Author Topic: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma  (Read 18342 times)

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« on: August 31, 2012, 16:12:48 PM »
Sziasztok!

El?ször is gratulálok az oldalhoz, illetve a fórumhoz. Tekintettel arra, hogy itt professzionális muna folyik bátorkodok segítséget kérni T?letek.

Kanada területén szeretnék pár heliportot telepíteni hangárokkal, amivel nincs problémám, de mégis... A helyzet az, hogy a talaj egyenetlen, ami miatt nem lehet megépíteni, illetve tökéletes munkát végezni. A kérdésem az lenne, hogy milyen segédprogramra van szükségem ahhoz, hogy 50 m x 50 m -es területen egy szintbe hozzam a föld magasságát ?   - A kiszemelt területen jelenleg 50-90 cm szintkülönbség váltakozik.

Jelenleg a következ? programokkal dolgozom: Airport Facilitator X, Instant Scenery 2

Nagyon köszönöm el?re is!

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #1 on: August 31, 2012, 16:47:23 PM »
Javaslom az ADE-t, letölthet? ITT. Megrajzolod vele a polygont, aztán beállítod rá a flattent (ezzel lehet vasalni) vagy amit akarsz (kombinálhatod is), mivel sokat tudó progiról van szó. Ráadásul ingyenes.

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #2 on: August 31, 2012, 17:44:21 PM »
Javaslom az ADE-t, letölthet? ITT. Megrajzolod vele a polygont, aztán beállítod rá a flattent (ezzel lehet vasalni) vagy amit akarsz (kombinálhatod is), mivel sokat tudó progiról van szó. Ráadásul ingyenes.

Szia!

Nagyon köszönöm a gyors választ, már tesztelném is, mindent megcsináltam amit írtál! Viszont nem tudom kimenteni BGL fájlba, hanem ADE. project fájlba mentene? Hogy tudok ezzel a programmal BGL fájlba menteni?

Köszönöm mégegyszer

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #3 on: August 31, 2012, 18:03:42 PM »
Szia!

Igazán nincs mit.
Ha mindennel megvagy, akkor File -> "Compile airport", ez fogja bgl-be pakolni a cuccost. (Lesz még egy bgl, a flattené.)

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #4 on: August 31, 2012, 18:29:40 PM »
Szia!

Igazán nincs mit.
Ha mindennel megvagy, akkor File -> "Compile airport", ez fogja bgl-be pakolni a cuccost. (Lesz még egy bgl, a flattené.)

Igen erre gondoltam Én is, szerintem valamit nem állítottam be megfelel?en.

Ez a hiba:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Offline m814

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1.459
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #5 on: August 31, 2012, 18:39:57 PM »
Azt írja alul hogy nem  találja a BGL Compilert (BGLC)
Ha nincs semmilyen SDK a gépeden letöltheted innen: http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=29

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary
By NASA: MOS-8500 0,985@1,023Mhz, VIC-II 320*200 16 colour,65,536 Kbyte,Datasette 300

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #6 on: August 31, 2012, 19:40:50 PM »
Azt írja alul hogy nem  találja a BGL Compilert (BGLC)
Ha nincs semmilyen SDK a gépeden letöltheted innen: http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=29

Sziasztok!

Agyamra megy ez sok kacat kiegészít? progrm. Feltelepítettem de a hiba továbbra is fennáll. Hiba üzenez ez: Cannot find BglComp.exe Please check  your Settings!

Ez , jól töltöttem ki?: Remélem segítségetekkel sikerül megoldani a problémát.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #7 on: August 31, 2012, 19:56:03 PM »

Hát a beállításaiddal  van a baj !

A compiler-nél is az SDK megfelel? mappájára és programmjára kell mutasson !

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #8 on: August 31, 2012, 19:59:32 PM »
C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK

Ez a Compiler elérési utvonala !

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #9 on: August 31, 2012, 20:28:06 PM »
Köszönöm, így már jobb...

Egy bgl fájlt konvertál a szerkesztésvégével, de természetesen a tájat nem tudom gyalulni. Ha jól értettem akkor két BGL fájlt kéne kapnom? Ez megint beállítási probléma mehet?

Offline Swift

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2.497
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #10 on: August 31, 2012, 20:50:18 PM »

Ahogy a Super8 is írta, létre kell hozni egy flattent  / rajzolni egy poligont  / és ott lehet?ség van a magasság beállítására is.  Azaz, amikor a polygont bgl-be fordítod, a flatten területe az adott magasságra teszi a terpet.

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #11 on: August 31, 2012, 21:50:31 PM »
Ahogy a Super8 is írta, létre kell hozni egy flattent  / rajzolni egy poligont  / és ott lehet?ség van a magasság beállítására is.  Azaz, amikor a polygont bgl-be fordítod, a flatten területe az adott magasságra teszi a terpet.


Siker köszönöm!  ;)

Viszont van mégegy kérdésem, az új reptérnél megadom a szélességet a következ? formátumban: 48°15'32.35 illetve hosszúságot: 121°36'51.57. De még véletlenül sem ott lesz a heliport, 1000 km-rel arébb teszi. Hogy kell megadni pontosan?

Offline tsGucci

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4.538
    • LHSimulations
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #12 on: August 31, 2012, 21:54:24 PM »
121? Az nem inkább 021?

Lima Hotel Simulations - Flight Simulator scenery design for Hungary

Offline hhelikopter

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #13 on: August 31, 2012, 23:21:21 PM »
121? Az nem inkább 021?

Nem, lassan itt ül?k 5 órája és egyszer?en hiába írom be különböz? verziókba azt a tetves pontot amire akarom a heliportot tenni nem oda teszi, ezt nem hiszem el. Ha pontosan bemásolom a koordinátákat, akkor meg nem fogadja el. Mondjatok valamit, mert meghibbanok.



Köszönöm ez eddigi segítséget!

Offline super08

  • Designer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 539
Re: Scenery szerkesztés / Szintkülönbség probléma
« Reply #14 on: August 31, 2012, 23:27:14 PM »
Szvsz. nyiss meg egy létez? repteret és nézd meg ott, hogy milyen formátumban van beírva a koordinátája (ha jól emlékszem, a formátum beállítható az ADE-ben, de nem biztos). A másik megoldás meg az, hogy összelövöd az FS-t és az ADE-t. Odaviszed a gépet/helit, ahova a repteret szánod, az ADE rááll és akkor halálpontosan be tudod l?ni a reptered helyét és koordinátákkal sem kell vacakolni. S?t, él?ben nézheted az FS-ben, mit csinálsz az ADE-ben. :)