Author Topic: FSX használóknak  (Read 7850 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
FSX használóknak
« on: January 26, 2012, 17:15:40 PM »
Nagyon kevés grafikus motor tud olyan sok poligont rajzolni és kezelni, mint az FSX motorja. Ezt a képességet kihasználva nagyon részletes objektumokat lehet készíteni FSX-hez, de természetesen ez megnövekedett hardver igényt és kisebb teljesítményt jelent. Biztosan olvastál a különböz? fórumokon kiáltozó felhasználókról akik nem voltak megelégedve az FSX teljesítményével. Mi er?sen ajánljuk az FSX SP2-es vagy az Acceleration Packot használni (már cask azért is mert a scenerijeink is SP2-re és AP-re készülnek).
Ugyanúgy ajánljuk, hogy 64 bites operációs rendszert használj, mint pl. a Windows 7. Ne feledd cask a 64 bites rendszer tud 4 (grafikus kártya memóráját beleértve) gigabájtnál több memóriát. Szóval ha 32 bites rendszert használsz több mint 4 gigabájt memóriával, akkor a 4 gigabájt feletti memória hasztalan, a rendszer nem tudja kihasználni.
A legnagyobb teljesítmény ‘csökkent?’ az árnyék. Ha az FPS-ed a türhet? szint alatt van (általában 20 alatt), akkor a Display beállítások hardware fülön kapcsold ki a Scenery cast shadow-t. Biztosan nyerni fogsz elég sok FPS-t.
Végül, de nem utolsósorban er?sen ajánljuk a következ? oldalt: http://www.venetubo.com/fsx.html ; Ezen az oldalon generálhatsz magadnak egy fsx.cfg-t a hardvered szerint. Az eredmény függ a hardverodtól illetve a jelenlegi beállításaidtól, de ha még sosem módosítottad az fsx.cfg-t akkor biztosan sok FPS-t fogsz nyerni. Csak kövesd az oldalon az instrukciókat. Mi is leteszteltük és az eredmény kiemelked?. Itt olvashatod:


________________________________________________________________________________________________

Leteszteltem a fent írtakat. Itt vannak a tapasztalataim:

Szóval el?ször is leszögezném, hogy én alapból FS2004-et használok. A modellezés miatt tettem fel FSX-et. Akkor essen pár szó a konfigomról:

Ez egy intel pentium i7-860. 4 magos de hypertreadhing által a windows 8 magnak látja. Alapban 2.8 GHz-es, de ha szükség van rá akkor turbóba kapcsol és 3,46 GHz-et ad le. Ja és 8 MB cache.
4GB kingston DDR3 RAM van a gépben.
NVidia GTX460 van a gépben mint videókártya. 768 Mega memóriával.
Oprendszer pedig win7 64 bit.

Ezt a gépet még ez év januárjában vettem. Nem egy csúcsgép de azért nem is alacsony kategória. Amikor feltettem az FSX-et akkor elég morcoson konstatáltam, hogy nem úgy megy ahogy kellene.

Itt a példa amin most levezetem. Ez itt Debrecen elkészült FSX sceneryje. Ez egy mentett nézet, tehát a módosítás után pontosan itt leszünk. Azért választottam ezt, mert itt van a lehet? legtöbb poly amit ki kell rajzolnia a videokártyának. A terminálok eléggé sokat zabálnak, de f?leg a háttérben lév? autogenek is.



Az FPS valahol 14-16 között ugrál úgy hogy nem mozgatok semmit. Ráadásul még egy tapasztalat amit a kép nem ad vissza : Ha elfordítom a képet akkor minden objektum ami eddig nem volt látható el?ször textúra nélkül jelenik meg és szépen lassan "húzodik" rá a textúra. És ezt mindig csinálja.

A beállításaim itt vannak:











Látszik azért nem teljesen alap beállítások.


Szóval nekiláttam az fenti oldalon található tvíkelésnek :)

Persze ajánlja hogy 64 bites rendszerünk legyen. Ez ok. Meg hogy az FSX-re az SP2 legyen felhúzva. Az is ok.

El?ször kért némi adatot a gépemr?l, valamint az fsx.cfg útvonalát kérte.



Amikor ezt megtettem akkor letölthettem az fsx.cfg-met:




A régi fsx.cfg-t átneveztem fsx_old.cfg ha valami balul sülne el akkor még vissza tudom állítani. Szóval bemásoltam a helyére és újra elindítottam az FSX-et.

Gondoltam talán nem is lesz eredmény vagy talán csak 4-5 FPS, nem sok bizodalmam volt.

És itt az eredmény :



?szintén szólva meglep?dtem. 29-30 FPS-en ugrált (FPS fixer nélkül). Ráadásul ha körbeforgok akkor is jobban fut. Az a javaslatom mindenki próbálja ki mert ha mégse tetszik neki akkor a régi fsx.cfg-t csak a helyére kell tenni. De webolalon írtakat mindenképpen olvassátok végig.
Visszakapcsolva a "scenery cast shadow"-t 20-ra leesik, de az még mindig elviselhet?.


« Last Edit: March 28, 2012, 19:18:48 PM by tsGucci »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary