LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: HA-ECA on February 20, 2011, 14:49:38 PM

Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 14:49:38 PM
Sziasztok! Van egy kis gondom! kész a BGL el?tte átírtam az XML-ben az adatokat LAT/LON hogy hova rakja nekem beírtam az ALT is de mikor oda rakom a gépet fsben nincs semmit ott? hogy tudom ezt oda varázsolni ahova szeretném?
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:24:24 PM
Hát ez sehogy se megy
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 20, 2011, 16:30:07 PM
Elméletileg ha a bgl elkészül bel?le akkor jónak kell lennie.

A végleges bgl-t hova raktad? Az addon scenerybe beleraktad, ill. a scenery libraryhoz.
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:32:21 PM
elkészült a BGL igen addon scenery és hozzá adtam! úgye átírtama a lat/lon is és az alt hogy az fsben nekem a talajon legyen!
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 20, 2011, 16:39:41 PM
Hát akkor nem tudom. Nem lehet hogy a koordinátákat rontottad el? Másik a koordináták el?l kivetted az idézést? Mert azt csak normál esetben megjegyzésnek veszi.

Pl.: Így néz ki minden frissen exportált objektum:

 <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
- <FSData version="9.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">
- <!--  Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac.
  -->
- <!--    <SceneryObject lat="47 25.89" lon="-122 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
      <LibraryObject name="8CEA335C431D48B4E9D643BD9764975E" scale="1.0" />
   </SceneryObject>

   
  -->
- <!--  Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place
  -->
- <!--  it in other locations.                                           
  -->
  <ModelData name="8CEA335C431D48B4E9D643BD9764975E" sourceFile="bar.mdl" />
  </FSData>

Ha ezt értelmes formátumban akarod akkor így kell kinéznie: Vagyis a pirosan jelölt komment kapcsokat törölni kell. Ez pedig egy általam elhelyezett objektum.

  <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
- <FSData version="9.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">
- <!--  Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac.
  -->
- <SceneryObject lat="47 29.3349" lon="21 36.9183" alt="0.05" pitch="0" bank="0" heading="48" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
  <LibraryObject name="69C883B64E376DA210B38E827EDD80A6" scale="1.0" />
  </SceneryObject>
- <!--  Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place
  -->
- <!--  it in other locations.                                           
  -->
  <ModelData name="69C883B64E376DA210B38E827EDD80A6" sourceFile="trainanim.mdl" />
  </FSData>
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:43:38 PM
Na nekem így fest ez a dolog

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

   <!-- Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac. -->
   <!--
   <SceneryObject lat="N48 08.45" lon="E20 48.14" alt="393" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
      <LibraryObject name="632B311B4DFE615BD3CA1089C535AB24" scale="1.0" />
   </SceneryObject>

   -->

   <!-- Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place -->
   <!-- it in other locations.                                           -->
   <ModelData name="632B311B4DFE615BD3CA1089C535AB24" sourceFile="bazis.mdl" />
</FSData>
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 20, 2011, 16:46:10 PM
Na nekem így fest ez a dolog

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

   <!-- Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac. -->
   <!--
   <SceneryObject lat="N48 08.45" lon="E20 48.14" alt="393" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
      <LibraryObject name="632B311B4DFE615BD3CA1089C535AB24" scale="1.0" />
   </SceneryObject>

   -->

   <!-- Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place -->
   <!-- it in other locations.                                           -->
   <ModelData name="632B311B4DFE615BD3CA1089C535AB24" sourceFile="bazis.mdl" />
</FSData>

Ezeket kitörlöd és valószín?leg jó lesz.
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:52:36 PM
Nem nem jó nem rakja be
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 20, 2011, 16:54:50 PM
Figyelj csak. Az Altitude az AGL-ben van megadva, vagyis föld feletti magasságban, így a te objektumod most 393 feet-el a föld fölött jelenik meg, ha minden igaz.
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on February 20, 2011, 16:57:07 PM
Létre van hozva egy rendes mappa Pl. Addon scenery/HAECA/scenery és texture majd ez hozzáadva a scenery confighoz?
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:58:03 PM
Igen 393 feet AGL alatt mit értesz métert?
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 20, 2011, 16:59:04 PM
393 lábat szóval olyan 130 méter, föld felett, vagyis ground felett.
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 16:59:44 PM
Ja értem pill és javítom és nézem
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on February 20, 2011, 17:00:11 PM
AGL=Above Ground Level/ talajszint fölötti magasság
Title: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: HA-ECA on February 20, 2011, 17:05:30 PM
Na most átírtam az alt 130 -ra és semmi


ohh bocsánat de sikerült csak magasra tettem az objektumot nagyon szépen köszönöm a segítséget nektek!
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 18, 2011, 12:12:49 PM
Sziasztok!

Teljesen kezd?ként belevágtam hogy megcsinálom a SkyCourt-ot FS2004-hez és rengeteg ezzel töltött id? és ?sz hajszál után kezdtem feladni. Ekkor találtam rá erre a fórumra és azt hiszem ez az utolsó reményem. Remélem tudtok segíteni!

A lényeg hogy GoogleSketchup-pal megcsináltam a modellt textúrával mindennel! (Kicsi is sárga is ahogy mondani szokták, de azért felismerhet?!  :) )
Kiexportáltam .dae kiterjesztéssel amit ModelConverter X segítségével átalakítottam .mdl fájllá.
Ezek után  LibraryCreator X-ben próbáltam létrehozni az .xml-t amit utána .bgl-be compile-oltam. Els?re valószín? az .xml-ben lehetett a hiba, de utána olvastam a fórumon hogy hogyan is kellene kinézzen egy .xml! Ez alapján a következ? file-t gyártottam félig a library creator x segítségéve, félig manuálisan:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">
<!--  Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac.
  -->
<SceneryObject lat="47 25.980" lon="19 15.655" alt="0.05" pitch="0" bank="0" heading="31" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
  <LibraryObject name="c9c95a7b41c2e1f1a31f598566a13fe9" scale="1.0" />
  </SceneryObject>
<!--  Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place
  -->
<!--  it in other locations.                                           
  -->
  <ModelData sourceFile="C:\Downloads\Programok\GoogleSketchup\skycourt\skycourt.mdl" name="c9c95a7b41c2e1f1a31f598566a13fe9" />
  </FSData>


A "ModelData sourceFile" tag az els? xml-b?l lett átmásolva, ami ezen a soron kívül gyakorlatilag nem is tartalmazott mást.

Miután ebb?l az .xml-b?l meglett a .bgl, bemásoltam az FS könyvtárban Addon Scenery/SkyCourt/scenery alá, textúrákat az Addon Scenery/SkyCourt/texture könyvtárban és vártam a csodát. Ezután FS indít, majd Settings, Addon Scenery, SkyCourt könyvtár hozzáadva, FS újraindít és vártam a csodát.
Sajnos ezek után sem jelent meg semmilyen SkyCourtnak látszó tárgy a megadott helyen.

Saját magam ellen?rzésére letöltöttem egy BGLXML alkalmazást ami elvileg visszafejti a .bgl-t, és úgy látom hogy a modellt sikerült kinyernem bel?le, igaz textúrák nélkül. Szóval talán nem alapjaiban vagyok vakvágányon, de mindenesetre teljesen elakadtam és nem tudom hogyan tovább.

Meg tudnátok mondani mit csinálok rosszul? Esetleg van valaki aki a megfelel? file-ok birtokában össze tudja rakni m?köd?képessé a dolgot?

El?re is köszönöm a segítséget!

üdv,
Gyuri
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on September 18, 2011, 13:38:26 PM
Szia.

Sketchup terén nem tudok neked konkrét segítséget adni.Majd talán Gucci barátom.Viszont gyanítom ? sem fog mást mondani mint én.
A S up tökéletesen alkalmatlan FS-re történ? fejlesztésre.Barátságtalannak t?nhet de mindenképpen ajánlott megtanulni a Gmax vagy a 3DSmax használatát.
Mind a modell konvertálás mind a mappolás terén összehasonlíthatattlan el?nyökkel jár,ráadásul az FS FPS-ét semmivel nem lehet olyan hatásosan hazavágni mint a Sketchup.
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 18, 2011, 14:30:10 PM
Id?közben annyit sikerült elérnem hogy Instant Scenery-vel már megjelent a modell a játékban textúrák nélkül. De sajnos letenni és rendesen pozícionálni már nem sikerült. Az Add Object-re kattintáskor kiírja hogy csak olyan library jó neki ami instant scenery-vel készült. A poén az hogy végül az .mdl-t már direkt azzal mentettem le .bgl-be. Szóval fél megoldás van, de még mindig messze a vége. Amúgy Instant Scecnery-vel hogy lehet rendesen pozícionálni? Nekem csak el?re hátra engedte. Jobbra balra sajnos nem. Magasságot, d?lést minden irányba tudok vele mókolni, de rendesen elhelyezni nem... Más kérdés hogy hiába rakom a helyére, letenni és "otthagyni" már amúgy sem tudnám...

Azért köszönöm a gyors választ!

Lehet hogy jobban járok ha megvárom míg egy hozzáért? megcsinálja és elérhet?vé teszi a nagyközönség számára... :'(
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on September 18, 2011, 15:10:28 PM
Szia!


Én vagyok az ügyeletes modell (ki)készít?  :D

Amit m814 mond az sajnos nagyon is igaz. Én már foglalkoztam sketchup modellek konvertálásával. Az MDX egy kíváló eszköz de sajnos a konvertálás sosem lesz tökéletes. Sketchupnál azt figyeltem meg hogy a felületek nagyons sokszor duplikálva vannak, s?t bels?, rejtett részeken plusz felesleges polygonok rajzolódnak ki. A felhasználó ezt nem veszi észre, mert kívülr?l minden okénak látszik, csak szerencsétlen videókártyának kell vele dolgoznia.

Mindenképpen ajánlom neked hogy az általam készített oktató videókat nézd meg. A III. fejezet két videója kimondottan az exportálással foglalkozik. A VI. fejezet pedig a sketchup modellekkel.

Jó vonalon indultál el. Ha magadtól már ennyi mindent megcsináltál akkor látszik hogy van hozzá affinitásod. Persze ez egy nehéz szakma, sok mindent meg kell tanulni. Mi viszont meg tudjuk veled osztani a tapasztalatainkat így gyorsan tudsz tanulni.

Amennyiben Library Creatorral dolgozol akkor a fenti xml teljesen felesleges (sajnos). A library creator csak az mdl-el dolgozik. Az xml akkor kellene ha az mdl-t és az xml-t a bglcompilerrel bgl-be fordítod. De akkor persze egy bgl-ben csak egy objektum lesz és tudsz kézzel koordinátákat megadni. Ha library creatorban csinálod akkor egy bgl-ba akár száz objektumot is rakhatsz, akkor viszont egy küls? ún. pozícionáló fájl kell hozzá amiben hivatkozol az objektum GUID számára (egyedi azonosító) és megadod hol legyen. Tulajdonképpen az instant scenery ilyen pozíció fájlt csinál.

A textúra nélküli megjelenés két oka lehet : 1 - rossz helyen van a textúra 2 - rossz formátumban.

Nézd meg a videókat és talán rájössz a dolog nyitjára. Ha nem írj nyugodtan. Majd tegyél fel képet is a skycourtról mert kiváncsi vagyok rá.
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 18, 2011, 15:41:50 PM
Heló!

Reméltem hogy létezik egyszer? magyarázat, de ezek szerint még nagyon messze a vége... :)

SkyCourt fent van a GoogleSketchup 3D Warehouseban:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=4d852475c9f17b3bb9de6e4c1dbf1846&prevstart=0

(Ne számítsatok semmi világmegváltó dologra, éppen csak az volt a cél hogy nagyjából felismerhet? legyen. Textúra is saját gyártmány.)

A videókra ráfekszem, hátha sikerül el?re lépni a segítségükkel...

üdv,
Gyuri
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 18, 2011, 18:44:02 PM
Nah, közben a modellt sikerült a helyére tenni, de a textúra nincs rajta. :(

Lehet hogy elvetemült ötlet de F3-mal belenéztem a .bgl-be és megtaláltam a textúra file-ok neveit, csak .dds helyett .bmp formátumban. El?ször átneveztem a .dds-t és látszott hogy valami fekete cuccot ráhúzott. Ezen felbuzdulva hivatalos úton is elmentettem a textúrát .bmp-be, de sajna azzal nem tölt be a játék. Lehet hogy túl nagyok a file-ok. Node legalább a forma ott van a helyén! :)
Köszönöm a tanácsot! A videó tényleg nagy segítség volt!
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on September 18, 2011, 19:04:30 PM
BMP-nél az FS csak az extended bmp-t ismeri fel. DXTBmp vagy Imagetools DXT3 formátummal próbáltad?
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 20, 2011, 16:50:09 PM
Heuréka!!! :) Köszönöm a segítséget!!! Imagetool-lal átkonvertáltam a textúrákat és M?KÖDIK!!! :)
Istencsászárok vagytok!!! Bár ezt már valahol LHSM és LHDC között sejtettem! ;)

Engedjétek meg hogy megosszak két screenshot-ot a kész m?r?l:

(http://img32.imageshack.us/img32/5854/skycourt2.jpg)

(http://img705.imageshack.us/img705/3973/skycourt1.jpg)

Már csak 1 kérdésem lenne! Ha szeretném megosztani másokkal akkor a .bgl meg a textúrák megfelel? helyre másolásával meg is van a dolog, vagy minden gépen egyesével kell Instant Scenery-vel helyrerakni az épületet?

Mégegyszer köszönök mindent!!!

üdv,
Gyuri
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on September 20, 2011, 17:36:10 PM
Szia!


Egész jó lett :) Kezdetnek több mint jó.


Elméletileg most 3 fájlnak kell lennie.

1 - textúra maga
2 - bgl fájl amiben maga az épület van
3 - bgl amit az instant sceneryvel hoztál létre (ami megmondja az FS-nek hogy a másik bgl-t hol jelenítse meg)

Az 1-est belerakod egy Textures könyvtárba a két bgl-t a scenery könyvtárba a két könyvtárat egy pl. SkyCourt-be. És kész. A skycourt könyvtárat kell majd bemásolni az addon scenerybe és hozzáadni a scnenery libraryhoz.
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 20, 2011, 17:48:50 PM
Köszönöm!

A 3-mas .bgl-t nem találom. Nem tudom hová tehette az IS.
A textúrát minden esetben a textures könyvtárban keresi?
Jelenleg két könyvtárba is bemásoltam, mert nem voltam biztos benne... :)
Persze ha kitörölgetem egyesével hamar rájövök melyiket használja, de egyel?re örülök hogy sikerült és még ennek nem álltam neki.

Örülök a pozitív kritikának is mert tényleg nulla tudással álltam neki és a modell meg a textúra is saját gányolás! :)

Lehet hogy ezek után megismerkedem a Gmax-al is és megpróbálok még jobb dolgokat csinálni! ;)

üdv,
Gyuri
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on September 20, 2011, 18:36:01 PM
Akármilyen sceneryt csinálsz kb így kellene kinéznie a könyvtár szerkezetnek.

Addon Scenery

LHBP_skycourt

scenery
Ide kerül az összes bgl. Az IS-nek te tudod megadni miután leraktad az objektumot hogy hová és milyen néven mentsen.Mivel az tartalmazza az objektum koordinátáit az a szerencsés ha az is ide kerül pl. position...... akármi néven)

texture

Ide pedig minden textúra.

A konkrét munkáddal az a gáz hogy ezt nem igazán lehet így publikálni.Ahoz hogy teljes legyen a m? el kellene fedni a munkagödröt.Hogy ezt meg tudd tenni kellene hozzá a forrás fájl,és persze Aerofosék engedélye.Na ez az a pont amivel biztos gond lesz.
Title: Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: habi on September 20, 2011, 18:53:16 PM
Rendesen nem akarom publikálni, csak ha valakinek tetszik és elkéri akkor oda tudjam adni neki egyszer?en. Ennyi lenne a lényeg.
A file meg egyszer?en elt?nt... :) Még nem tapasztaltam ilyet, de rendesen az eredeti .bgl mellé lett mentve, és az IS még mindig látja hogy ott van a megadott könyvtárban. Fizikailag viszont mintha nem is létezne a file. Tényleg rákerestem az összes létez? meghajtón, még a rejtett file-ok között is, de egyszer?en nem létezik.

üdv,
Gyuri
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on January 13, 2015, 08:20:17 AM
Sziasztok!
Kérném a segítségeteket!
FS2004-ben szeretnék betenni egy nagyon egyszerű objektumot.
Végignéztem többször is a tutorial videókat (G-MAX és PSP), melyekhez szívből gratulálok!
Videók szerint csináltam mindent, a modell az megjelenik de a textura az nem látszik a modellen.
Photoshop-al készítettem 24 Bites + alpha chanel BMP képet amit a G-maxban használtam,
és 32 bitest amit DXTBMP-vel átkonvertáltam DXT3-ra.
G-maxban így néz ki textura felhelyezése előtt:

(http://www.kephost.com/images/2015/01/13/kep1.md.jpg) (http://www.kephost.com/image/FTFs)

G-maxban így néz ki exportálás előtt:
 (http://www.kephost.com/images/2015/01/13/Nevtelen3.md.jpg) (http://www.kephost.com/image/FTF3)

Ezt látni FS-ben:
(http://www.kephost.com/images/2015/01/13/kep5.md.jpg) (http://www.kephost.com/image/FTFV)
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on January 13, 2015, 20:36:23 PM
Szia!

FS2004-hez 16 bites kép kell. DXT3-as általában (ha kell alpha channel).

Ami még okozhatja ha a textúra nem a bűvös 2-es szorzat méretű:
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
Ezekből lehet válogatni. Max 1024x1024.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on January 14, 2015, 08:11:44 AM
Nagyon köszönöm, hogy próbálsz segíteni!
A kép amivel dolgoztam 1024x1024 pixeles.

Most lehet.hogy érthetetlen leszek!
FS2004-hez 16 bites kép kell DXT3-as.
A 16 bites nem tudja kezelni az alpha channelt, csak a 32 bites.
Akkor most ebből a szerelőbácsiból kellene csinálni két képet?
Egyiken csak a bácsi van háttér nélkül, a másikon csak az alpha channel.
DXTBmp-ben megnyitni a bácsit és ehhez importálni az alpha channelt.
Ezután elmenteni DXT3-ban?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on January 14, 2015, 10:27:42 AM
Az FS2004 nem tud 32bites textúrát scenery objektként kezelni.
A DXT3 viszont tud alfát kezelni.
Az alfa csatornát persze neked kell létrehozni,de a DXTbmp ebben is tud neked segíteni.

Alpha/ Create alpha template, ill. itt tudsz alfát importálni is.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on January 15, 2015, 14:36:46 PM
Nagyon köszönöm, hogy próbáltok segíteni rajtam!  ;)

Már sírok kínomban.

Az számít, hogy extended 16 bit 444-4; 555-1; vagy 565-ben van létrehozva a fájl?
Mindent úgy csinálok mint a videón.
Az MDL  Tweakeren is látom a texturát.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on January 15, 2015, 16:01:53 PM
Igen!

Egyik sem jó!

extended DXT3 a nyerő.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on January 16, 2015, 06:13:28 AM
Sok a baj velem tudom, de nem szeretném feladni.

Röviden, hogy mit hogyan csináltam:
Photoshoppal csináltam új 512x512 képet, melyre húztam  egy keresztet.
Ezt a képet elmentettem 24 bitesként, csik.bmp névvel. Ezt használtam a Gmaxban.
Másodszor elmentettem 16 bitesként csik_16.bmp névvel, melyet DXTBmp-vel megnyitottam és
Save as> extended bitmap> DXT3 csikdxt.bmp névvel.
Gmaxban elkészítettem a csik.MDL fájlt és elkészült a csik.XML fájl is
Scenery Objecs bejelöléssel.
BGLCOMP_SDK-val elkészítettem a csik.BGL fájlt.
FS9 Addon Scenery-ben létrehoztam egy PROBA könyvtárat, azon belül a texture és scenery könyvtárakat.
A scenery könyvtárba bemásoltam a csik.BGL fájlt,
a texture könyvtárba pedig a csikdxt.bmp fájlt, amit átneveztem csik.bmp-re.
FS-ben hozzáadtam a PROBA könyvtárat a Scenery Libary-hez.
Újraindítottam az FS-t, és a model látszik, csak a textura nem látszik rajta.
Van egy dolog ami nálam másképpen működik, mint a videón látható.
Nekem a gamepacs>FS2004-en belüli parancsfájl-al nem indul a Gmax csak avval amit az asztalra kitett parancsikont.
Lehet ez probléma?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on January 16, 2015, 09:15:46 AM

Ha a Gmaxod vagy a BGLC nem működne akkor a modell sem jelenne meg.
Erre a nyakatekert ,ide-oda konvertálgatásra, átnevezésre viszont semmi szükség nincs.
Van egy kép, lehet akár 32 bites BMP is. Ezt használom a Gmaxban,a képpszerkesztőben.
Aztán ha kész a modell, a felmappolás,ugyan ezt a BMP-t behívom a DXTbmp-be és valami másik mappába (hogy ne írja fölül az eredetit) elmentem DXT3 formátumban.
Kész.
Mehet a texture mappába.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on January 20, 2015, 04:40:06 AM
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Természetesen én voltam a balfék.
A DXTBmp-t nem rendszergazdaként indítottam és valami lehetetlenséget
rakott össze.
Még egyszer hálás köszönet!
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 01, 2015, 08:26:30 AM
Üdvözletem!
Lenne még egy problémám.
MDL Tweekerrel bármilyen condíciót adok a modellenek az Fs-ben nem jelenik meg az objektum.
MDL Tweekerrel viszont vissz tudom nyitni a módosított fájlt, és azon minden rendben látszik.
Mit csinálhatok rosszul?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 01, 2015, 10:27:06 AM
Nem véletlenül P3D-ben próbálod letenni?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 02, 2015, 07:15:27 AM
Sziasztok!
Nagyra értékelem a segítségeteket!
Mindent úgy csinálok mint a 'haziko' videón van.
Három MDL fájlom van. Az egyiket MDL TWEAKER II-vel módosítottam, hogy csak 0-500m.
között látszódjon.
Libary Creator XML-be létrehoztam egy új libaryt.
Ebbe beletettem a három MDL-t, mentés, majd Compile Libary bgl.
Ezt a bgl-t tettem át az FS-be. Az az objektum amin változtattam még a modell sem látszik,
A másik kettő pedig tökéletes.
Amikor nem teszem az MDL-eket a Libary Creator XML-be, hanem egyenként készitem el a BGL-eket akkor is
ez a helyzet. Amelyik MDL-t módosítom a Tweaker-rel az hibás lesz.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 02, 2015, 09:03:28 AM
Hát nem tudom. Látni kellene hogy mit csinálsz pontosan. Elméletileg a videón minden stimmel.

Bár én megmondva az őszintét nem szoktam a tweakeltet külön mentegetni, hanem felülírom a nem tweakelt mdl-t.

És mivel rakod le FS-ben az objektumokat?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 02, 2015, 09:18:51 AM
Total Commanderrel másolom, vagy áthelyezem.
A windows-al néha volt gondom. Sokszor nem másolt rendesen.
A rendszer Win 7 ultimate 64bit. Lehet a rendszer miatt
valamit nem jól csinálok?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: tsGucci on February 02, 2015, 09:31:07 AM
Nem úgy értem. Hanem hogy az FS-ben mivel rakod le? Mivel pozícionálod?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 02, 2015, 10:00:30 AM
EZ-Scenery.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 04, 2015, 08:57:36 AM
Az előzőekben nem említettem, hogy a nem működő objektum az 2D-s + alfa csatornával készült.
Most csináltam 3D-s objektumot alfa csatorna nélkül, MDL Tweaker kondíciók hozzáadásával tökéletesen működik.
 :D
2D-s objektumot, vagy az alfa csatornával készült objektumokat nem lehet tweak-elni?
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: m814 on February 04, 2015, 09:46:46 AM
Ha a 2D objektum "ground poligont" jelent,azt MDL tweakerrel nem lehet.
Title: Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
Post by: Hat-i on February 04, 2015, 18:13:45 PM
Szia!
A 2D objektumokat Scenery objects-ként mentettem.