Author Topic: Scenery tippek, trükkök, tanácsok  (Read 72737 times)

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #60 on: November 03, 2012, 12:39:07 PM »
Szia !

Köszönöm a reaglást!

A lebeg? kifutópálya problémájára rájöttem magamtól, ha valakinek kell a jöv?ben és szüksége lenne rá: (program amivel dolgozom ADE Airport Designer Editor X) Tools - Change Airport Altitude

Ami viszont gond arról itt egy kép is, a kérdésem az lenne, ide, hogy tudok több texturát bemásolni a Land Class, mert a reptérnek szép fotórealisztikus f?vet szeretnék. Ha nem itt kell, akkor, hogy kell a kijelölt területnek egyéni texturát "berakni"? Ha lehet akkor szájbarágósan!


Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #61 on: November 03, 2012, 12:45:07 PM »
Az ADE manuáljában benne van, hogyan kell textúrát pl. google mapból kiszedett képeket berakni, elég szájbarágósan.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #62 on: November 03, 2012, 14:28:43 PM »
A manual elolvasása után okosabb nem lettem! Jó lenne, ha valaki eltudná mondani a problémámra a megoldást. Sajnos még külföldi fórumon sem találtam meg amit akartam, pedig minden oké, csak hát ez ugye gáz.
A kérdésem az ADE program melyik mappából szedi a landclass elemeket, textúrákat, mert oda szeretnék bemásolni egyéb más f? texturát. Ilyen egyszer? a kérdés.
Ha így nem lehetséges, akkor szívesen vennék egyéb más megoldást, hogy normális zöld HD füvet tudjak lepakolni egy 1 km x 60 m- es sávba. Szerintem nem bonyolult annyira a kérdésem, pláne az olyan profiknak mint akik ezen fórumon vannak! 

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #63 on: November 03, 2012, 15:33:41 PM »

 Attól félek, a feladat azért nem ilyen egyszer? ahogy felpróbálód tüntetni.Ebben az esetben tömegével készülnének a jobbnál jobb sceneryk a szerkeszt?k segítségével.
Az ADE alapból a Guidok alapján az FS objectumait olvassa be. Nem tárolja ?ket, ezért az ilyen csere-bere nem megoldható szerintem.
A övetkez? utakon lehet tehát elindulni.
Ha, nem megfelel? az fs által kínált objekum akkor újat kell szerkeszteni és a Tools   Library Object Maneggerrel hozzá lehet adni.
A másik út az amit,tsgucci is írt hogy a fotoalap lerakáshoz hasonlóan egy bgl-be berakni a texturát. Azaz, a fotóalap képe helyett a texturát fordítani be.
Lehet Gmax segítségével egy ilyen  BG-t csinálni ezzel a f? textúrával és azt amegfelel? koordinátára befordítani.

Azt tanácsolom mérlegeld a lehet?ségeket és amelyik módszer melett döntöttél azt tanulmányozd végig.

Offline Boldizsár

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.760
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #64 on: November 03, 2012, 23:40:54 PM »
Szia!

A textúra csere a default landclassoknál nem olyan egyszer?, mert akkor az egész földön megváltozik az érintett LC. egyébbkénet érdemes még az SbuilderX szel próbálkozni az inkább ilyesmire való, azzal lehet vector és tile LC-t csinálni. Ha viszont megvan, hogy a kiválasztott LC melyik textúrára hivakozik, akkor olyan névvel elhelyezhetsz egyedi texturát a scenery mappa melleti texture mappába, a verctor vagy tile LC-t szabályozó bgl-ek mellé.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #65 on: January 28, 2016, 08:06:28 AM »
Sziasztok!
G-maxban megoldható-e, hogy egy polygon bizonyos részére tegyek textúrátt?
A polygon másik részére, ugyanabból a textúrából de egy másik képet?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #66 on: January 28, 2016, 08:38:19 AM »
Sziasztok!
G-maxban megoldható-e, hogy egy polygon bizonyos részére tegyek textúrátt?
A polygon másik részére, ugyanabból a textúrából de egy másik képet?

Szia

Nem lehet. Fel kell osztani a polygont. Slice vagy a cut műveletekkel.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #67 on: January 28, 2016, 08:51:12 AM »
Hú-ha!
Ezek rajta vannak valamelyik oktató videón?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #68 on: January 28, 2016, 09:08:24 AM »
Szerintem nincs, de a youtubon biztos vannak fent ilyen videók.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #69 on: January 28, 2016, 09:55:55 AM »
Köszönöm a segítségedet.
Ezt találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=klx790wAluE

Már gyakorlom.  :)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #70 on: January 28, 2016, 11:37:25 AM »
A Cut-ot is próbáld.
A modify panelen van poly módban egy Cut gomb. A polygon szélétől egy másik széléig lehet húzni és ott elvágja a polygont.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #71 on: January 28, 2016, 12:10:56 PM »
Köszönöm!
Kipróbálom azt is.

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #72 on: January 29, 2016, 07:50:34 AM »
Nekem ez a 'cut' nem akar összejönni.
Kijelölöm a polygont.
Nyomom, hogy cut (sárgára vált a színe).
Odaviszem a kurzot a polygon széléhez addig amíg nyílra nem vállt.
Kattintok egyet, elengedett gombbal áthúzom a poligon másik széléig a nyilat.
Ott kattintok, akár egyet, akár kettőt, a szaggatott vonal nem válik le a kurzorról, csak a jobb klikkre.
Így nem is jön létre a vágás.

Offline Hat-i

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 29
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #73 on: January 30, 2016, 06:28:33 AM »
Lenne még egy kérdésem tisztelettel!
Gmax-ban kettő vagy több polygont egyesíteni lehet-e egy polygonná, spórolás végett?

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #74 on: January 30, 2016, 08:02:59 AM »
Quote
Lenne még egy kérdésem tisztelettel!
Gmax-ban kettő vagy több polygont egyesíteni lehet-e egy polygonná, spórolás végett?

Igen.
Az egyik poligont kijelölve "Attach" majd kiválasztani a hozzá csatolni kívánt poligont. Ezután vertex módban, a két egymással találkozó vertexet kijelölve, össze lehet azokat heggeszteni "weld".
Ha van lehetőség rá, ezek után akár a line is törölhető. De csak óvatosan ezzel, mert a mappolásnál gond lehet.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300