Author Topic: Scenery tippek, trükkök, tanácsok  (Read 71313 times)

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #30 on: September 05, 2010, 12:27:33 PM »
Részletesség:
Minél szebb, annál jobb. :) Ha nagyon részletes, zabálja az FPS-t az "ojjektum", de ezen LOD-ok készítésével valamelyest úrrá lehet lenni. Ráadásul vannak ehhez trükkök, amelyekkel kevesebb poligonból is el lehet érni nagyjából ugyanazt az eredményt, de ebben a témában tsGucci a király...

Arnonak van egy Library Creator nev? progija, azzal tudsz bgl-t készíteni. Ebbe gyakorlatilag annyi objektumot raksz, amennyit akarsz, én már láttam olyan bgl-t (nyilván a többiek is ;D), hogy elfáradtam, mire eltekertem az egérrel a végéig. ;) Feltehet?en annyit érdemes egyébként elmenteni egy bgl-be, amennyi neked jó és kezelhet? még a bepakoláshoz.

Az általad említett progi is jó, ahogy az Instant Scenery vagy a Rwy 12 is.

Offline Nashgaar

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 15
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #31 on: September 05, 2010, 13:10:12 PM »
Köszönöm, akkor megvan a délutáni programom ;)
Ha már meg tudok csinálni egy elfogadható modellt, és el is tudom helyezni, akkor nekiállok a textúrázásnak, és arra több id?t akarok szánni, hogy jó legyen.
De ezzel a LOD dologgal nem vagyok tisztában. Elmagyarázná nekem valaki, hogy mi is ez?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #32 on: September 05, 2010, 13:36:58 PM »
Szia!


A egy objektum bonyolultságának mértékét a következ? dolgok figyelembevételével kellene meghatározni:
1. Mennyire van szem elött az objektum? MIndig látja felhsználó, vagy egy eldugott sarokban van? Értelemszer?en minél többször kerülhet a pilóta szeme elé annál részletesebben érdemes kidolgozni.
2. Ne felejtsük el hogy a szeretett FS9-ünk 2004-b?l való, a grafikus motorjának vannak határai, nem egy Need For Speed Carbon vagy istentudja mi az utolsó. Most pedig megint meg fogok sérteni pár embert  ;) (bocsi bigott FS9 megszállott vagyok) de az FSX grafikus motorja persze teljesítmény szempontjából egy kalap szar. Avagy ne 25000 polygonból csináljunk egy oszlopot.
3. Mennyi forrásanyagunk van az objektumról. Ha sok fénykép van róla akkor lehet részletesen csinálni, ha kevés, netalántán csak egy akkor meg úgysem tudjuk túlbonyolítani.

Csak példakép. Az LHS eddigi legbonyolultabb objektuma a Pécs-Pogányi terminál. Amely még így sem haladja meg a 900 polygont! Persze ehhez jól optimalizált textúrák, gmax!!! és nem kevés megszállottság kell.

LOD: Level of Detail. Ez annyit jelent hogy megcsinálod a teljes objektumot. Megtextúrázod stb, szóval véglegesre. Majd elkezded butítani az objektumot. És létrehozol 2-3-4-5 tulajdonképen ugyanazt az objektumot csak egyre kevesebb részlettel. Így FS-be exportálva messzebbr?l csak a legegyszer?bb objektum tölt?dik be, és közelítve az egyre részletesebb ezzel csökkentve a teljesítmény igényt.


Tudom hogy a sketchup egyszer? használata miatt nagyon népszer? de FS-be modellezéshez alkalmatlan. Egy csomó felesleges polygont és vertexet létrehoz. Ugyanaz a modell gmax-ban 4szer 'olcsóbban' létrehozható. Ott vannak a gmax-os tutorial videók a letöltésekben, magyarul! Az tuti segít!

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #33 on: September 06, 2010, 12:42:40 PM »
Én azt gondolom, hogy a sketchupnak mégis van létjogosultsága az FS-ben a scenery pack-oknál. A skeccs egyszer?, könnyen megtanulható, gyorsan ad sikerélményt, konvertálható és nagyon fontos, hogy használható hozzá a Google Maps adatbázisa, s ha kisebb objektumokat építünk vele, ami ráadásul nem egy csomóban van a sceneryben (mint pl. egy komplett reptér), akkor a "fölös" poligonok és vertexek nem okozhatnak problémát.
Szerintem. Mert én elfogult vagyok :)

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #34 on: September 06, 2010, 16:00:04 PM »
Sziasztok,

Én is SketchUp fan vagyok  :) - de amíg a Sanyi "ontja" a jó és szép modelleket Gmax-ban, addig ? áll "nyerésre"

Offline tankkiller

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 34
    • GRAFOTIV Team
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #35 on: September 06, 2010, 18:26:33 PM »
Az ilyen "versenynek" csak gy?ztesei vannak :)

Offline vdavid

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #36 on: September 19, 2010, 08:57:54 AM »
sziasztok!

Sajnos újra kellett telepítenem a FS2004 et, de teljesen elfelejtettem, hogy a magyar scenneryket , és kiegészít?ket milyen sorrendben kell feltenni, sajnos a Budapestet valahogy nem akarja felismerni, mert leheta rossz sorrend miatt.

Tudnátok segíteni, hogy milyen sorrendben kell telepíteni hogy egy szép magyarország , valamint szép BP és egyéb videéki repterek is jól nézzenek ki?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #37 on: September 19, 2010, 10:39:18 AM »
A sorrend tök mindegy hogyan installálod, a lényeg hogy a settings scenery libraryban a sorrend megfelel? legyen. Pl. Budapest City, Budapest airport alatt legyen. A többi sorrend attól függ milyen sceneryket akarsz még feltenni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline vdavid

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #38 on: September 26, 2010, 18:51:51 PM »
valamiért nem akar m?ködni a pest scenery, nem látom se budaörsöt se farkashegyet, lehet nem jó a file, amit rá akarok tölteni!

Offline vdavid

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #39 on: September 27, 2010, 13:48:46 PM »
a pest scennery megoldódott, már csak az a gondom, hogy ha beállítom induló reptérnek dunakeszit, akkor egy pár méter emelkedés után CRASH :-(
nem tudom mi lehet a probléma

Offline Airbus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #40 on: November 01, 2010, 15:26:22 PM »
Szia,

Tettem fel két képet, az exclude és a flatten érzékeltetésére.
Remélem elég segítség.

Hello!

Az lenne a kérdésem, hogy FS2004-ben hogy tudom megcsinálni a flatten-t? Mert ahogy látom az az FSX-hez való ADE kezel?pult.

Köszi

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #41 on: November 01, 2010, 18:21:43 PM »
Lehet grafikus szerkeszt?k nélkük is.

Persze az SDK-nak telpítve kell lennie, mert az írt xml fájlokat le kell fordítani.

http://www.flightsimworld.com/kb/idx.php/13/034/article/Creating-A-Flatten-Zone.html
 
/Falatten leírása /


http://www.flightsimworld.com/kb/idx.php/13/036/article/Creating-an-Exclude-Zone.html

/ Exclude /

Azt nem probáltam De úgy tudom, hogy az AdE korábbi verziói is tudják.  - vagy ha excludott csinálsz benne és a kapott xml-t lefordítod a compailerrel .

az scasm letölthet?
http://www.scasm.de/
« Last Edit: November 01, 2010, 18:45:22 PM by Swift »

Offline vassmadár

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #42 on: December 04, 2010, 12:29:22 PM »
Sziasztok! Szeretnek en is megpróbálkozni 3d modellezessel, FSX-hez. Biztos nagy faba vagtam a fejszem, es abbol is a kemenyebbe ugyanis egybol gondom akadt. Hogyan tudom feltenni a G-max-hoz az FSX SDK-t?  Nekem pontosan FSX deluxe, + sp2, + Acceleration Pack van. A lemezeken mar megtalaltam az SDK telepitot, fel is tettem, de semmi nem került a G-max konyvtarakba, mint ahogy a tutorial video emliti. Viszont a programfiles-ba feltett egy FSX SDK mappat amiben vannak mindenfele Kit-ek. Ezekbol az Environment Kit-ben a Modeling SDK mappaban raleltem egy FSX GmaxGamePack mappara. Itt megtalaltam a Gmax parancsikonjat, amire ha raklikkelek akkor egybol egy hibauzenetet dob: "No plug-in directory was found:3DSMAX" (3dsmax?)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #43 on: December 04, 2010, 12:46:42 PM »
Szia!

C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Modeling SDK\FSX_GmaxGamePack

Az FSX gamepack könyvtárag bemásolod a gmax/plugin könyvtárába majd az  FSX_Gmax parancsikonnal indítod. Ennyi, elméletileg.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline vassmadár

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re:Scenery tippek, trükkök, tanácsok
« Reply #44 on: December 04, 2010, 17:46:37 PM »
Próbáltam de sajnos nem jó!