Author Topic: Scenery tippek, trükkök, tanácsok  (Read 54168 times)

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« on: September 21, 2009, 16:01:23 PM »
Tippek, trükkök, m?helyfogások - mindenkinek. Ne feledjük, a jó pap holtig tanul! :)
Nagyon jól használható 3D-s modellez? program a SketchUp 7. (Az elkészült modelleket azonban csak a PRO verzióval konvertálhatjuk a MAX által is emészthet? formába - sajnos.)  Én azonban másra is használom a SU7-et: kiváló méretezést valósíthatunk meg vele. Míg a G(oogle) E(arth) általában használható alaprajzot ad, addig a SU7-tel az összes többi méretet megszerezhetjük.
1., Töltsünk le minden használható képet a GE-r?l. A helyszínre kell menni a GE-vel és bekapcsolni a Rétegek/Els?dleges adatbázis/Földrajzi web/Panoramio opciót. Ekkor sok-sok kép kerül el?, amik ott készültek.
2., A letöltött fotókból válasszunk olyat, ami lehet?leg a minél nagyobb részt ábrázol a modellezni kívánt épületb?l. Fontos , hogy minél kevéssé legyen perspektikus  a fotó, vagyis válasszunk elöl, hátul vagy oldalnézeteknek megfelel? képet.
3., Indítsuk el a SU7-et, állítsuk be TOP nézetbe és az Import paranccsal töltsük be a képfájl-t.
4., Válasszunk ki egy standard elemet a képen, mondjuk egy ajtót, kaput, aminek viszonylag pontosan megsaccoljuk a méretét. Használjuk a Dimension eszközt, írassuk is ki a méretet, majd a Scale eszközzel nagyítsuk a képet akkorára, hogy a valódi méretet mutassa a dimension. Ekkor a többi méret már könnyen leolvasható a képr?l.
5., Mentsük is el az "alkotás"t, kés?bb még jól jöhet... ;)



Ja és a SU7 ingyenesen letölthet? és használható program.
P.S: A saját, helyszínen készített fotóval jársz a legjobban, akkor egy tuti méretet is felvehetsz.  ;D
« Last Edit: September 21, 2009, 17:04:23 PM by tankkiller »

Offline Tytus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 37
  • Hungavia Pilot
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #1 on: December 29, 2009, 13:49:47 PM »
Szia Tankkiller!
Akkor ezek szerint ezzel megcsinálhatom a Finomító egyes makróit...
Két kérdésem volna Hozzád, de teljesen nyitott az els? kérdésem:
Hogyan lehetne megpiszkálni Hungáriát, hogy ne legyen már annyi hó Dec utsó hete-tavaszig...?
Ha tényleg ilyen sokáig lenne itt hó, akkor megállna az élet, de a síturizmusból full gazdagok lennénk... :D. Vagy marad a fals dátum és id?pont? Eléggé mókás most Ferihegy 1.5. Valós dátum, valós id?pont Active Sky 6 és Hungária behavazva, Ferihegyen a hó meg érdekl?dés hiányában elmaradt  ;D
Második kérdésem privátban...

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #2 on: January 04, 2010, 20:09:57 PM »
Sziasztok,

Tytus, el?ször is boldog névnapot kívánok! (Titusz és Leona nap van  ;))

Tudomásom szerint - legalábbis az FSX-ben-, az évszakos textúrák változását a készít? tudja beállítani hónap, ill. naptári nap szerint, ezt utólag nem lehet módosítani.

Más :
Az fsdeveloper.com oldalon igen érdekes témákat feszegetnek, érdemes benézni:
1 http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=18222
Egy ilyen tesztet már magam is régóta terveztem, Arno profi módon megvalósította.

2. http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=18187 Err?l van másik leírás is, újra kellene gondolni az FSX ground poligonok készítését. Szempontok:
- Rétegelhet?ség,
- Es? effekt a pályán,
- Hifi f? hatás detail textúrával a pálya mellett


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #3 on: January 21, 2010, 10:28:23 AM »
Sziasztok,

Nem biztos, hogy a megjegyzésem ide illik a leginkább, de mégiscsak scenery készítéssel kapcsolatos.

Olyan szépen havazik (legalábbis mifelénk a Dél-Dunántúlon), hogy azon gondolkodom, milyen jó képeket lehetne most készíteni a havas fákról a kés?bbi scenerykhez. Erre most van alkalom, pár hét múlva a ugyanazokról a fákról lehet tavaszi képeket készíteni, és pár hónap múlva lenne teljesen egyedi, saját növényvilágunk.....   

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #4 on: January 21, 2010, 10:58:25 AM »
Sziasztok,

Nem biztos, hogy a megjegyzésem ide illik a leginkább, de mégiscsak scenery készítéssel kapcsolatos.

Olyan szépen havazik (legalábbis mifelénk a Dél-Dunántúlon), hogy azon gondolkodom, milyen jó képeket lehetne most készíteni a havas fákról a kés?bbi scenerykhez. Erre most van alkalom, pár hét múlva a ugyanazokról a fákról lehet tavaszi képeket készíteni, és pár hónap múlva lenne teljesen egyedi, saját növényvilágunk.....

Jó ötlet! Van egy jó kis kamerám, meg egy csomó fa otthon. Igaz az a baj hogy mire hazaérek kezd sötétedni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #5 on: March 08, 2010, 13:09:24 PM »
Sziasztok!

Picit elakadtam egy toronyrajzolásnál,korlátot szeretnék,de azt nem tudom,hogy kéne egyb?l odarakni a rectangle-t a másik objektumra:



Nem tudom,mennyire látszik,mit szeretnék.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #6 on: March 08, 2010, 15:43:50 PM »
Szia!

Ezt sokfajtaképen lehet folytatni. Értem hogy mire gondolsz. Át akarod tükrözni a torony másik felére, úgy hogy a tükrözési pont (sík) az origoban legyen.
A tökrüzéssel viszont vigyázni kell, ugyanis a polygonokat kifordítja ráadásul úgy hogy a gmax-ban jól látszik, de amikor az ember elindítja az fs-t akkor a szívroham és az egyvérzés határán mozog.

Én megszálott polygon csökkent? vagyok. Nem szeretem a felesleges polykat és vertexeket. Én a helyedben ezt másképp csinálnám.

Én úgy hoznám létre hogy a terasz alapjának megfelel?en egy ugyanolyan sokszöget hoznék létre, de a korlát magaságával. Majd azt az objektumot átalakítanám Editable Poly-vá és az alsó valamin fels? fed? poly-t egyszer?en törölném. Voila. Ha az objektum jól látható helyen van és kell hogy a korlátnak legyen belseje, akkor a create polyval gyors végigrakosgatnám a belsejét. 2 perc, kis pihen?vel együtt.  :D

De sokfajtaképen el lehet jutni erre az eredményre, csak most ez jutott eszembe. A tükrözés ebben az esetben macerás lehet mivel egyben forgatni is kellene, igaz az "array" funkcióval lehet ilyet. Viszont azzal az a baj hogyha nem hegeszted össze a pontjaidat egy csomó vertexed lesz feleslegesen.

Például: Tegyük fel hogy a tükrözéssel csináljuk. Akkor kell (ha jól látom) 8 rectangle * 4 vertex ponttal = 32 vertex, 8 poly.
Ha az én módszeremmel akkor 16 vertex 8 poly. Kétoldalasság esetén szintén 16 vertex, 16 poly.
Ilyen léptékben persze annyira nem számít, de ha már az 50. objektumot csinálod akkor már nem mindegy.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #7 on: March 08, 2010, 16:34:28 PM »
Hülye vagyok,rájöttem:

Extrude-dal kihúztam a kívánt magasságra,majd ujra extrude-dal vissza minuszba és kész.  :)

Egyébként az alakzatok összerakása is érdekelne,hátha jól jön valamikor.(weld vertexenként vagy edgenként?)
Magyarán hogy a legegyszer?bb két alakzatot összekapcsolni úgy,hogy a koordináta két külön pontján van?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #8 on: March 09, 2010, 08:50:45 AM »
Igen a második javaslatom a minuszos extrude lett volna.  ;)

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #9 on: March 10, 2010, 14:58:13 PM »
Következ? kérdés:

oszlopokat,antennákat mennyire érdemes modellezni?
henger,vagy henger de minimális polygonnal? (3 oldalas szegmens).
Vagy úgy,mint az átlátszó kerítést?  :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #10 on: March 11, 2010, 15:10:30 PM »
Hát, ez csak rajtad múlik.

Neked kell tudni, mennyire lesz szem elött az antenna. Több módszer is van.

Például a Sármellék sceneryben az antennát az átlátszó kerítés módszerrel (két 90 fokban elforgatott poly) csináltuk. Pécs pogányon már külön 3D modell, de textúra nélkül.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #11 on: March 14, 2010, 13:35:25 PM »
Elkészültem 3 épület megrajzolásával (textúra nélkül),de ha xml fájlba beírom a koordinátákat,nem hajlnadó megjeleníteni az FS.
Meg tudná nézni valaki mi lehet a probléma,ha elküldöm az épületeket?
Sajna nincs instant scenerym.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #12 on: March 14, 2010, 13:42:00 PM »
Szia!


FS2004 gamepack modellek?

Küld el az info@lhsimulations.com-ra és megnézem estefelé.
Az instant scenery egész jó, bár ha mást akarsz használni ott van az fsdeveloper/Arno féle Object placer http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=20

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #13 on: March 14, 2010, 16:46:44 PM »
Megnéztem a modelleket. Azokkal nincs baj. Szerintem az XML szerkesztésnél lesz a probléma, ahhoz viszont nem nagyon értek mivel sosem használtam. De néztem az fsdeveloperen található ingyenes ObjPlacer-el (amit eggyel feljebb belinkeltem) meg tudod szerkeszteni az xml-t.

Bár én még mindig inkább az Instant sceneryt használnám, kombinálva a Library Creatorral ahogy azt a tutorial videóban magyarázom. Egyszer?bb és azonnal látod az eredményt.

Viszont ha már a modelleknél tartunk. Kezdésnek egész jók. De gondolom Te is észrevetted hogy bizonyos polygonok csak egy irányból látszanak.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #14 on: March 14, 2010, 21:04:42 PM »
Megnéztem a modelleket. Azokkal nincs baj. Szerintem az XML szerkesztésnél lesz a probléma, ahhoz viszont nem nagyon értek mivel sosem használtam. De néztem az fsdeveloperen található ingyenes ObjPlacer-el (amit eggyel feljebb belinkeltem) meg tudod szerkeszteni az xml-t.

Bár én még mindig inkább az Instant sceneryt használnám, kombinálva a Library Creatorral ahogy azt a tutorial videóban magyarázom. Egyszer?bb és azonnal látod az eredményt.

Én is az instant sceneryt használnám,de khm.. nincs meg a végleges veriója...   ;)
Ezt az objplacert néztem,de túl zavaros.

Quote
Viszont ha már a modelleknél tartunk. Kezdésnek egész jók. De gondolom Te is észrevetted hogy bizonyos polygonok csak egy irányból látszanak.

Igen tudom, a szerkesztés miatt fagyasztottam le.  :)