Author Topic: Scenery tippek, trükkök, tanácsok  (Read 71231 times)

Offline BeeTm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 28
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #15 on: March 15, 2010, 14:23:08 PM »
Ha jól láttam, akkor a makemdl plugn-ben is be lehet állítani a koordinátákat,de az nem nem aktív,nem tudok oda beírni semmit.  :(
Megaztán valami .X file-t kér,az meg mib?l jön,gmax-ból?

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #16 on: March 16, 2010, 05:55:03 AM »
Van valakinek tippje arra, hogy a SBuilderrel való tevékenykedés során miért nem jelenik meg a grid az FS-ben? Megcsináltam (elvileg) mindent, amit kell, de a rács nem jelenik meg, így gyakorlatilag nem tudom folytatni a melót. :(

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #17 on: March 16, 2010, 10:00:24 AM »
Ha jól láttam, akkor a makemdl plugn-ben is be lehet állítani a koordinátákat,de az nem nem aktív,nem tudok oda beírni semmit.  :(
Megaztán valami .X file-t kér,az meg mib?l jön,gmax-ból?

Nemtom. Ahogy elnéztem a társaságot mindenki az Instant Scenery-t használja FS2004-es modellekre. Tudom fizet?s de hát ugye fantáziával sokra juthat az ember... A koordináta beírós dologgal az a baj hogy nagyon macerás. Ha elrontod, vagy még igazítani akarsz akkor újra kell indítani az egész FS-t, amit ugye egy id? után nem csak mi, de a számítógép is megun.

Az .X fájl tudtommal egy svájci bicska a modellez? programok között. Gmax is meg a 3DS is tudja használni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline rueast

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #18 on: April 06, 2010, 12:10:43 PM »
Sziasztok!

el?re kell bocsájtanom, hogy én nem értek a scenery készítéshez, ha esetleg olvasás közben nem derülni ki, most is csak saját magam részére kezdtem el Airport Design Editorral megszerkeszteni Tolmachevo (UNNT/OVB) reptér épül?, 2-es pályáját, FSX-ben
ezzel még nem is akadt semmi probléma, de létre kell hozni, pontosabban ki kell b?víteni az airport background részt, ez a kerítéssel határolt területet ahol nincs autogen...stb., de ti ezt úgy is jobban tudjátok
na mármost, el olvastam egy tutorialt (http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Modifying_airport_elevation), tehát fogalmam sincs, hogy mi micsoda, csak végig követtem a lépéseket, létrehoztam egy xml file-t, az ott írt példában kicseréltem a koordinátákat az általam készített reptér kerítés-sokszög pontjainak koordinátáival, ekkor kéne az xml2shp.exe-vel létrehozni mindenféle file-t, de hiába futtattatom le vele, nem csinál semmit, a program amúgy m?ködik, a hozzá mellékelt példa xml-el

valószín?leg az xml hibádzik, a kérdésem az lenne, hogy mit rontottam el, illetve mire kéne figyelnem?
esetleg van-e másik, egyszer?bb módszer?

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #19 on: April 06, 2010, 12:28:12 PM »
Ha már az ADE programmal szerkeszted a repteret, nincs szükség az xml kód átírására.

Egyszer?bb az ADE grafikus felületén rajzolni egy flatten poligont a b?víteni kívánt területre. Ez létrehoz a reptér magassági szintjén egy sík poligon alakú felületet, amire el tudod a másik pályát is helyezni.

Offline rueast

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #20 on: April 06, 2010, 12:48:07 PM »
szóval a megoldás ott volt az orrom el?tt

köszönöm szépen :)

Offline vopistu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 46
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #21 on: May 04, 2010, 09:47:52 AM »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni? Két kérdésem lenne. 1: Az fs-ben lév? alap épületeket hogyan lehetséges eltüntetni (mindig rossz helyen vannak azok a nagy kocka házak) 2: Egy területet hogyan lehet "kisimítani"?

El?re is köszi!
Üdv.: Pistu

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #22 on: May 04, 2010, 09:56:05 AM »
Szia!


Az FS autogenjét, épületeket, fákat stb. exclude négyzetekkel lehet kizárni például az ADE programmal.
Területet simává pedig a flatten-el lehet.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #23 on: May 04, 2010, 16:21:15 PM »

Szia,

Tettem fel két képet, az exclude és a flatten érzékeltetésére.
Remélem elég segítség.

Offline vopistu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 46
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #24 on: May 04, 2010, 19:58:52 PM »
Köszönöm mindkett?tök gyors válaszát!

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #25 on: September 05, 2010, 00:20:14 AM »
Sziasztok! Tudnátok segíteni nekem?
Próbálkozom a modellezéssel, egyenl?re a Sketchuppal, megcsináltam próbaképp a helyi víztornyot. Egyenl?re textúra nélkül, az még meghaladja a képességeimet. Sketchupból 3ds-be exportáltam, amit a gmax fel ismert,de volt egy hibaüzenet: MSXML4.DLL could not be loaded(MakeMDL XML error)ezt értem, de nem tudom, miért lehetett, leokézás után mégis tudtam mdl-be menteni. Mivel tudnám bgl-be konvertálni, melyik progit javasoljátok? Továbbá még egy kérdésem lenne, kb. mennyi poligont visel el az Fs?
Úgy értem, egy modell mennyire legyen részletes? Lehet kinevetnétek ha elárulnám mennyi lett...

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #26 on: September 05, 2010, 08:15:53 AM »
Szia!
A textúrát próbáld nyugodtan, nem hiszem, hogy meghaladná a képességeidet. Sokkal jobban néz ki a modell, ha raksz rá - akár gyári - textúrát is. A Windows/Materials menüpontot simán megtalálod, ott választhatsz a sok anyag közül amit a festékesvödörrel azonnal rá is tölthetsz a modelledre. Nagyon egyszer?, meglátod!
Én a Sketchup-ból Collada-ba exportálok, azt pedig ModelConverterX-el alakítom át .mdl formátumba. Ezt viszem Instant Sceneryvel az FSX-be, vagy FS9-be. Az IS-nek van ingyenes alternatívája, de nekem ez jött be, ezért ajánlom ezt.
Vannak persze másfajta megoldások is, többek között az a szép a modellezésben, hogy a kész "termékhez" több út is vezet... :)

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #27 on: September 05, 2010, 10:47:24 AM »
Szia!
Persze, akarom textúrázni, csak egyszerre sok az inputA :-[ Nem bírok egyszerre mindent megtanulni.
A ModelconverterX nem csak FSX-hez való? A neve alapján... Nekem FS9-hez kellenének cuccok. A Colladát nem ismerem, most a gmaxxal ismerkedem. Jók ezek a tutorial videók.

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #28 on: September 05, 2010, 11:14:16 AM »
A ModelconverterX nem csak FSX-hez való? A neve alapján... Nekem FS9-hez kellenének cuccok. A Colladát nem ismerem,

Szia
a ModelconverterX-ben konvertáláskor eldöntheted hogy FSX avagy Fs2004 .mdl-be tegye ki.
A SketchUp tud Collada .dae formátumba menteni, és ezt be tudod importálni az MCX-be.

« Last Edit: September 05, 2010, 11:23:57 AM by Swift »

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #29 on: September 05, 2010, 12:16:52 PM »
Köszönöm szépen a választ, még rengeteg kérdésem lenne. Itt is van néhány:
A modellezés során milyen részletességig érdemes elmenni, mennyi poligonból álljon kb egy modell?
Az mdl-b?l mivel tudok bgl-t csinálni, és azt mivel tudom elhelyezni a sceneryben? Abacus EZ Scenery okés? Egyenl?re csak azt ismerem.
Egy bgl-be lehet több épületet is menteni? Ha igen, mennyit érdemes? Vagy mi alapján lehet eldönteni?