Author Topic: Scenery tippek, trükkök, tanácsok  (Read 72722 times)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #45 on: December 04, 2010, 18:58:19 PM »

Szerintem nem jó helyen van !

X:\gmax\gamepacks\FSX_GmaxGamePack\

Ide próbáld bemásolni és a parancs ikonnal indítani.

Offline vassmadár

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #46 on: December 04, 2010, 21:48:38 PM »
Köööösziiii! Így már müködik.  :D

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #47 on: May 19, 2011, 10:38:58 AM »
Sziasztok!
Légyszi segítsetek, elakadtam. Addig megvagyok, hogy a collada dae fájlt a ModelconverterX-be importálom, mass texture editor, minimize drawcalls is megvolt, kiexportálom fs9 mdl-be. Eddig megy is a dolog, de az mdltweakerrel nem tudom megnyitni, hibaüzenetet ír: error 100, this is not a valid RIFF scenery MDL file. Nem jövök rá mi lehet a baja. Kompatibilitási módban is próbáltam, ja, Win7-et használok.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #48 on: May 19, 2011, 10:48:48 AM »
De nem FSX mdl-be raktad ki ugye? Mert az mdltweaker csak FS2004-et olvassa.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #49 on: May 19, 2011, 10:58:36 AM »
Nem, megcsináltam újra, és nem. De az az érdekes, hogy az elmentett mdl-t a modelconverterx se olvassa be újra. itt az event log:
10:56   MDLReader   Error      The file warehouse_model.mdl is of a non-supported MDL format

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #50 on: May 19, 2011, 11:14:24 AM »
Háááát. Akkor nem tudom. Egy próbát még tegyél meg. A nyelvi beállításoknál tedd angolra a windows-t. Tehát a tizedesek .-al legyenek jelölve és a többi.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #51 on: May 19, 2011, 11:20:49 AM »
Az is megvolt. Kezdek kétségbeesni. :'( Pedig most nagyon vinne a lendület.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #52 on: May 10, 2012, 17:47:19 PM »
Sziasztok. Ismét a segítségetek szeretném kérni abban, hogyan lehet beállítani a megfelel? értéket az MDL Tweakerben, hogy csak bizonyos szélirányok esetén látszódjon az adott objektum. Egy aggregátról és statikus vitorlázókról lenne szó, amik a széliránynak megfelel?en helyezkednek el a reptér végeiben. A példa kedvéért, most csak az aggregát-nál maradok. Elmentettem a Gmax-ban csorlo1.mdl és csorlo2.mdl néven. Az egyiknek megadom mondjuk az alábbi értéket:



Ez elméletileg így 0 és kb. 180 fok között látható.

A másik .mdl-nek pedig a folytatólagos kezdési értéknek beírom hogy 32768, mire ezzel a hibaüzenettel kidob:



Elméletileg pedig ha kezdésnek beállítanám ezt az értéket, zárásnak pedig a 65535-öt, akkor ennek a kb. 180-tól 360 fokig terjed? beállításnak kellene lennie.
S?t, ha a záró értékkel kezdem a beírást a max mez?be, azaz a 65535-el, akkor is kidob, ugyan ezzel a hibaüzenettel. De pl. 32000 érték már beállítható, 33000 már nem.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #53 on: May 10, 2012, 20:22:20 PM »
Az FSdeveloper oldalán ezt írják:

"specify the bounds of your check-sector
in my example, it was 135°-215° (semi-circle)
now, transform the degree value into the 16bit-integer range:
(angle in degrees * 65535 ) / 360

135° -> 24576
180° -> 32767 (it's a good approximation..I use 32768 for values >180°)
315° -> 57344"

Tehát elméletileg jó értékeket írnék be.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #54 on: May 10, 2012, 20:42:36 PM »
Kipróbáltam a 0-32767 beállítást az FS-ben. Úgy m?ködik, ahogy kell, ugyanis 0 és 180 fokos széliránynál látható, 181 és 360-nál elt?nik az objektum.

Offline SPmodell

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 30
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #55 on: May 11, 2012, 01:03:48 AM »
Nagy kínlódva rájöttem, hogyan kell. Amennyiben van rá igény, úgy szívesen leírom, hogyan kell.

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #56 on: August 29, 2012, 08:56:32 AM »
Ha "kissé" elméretezésre került a polygonszám, akkor van arra módszer, hogy kisebb-nagyobb mértékben csökkenthessem gmaxban vagy más módon, de úgy, hogy a látványt ne redukálja túlságosan?
Van valahol leírás itt a fórumon a LOD-ok készítésér?l (ha igen, hol) vagy ha nincs, megtenné valaki, hogy leírja?

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #57 on: September 15, 2012, 08:19:53 AM »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Az ORBX által készített kiegészít?ket használom, és bele szeretnék szerkeszteni az egyik repül?terükbe, ami még nincs kidolgozva. Az Airport Designer Editor X nev? programmal meg is tudtam nyitni az adott repül?teret ahol tornyot, kifutópályát áttudom variálni, ezzel eddig minden ok. A probléma az, hogy gyárilag rajta van pár ótvar hangár, meg gagyi statikus gépek, amit egyszer?en nem tudok elt?ntetni. Az Airport Designer Editor X nev? program ezeket az elemeket nem is látja, Instant Scenery 2 vel sem tudok semmit csinálni. Az ORBX PNW 05 könyvtárból kitöröltem a két bgl fájlt, amivel a kifutó, illetve a terep magasság elt?nt, a pár szaros 3 d elemek viszont ott maradt, ami ugye a lényeg lenne. Tudtok segíteni, van megoldás erre ?

Köszi

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #58 on: November 03, 2012, 09:01:02 AM »
Sziasztok!

Lenne három kérdésem:

1.   Csináltam egy placcot, ahová egy ideiglenes mez?gazdasági repül?teret szeretnék, földtúrás megtörtént, beállítva a talajszint, kiteszem a kifutópályát és lebeg a talaj felett, a fenének sem engedi beállítani a kifutó talaj magasságát. Ezt hogyan tudom orvosolni?
2.   A másik kérdésem az lenne, hogy mondjuk kijelölök a példa kedvéért egy hatszög alakú területet aminek fotó realisztikus mez?t akarok beállítani. Hogy tudok talajnak kép texturát külön felvinni?
3.   Ha ráklikkelek a Land Class –ra, akkor választhatok különböz? talaj elemeket, ezzel nekem csak az a bajom, hogy rápakolja az aktuális tereptárgyakat is ( házak, fa, stb) Hogyan tudok úgy talajt beilleszteni a kijelölt területre, hogy tereptárgyak ne legyenek rajta?

Köszönöm a türelmet,  és az eddigi segítséget! 

   

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #59 on: November 03, 2012, 12:06:44 PM »
Szia!

Az a javaslatom hogy használj ADE-t. Annak nagyon jó a manualja. Az els? kérdés szerintem flattennel oldható meg, a harmadik exclude-al. A másodikat pedig az Ade-vel.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary