Author Topic: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben  (Read 38221 times)

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #15 on: September 18, 2011, 12:12:49 PM »
Sziasztok!

Teljesen kezd?ként belevágtam hogy megcsinálom a SkyCourt-ot FS2004-hez és rengeteg ezzel töltött id? és ?sz hajszál után kezdtem feladni. Ekkor találtam rá erre a fórumra és azt hiszem ez az utolsó reményem. Remélem tudtok segíteni!

A lényeg hogy GoogleSketchup-pal megcsináltam a modellt textúrával mindennel! (Kicsi is sárga is ahogy mondani szokták, de azért felismerhet?!  :) )
Kiexportáltam .dae kiterjesztéssel amit ModelConverter X segítségével átalakítottam .mdl fájllá.
Ezek után  LibraryCreator X-ben próbáltam létrehozni az .xml-t amit utána .bgl-be compile-oltam. Els?re valószín? az .xml-ben lehetett a hiba, de utána olvastam a fórumon hogy hogyan is kellene kinézzen egy .xml! Ez alapján a következ? file-t gyártottam félig a library creator x segítségéve, félig manuálisan:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<FSData version="9.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">
<!--  Sample object placement.  Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac.
  -->
<SceneryObject lat="47 25.980" lon="19 15.655" alt="0.05" pitch="0" bank="0" heading="31" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">
  <LibraryObject name="c9c95a7b41c2e1f1a31f598566a13fe9" scale="1.0" />
  </SceneryObject>
<!--  Inclusion of model data.  Use the 'Name' of this object to place
  -->
<!--  it in other locations.                                           
  -->
  <ModelData sourceFile="C:\Downloads\Programok\GoogleSketchup\skycourt\skycourt.mdl" name="c9c95a7b41c2e1f1a31f598566a13fe9" />
  </FSData>


A "ModelData sourceFile" tag az els? xml-b?l lett átmásolva, ami ezen a soron kívül gyakorlatilag nem is tartalmazott mást.

Miután ebb?l az .xml-b?l meglett a .bgl, bemásoltam az FS könyvtárban Addon Scenery/SkyCourt/scenery alá, textúrákat az Addon Scenery/SkyCourt/texture könyvtárban és vártam a csodát. Ezután FS indít, majd Settings, Addon Scenery, SkyCourt könyvtár hozzáadva, FS újraindít és vártam a csodát.
Sajnos ezek után sem jelent meg semmilyen SkyCourtnak látszó tárgy a megadott helyen.

Saját magam ellen?rzésére letöltöttem egy BGLXML alkalmazást ami elvileg visszafejti a .bgl-t, és úgy látom hogy a modellt sikerült kinyernem bel?le, igaz textúrák nélkül. Szóval talán nem alapjaiban vagyok vakvágányon, de mindenesetre teljesen elakadtam és nem tudom hogyan tovább.

Meg tudnátok mondani mit csinálok rosszul? Esetleg van valaki aki a megfelel? file-ok birtokában össze tudja rakni m?köd?képessé a dolgot?

El?re is köszönöm a segítséget!

üdv,
Gyuri

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #16 on: September 18, 2011, 13:38:26 PM »
Szia.

Sketchup terén nem tudok neked konkrét segítséget adni.Majd talán Gucci barátom.Viszont gyanítom ? sem fog mást mondani mint én.
A S up tökéletesen alkalmatlan FS-re történ? fejlesztésre.Barátságtalannak t?nhet de mindenképpen ajánlott megtanulni a Gmax vagy a 3DSmax használatát.
Mind a modell konvertálás mind a mappolás terén összehasonlíthatattlan el?nyökkel jár,ráadásul az FS FPS-ét semmivel nem lehet olyan hatásosan hazavágni mint a Sketchup.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #17 on: September 18, 2011, 14:30:10 PM »
Id?közben annyit sikerült elérnem hogy Instant Scenery-vel már megjelent a modell a játékban textúrák nélkül. De sajnos letenni és rendesen pozícionálni már nem sikerült. Az Add Object-re kattintáskor kiírja hogy csak olyan library jó neki ami instant scenery-vel készült. A poén az hogy végül az .mdl-t már direkt azzal mentettem le .bgl-be. Szóval fél megoldás van, de még mindig messze a vége. Amúgy Instant Scecnery-vel hogy lehet rendesen pozícionálni? Nekem csak el?re hátra engedte. Jobbra balra sajnos nem. Magasságot, d?lést minden irányba tudok vele mókolni, de rendesen elhelyezni nem... Más kérdés hogy hiába rakom a helyére, letenni és "otthagyni" már amúgy sem tudnám...

Azért köszönöm a gyors választ!

Lehet hogy jobban járok ha megvárom míg egy hozzáért? megcsinálja és elérhet?vé teszi a nagyközönség számára... :'(

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #18 on: September 18, 2011, 15:10:28 PM »
Szia!


Én vagyok az ügyeletes modell (ki)készít?  :D

Amit m814 mond az sajnos nagyon is igaz. Én már foglalkoztam sketchup modellek konvertálásával. Az MDX egy kíváló eszköz de sajnos a konvertálás sosem lesz tökéletes. Sketchupnál azt figyeltem meg hogy a felületek nagyons sokszor duplikálva vannak, s?t bels?, rejtett részeken plusz felesleges polygonok rajzolódnak ki. A felhasználó ezt nem veszi észre, mert kívülr?l minden okénak látszik, csak szerencsétlen videókártyának kell vele dolgoznia.

Mindenképpen ajánlom neked hogy az általam készített oktató videókat nézd meg. A III. fejezet két videója kimondottan az exportálással foglalkozik. A VI. fejezet pedig a sketchup modellekkel.

Jó vonalon indultál el. Ha magadtól már ennyi mindent megcsináltál akkor látszik hogy van hozzá affinitásod. Persze ez egy nehéz szakma, sok mindent meg kell tanulni. Mi viszont meg tudjuk veled osztani a tapasztalatainkat így gyorsan tudsz tanulni.

Amennyiben Library Creatorral dolgozol akkor a fenti xml teljesen felesleges (sajnos). A library creator csak az mdl-el dolgozik. Az xml akkor kellene ha az mdl-t és az xml-t a bglcompilerrel bgl-be fordítod. De akkor persze egy bgl-ben csak egy objektum lesz és tudsz kézzel koordinátákat megadni. Ha library creatorban csinálod akkor egy bgl-ba akár száz objektumot is rakhatsz, akkor viszont egy küls? ún. pozícionáló fájl kell hozzá amiben hivatkozol az objektum GUID számára (egyedi azonosító) és megadod hol legyen. Tulajdonképpen az instant scenery ilyen pozíció fájlt csinál.

A textúra nélküli megjelenés két oka lehet : 1 - rossz helyen van a textúra 2 - rossz formátumban.

Nézd meg a videókat és talán rájössz a dolog nyitjára. Ha nem írj nyugodtan. Majd tegyél fel képet is a skycourtról mert kiváncsi vagyok rá.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #19 on: September 18, 2011, 15:41:50 PM »
Heló!

Reméltem hogy létezik egyszer? magyarázat, de ezek szerint még nagyon messze a vége... :)

SkyCourt fent van a GoogleSketchup 3D Warehouseban:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=4d852475c9f17b3bb9de6e4c1dbf1846&prevstart=0

(Ne számítsatok semmi világmegváltó dologra, éppen csak az volt a cél hogy nagyjából felismerhet? legyen. Textúra is saját gyártmány.)

A videókra ráfekszem, hátha sikerül el?re lépni a segítségükkel...

üdv,
Gyuri

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #20 on: September 18, 2011, 18:44:02 PM »
Nah, közben a modellt sikerült a helyére tenni, de a textúra nincs rajta. :(

Lehet hogy elvetemült ötlet de F3-mal belenéztem a .bgl-be és megtaláltam a textúra file-ok neveit, csak .dds helyett .bmp formátumban. El?ször átneveztem a .dds-t és látszott hogy valami fekete cuccot ráhúzott. Ezen felbuzdulva hivatalos úton is elmentettem a textúrát .bmp-be, de sajna azzal nem tölt be a játék. Lehet hogy túl nagyok a file-ok. Node legalább a forma ott van a helyén! :)
Köszönöm a tanácsot! A videó tényleg nagy segítség volt!

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #21 on: September 18, 2011, 19:04:30 PM »
BMP-nél az FS csak az extended bmp-t ismeri fel. DXTBmp vagy Imagetools DXT3 formátummal próbáltad?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #22 on: September 20, 2011, 16:50:09 PM »
Heuréka!!! :) Köszönöm a segítséget!!! Imagetool-lal átkonvertáltam a textúrákat és M?KÖDIK!!! :)
Istencsászárok vagytok!!! Bár ezt már valahol LHSM és LHDC között sejtettem! ;)

Engedjétek meg hogy megosszak két screenshot-ot a kész m?r?l:





Már csak 1 kérdésem lenne! Ha szeretném megosztani másokkal akkor a .bgl meg a textúrák megfelel? helyre másolásával meg is van a dolog, vagy minden gépen egyesével kell Instant Scenery-vel helyrerakni az épületet?

Mégegyszer köszönök mindent!!!

üdv,
Gyuri
« Last Edit: September 20, 2011, 17:30:31 PM by tsGucci »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #23 on: September 20, 2011, 17:36:10 PM »
Szia!


Egész jó lett :) Kezdetnek több mint jó.


Elméletileg most 3 fájlnak kell lennie.

1 - textúra maga
2 - bgl fájl amiben maga az épület van
3 - bgl amit az instant sceneryvel hoztál létre (ami megmondja az FS-nek hogy a másik bgl-t hol jelenítse meg)

Az 1-est belerakod egy Textures könyvtárba a két bgl-t a scenery könyvtárba a két könyvtárat egy pl. SkyCourt-be. És kész. A skycourt könyvtárat kell majd bemásolni az addon scenerybe és hozzáadni a scnenery libraryhoz.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #24 on: September 20, 2011, 17:48:50 PM »
Köszönöm!

A 3-mas .bgl-t nem találom. Nem tudom hová tehette az IS.
A textúrát minden esetben a textures könyvtárban keresi?
Jelenleg két könyvtárba is bemásoltam, mert nem voltam biztos benne... :)
Persze ha kitörölgetem egyesével hamar rájövök melyiket használja, de egyel?re örülök hogy sikerült és még ennek nem álltam neki.

Örülök a pozitív kritikának is mert tényleg nulla tudással álltam neki és a modell meg a textúra is saját gányolás! :)

Lehet hogy ezek után megismerkedem a Gmax-al is és megpróbálok még jobb dolgokat csinálni! ;)

üdv,
Gyuri

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #25 on: September 20, 2011, 18:36:01 PM »
Akármilyen sceneryt csinálsz kb így kellene kinéznie a könyvtár szerkezetnek.

Addon Scenery

LHBP_skycourt

scenery
Ide kerül az összes bgl. Az IS-nek te tudod megadni miután leraktad az objektumot hogy hová és milyen néven mentsen.Mivel az tartalmazza az objektum koordinátáit az a szerencsés ha az is ide kerül pl. position...... akármi néven)

texture

Ide pedig minden textúra.

A konkrét munkáddal az a gáz hogy ezt nem igazán lehet így publikálni.Ahoz hogy teljes legyen a m? el kellene fedni a munkagödröt.Hogy ezt meg tudd tenni kellene hozzá a forrás fájl,és persze Aerofosék engedélye.Na ez az a pont amivel biztos gond lesz.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline habi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re:Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #26 on: September 20, 2011, 18:53:16 PM »
Rendesen nem akarom publikálni, csak ha valakinek tetszik és elkéri akkor oda tudjam adni neki egyszer?en. Ennyi lenne a lényeg.
A file meg egyszer?en elt?nt... :) Még nem tapasztaltam ilyet, de rendesen az eredeti .bgl mellé lett mentve, és az IS még mindig látja hogy ott van a megadott könyvtárban. Fizikailag viszont mintha nem is létezne a file. Tényleg rákerestem az összes létez? meghajtón, még a rejtett file-ok között is, de egyszer?en nem létezik.

üdv,
Gyuri

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #27 on: January 13, 2015, 08:20:17 AM »
Sziasztok!
Kérném a segítségeteket!
FS2004-ben szeretnék betenni egy nagyon egyszerű objektumot.
Végignéztem többször is a tutorial videókat (G-MAX és PSP), melyekhez szívből gratulálok!
Videók szerint csináltam mindent, a modell az megjelenik de a textura az nem látszik a modellen.
Photoshop-al készítettem 24 Bites + alpha chanel BMP képet amit a G-maxban használtam,
és 32 bitest amit DXTBMP-vel átkonvertáltam DXT3-ra.
G-maxban így néz ki textura felhelyezése előtt:



G-maxban így néz ki exportálás előtt:
 

Ezt látni FS-ben:

« Last Edit: January 13, 2015, 08:34:10 AM by Hat-i »

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #28 on: January 13, 2015, 20:36:23 PM »
Szia!

FS2004-hez 16 bites kép kell. DXT3-as általában (ha kell alpha channel).

Ami még okozhatja ha a textúra nem a bűvös 2-es szorzat méretű:
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
Ezekből lehet válogatni. Max 1024x1024.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Kiexportálás után nem jelenik meg az objektum az FS-ben
« Reply #29 on: January 14, 2015, 08:11:44 AM »
Nagyon köszönöm, hogy próbálsz segíteni!
A kép amivel dolgoztam 1024x1024 pixeles.

Most lehet.hogy érthetetlen leszek!
FS2004-hez 16 bites kép kell DXT3-as.
A 16 bites nem tudja kezelni az alpha channelt, csak a 32 bites.
Akkor most ebből a szerelőbácsiból kellene csinálni két képet?
Egyiken csak a bácsi van háttér nélkül, a másikon csak az alpha channel.
DXTBmp-ben megnyitni a bácsit és ehhez importálni az alpha channelt.
Ezután elmenteni DXT3-ban?