Author Topic: FSX - Alpha v. transparent textúrák  (Read 20863 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #15 on: October 20, 2009, 14:12:26 PM »
Pateszi!


Most nem sok id?m van ezzel bíbel?dni, nem tudnál csinálni egy lépér?l-lépésre screenshotos manualt hogy mégis hogy m?ködik a dolog? Azt nagyon megköszönném.

Most akkor tulajdonképpen nem is kell alpha channel a textúrába, hanem az alpha channelnek megfelel? textúrát kell (fekete körvonal) hozzárendelni valamelyik materialhoz és azt majd kódolja az mdl-be? Melyikhez materialhoz kell? Melyik vezérli az átlátszóságot? Bocsi de én még mindig sötétben tapogatózom. Textúrához amúgy is hülye vagyok. Nekem mindig látnom kell pontórl pontra mert szavakból nagyon nehezen képzelem el.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #16 on: October 20, 2009, 22:38:04 PM »
Ok, megpróbálok majd összehozni valamit.

Az FSX materialokkal csak most ismerkedem. Nagyon sok beállítási lehet?ség van, a legtöbbr?l fogalmam sincs, hogy micsoda, és az SDK-ban sem írnak le mindent. Szerencsére erre nincs is szükség, mert a példák szinte minden lényeges material típust lefednek. A DC-3-as mintában lehet a legjobban tanulmányozni ezeket.
Ha elakadok valamiben, keresek mintának egy hasonló dolgot, ami m?ködik, és megpróbálom lemásolni. Ha már van ilyen, akkor lehet tovább kísérletezni a saját beállításokkal.

Az átlátszó részeket is tartalmazó material hasonló, mint az FS9-nél, a diffúz map alfája határozza meg az átlátszóságot.
Az FSX materialokat ugyanúgy lehet megadni a 3ds max, vagy Gmax esetén is, a Material editor kb. uaz.

Ha FS2004-es modellt akarunk FSX-hez alakítani, az extended bitmapet akár egy lépésben lehet dxt-re konvertálni a DxtBmp progival. (dxt3-at használtam, ügyelve, hogy az alfa csat. megmaradjon. Függ?leges flipre szükség lehet.)
Ha az FSX gamepack a gmax-hoz, vagy maxhoz korrektül telepítve van, elég bepötyögni a minta material értékeit.
Az eredeti textúra mapet érdemes .psd formátumban használni a modellez? progiban.
Ezután már csak az mdl-t kell létrehozni és betenni a scenerybe.

 

 

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #17 on: October 21, 2009, 07:54:57 AM »
Szia!

El?re is köszi.

Tegnap feltettem az FSX SDK SP2-t. Viszont a gamepackot nem sikerült rendesen telepítenem. Ugye a plugin.cfg-t meg még valamit felül kellene írni, de akkor az FS2004-es cuccok eltünnek. Még szórakozom vele egy kicsit.

Én is megtaláltam az oil rig meg a dc3 pédákat. Ezeket majd megnyitom mihelyst m?ködik az FSX plugin.

Olyan hülyének érzem magam. Annyi modelt összehoztam már, meg annyi mindenre rájöttem már de valahogy ez nem akar az agyamra állni. Mindegy, összejön az els? objektum akkor már minden ok lesz, onnantól már menni fog.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #18 on: October 21, 2009, 09:09:02 AM »
Ez ugye a 3dsmaxnál van így? Gmax-nál nem ütköznek a gamepackek.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #19 on: October 21, 2009, 10:21:05 AM »
Nem, gmax-ról van szó. Akkor megint valamit rosszul csinálok?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #20 on: October 21, 2009, 10:47:35 AM »
Nem tudom biztosan, mert nálam csak az FSX és az FS2002 gp van fenn, azokkal nincs baj együtt.
Már úgyis ki akartam próbálni az FS2004 Gmax gamepacket, este megnézem. :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #21 on: October 21, 2009, 19:48:33 PM »
NA! A kutya meg a macska!

Igaz egy gmax újratelepítésembe került de felkerült az FS2004 és az FSX gamepack egymás mellé. M?ködik mind a kett?.

Mindjárt meg is támadtam az oil rig file-t.

Szóval ha jól látom. Létre kell hozni a textúrát PSD-ben, méghozzá egy alpha channellel és ezt az alpha channeles textúrát kell ráhúzni a modelre direktben a gmax-on? Ennyi? És a DDS file-nak is alpha channelt kell tartalmaznia?

A material editorban akkor a Diffuse-ba megy a "normál" textúra. A self illuminations-be a night textúra. A bump-ba a bump és a reflectionbe a reflection. A specular color az mire jó? Vagy a többi mire jó. Mégegy ökör kérdés. Ha a reflection-be teszek egy textúrát pl. hogy az ablakok tükröz?djenek akkor arra a textúra file-ra csak a gmax-ban van szükségem vagy eleve az fs-ben is kell, netalántán érdemes valamilyen elnevezést pl. mint a night-nál xxxxx_lm.dds -et adni neki?

 ;D Bocsi a sok hülye kérdésért  ;D


Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #22 on: October 21, 2009, 20:19:40 PM »
Na, örülök, hogy m?ködik végre az FSX gamepack nálad is.

Minden úgy van, amint írod.
A psd-t azért érdemes használni, mert menet közben is könnyen szerkeszthet? a rétegekkel. Amúgy bármilyen más képformátum is jó, amit a gmax kezelni tud. A dds sajnos nem ilyen.
A specular color a visszaver?déseket határozza meg, ha nem alkalmazol specular textúrát. (Fekete esetén matt anyagot eredményez, fehérnél csillogót, stb.)
Ha a tükröz?désekhez a global environnement mapot állítod be, nem kell külön textúra, mert az fs a saját textúráját használja fel.
Ha készítesz saját textúrát az még jobb, mert így elkerülhet?, hogy pl. hegyek tükröz?djenek a reptér üvegburkolatán ott, ahol csak pár feny? van. A DC-3 materialokat érdemes átnézegetni, mindenre találsz példát, az üvegt?l a krómig.
Az SDK-ban javasolt elnevezések csak ajánlások, a könnyebb átláthatóság kedvéért, amúgy általában bárminek nevezheted a textúrákat, a slot határozza meg, hogy az FS hogyan kezeli.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #23 on: October 22, 2009, 10:37:46 AM »
Köszi a segítséget. Igaz kipróbálni még nem tudtam, majd hétvégén.

Most viszont ahogyan feltettem az SDK SP2-t nem találom a DC3-as példát, csak az oil riget, meg a cloud mittoduménmit. Mégegyszer megnézem, de nem tudom hova t?nhetett.

Pateszi! Küldtem egy privát üzenetet.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent textúrák
« Reply #24 on: October 22, 2009, 19:01:18 PM »
Válaszoltam priviben.

Elfeledkeztem róla, hogy az SDK-ban csak a maxhoz való DC-3 található, ne is keresd a minták között.
(Át van persze alakítva Gmax-ra is, a Freeflightdesign.com oldalon található a gmax modell és az átalakításról szóló tutorial is.) Illetve azt hittem hogy a maxos csomagot is meg tudjátok nézni.

Viszont más kapcsán nézegettem a gmax olajtornyot, és most láttam csak, hogy van benne átlátszóság és specular mapos oktató rész a gmax felhasználók részére.