hogy mennyire jól látszanak a fények, mert sajnos nálam csak nagyon közelr?l érvényesülnek.