Author Topic: FSX - Alpha v. transparent textúrák  (Read 20724 times)

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
FSX - Alpha v. transparent textúrák
« on: September 26, 2009, 17:44:31 PM »
Sziasztok!


Már napok óta keresem, de sehol sem találok olyan leírást, ami pontról-pontra leírná, hogyan kell átlátszó textúrát csinálni FSX-hez. Ugyanis az FS2004 módszere ott már nem m?ködik...

Tudja valaki hol van ilyen tutorial vagy esetleg hogyan kell csinálni?
« Last Edit: October 20, 2009, 22:42:16 PM by m814 »

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #1 on: September 27, 2009, 21:54:55 PM »
Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #2 on: September 28, 2009, 20:53:49 PM »
Kicsit beljebb mélyedtem a témába, arra voltam kíváncsi, hogyan lehet szép fákat készíteni FSX-hez.
Tipp: pl. a scenery/global/scenery/vegetation.bgl-t kibontva az mdl-ek megtekinthet?ek a modelconverterX progival.
A material editor menüben az összes beállítás kiolvasható. Ezután már csak 2-3 poligon, egy szép dds textúra és az FSX material beállítások alkalmazása kell egy pöpec növény elkészítéséhez.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #3 on: September 29, 2009, 19:56:35 PM »
Szia,
A legkézenfekv?bb helyen, az FSX SDK-ban nézted már?

A teáskannás résznél nagyon részletesen megtalálod a beállításokat, hogy milyen diffúz alfa és specular map értékeknél lesz átlátszó a textúra. Ha színezett, fényvisszaver? üvegfelületet akarsz készíteni, arra a a fsdeveloper.com ill. a freeflightdesign.com oldalakon találtam példákat, konkrét RGB és % adatokkal. Némi kísérletezésre persze még így is szükség lesz.

Nekem megvan az FSX Deluxe és az SDK-t is feltelepítettem, de hasonló tutorialt én nem találtam sehol. Ez hol van pontosan?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #4 on: September 29, 2009, 20:46:20 PM »
Szia,

A teáskannát megtaláltad? Az Environment kit/Modeling SDK/Modeling Materials résznél van.
Sok hasznos infót tartalmaz, de ha javasolhatom, inkább az el?z? hozzászólásomban leírt úton indulj el. A módszer m?ködik, tegnap kipróbáltam, nagyon egyszer?en lehet pl. FS2004-es fákat FSX-re alakítani. A FSX materialok túl sok lehet?séget tartalmaznak ahhoz, hogy vaktában próbálkozzunk.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #5 on: September 29, 2009, 20:55:43 PM »
Szia,

A teáskannát megtaláltad? Az Environment kit/Modeling SDK/Modeling Materials résznél van.

A k? üsse meg én nem találom. Van ilyen mappám hogy Modeling, de nincs Materials része.  ??? ??? ??? ???

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #6 on: September 29, 2009, 21:39:59 PM »
Áh megvan! Fel kellett tennem az SDK SP1A-t! És már meg is van. Már csak tanulmányoznom kell...

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #7 on: September 29, 2009, 21:51:42 PM »
Van ám FSX SDK SP2 is... Azt is érdemes feltenni.

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #8 on: September 30, 2009, 11:23:41 AM »
A módszer m?ködik, tegnap kipróbáltam, nagyon egyszer?en lehet pl. FS2004-es fákat FSX-re alakítani. A FSX materialok túl sok lehet?séget tartalmaznak ahhoz, hogy vaktában próbálkozzunk.

Igen csak a probléma az hogy nem csak fákat kell "újracsinálni", mert még egy rakat más objektumon is használtunk Alpha Channelt (pl, kerítés, terminál, taxifények stb. stb.)

Egy olyan tutorialt keresek amivel ugyanazt a hatást lehet elérni mint az FS2004-ben. Aztán a "parasztvakításos" visszatükrözéssel lehet késöbb szórakozni.

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #9 on: September 30, 2009, 13:10:01 PM »
Kikísérleteztem a módszert, ha gondolod, leírom majd részletesebben.
Épp az egyik fa textúrátokat használtam fel a próbához. Az átalakítás pár percnél nem tart tovább.


Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #10 on: October 02, 2009, 08:46:05 AM »
Hali,
Tudtál az átlátszóságos témában haladni?

Két infó: az fsdeveloper.com fórumon a keres?vel a "gmax transparency" szavakra nagyon sok topikot találtam, alaposan kivesézték az FS2004-FSX átalakítást. 
Végignéztem az átlátszóságot tartalmazó alap FSX tárgyak material beállításait, ugyanazt a materialt láttam mindenhol, csak a textúrák különböztek.

A maxot, vagy gmaxot Fsx Gamepack-kel indítva betöltöd az FS2004-es modellt, és csak az el?re definiált, elmentett  materialt kell alkalmazni, ill. kicserélni a textúrát. Ha .psd textúráitok vannak, érdemes .dds-be mentve használni.

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #11 on: October 19, 2009, 13:25:26 PM »
Szia,

Este át tudok egy fsxesített növényt küldeni a material beállításokkal.
Valóban a ModelConverterX-szel sasoltam ki a paramétereket és megy az átalakítás.
Nem ez az egyetlen lehetséges material, amivel jó az átlátszóság, de valamiért az ACES ezt alkalmazta.
Az az ?rület, hogy többféle keveréssel is uazt az eredményt lehet elérni. (diffúz alfa , inverz alfa stb. ) 

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #12 on: October 19, 2009, 22:44:49 PM »
Szia,

Felettem egy átlátszó materialt tartalmazó gmax fájlt ide:
http://www.adrive.com/public/f75d47dba8dd54e9c8681762c75cadb461ac13682b11753d1be09a79edc93221.html

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #13 on: October 20, 2009, 07:52:40 AM »
Szia,

Felettem egy átlátszó materialt tartalmazó gmax fájlt ide:
http://www.adrive.com/public/f75d47dba8dd54e9c8681762c75cadb461ac13682b11753d1be09a79edc93221.html

Szia! Köszi! Meg fogom nézni. Igaz otthon fel kell telepítenem az FSX gamepackot. Elfér az az FS2004 gamepack mellett??

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline pateszi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 419
Re:FSX - Alpha v. transparent testúrák
« Reply #14 on: October 20, 2009, 09:11:57 AM »
Elfér. A gamepackok külön mappákban vannak. Nálam FSX és FS2002 van fenn, és most fogom telepíteni az FS2004-hez valót. Attól függ?en, hogy melyiket használod éppen, más-más parancsikonról kell indítani a Gmaxot.