Author Topic: Flight1 Cessna T182T (FSX)  (Read 5847 times)

Offline kityatyi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 44
Flight1 Cessna T182T (FSX)
« on: March 01, 2012, 01:33:15 AM »
A napokban kis extra zsozsóhoz jutottam, gondoltam, veszek bel?le valami szépet, jót. Már 2010 tavasza óta figyelemmel kísértem a Flight1 Cessna T182 projektjét, azonban csak most jutottam el odáig, hogy meg is vásároljam. Abban már a fejlesztés során biztos voltam, hogy fognak egy félkész, összecsapott munkát kiadni kezeik közül. Ismerve Jim Rhoads mester korábbi alkotásait, például a Mustangot, nem csoda, hogy sokat vártam a T182T-t?l. Rhoads úr egyszer?en nem tud hibázni, a tökéletes alá nem adja. Már a Mustangba is egy vérprofi, a valódival közel egyez? képesség? Garmin 1000 került, s az ígéretek szerint a T182T egy még kifinomultabb változatot tartalmaz. Na, pont erre fájt a fogam! Ez volt legf?bb oka annak, hogy nem sajnáltam közel 40 Eurót erre a modellre, másrészt pedig, mindig is a general aviation gépek voltak az els? számú kedvenceim, és nagyon is vágytam egy jól kidolgozott, okos kis masinára. Úgyhogy, tegnap meg is vettem.

Gyors, könny? telepítés, biztonsági másolat készítése, és már mehet is! Hozzá kell tegyem, a Flight1 f?rumon már korábban megtudtam, hogy akár a valós Garmin 1000 kézikönyvét is használhatjuk "tanulás" céljából, mert a szimulált változat közel egyezik azzal, így "készültem" és már két nappal korábban letöltöttem a kézikönyvet. Mire a modellt megvásároltam, már mindent tudtam, amúgy sem túl komplikált a rendszer, logikus, és intuitív. Ahogy betöltöttem az els? flightot a géppel, le is esett az állam, annyira kifinomult, szép a modell. Egyszer?en szemet gyönyörködtet?, hibátlan, tele apró részletekkel, kívül-belül. Ki/be rakosgathatjuk a pilótát, meg a mellette ül? tanulót, valamint fel/le vetethetjük még a napszemüvegeiket is. Emellett minden animált, és számtalan extra is helyet kapott. A cockpitot a PFD és az MFD képerny?k uralják, jól olvasható, kristálytiszta minden, és amúgy is nagyítható mindkét display, egyetlen gombnyomással.  A  csomagban amúgy három festést kapunk, továbbiak letölthet?k a Flight1 oldaláról (is).

A gépet élmény kézzel repülni, de komolyan, valami felemel? érzés. Minden egyes porcikáján érz?dik, hogy nem spóroltak sem id?t, sem energiát, ez egy tökélyre fejlesztett kisgép. A G1000 könnyen kezelhet?, áttekinthet?, jól olvasható, és logikus, minden fontos infó elérhet? benne szempillantás alatt. Ami pedig az apró részleteket illeti, nincs azokban sem hiány, még a szélvéd?üvegre ken?d? bogarak is ki/bekapcsolhatók, valamint letörölhet?k az ablaküvegr?l, persze, csak, ha áll a motor! A jegesedés pedig rendesen gátolja a kilátást, de mi sem egyszer?bb, erre való a "defrost" kapcsoló, s néhány perc múlva újra átlátszó az üveg. Hozzá kell tegyem, ezzel a géppel nem szabad jegesedés-veszélyes környezetben repülni, én meg is jártam rögtön a második flight során, mely kényszerleszállással végz?dött, de az is olyan simán ment, hála a G1000 "agyának" mely minden létfontosságú infót (legközelebbi reptér távolsága, iránya, adatai, futópályák, és még sorolhatnám) rendelkezésemre bocsájtott néhány "egérkattintás" nyomán.

Komolyan, le vagyok ny?gözve, tiszta szívemb?l mondhatom, hogy számomra ez a kisgép a Flight Simulator egyik csúcsa, 31 éves vagyok, és 16 éves korom óta játszom rendszeresen, és nem mindennap írok ilyet. A maga kategóriájában ez a modell osztályels?. Nyilván nem viszonyíthatom a PMDG zseniális NGX gépeihez, de nem is ez a cél, hiszen nem lehet almát körtéhez hasonlítani. Egy biztos, keresve sem találok hibát ebben a modellben, és azt kell, hogy mondjam, megérte az árát, s?t! Pedig elég nagy sz*rrágó vagyok, de ezt a vásárlást bizony nem bántam meg. Hatalmas élmény játszani vele. A móka már a földön, a flight plan elkészítésekor, begépelésekor kezdetét veszi, frissíthet? Navigraph adatbázis (meg is vettem a legújabbat, már amúgy is ideje volt, kicsit le voltam maradva), SID, STAR procedúrák. Használhatjuk a  default FS flight plannert is, de ez esetben legalább négy waypoint szükséges (kiindulási és célállomás, valamint két intermediate waypoint), ellenkez? esetben nem ismeri fel a G1000. De szerintem bolond, aki egy ilyen szuper navigációs rendszer mellett a default flight plannert használja. Legfeljebb útvonaltervezés céljából, de a waypointokat vétek nem manuálisan bevinni:-) Én a RouteFinder ingyenes flight plannerrel tervezem meg a repülést, aztán a kapott waypointokat szépen beviszem a G1000-be, és már sínen is vagyunk. Azután pedig, irány FL200, csak ne felejtsem el az oxigént bekapcsolni 12500 láb felett:-)

Egy szó, mint száz, le vagyok ny?gözve, csak javasolni tudom ezt a gépet. Nem olcsó, de megéri az árát, ez egy mestermunka!

Ha bárkinek bármi kérdése van a Flight1 Cessna T182T gépét illet?en, bátran írjon, szívesen válaszolok!

Üdv,
Kityatyi