Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
3
English / Re: No Jetways - LHBP P3dv5
« Last post by tsGucci on October 10, 2020, 18:25:06 PM »
The jetways are static only. SODE is not supported.
4
English / No Jetways - LHBP P3dv5
« Last post by Teddy on October 10, 2020, 15:09:51 PM »
Hi

None of the jetways are working.  Is it only me or is this an issue?

I see no files in the SODE directory too.

Regards
Ted
5
Scenery tudásbázis / Re: Microsoft Flight Simulator 2020 cross-country VFR
« Last post by tsGucci on August 22, 2020, 10:19:41 AM »
Nagyon köszönjük a részletes beszámolót!

Tényleg fantasztikus.
6
Scenery tudásbázis / Microsoft Flight Simulator 2020 cross-country VFR
« Last post by kityatyi on August 21, 2020, 20:52:34 PM »
Sziasztok!

Le vagyok nyűgözve az új Microsoft Flight Simulator által. Eleinte szkeptikus voltam a játékot illetően, azonban a csalódás több, mint kellemes! Konkrétan, az állam is leesett...

Tavaly nyáron tettem szert privát pilóta szakszóra odahaza Magyarországon, és nehéz volna szavakkal elmondani, mekkora élmény a PPL-tréning és az időgyűjtés során repült útvonalakat újra átélni ebben a szimulátorban. Szinte hihetetlen, mily hűen adja vissza a valóságot! Kisebb hiányosságok természetesen akadnak, Siófok-Kiliti (LHSK) például még "nincs lebetonozva" a játékban, de már jeleztem a fejlesztők felé, semmi kétségem, hogy hamarosan orvosolva lészen a probléma. Békéscsabáról (LHBC) hiányozik a küszöbfény és a pályavilágítás, így, ellenben a valósággal, nem használható NVFR tréningre, és hasonló a helyzet Budaörssel (LHBS) is. Ezeket is jeleztem, bízva benne, hogy a fejlesztők pótolják a hányosságot. Mindent összevetve azonban fenomenális szimulátort kaptunk. A "középső" verziót vettem meg, ebben benne van a két repülőgép, amely leginkább közel áll hozzám, a Cessna 152 valamint a DV20 Katana.

Mai "repülésem" Gödöllőről az imént említett Békéscsabára vitt. Késő délutáni indulást tűztem ki, mert nem lehet betelni a játék fényeivel, a naplementék pedig egyenesen álomszépek. Persze, tudom, lehet "időutazni" bármikor, azonban én sosem szoktam élni ezzel a lehetőséggel. Valósághűen - ez a mottóm, semmi csalás, semmi turpisság. Igyekszem kihasználni, amit a program kínál, lehetőség szerint legközelebb kerülni ahhoz, amit a valóságban is tennék. Itt-ott ugyan alkut kell kötni a dolgok "játék" mivoltából kifolyólag, de az élmény így is rendkívüli.




A 13-as pályáról szálltunk fel, nagyjából szélcsendben. Elérve a biztonságos magasságot, fékszárny be, teljesítmény vissza, hamarosan pedig búcsút is intünk LHGD frekvenciájának (Gödöllő traffic), áttérve "Észak tájékoztatóra". A játékban ugyan nem erre a névre hallgat, de ez abszolút mellékes. Utazómagasságunk 1800 láb, elsősorban légtér-kötelmek miatt, bár be kell valljam, nem vittem túlzásba a magasságtartást, feltévelyedtem út közben 2000 lábra és lesüllyedtem 1600 lábra is. Átlagban azért megvolt az 1800, úgyhogy panaszra semmi ok. Első fordulópontunk Tápióság. Jól kivehető, mint minden település, aki pedig a valóságban is repült arra, pillanat alatt azonosítja.




Alattyán felé folytatjuk utunk, átrepülve Nagykáta felett, a távolban Jászberény is feltűnik.




Alattyánt követően a távolban már körvonalazódik a Tisza-tó, kicsit délebbre - tőlünk jobbra - pedig a Tiszasüly előtti Homok-ér, ami valószínűleg egy holtág, valamint egy szép, daliás halastó is látómezőbe kerül.






Tiszasüly határában repülünk, következő fordulópontunk Kunhegyes. Jól látható Kisköre és Abádszalók. Kunhegyes összetéveszthetetlen, az egyetlen "nagy" település előttünk, tökéletes VFR támpont.




Hegyesről, ha nehezen is, de kivehető a Kunmadarasi repülőtér (LHKM) a távolban, egykori katonai bázis, atomraktár. Itt meg is említenék valamit, ami már régóta nagy álmom volt a repülésszimulációt illetően. Mindeddig, korábbi verziók esetében vagy épp más szimulátorokban, valahányszor megközelítettünk egy-egy repteret, az egyből "kiugrott" a tájból, nem volt szükség "felfedezésére" mivel annyira kilógott, hogy lehetetlen volt nem észrevenni. Nappal a randa egyen-futópálya-dizájn miatt, melynek éles, fehér szélei nyomban megmutatkoztak éppúgy, mint a gyári reptereket körbevevő egyen-téglalap alakú mező. Mintha nem lettek volna részei a tájnak, csak utólag helyezték volna rá őket. Éjjel meg a vakító, sosem szűnő világvégéről is látható fények. De ennek vége! Most már bizony keresni kell a repteret!






De még mennyire! Pontosan, mint a valóságban! Fürkészni, kémlelni, azonosítani! Hamarosan erre vissza is térünk, mert pilóta létemre szépen elmentem a málnásba... De ne rohanjunk ennyire előre. Ecsegfalva felett cirkálunk, a Hortobágy-Berettyó vizén csodálatos táncot jár a nyugodni készülő késő nyári nap. Szinte érzem bőrömön lágy érintését. Hová fejlődött az egykoron kocka-felhőket meg textúrázatlan háromszög-hegyetek felmutató repülés-szimuláció!




Körösladányt elhagyva lassan ideje átvenni az érkezést.




Békéscsabán a 17L pályára számítunk, szép, hosszú, burkolt futópálya, a reptér hatalmas fejlődésen ment keresztül, ma már rendszeresen fordulnak meg nemzetközi üzleti gépek is forgalmi előterén, repülősiskolák pedig előszeretettel használják Night VFR-képzésre remek infrastruktúrája miatt. Jobbkéz felé Békést láthatjuk a jellegzetes erdősávval, amely a Körös folyó keleti partján fut. Békés volt az utolsó település, ahol még jól állt a szénám.






Utána azonban valami, valahol nagyon félresikeredett. Először is, a következő településnek nem kellett volna ott lennie, ahol volt. Ez így azonban nem teljesen igaz. A település pontosan ott volt, ahol mindig is, nekem nem kellett volna arra kószálnom. Doboz valamiért túl közel került hozzám, pedig ügyeltem a fordulókra, az irányra is, a stopper is futott, valahogy mégis elsodródtam kelet felé. A probléma aztán hatványozódott. A baj csak az, hogy erről fogalmam sem volt, és mikor Gyula határába értem, semmi kétségem sem volt, hogy Békéscsabát látom. Kerestem is repteret, mondtam is magamban, hogy, hű, de jól megcsinálták ezt a játékot, itt aztán tényleg kutatni kell! Kutattam is hát serényen vagy húsz percig, a naplemente meg vészesen közeledett. Ne feledjük, látvarepülési szabályokat követünk, a szabály pedig szabály. Gyula márpedig Békéscsaba volt számomra, csak épp reptér nem járt hozzá. Aztán végre vettem a fáradtságot és elnéztem kicsit keletebbre a térképen, döbbenten véve tudomásul, hogy Varsánd felett manőverezek, ergo, határt sértettem. Ebből is tanultam. Szó szerint. Mire nem jó egy játék! Ha nem vagy benne biztos, hol jársz, ne tétovázz, ragadd meg azt a térképet, keress tájékozódási pontokat, referenciát, és azonosítsd be. Templomtornyok, utak, vasutak, jellegzetes, magas épületek, esetleg folyók, tavak, kirívó település-formák, mind-mind kapóra jönnek e célból.




Szóval, kissé elkalandoztunk kelet felé, úgyhogy sebtiben, irány nyugat! Mondanám, micsoda égés, de valójában nem az. Holtig tanul az ember, minden hiba egy lecke, győztes pedig nincs bukások nélkül!  Fél óra késéssel aztán végre az "igazi" Békéscsaba látképe fogad arany fényben úszva, ahogy a nap lassan aláhullik.






A reptér is pontosan ott volt, ahol lennie kellett, én pedig végül szépen letettem a jó öreg kis Cessna 152-est, majd begurultam a forgalmi előtérbe, ahol a Microsoft Flight Simulator copfos "csabai srácai" fogadtak láthatósági mellényben.






Mint eddig valamennyi, ez a "repülés" is katarzisélmény volt az Asobo által fejlesztett új Microsoft Flight Simulator alatt. Távol Magyarországtól egy darabka honi repülős kaland, és már most alig várom a következőt felszállást! Ma este Kubában folytatom a tegnap megkezdett túrámat: az elmúlt években sokat jártam ott nyaralni, és bizony a szimuláció nem mellőzte onnan sem a részleteket! Varadero, Cayo Coco, Havanna, Nueva Gerona - hihetetlenül élethű mind!

Nem szoktam ódákat zengeni, de ez a termék most valóban telitalálat. Flight Simulator meg X-Plane verziók alá kisebb vagyont költöttem reptér-kiegészítőkre, de erre nem lesz szükség többé. Persze, lehet fokozni mindent, de arra, amire én használom, tökéletes az alap. Ahol egy Gödöllő, egy Kadarkút, egy Nagykanizsa ilyen szép és élethű, ott nagy gond más repterekkel sem lehet. Ami meg hibás még, javításra fog kerülni, kétség sem fűzhető hozzá.

Jó szimulációt mindenkinek!
7
English / Re: No building
« Last post by tosco1992 on August 10, 2020, 22:15:12 PM »
it seems we have found a bug but we need a few days to fix this. It would be nice if you could send us some logs please check here:
http://lhsimulations.com/forum/index.php?topic=436.0

Is Good for v4?
8
English / Re: No building
« Last post by tsGucci on August 10, 2020, 21:30:02 PM »
it seems we have found a bug but we need a few days to fix this. It would be nice if you could send us some logs please check here:
http://lhsimulations.com/forum/index.php?topic=436.0
9
English / No building
« Last post by tosco1992 on August 09, 2020, 19:20:11 PM »
hello I have the latest version of p3d v4.5 and I install everything correctly in Prepar3D v4 Add-ons and I activate everything correctly without error how come this?
10
English / Re: error 304
« Last post by tsGucci on August 09, 2020, 17:32:19 PM »
Dear Shimon!


We have received your email and sent you an answer.
Pages: [1] 2 3 ... 10