LHSimulations

Scenery design => Scenery tudásbázis => Topic started by: balu0 on June 12, 2012, 14:19:34 PM

Title: GMAX vs FSX
Post by: balu0 on June 12, 2012, 14:19:34 PM
Sziasztok megint!

Még kérdés .. mi más :D

Gyorsna eljutottam arra a pontra hogy a standard library onjectek nem elgek, van 3d modeler és textúrázó tapasztalatom így GMAX-al és PS-el össze is dobtam az épületet amire szükségem van. Na és itt kezd?dött a kálváriám.

Megnéztem az oldalon a videókat kerestem tudorialokat, de teljesen össze vagyok zavarodva.

Van jelenleg GMAX FS9 és FS10 SDK-val is (van valami kompatibilitási mizéria is ha jól olvasom err?l pár szót valaki ?) , de hiába csinálom meg az MDL filet az nem jó, pl a ModelconverterX-el egyiket se tudom megnyitni, folyton elfagy.

Mi a trükk, pár lépésben le tudná nekem írni valaki a teend?ket onnantól hogy ott állok GMAX-ba a kész textúrázott modelel odáig hogy le tudom rakni az objektumot ADE-ben vagy FSplnnerben ?

El?re is köszi a helpet.

PS:
Amúgy tuti valami agyalágyult apróságot rontok el szokás szerint de 2 napja nem bírok rájönni.
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: balu0 on June 12, 2012, 14:39:21 PM
Esküszöm jót tesz nekem ez az oldal, csak leírom mi a gondom és 10 perc múlva rájövök a workaroundra :D

Kihagytam egy lépést az MDL-b?l el?bb egy BGL library-t kellett csinálni és azt már megnyitja szépen minden... nem is értem miért hittem hogy az mdl elég ...

:D
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: tsGucci on June 12, 2012, 14:55:21 PM
Az Mcx-nek meg kellene nyitni az mdl-t is, lehet az fsx sdk nincs megfeleloen telepitve vagy az mcx nem talalja a mappajat.

Amugy csak azt nem ertem ha fsx gamepackkal csinalod akkor minek mcx?
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: balu0 on June 12, 2012, 16:21:16 PM
mcx-ben lehet állítani kényelmesen egy csomo mindent, material, ground poly (most ezzl küzdök), meg mcx-el konvertálok DDS-re textúrákat, szépen legenerálja a mip-eket is nem kell utólag már hozzányúlni.

Amúgy amit meg akarok épp csinálni az a kecskeméti U alakú parkolóhely amiben a mig-29-esek parkolnak most.

Kis domb, alá meg beton... most arra kéne rájönnöm hogy hogy tudok 1 blg-n belül 2 objectet az egyik ugye a fal a másik a talajra a beton, hogy az ADE-ben 1-ben tudjam lerakni és ne kelljen igazgatni külön.
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: balu0 on June 12, 2012, 17:51:24 PM
(http://www.kerozingozos.hu/wp-content/uploads/2010/05/lhke2.jpg)

Az U alakú földsáncokról lenne szó.
Megvan az U alakú púp már bent is az FX-ben szépen füves textúrával.

Viszont nagy macera mindegyik alá bepaszintani egy beton Apront ADE-ben, ezért inkább modelból oldanám meg.

Tudnál adni pár tippet hogy tudom ezt megoldani?
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: tsGucci on June 12, 2012, 18:21:30 PM
Két megoldás van, egy gyors és nem olyan szép és egy lassú és egész jó.

1. Simán gmax-ban az U alakú izé alá raksz egy polygont amit megemelsz pár centivel és arra rakod a beton textúrát. Hátránya hogy erre nem fog a gép árnyéka vetülni.
2. Csinálsz photobackgroundot és megcsinálod ott a beton textúrát. Ez viszont marha macerás dolog.
Title: Re: GMAX vs FSX
Post by: balu0 on June 12, 2012, 19:28:51 PM
Köszi!

Azthiszem akkor marad a fapad és szépen apron-ból ADE ben alá rajzolom :D

Azt szeretném ha m?ködne is, mert rakok rá parkolót is.