Author Topic: Segítségkérés - MiG-31 Foxhound FSX projekt  (Read 6866 times)

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Segítségkérés - MiG-31 Foxhound FSX projekt
« on: August 07, 2011, 14:56:33 PM »
A helyzet az, hogy valamelyest összetákoltam egy MiG-31 modellt az FSX-hez. Pontosabban ez azt jelenti, hogy megkaptam egy srác modelljét (és vele az engedélyét is), hogy az FS9/FSX-hez felhasználjam, ezt alakítgattam át úgy-ahogy. Ezzel gyakorlatilag a végére is értem a meglehet?sen szerény képességeimnek, így a továbbiakban komoly segítségre szorulok.

Maga a modell nagyjából rendben van, itt-ott azért még igényel némi javítást. A f? probléma az, hogy az animációk és a textúrázás kivitelezése eddig minden esetben kudarcba fulladt, ezért rendkívül hálás lennék, ha ezekben valaki tudna segíteni.
Animációk alatt a "szokásos" futóm?vek-kormányfelületek-pilótafülke szentháromságon túl még olyanokat értek, mint a fékerny?, az üzemanyag-utántölt? csonkja, a h?pelengátor és a radaroperátor kabintetején lév? tükör, de természetesen meggy?zhet? vagyok ezek csökkentésér?l vagy b?vítésér?l is... :) (Sajnos a f?futóm? behúzását valami elképeszt?en hülyén oldották meg MiG-ék, az biztosan nem lesz egyszer?.)
A modellhez (gmax, egyébiránt) nincs paintkit, így a textúrázás során ezt is el kellene készíteni, majd ráhúzni a modellre.
A gép kizárólag freeware lehet, fizet?s kiadás nem jöhet szóba az engedély alapján. A modellb?l két verziót képzeltem el (fantáziám az van ;D): az egyiken lennének rakéták függesztve, a másikon nem - ez túl sokat nem bonyolítana a kivitelezésen (ez a része már meg van oldva).

Ha valaki érez kedvet ahhoz, hogy "besegítsen" (gyakorlatilag ez annyit tesz, hogy valójában én segítenék neki, mert az egyértelm? számomra, hogy a munka dandárját sajnos nem én végezném), legyen szíves jelezze itt vagy küldjön privát üzenetet.

(Kértem máshol is segítséget, de az sem lenne egy utolsó dolog, ha esetleg magyarok hoznák össze a gépet végül... ;))

A legutolsó "fotózás" alkalmával így festett a Kopó, azóta azért van némi továbblépés:


(A háttérben AI modellek láthatóak.)

Persze a repdinamika egy másik probléma lesz majd, de addig el is kéne jutni... :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Segítségkérés - MiG-31 Foxhound FSX projekt
« Reply #1 on: August 08, 2011, 09:21:29 AM »
Korábban én is gondolkodtam hogy az aircraft készítésbe vágjam a fejszémet, de aztán gyorsan letettem róla  :D Anno valami jet-et néztem ki. A 3D modellem szintén megvolt hozzá, s?t animálva.

A probléma ott van, hogy nagyon sokféle dolgot kell tudni, ismerni, megcsinálni egy repül? modellezésénél és ezekb?l a 3D modellezés relatíve a többihez a legegyszer?bb. Animációk készítése is lehet fájdalmas, f?leg a futóké, ahogy írod is.
A textúrák mappolása is ahogy az angol nevezné "pain in the ass". Bár ezek még megoldhatóak. Engem annak idején a sok programozásos dolog ilyesztett el. Egy aircraft.cfg még össze tudnék hozni, s?t talán egy sound.cfg-t is,  de egy repdinamikai .air fájl már er?s fejvakarásra sarkalna. A m?szerek programozása, a cockpit összerakási viszont már heroikus munka azt már nem tudnám megcsinálni. Ezért is adtam fel.

Szóval nehéz szakma ez. Perszer szívesen belevágnék ha lenne id?m ennyi mindent megtanulni....

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Segítségkérés - MiG-31 Foxhound FSX projekt
« Reply #2 on: August 08, 2011, 16:47:45 PM »
Én is gyorsan beláttam, hogy ez számomra reménytelen vállalkozás, ezért próbálok találni hozzá érdekl?d?ket, hátha... Ehhez sem f?zök túl sok reményt igazság szerint, mert aki ért ehhez, az nyilván egy saját projekttel fog foglalkozni és nem ezzel. Talán az orosz avsim-en ráizgul valaki, ha másért nem, hát nemzeti büszkeségb?l - és a hiány pótlására. :)

Simán be tudnám érni a textúrán és az alap animációkon túl egy 2d panellel, a VC (f?leg egy klikkelhet?) rémálomnak t?nik már alapjáraton is, ráadásul a szovjet/orosz gépek tele vannak szórva kapcsolókkal és egyéb nyavalyákkal... Az .air fájl valóban messze a legdurvább része a gépnek a VC mellett.

Igazság szerint csak és kizárólag azért próbálkozom ezzel, mert a típust nagyon szeretem és ami van modell (by Kazunori Ito) bel?le, az nem túl valóságh?. Ez sem tökéletes, de lényegesen jobb.