Tisztelt Bíróság…, én nem tehetek az egészr?l! Én még akkor sem tudtam, hogy ez lehet bel?le amikor Balaton Józsi barátom (a Home Cocpit Tudásbázis, Kezdetek cím? téma indítója:
http://lhsimulations.com/forum/index.php?topic=70.0) el?ször emlegetett valami encodereket, meg rotarykat… , FSUIPC programozást…, meg ki tudja hány féle érthetetlen, riasztó fogalmat… Mondtam, hogy jól van, jól van.., meg persze, persze… De nem hagyta abba… Tisztelt Bíróság! ? tehet mindenr?l… addig duruzsolt a fülembe, míg csak megnéztem azokat a bizonyos linkeket… Végzetes hiba volt… Abban a pillanatban lejt?re kerültem… és mi tagadás, azóta sem találtam kapaszkodót!
Számtalan oldal áttekintése után úgy döntöttem, hogy egy olyan egységet építek meg, amiben nincsen hihetetlenül nehezen felépített és beprogramozott elektronika, és egy kellemes hardveres kihívást is jelent egyben. Ha ezt, számomra megfelel? szinten el tudom készíteni, akkor talán van értelme továbblépni és további egységeket is megépíteni… Ezért lett a Gear Lever…, mert olyan férfias
Néhány, informatív oldal kiindulásnak:
http://www.737ng.co.uk/index.htmhttp://personales.ya.com/micabina737/indexi.htmhttp://users.skynet.be/jcordon/cockpit/index2.htmhttp://www.kennair.com.au/gear.htmlhttp://www.737ngproject.be/http://www.b737ng.net/html/menu.htmlhttp://www.flyengravity.com/page/shop/14http://www.opencockpits.com/index.php?newlang=englishA döntés után csak a megvalósítás számtalan variánsára koncentráltam, turista utakat szerveztem magamnak a nagyobb barkácsáruházakba, és mindent (és tényleg mindent) azzal a szemmel vizslattam végig, hogy mit mire tudok felhasználni… (N?k annyit nem bogarásznak sehol, mint én…bocs Bírón?…
)
Közben összeszedtem az alapadatokat, a méreteket, és meg kell, hogy mondjam itt voltak hiányosságok…
Az els? két képen a natúr valóság egyben és darabokban. Tervezésnél a kiindulási adat a panelon lév? nyílás mérete, ami 15 cm hosszú, és 3 cm széles, ezen nyúlik ki a kar. A kar átmér?je 23 mm, a két végén aluminium cs?be illeszkedik, aminek küls? átmér?je 25mm. A farúd közepében egy 12 mm átmér?j? cs? mozog el?re-hátra, kb 15 milimétert. Ennek a végébe illesztettem bele a fából kifaragott „ravaszt” (katonáéknál: elsüt? billenyty? ?), aminek meghúzása kell a pozíció váltáshoz. Mint látható, egy rugó tart ellent, a 12 miliméteres cs? belsejében elhelyezve. A kerék felöli végen, formára vágott és reszelt aluminiumcs? darabon még egy vízvezeték csöveket összeköt? m?anyag idom biztosítja a szükséges vastagságot. A kerék imitáció az ajtók kitámasztásához használt gumi öntvény felhasználásával készült, kett?b?l, levágva és egymáshoz ragasztva.
Az átmen? csavarok a mozgáspályát és az egész szerkezeti egységet biztosító MDF lapok (6 mm-es) között mozgó aluminium cs?vet megfelel? pozícióban tartják. Az MDF lapban kivágott mozgási pálya forgási középpontjának meghatározása, az alsó és fels? pozícióhoz tartozó szög beállítása egy sarkalatos része a tervezésnek. A mozgáspálya precíz kivágása biztosítja függ?leges irányban a lötyögésmentes állapotot.
A háttérvilágítás tervét itt találod:
http://personales.ya.com/micabina737/descargas/assets/trenback.jpgA 4, 9, 10 képeken meg az eredményét.
Az FSUIPC által biztosított programozáshoz az adatbevitel eszközéül a Leo Bodnar féle BU0836 nev? eszközt választottam. Itt:
http://www.leobodnar.com/products/BU0836/Ehhez három mikrokapcsolót ragasztottam fel az MDF lapra, úgy, hogy a bels? alucs? által mozgatott, a vájatban haladó rudacska a három pozícióban (up, off, down) a megfelel? pozícióban nyomják meg a mikrokapcsoló lemezeit. 5. kép. (A képen még 4 kapcsoló látható, egy nincs bekötve és felesleges is. Az építés kés?bbi szakaszában a mikrokapcsolókat áthelyeztem belülre, a védett oldalra… 7-8 képeken már nem láthatóak.)
A panelt és a plexi kijelz?ket az Opencocpitstól rendeltem meg (link fentebb).
Mivel szerettem volna, hogy a landing gear állapotát visszajelz? LED-ek is szinkronban m?ködjenek az FS kijelzéseivel, kellett egy eszköz az LED-ek m?ködtetéséhez, és egy program a vezérléshez.
A hardver: Releys Card, Opencocpits-t?l:
http://www.opencockpits.com/catalog/relays-card-p-61.html?cPath=21_38Ugyan ezt egy másik egységgel is meg lehetett volna oldani, talán célszer?bb is lett volna (nem tudom miért, de relé mániás vagyok… Tisztelt Bíróság…):
http://www.opencockpits.com/catalog/usboutputs-p-122.html?cPath=21_44A szoftver, minkét esethez az ingyenesen letölthet? és használható SIOC:
http://www.opencockpits.com/catalog/sioc-commercial-version-p-258.html?cPath=65A hatodik képen összeszerelt állapotában látható. A kar pályáját fed? gumilapot egy régi Romet bels?b?l vágtam ki (egy perces néma gyász az áldozat emlékére…).
Ha majd egyszer lesz kedvem hozzá, a véletlen átállítás elleni biztosító lemezecskét is fecsavarozom a panelre, a piros billenty? alá…
Hogy a környezet is egységesen RAL7011 szín? legyen (csavarok, tartó és takaró részek)… Kevertetni kellett…
Tisztelt Bíróság! Nem szégyelem! Kimondom! Nem bántam meg! Kövezzenek meg, ítéljenek el! Csak az a kérésem, hogy kicsit várjanak, mert építem a következ? egységet és jobb volna a büntetést egyben leülni!
Nemsokára videó is elérhet?!
HAVAR
Varga István