Author Topic: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben  (Read 29665 times)

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #30 on: January 14, 2015, 10:27:42 AM »
Az FS2004 nem tud 32bites textúrát scenery objektként kezelni.
A DXT3 viszont tud alfát kezelni.
Az alfa csatornát persze neked kell létrehozni,de a DXTbmp ebben is tud neked segíteni.

Alpha/ Create alpha template, ill. itt tudsz alfát importálni is.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #31 on: January 15, 2015, 14:36:46 PM »
Nagyon köszönöm, hogy próbáltok segíteni rajtam!  ;)

Már sírok kínomban.

Az számít, hogy extended 16 bit 444-4; 555-1; vagy 565-ben van létrehozva a fájl?
Mindent úgy csinálok mint a videón.
Az MDL  Tweakeren is látom a texturát.
« Last Edit: January 15, 2015, 14:55:00 PM by Hat-i »

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #32 on: January 15, 2015, 16:01:53 PM »
Igen!

Egyik sem jó!

extended DXT3 a nyerő.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #33 on: January 16, 2015, 06:13:28 AM »
Sok a baj velem tudom, de nem szeretném feladni.

Röviden, hogy mit hogyan csináltam:
Photoshoppal csináltam új 512x512 képet, melyre húztam  egy keresztet.
Ezt a képet elmentettem 24 bitesként, csik.bmp névvel. Ezt használtam a Gmaxban.
Másodszor elmentettem 16 bitesként csik_16.bmp névvel, melyet DXTBmp-vel megnyitottam és
Save as> extended bitmap> DXT3 csikdxt.bmp névvel.
Gmaxban elkészítettem a csik.MDL fájlt és elkészült a csik.XML fájl is
Scenery Objecs bejelöléssel.
BGLCOMP_SDK-val elkészítettem a csik.BGL fájlt.
FS9 Addon Scenery-ben létrehoztam egy PROBA könyvtárat, azon belül a texture és scenery könyvtárakat.
A scenery könyvtárba bemásoltam a csik.BGL fájlt,
a texture könyvtárba pedig a csikdxt.bmp fájlt, amit átneveztem csik.bmp-re.
FS-ben hozzáadtam a PROBA könyvtárat a Scenery Libary-hez.
Újraindítottam az FS-t, és a model látszik, csak a textura nem látszik rajta.
Van egy dolog ami nálam másképpen működik, mint a videón látható.
Nekem a gamepacs>FS2004-en belüli parancsfájl-al nem indul a Gmax csak avval amit az asztalra kitett parancsikont.
Lehet ez probléma?

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #34 on: January 16, 2015, 09:15:46 AM »

Ha a Gmaxod vagy a BGLC nem működne akkor a modell sem jelenne meg.
Erre a nyakatekert ,ide-oda konvertálgatásra, átnevezésre viszont semmi szükség nincs.
Van egy kép, lehet akár 32 bites BMP is. Ezt használom a Gmaxban,a képpszerkesztőben.
Aztán ha kész a modell, a felmappolás,ugyan ezt a BMP-t behívom a DXTbmp-be és valami másik mappába (hogy ne írja fölül az eredetit) elmentem DXT3 formátumban.
Kész.
Mehet a texture mappába.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #35 on: January 20, 2015, 04:40:06 AM »
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Természetesen én voltam a balfék.
A DXTBmp-t nem rendszergazdaként indítottam és valami lehetetlenséget
rakott össze.
Még egyszer hálás köszönet!

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #36 on: February 01, 2015, 08:26:30 AM »
Üdvözletem!
Lenne még egy problémám.
MDL Tweekerrel bármilyen condíciót adok a modellenek az Fs-ben nem jelenik meg az objektum.
MDL Tweekerrel viszont vissz tudom nyitni a módosított fájlt, és azon minden rendben látszik.
Mit csinálhatok rosszul?
« Last Edit: February 01, 2015, 08:31:03 AM by Hat-i »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #37 on: February 01, 2015, 10:27:06 AM »
Nem véletlenül P3D-ben próbálod letenni?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #38 on: February 02, 2015, 07:15:27 AM »
Sziasztok!
Nagyra értékelem a segítségeteket!
Mindent úgy csinálok mint a 'haziko' videón van.
Három MDL fájlom van. Az egyiket MDL TWEAKER II-vel módosítottam, hogy csak 0-500m.
között látszódjon.
Libary Creator XML-be létrehoztam egy új libaryt.
Ebbe beletettem a három MDL-t, mentés, majd Compile Libary bgl.
Ezt a bgl-t tettem át az FS-be. Az az objektum amin változtattam még a modell sem látszik,
A másik kettő pedig tökéletes.
Amikor nem teszem az MDL-eket a Libary Creator XML-be, hanem egyenként készitem el a BGL-eket akkor is
ez a helyzet. Amelyik MDL-t módosítom a Tweaker-rel az hibás lesz.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #39 on: February 02, 2015, 09:03:28 AM »
Hát nem tudom. Látni kellene hogy mit csinálsz pontosan. Elméletileg a videón minden stimmel.

Bár én megmondva az őszintét nem szoktam a tweakeltet külön mentegetni, hanem felülírom a nem tweakelt mdl-t.

És mivel rakod le FS-ben az objektumokat?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #40 on: February 02, 2015, 09:18:51 AM »
Total Commanderrel másolom, vagy áthelyezem.
A windows-al néha volt gondom. Sokszor nem másolt rendesen.
A rendszer Win 7 ultimate 64bit. Lehet a rendszer miatt
valamit nem jól csinálok?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #41 on: February 02, 2015, 09:31:07 AM »
Nem úgy értem. Hanem hogy az FS-ben mivel rakod le? Mivel pozícionálod?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #42 on: February 02, 2015, 10:00:30 AM »
EZ-Scenery.

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #43 on: February 04, 2015, 08:57:36 AM »
Az előzőekben nem említettem, hogy a nem működő objektum az 2D-s + alfa csatornával készült.
Most csináltam 3D-s objektumot alfa csatorna nélkül, MDL Tweaker kondíciók hozzáadásával tökéletesen működik.
 :D
2D-s objektumot, vagy az alfa csatornával készült objektumokat nem lehet tweak-elni?

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #44 on: February 04, 2015, 09:46:46 AM »
Ha a 2D objektum "ground poligont" jelent,azt MDL tweakerrel nem lehet.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300